Autor Wątek:  Jest raport w sprawie wypadku pod Szczekocinami  (Przeczytany 140357 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Offline EU40

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2206
  • MD Kraków Prokocim
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 397
Odp: Jest raport w sprawie wypadku pod Szczekocinami
« Odpowiedź #150 dnia: 02 Marca 2013, 17:27:24 »
To są 2 szlaki, a nie jeden wielotorowy. Pamiętaj, że w pewnym momencie linie się rozchodzą.
Marzenko, w Starzynach i Sprowej też pracownicy mieli ukończone średnie szkoły techniczne. Co ma wykształcenie i inteligencja, do instrukcji, które wymagają interpretacji?
« Ostatnia zmiana: 02 Marca 2013, 17:30:17 wysłana przez EU40 »
Rozczyn dzieł Marksa wlany w bydląt czaszki
Wytwarza z mózgiem przedziwną miksturę.

Offline hubo221

  • Wiadomości: 174
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 19
Odp: Jest raport w sprawie wypadku pod Szczekocinami
« Odpowiedź #151 dnia: 02 Marca 2013, 17:31:54 »
Nie rozchodzą tylko 447 kończy się w Grodzisku, 1 biegnie dalej w stronę Skierniewic, a ta druga to CMK, która rozpoczyna się w Grodzisku.
Teraz to nawet po liceum i dodatkowym kursie na technika transportu kolejowego (a nawet już nie) można iść na ISDR-a. 
« Ostatnia zmiana: 02 Marca 2013, 17:34:07 wysłana przez hubo221 »

Offline EU40

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2206
  • MD Kraków Prokocim
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 397
Odp: Jest raport w sprawie wypadku pod Szczekocinami
« Odpowiedź #152 dnia: 02 Marca 2013, 17:33:26 »
Cytuj
Nie rozchodzą tylko 447 kończy się w Grodzisku, 1 biegnie dalej w stronę Skierniewic
:D
Kończy się, ale biegnie dalej.
Rozczyn dzieł Marksa wlany w bydląt czaszki
Wytwarza z mózgiem przedziwną miksturę.

Offline marzena

  • Wiadomości: 95
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Jest raport w sprawie wypadku pod Szczekocinami
« Odpowiedź #153 dnia: 02 Marca 2013, 17:34:54 »
Zasada jest prosta. Na torze szlakowym może być jeden pociąg i rolą ISDR tego pilnować ponad wszelką wątpliwość. Czy to zostało wypełnione? I bez średniego wykształcenia każdy wykwalifikowany w tym zakresie mógłby tego dopilnować. Nie ja o tym decyduję.
« Ostatnia zmiana: 02 Marca 2013, 17:40:34 wysłana przez marzena »

Offline EU40

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2206
  • MD Kraków Prokocim
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 397
Odp: Jest raport w sprawie wypadku pod Szczekocinami
« Odpowiedź #154 dnia: 02 Marca 2013, 17:38:06 »
No i doszliśmy do konsensusu. Jak najbardziej się z Tobą zgadzam Marzenko.
Rozczyn dzieł Marksa wlany w bydląt czaszki
Wytwarza z mózgiem przedziwną miksturę.

Offline hubo221

  • Wiadomości: 174
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 19
Odp: Jest raport w sprawie wypadku pod Szczekocinami
« Odpowiedź #155 dnia: 02 Marca 2013, 17:41:33 »
Jest jeszcze druga strona medalu. Na dyżurnych nakłada się coraz więcej obowiązków (szczególnie właśnie na tych małych posterunkach, gdzie nie ma więcej osób oprócz dyżurnego) np. odmalować nastawie (też się zdarzało), odśnieżyć tory, przejazd i peron itd.

Offline 201E-003

  • Wiadomości: 252
  • Dyżurny Ruchu
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Jest raport w sprawie wypadku pod Szczekocinami
« Odpowiedź #156 dnia: 02 Marca 2013, 17:46:33 »
Cała dyskusja tutaj rozbija się o wybielenie mechaników z IC, tymczasem nikt mi nie zaprzeczy, że gdyby podjęli jakąkolwiek polemikę, czy to żądali "N" czy chociaż zapytali dlaczego jadą z W24 na prawy (skoro mieli wątpliwości nawet natury czy można na to jechać czy nie- czy przy wątpliwościach nie powinno się wzmóc czujności?) to kolega z przeciwka mógł pokojarzyć, że coś.jedzie mu na spotkanie. Jeszcze przed raportem Iwan (nie pamiętam czy tu czy na SCC) mówił, że drużyna Brzechwy kontaktowała się ze Sprową w tym temacie. Jak się okazuje, nie mieli uwag czy wątpliwości - po prostu pojechali. Gdzie więc czujność związana z sytuacją nadzwyczajną? Nie chcę winić nikogo, szczególnie tych co bronić się już nie mogą, ale faktem jest, że tej katastrofie zapobiec mogło 5 osób i 5 przez swoje zaniedbanie pośrednio jest winnych. Tylko tyle.

