Autor Wątek:  Błędy w lokomotywach 181/182 ET-22, ET-22-2000,  (Przeczytany 11796 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline mac140

  • Wiadomości: 76
  • MPK Wrocław
    • Zobacz profil
    • Wrocławska Grupa Kanalarska
  • Otrzymane polubienia: 1
Błędy w lokomotywach 181/182 ET-22, ET-22-2000,
« dnia: 23 Września 2012, 00:49:50 »
Witam. Pracuję jako pomocnik w PKP Cargo i porównując działanie lokomotyw w symulatorze i realu zauważyłem kilka istotnych błędów. W lokomotywach 181/182 dźwignie sprężarek nie poruszają się jak powinny. Myślę że skoro wszystkie inne dźwignie poruszają się normalnie, to zrobienie tych dwóch nie stanowiło by problemu. Poza tym, w prawdziwej skodzie po zejściu nastawnikiem do zera wał kułakowy musi dojść do zera, natomiast w symulatorze od razu jest 0 pozycja. Należało by to poprawić, ponieważ odbiera to cały romantyzm jazdy skodą. W ET-22 hebelek podtrzymania wyłącznika szybkiego jest ustawiony na pozycję wyłączony, natomiast w momencie wyłączania ws porusza się do góry(na  pozycję podtrzymanie WS załączone) i z powrotem opada. Należało by to poprawić, ponieważ jest to kardynalny błąd(jeżeli dążymy do pełnego realizmu symulatora). W ET-22-2000 jest skopane całe sterowanie. Przede wszystkim nastawnik w 2000 steruje TEMPOMATEM a nie pozycjami. Pozycje są wrzucane automatycznie, bez żadnej ingerencji maszynisty. Poza tym nastawnik w 2000 działa IMPULSOWO(jak w Traxxie) a nie ciągle. Na razie tyle, jak zauważę coś jeszcze to dopiszę. Żaden z tych błędów nie wymaga większych prac, więc myślę że dało by się je dość szybko poprawić.

Offline Tolein

  • Wiadomości: 483
  • Kanapowy Toromistrz
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Błędy w lokomotywach 181/182 ET-22, ET-22-2000,
« Odpowiedź #1 dnia: 23 Września 2012, 00:55:14 »
Wał kułakowy jest w ogóle symulowany? Np. w ep05?
"Podejrzewam, że:
1. poświęcają na to niewiele czasu,
2. mają ograniczoną liczbę zwojów mózgowych, przez co są w stanie wykonywać tylko proste i powtarzalne czynności,
3. wydaje im się, że mogą nawet podbić kosmos, ale życie weryfikuje im to negatywnie."

Online matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 6094
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2070
Odp: Błędy w lokomotywach 181/182 ET-22, ET-22-2000,
« Odpowiedź #2 dnia: 23 Września 2012, 07:46:03 »
Żaden z tych błędów nie wymaga większych prac, więc myślę że dało by się je dość szybko poprawić.
Witam. Nie, do tego potrzebne jest przerobienie kodu exe, ale jeżeli chcesz, żeby to miało szanse zostać poprawione, to możesz w ankiecie (http://eu07.pl/forum/index.php/topic,21734.0.html) zagłosować na "Obwody lokomotyw (program w LD)" i "Rozruch impulsowy". Na chwilę obecną w maszynie nie ma rozruchu impulsowego.
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Offline Niebugoclaw

  • Wiadomości: 1222
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 10
Odp: Błędy w lokomotywach 181/182 ET-22, ET-22-2000,
« Odpowiedź #3 dnia: 23 Września 2012, 09:11:23 »
Na chwilę obecną w maszynie nie ma rozruchu impulsowego.
Jemu nie chodziło raczej o rozruch impulsowy, tylko o impulsowe sterowanie dźwignią zadajnika ;)

Offline Tyrystor

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 530
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Błędy w lokomotywach 181/182 ET-22, ET-22-2000,
« Odpowiedź #4 dnia: 23 Września 2012, 09:38:28 »
Może sprostować - Zadawanie mocy = Rozruch impulsowy i na odwrót, mimo że ET22-2000 ma rozruch oporowy joystickiem zadaje się moc.

Offline Patrykos

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4511
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 9
Odp: Błędy w lokomotywach 181/182 ET-22, ET-22-2000,
« Odpowiedź #5 dnia: 23 Września 2012, 10:30:24 »
Witam. Pracuję jako pomocnik w PKP Cargo i porównując działanie lokomotyw w symulatorze i realu zauważyłem kilka istotnych błędów. W lokomotywach 181/182 dźwignie sprężarek nie poruszają się jak powinny.
Poprawione będzie w następnej wersji.
Pozdrawiam, Patryk
https://www.facebook.com/WarsztatPatrykosa
Węgrom gratulujemy Ikarusa.

