W rocznicę chciałbym przypomnieć moje zdjęcie, które zrobiłem lokomotywie oraz obsadzie lokomotywy w dniu katastrofy w dniu 03.03.2012 o godzinie 16:05 w Jaktorowie (CMK), pamiętam jeszcze jak maszynista spojrzał na mnie podczas mijania, lekko się uśmiechając.
Szkoda ich...
Cała dyskusja tutaj rozbija się o wybielenie mechaników z IC
Nie wybielenie - tylko zrozumienie mechanizmu, z ktorego wynikal popelniony przez nich blad.
Przepraszam, ze interesuje sie prowadzeniem pociagow - i glownie z tej perspektywy patrze na cala sprawe.
tymczasem nikt mi nie zaprzeczy, że gdyby podjęli jakąkolwiek polemikę, czy to żądali "N" czy chociaż zapytali dlaczego jadą z W24 na prawy (skoro mieli wątpliwości nawet natury czy można na to jechać czy nie - czy przy wątpliwościach nie powinno się wzmóc czujności?) to kolega z przeciwka mógł pokojarzyć, że coś.jedzie mu na spotkanie.
Tak oczywiscie - ich wina. Gdyby byli bardziej asertywni, to calego wypadku by nie bylo. Zbladzili ufajac zbyt mocno tym dyzurnym ruchu. Od maszynistow zalezy bezpieczenstwo ruchu, wiec wspomniani ISDR mogli popelnic bledow wiele i czekac "zobaczymy jak bedzie". Druzyna trakcyjna miala watpliwosci wzmoc i zapobiec powstaniu wypadku. Potem by mozna sprawe "przykryc", tak jak zdarzenie z dnia poprzedniego.
Jeszcze przed raportem Iwan (nie pamiętam czy tu czy na SCC) mówił, że drużyna Brzechwy kontaktowała się ze Sprową w tym temacie. Jak się okazuje, nie mieli uwag czy wątpliwości - po prostu pojechali. Gdzie więc czujność związana z sytuacją nadzwyczajną? Nie chcę winić nikogo, szczególnie tych co bronić się już nie mogą, ale faktem jest, że tej katastrofie zapobiec mogło 5 osób i 5 przez swoje zaniedbanie pośrednio jest winnych. Tylko tyle.
Oj nie. Faktem jest, ze sposrod tych 5ciu osob 2 osoby sa winne
bezposrednio, a 3 osoby sa winne
posrednio. Chyba nie probujesz przyrownywac tego w jaki sposob do wypadku przyczynili sie JS i AN, do tego w jaki przyczynily sie druzyny trakcyjne 13126 i 31101?
Rozne byly te zaniedbania, ich skala i jakze odmienne konsekwencje... Druzyny trakcyjne dokonaly w sumie po jednej blednej decyzji - przyczyniajac sie
posrednio do powstania wypadku - a ile tych blednych decyzji bylo ze strony obojga ISDR, ktorzy przyczynili sie do wypadku
bezposrednio? Ile przepisow sformulowanych w sposob jasny i klarowny zlamali? W ilu miejscach wykazali sie brakiem wiedzy, olewaniem przepisow itd.?