Offline marzena

  • Wiadomości: 95
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Jest raport w sprawie wypadku pod Szczekocinami
« Odpowiedź #157 dnia: 02 Marca 2013, 17:54:47 »
Nie wiadomo, czy byli na ty samych kanałach. Raport wnosi wątpliwości. Jeden z nich był na kanale 4.  Wskaźnika W28 brak na wyjeździe z Kozłowa. Na którym kanale były rozmowy odsłuchane? Po przejrzeniu filmu ze szlaku Psary - Starzyny W28 z R5 jest ustawiony nie przepisowo, tj. na szlaku przed semaforem wjazdowym. Jak było w dniu wypadku?

  Dodano: 02 Marca 2013, 18:11:56
Widoczność wskaźników w porze dziennej może być niewystarczająca, stad różne propozycje i rozwiązania, w tym wyświetlanie ich na bazie wyświetlenia diodowego z zadaszeniem lub bez. W przypadku omawianego tragicznego wypadku chyba problemu z widocznością W24 nie było. Ale jeżeli(?) od dłuższego czasu maszyniści byli przekonywani o takim rozwiązaniu dla jazdy na tor prawy, to czujność ich mogła być uśpiona. Ale od strony Starzyn jakie może być wytłumaczenie?
« Ostatnia zmiana: 02 Marca 2013, 18:14:59 wysłana przez marzena »

Offline 201E-003

  • Wiadomości: 252
  • Dyżurny Ruchu
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Jest raport w sprawie wypadku pod Szczekocinami
« Odpowiedź #158 dnia: 02 Marca 2013, 18:15:56 »
To powinno być łatwe do ustalenia - na którym kanale Brzechwa kontaktował się z Sprową a na którym Matejko z Starzynami. Ponadto który kanał jest wskazany w RJ?

Niepewność odnośnie kanałów wynika z podejrzenia użycia radio-stopu, którego jednak nikt nie odebrał na żadnym kanale a wnioskowana jest na podstawie radiotelefonu z rozbitej lokomotywy, gdzie przy zderzeniu przy działających siłach mogło się z nim stać wszystko. Nawet gdyby był nadany na innym kanale ktoś powinien go usłyszeć - ja słyszę lokomotywy nawet z ponad 30 kilometrów. Czy tam są tak niekorzystne warunki terenowe by nikt tego nie usłyszał? Przecież to teren nizinny.

Offline EU07-483

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2307
  • EU07-483
    • Zobacz profil
    • Super spółka :)
  • Otrzymane polubienia: 168
Odp: Jest raport w sprawie wypadku pod Szczekocinami
« Odpowiedź #159 dnia: 02 Marca 2013, 18:21:03 »
To powinno być łatwe do ustalenia - na którym kanale Brzechwa kontaktował się z Sprową a na którym Matejko z Starzynami. Ponadto który kanał jest wskazany w RJ?
No nie jest, bo nie wiadomo czy IR po przejeździe przez Starzyny nie przełączył radia na R4. Po co? Nie mam pojęcia.

Czy tam są tak niekorzystne warunki terenowe by nikt tego nie usłyszał? Przecież to teren nizinny.
Najbliższy rediotelefon na R4 to Kozłów - 22 km w tym sporo przez lasy. Jestem w stanie uwierzyć, że mogło to być niesłyszalne.
Jak będę duży zostanę maszynistą!

Offline marzena

  • Wiadomości: 95
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Jest raport w sprawie wypadku pod Szczekocinami
« Odpowiedź #160 dnia: 02 Marca 2013, 18:35:22 »
W raporcie nie ma przytoczonych pełnych danych z rjp. o kanałach radiowych jakie były w dyspozycji maszynistów. Prawdopodobnie były to różne kanały, ale to tylko nieoficjalne dane. Z zeszytów wynika, że na szlaku Psary - Starzyny mamy dwa różne kanały dla przeciwnych kierunków, ale nie ma to nic wspólnego ze stanem faktycznym. Może ktoś dysponuje rozkładami tych pociągów?