Offline Ryszard-san

  • Wiadomości: 214
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Błędy w lokomotywach 181/182 ET-22, ET-22-2000,
« Odpowiedź #6 dnia: 23 Września 2012, 12:55:35 »
Może sprostować - Zadawanie mocy = Rozruch impulsowy i na odwrót, mimo że ET22-2000 ma rozruch oporowy joystickiem zadaje się moc.

Nie moc tylko prędkość (lok sama zamyka styczniki kontrolując tylko czy prąd nie jest przekroczony i żeby przejścia wału odbywały się powyżej określonej prędkości), można wybrać z klawiatury na ekranie 2 rodzaje prądu rozruchowego I norm i I min. Przy I min lokomotywa nie przechodzi samoczynnie na następny układ.
No i oczywiście jest wysoki rozruch.

Offline EU07-457

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1475
  • dyrektor lokomotywy
    • Zobacz profil
    • Paweł Telega - fotografia kolejowa
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: Błędy w lokomotywach 181/182 ET-22, ET-22-2000,
« Odpowiedź #7 dnia: 24 Września 2012, 15:35:39 »
W ET-22 hebelek podtrzymania wyłącznika szybkiego jest ustawiony na pozycję wyłączony, natomiast w momencie wyłączania ws porusza się do góry(na  pozycję podtrzymanie WS załączone) i z powrotem opada.

Temat był już wielokrotnie "wałkowany". Jak będziesz dobrze patrzył, to dopatrzysz się m.in. braku symulacji awaryjnego opuszczania pantografów - hebelek nie uzależnia od siebie hebelków podnoszenia / opuszczania pantografów, przejście z układu S na SR nie wywołuje charakterystycznych podskoków prądów, nawrotnik nie ma pozycji N1 i jeszcze parę innych rzeczy... o tym wszystkim ludzie odpowiedzialni za projekt wiedzą...

Offline mac140

  • Wiadomości: 76
  • MPK Wrocław
    • Zobacz profil
    • Wrocławska Grupa Kanalarska
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Błędy w lokomotywach 181/182 ET-22, ET-22-2000,
« Odpowiedź #8 dnia: 04 Października 2012, 22:11:57 »
Jeszcze jedno-w en-57 i innych EZT-ach gdy nastawnik kierunku jest na pozycji 0, dźwignia hamulca działa jako zwykły hamulec pneumatyczny, a na każdej innej pozycji jako hamulec EP. To także nie jest obsługiwane.

Offline hunter

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1126
    • Zobacz profil
    • kolej.banda.pl
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: Błędy w lokomotywach 181/182 ET-22, ET-22-2000,
« Odpowiedź #9 dnia: 04 Października 2012, 22:57:24 »
To chyba mamy jakies inne paczki calosciowe, bo u mnie dziala.
Z pozdrowieniami,
Grzegorz Durbajło

http://www.kolej.banda.pl/ - moje kolejowe zdjęcia.

Offline mac140

  • Wiadomości: 76
  • MPK Wrocław
    • Zobacz profil
    • Wrocławska Grupa Kanalarska
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Błędy w lokomotywach 181/182 ET-22, ET-22-2000,
« Odpowiedź #10 dnia: 06 Października 2012, 23:16:06 »
Ciekawe. Mam PC2011 sp1. Ustaw sobie w en-57 nastawnik kierunkowy na zero, i spróbuj zahamować. Nie dość że nie napełniają się cylindry, to jeszcze nie spada ciśnienie w przewodzie głównym. Gdy nastawnik kierunku jest na pozycji jazdy(n1, n2 lub do tyłu) wszystko działa.

Offline hunter

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1126
    • Zobacz profil
    • kolej.banda.pl
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: Błędy w lokomotywach 181/182 ET-22, ET-22-2000,
« Odpowiedź #11 dnia: 07 Października 2012, 00:29:08 »
Na jakich pozycjach hamujesz? Oerlikon czy Knorr? Nalezy uwzglednic, ze hamowanie pneumatyczne jest na 5 pozycji (liczac jazde jako pierwsza pozycje).
Z pozdrowieniami,
Grzegorz Durbajło

http://www.kolej.banda.pl/ - moje kolejowe zdjęcia.

Offline mac140

  • Wiadomości: 76
  • MPK Wrocław
    • Zobacz profil
    • Wrocławska Grupa Kanalarska
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Błędy w lokomotywach 181/182 ET-22, ET-22-2000,
« Odpowiedź #12 dnia: 07 Października 2012, 20:06:14 »
Nie zrozumiałeś mnie. Przy normalnym hamowaniu(w trakcie jazdy) kran działa jako hamulec ep, z wyjątkiem hamowania nagłego, które jest pneumatyczne. Natomiast jeśli ustawimy nastawnik kierunkowy na pozycję 0 lub wyłączymy bezpiecznik, cały kran działa jako zwykły hamulec pneumatyczny. Pokazywał mi to maszynista en-57 na dworcu głównym we Wrocławiu, więc nie wymyślam bajek, tylko opisuję to co widziałem. Pokazywałmi to oczywiście na oerlikonie.
« Ostatnia zmiana: 07 Października 2012, 20:10:37 wysłana przez mac140 »