Offline EU40

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2206
  • MD Kraków Prokocim
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 397
Odp: Jest raport w sprawie wypadku pod Szczekocinami
« Odpowiedź #161 dnia: 02 Marca 2013, 18:39:02 »
Wydaje mi się, że szybkim ruchem nacisnął na Radio-Stop i przełącznik mógł przypadkowo przestawić. W Starzynach przecież kontaktował się na 5-ce. Z nikim się nie sprzeczam, tak mi się wydaje.
Gdyby udało się wdrożyć Radio-Stop..Ech. Biorąc pod uwagę drogę hamowania 13126, sądzę, ze pociągi nawet by się nie dotknęły.
Rozczyn dzieł Marksa wlany w bydląt czaszki
Wytwarza z mózgiem przedziwną miksturę.

Offline iwan

  • Administrator
  • Wiadomości: 596
    • Zobacz profil
    • Fotki na TWB
  • Otrzymane polubienia: 30
Odp: Jest raport w sprawie wypadku pod Szczekocinami
« Odpowiedź #162 dnia: 02 Marca 2013, 18:40:44 »
Odnośnie Chotomowa. Mamy tu do czynienia ze szlakiem wielotorowym i zasady ruchu na takich szlakach muszą być wyraźnie wyartykułowane chociażby w zeszytach. I nie powinno być problemu z W24. Domniemam, że dotyczy on tylko jazdy po torach linii 009 i w przypadku skierowania pociągu na 456 reakcja jest jedna - zatrzymać pociąg.

Patrz - ktos zaprojektowal, zabudowal, a potem eksploatowal urzadzenia, ktore mimo tego wyswietlaly sygnal "nieuprawniajacy" do wyjazdu na szlak przy wyjezdzie na tor nr 3. Ktos sie na szczescie uparl i podobno problem zostal juz wlasciwie rozwiazny. Jest to jednak przyklad na to, jak teoria sobie, a praktyka sobie.

"Dlaczego przy wyjeździe na tor lewy mamy §52 ust. 7-12 a w odwrotnej sytuacji takich zapisów brak? "
Iwan. O tym, co jest zezwoleniem na tor prawy jest napisane w §60 a jak ma postępować dr. poc. w czasie jazdy §63 i Instrukcje dla maszynisty i dr. konduktorskich.

Ty mi piszesz co jest, a ja piesze czego nie ma, a co powinno byc. Przepisy nie sa idealne.
« Ostatnia zmiana: 02 Marca 2013, 18:44:50 wysłana przez iwan »
/Krzysztof Waszkiewicz/ <iwan@eu07.pl> http://www.eu07.pl
tel: +48667841589
********* Non sunt multiplicanda entia sine necessitate *********

Offline marzena

  • Wiadomości: 95
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Jest raport w sprawie wypadku pod Szczekocinami
« Odpowiedź #163 dnia: 02 Marca 2013, 18:50:50 »
Zgadzam się. Stąd wiele zmian w nich będzie, co można wnioskować po rekomendacjach i nie tylko. Między innymi brakuje mi ustalenia miejsca kiedy maszynista ma zmienić sygnał na Pc2. Dlaczego Pc6 nie może być dla wszystkich pociągów bez względu na obsadę itp, itd.
« Ostatnia zmiana: 02 Marca 2013, 18:53:30 wysłana przez marzena »

Offline iwan

  • Administrator
  • Wiadomości: 596
    • Zobacz profil
    • Fotki na TWB
  • Otrzymane polubienia: 30
Odp: Jest raport w sprawie wypadku pod Szczekocinami
« Odpowiedź #164 dnia: 02 Marca 2013, 19:08:09 »
Tu mamy wyraźne zapisy w zeszytach o zasadach ruchu na tym szlaku wielotorowym. A co znaczą dwie linie pół grube w zeszycie? "szlak dwu lub więcej torowy"

Troche nie czujecie o co EU40 chodzi. A ja troche czuje :) Wystarczy popytac mechanikow ktorzy jezdza przez takie odcinki jak Legionowo - Chotomów, czy PrGD - Tczew.