Offline Niebugoclaw

  • Wiadomości: 1222
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 10
Odp: Błędy w lokomotywach 181/182 ET-22, ET-22-2000,
« Odpowiedź #13 dnia: 07 Października 2012, 20:10:16 »
To chyba nie przyjrzałeś się uważnie. Tak jak napisał @hunter, aby wdrożyć hamowanie pneumatyczne, musisz wcisnąć od razu 5 na numerycznej i dopiero hamować używając 3 i 5.

Offline MichałŁ

  • Wiadomości: 1179
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 37
Odp: Błędy w lokomotywach 181/182 ET-22, ET-22-2000,
« Odpowiedź #14 dnia: 07 Października 2012, 20:13:10 »
Może koledze chodzi o to że na tym oerlikonie w realu PG jest zasilane w całym zakresie hamulca EP a w maszynie tylko w położeniu luzowanie EP

Offline mac140

  • Wiadomości: 76
  • MPK Wrocław
    • Zobacz profil
    • Wrocławska Grupa Kanalarska
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Błędy w lokomotywach 181/182 ET-22, ET-22-2000,
« Odpowiedź #15 dnia: 07 Października 2012, 20:16:39 »
Dobra, faktycznie działa, ale wydaje mi się że to jednak działało trochę inaczej. Muszę się przejść jutro na główny i zagadać do jakiegoś maszynisty ezt, bo nie chcę wypisywać bzdur.

Może koledze chodzi o to że na tym oerlikonie w realu PG jest zasilane w całym zakresie hamulca EP a w maszynie tylko w położeniu luzowanie EP
o właśnie, o to mi chodziło!

Offline hunter

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1126
    • Zobacz profil
    • kolej.banda.pl
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: Błędy w lokomotywach 181/182 ET-22, ET-22-2000,
« Odpowiedź #16 dnia: 07 Października 2012, 20:44:41 »
No to teraz wszystko jasne. W ogole nie wiem, czy ktos zauwazyl, ale FVel powinien miec 7 pozycji, a obecnie ma 6 i nie do konca poprawnie zorganizowanych...
Z pozdrowieniami,
Grzegorz Durbajło

http://www.kolej.banda.pl/ - moje kolejowe zdjęcia.

Offline mac140

  • Wiadomości: 76
  • MPK Wrocław
    • Zobacz profil
    • Wrocławska Grupa Kanalarska
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Błędy w lokomotywach 181/182 ET-22, ET-22-2000,
« Odpowiedź #17 dnia: 27 Stycznia 2013, 19:24:33 »
Przy okazji-jeszcze jeden błąd, nie wiem czy u wszystkich czy tylko u mnie. We wszystkich eu07-4e non stop(gdy skład jest odhamowany) świecą się lampki "jazda na oporach" i "zanik prądu wentylatorów oporów".

Offline szogun

  • Wiadomości: 5630
  • Nie matura a chęć szczera zrobi z Ciebie oficera!
    • Zobacz profil
    • szogun Studio
  • Otrzymane polubienia: 562
Odp: Błędy w lokomotywach 181/182 ET-22, ET-22-2000,
« Odpowiedź #18 dnia: 27 Stycznia 2013, 19:30:22 »
Tak mają niskie numery.
Skoro kot robi MIAU czyli miauczy, to dlaczego pies szczeka a nie hauka?
Informacje o trwających pracach -> facebook.com/szogunstudio

Offline mac140

  • Wiadomości: 76
  • MPK Wrocław
    • Zobacz profil
    • Wrocławska Grupa Kanalarska
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Błędy w lokomotywach 181/182 ET-22, ET-22-2000,
« Odpowiedź #19 dnia: 27 Stycznia 2013, 21:09:28 »
Da się to jakoś poprawić?

Offline hunter

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1126
    • Zobacz profil
    • kolej.banda.pl
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: Błędy w lokomotywach 181/182 ET-22, ET-22-2000,
« Odpowiedź #20 dnia: 27 Stycznia 2013, 21:17:03 »
Ale tu nic nie ma do poprawiania?
Z pozdrowieniami,
Grzegorz Durbajło

http://www.kolej.banda.pl/ - moje kolejowe zdjęcia.

Offline mac140

  • Wiadomości: 76
  • MPK Wrocław
    • Zobacz profil
    • Wrocławska Grupa Kanalarska
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Błędy w lokomotywach 181/182 ET-22, ET-22-2000,
« Odpowiedź #21 dnia: 03 Marca 2013, 14:11:54 »
Dobra, już ogarnąłem o co chodzi. Niestety, rzadko jeżdżę na siódemkach.