Co do oznaczen w zeszytach. To samo miejsce, ten sam semafor, wyjazd na ten sam tor. Swieci Sz+W24. Z jaka predkoscia mam jechac (juz pomijajac kwestie tego W24)?
http://www.infrastruktura.eu.org/kolej/5310.pdf
/Krzysztof Waszkiewicz/ <iwan@eu07.pl> http://www.eu07.pl
tel: +48667841589
********* Non sunt multiplicanda entia sine necessitate *********

Offline EU40

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2206
  • MD Kraków Prokocim
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 397
Odp: Jest raport w sprawie wypadku pod Szczekocinami
« Odpowiedź #165 dnia: 02 Marca 2013, 19:17:16 »
Cytując klasyka: bezpieczną.. :) W24 na jednotorówce. Normalnie jak podróż po kosmosie.
« Ostatnia zmiana: 02 Marca 2013, 19:18:31 wysłana przez EU40 »
Rozczyn dzieł Marksa wlany w bydląt czaszki
Wytwarza z mózgiem przedziwną miksturę.

Offline marzena

  • Wiadomości: 95
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Jest raport w sprawie wypadku pod Szczekocinami
« Odpowiedź #166 dnia: 02 Marca 2013, 19:18:24 »
I tu jest rola dyżurnego. Nikt też nie zabrania się o to zapytać kiedy ten nie wie lub nie wypełnia tego co do niego należy?

Offline EU40

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2206
  • MD Kraków Prokocim
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 397
Odp: Jest raport w sprawie wypadku pod Szczekocinami
« Odpowiedź #167 dnia: 02 Marca 2013, 19:19:16 »
O ile dyżurni w ogóle wiedzieli o wyświetlonym W24..
Rozczyn dzieł Marksa wlany w bydląt czaszki
Wytwarza z mózgiem przedziwną miksturę.

Offline jageer

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1410
  • Jak Sz to tylko na Tm....
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 48
Odp: Jest raport w sprawie wypadku pod Szczekocinami
« Odpowiedź #168 dnia: 02 Marca 2013, 19:28:27 »
O ile dyżurni w ogóle wiedzieli o wyświetlonym W24..

No jeżeli dała komendę NSz to jest świadoma co zrobiła, chyba, że W24 się zepsuł ;] To jest też lipa jakaś żarówka, zamiast zrobić strzałkę ułożoną z diód, czy coś.

Tak w ogóle to wszystko o d.. rozbić i czytać rozmowę "u mnie na popielato, na pewno wyprawiłeś dobrze pociąg?". Sorry, ale to nie jest zabawa w piaskownicy "byle do przodu". Naczelnicy też powinni beknąć, że mają ISDR-ów co nie znają obsługi SRK. Biorąc pod uwagę, że przez długi czas tam była blokada jednokierunkowa. I co wymienili na super blokadę dwukierunkową z licznikami osi bajerami, pierdołami. I co? Wszyscy co myślą, że komputery są lepsze od przekaźników i urządzeń mechanicznych, mają coś do dodania?

Sz był, jest i będzie. Używany z umiarem i logicznie jeszcze nikomu nie zaszkodził.
« Ostatnia zmiana: 02 Marca 2013, 19:29:39 wysłana przez jageer »
Musi to robić delikatnie, bo jak nie umie to semafor opadnie...

Offline marzena

  • Wiadomości: 95
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Jest raport w sprawie wypadku pod Szczekocinami
« Odpowiedź #169 dnia: 02 Marca 2013, 19:43:38 »
Patrząc na schematy posterunków "nSz" znaczy tyle, ze jest to Sz dla wjazdu z toru lewego. Wyświetlenie W24 razem z nSz wymaga chyba dodatkowej obsługi urz. srk (komendy). Jeżeli   było inaczej, to dyżurna miała prawo być tego nieświadoma. Jak więc odbierano i testowania nowe urządzenia?
« Ostatnia zmiana: 02 Marca 2013, 19:50:04 wysłana przez marzena »

Offline jageer

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1410
  • Jak Sz to tylko na Tm....
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 48
Odp: Jest raport w sprawie wypadku pod Szczekocinami
« Odpowiedź #170 dnia: 02 Marca 2013, 19:52:03 »
Patrząc na schematy posterunków "nSz" znaczy tyle, ze jest to Sz dla wjazdu z toru lewego. Wyświetlenie W24 razem z nSz wymaga chyba dodatkowej obsługi urz. srk (komendy). Jeżeli   było inaczej, to dyżurna miała prawo być tego nieświadoma. Jak więc odbierano i testowania nowe urządzenia?

Proszę o przedstawienie mi dokumentacji w jakich urządzeniach SRK (np. IZH-111) lub komputerowych NSz oznacza sygnał zastępczy na wjazd z toru lewego. Co za różnica, przecież komputer rejestruje na jakim semie mrugamy. Więc? Jaka jest różnica mrugania z toru lewego lub prawego? Szybkość?

Zalecam przeczytać raport- tam przewodniczący komisji pyta ISDR-a w Sprowej "dlaczego NSz".
Jak były testowane i odbierane SRK? Nie wiem, albo zgodnie z przepisami albo flaszka wylądowała na stole naczelnika...
« Ostatnia zmiana: 02 Marca 2013, 19:56:00 wysłana przez jageer »
Musi to robić delikatnie, bo jak nie umie to semafor opadnie...

Offline mechatronik

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2416
  • Kierownik sekcji napraw lokomotyw
    • Zobacz profil
    • Filmy kolejowe
  • Otrzymane polubienia: 172
Odp: Jest raport w sprawie wypadku pod Szczekocinami
« Odpowiedź #171 dnia: 02 Marca 2013, 19:56:32 »
ułożoną z diód, czy coś.
"diod" jak już -diod. Ale fakt faktem konstrukcja W24 jest bardzo nieprzemyślana. Gdzieś już to się przewinęło, że należałoby przekonstruować wskaźnik. Swoją drogą jak wygląda sprawa poinformowania (przez urządzenia) dyżurnego o przepalonej żarówce w W24?
Autoryzacja: M62, M62Ko, M62M, BR231, BR232, BR233 060DA, TEM2, S200, t448p, SM42, SM30, SM03, SA105, SA108, SA132, SA134
EU07 (4E, 303E), ET21 (3E/1, 3E/1M), ET22, 111Ed, E4MSU, ES64F4, E186, E189, E140, E181, E182, E183, ET40, EN57, EN57AKW, EN76

Offline marzena

  • Wiadomości: 95
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Jest raport w sprawie wypadku pod Szczekocinami
« Odpowiedź #172 dnia: 02 Marca 2013, 19:57:14 »
Chodzi o obsługę (komendę) NSz dla której nie podaje się Sz tylko Sz + W24. Jeżeli NSz podaje Sz z W24, to jak powinien być podany sam Sz z toru lewego?

Offline jageer

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1410
  • Jak Sz to tylko na Tm....
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 48
Odp: Jest raport w sprawie wypadku pod Szczekocinami
« Odpowiedź #173 dnia: 02 Marca 2013, 20:01:08 »
Chodzi o obsługę (komendę) NSz dla której nie podaje się Sz tylko Sz + W24. Jeżeli NSz podaje Sz z W24, to jak powinien być podany sam Sz z toru lewego?

NSz- to ZAWSZE! Sz+W24, a Sz to Sz.
W menu jest zawsze: NSz i Sz, tak jak kopiuj i wklej w Wordzie.... (w przypadku urządzeń przekaźnikowych odpowiednio przyciski NSz i Sz (mowa o IZH-111)

Mechatronik fakt, źle napisałem. Generalnie, jeżeli przepali się żarówka zezwalający na lewy się nie postawi, tak samo Sz, się nie pomruga...
« Ostatnia zmiana: 02 Marca 2013, 20:07:10 wysłana przez jageer »
Musi to robić delikatnie, bo jak nie umie to semafor opadnie...

Offline MichałŁ

  • Wiadomości: 1179
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 37
Odp: Jest raport w sprawie wypadku pod Szczekocinami
« Odpowiedź #174 dnia: 02 Marca 2013, 20:02:35 »
W raporcie nie ma przytoczonych pełnych danych z rjp. o kanałach radiowych jakie były w dyspozycji maszynistów. Prawdopodobnie były to różne kanały, ale to tylko nieoficjalne dane. Z zeszytów wynika, że na szlaku Psary - Starzyny mamy dwa różne kanały dla przeciwnych kierunków, ale nie ma to nic wspólnego ze stanem faktycznym. Może ktoś dysponuje rozkładami tych pociągów?

Jak się dyskutuje to trzeba przeczytać chociaż raport. I mieć jakie kolwiek pojęcie o radiołączności pociągowej. Tam masz napisane (str. 25)ze posterunek Sporowa ma radiotelefony na kanał 5 i kanał drogowy więc skoro mechanik z et22 się dogadywał z tym posterunkiem to nie mógł tego robić na innym kanale niż 5.

Offline marzena

  • Wiadomości: 95
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Jest raport w sprawie wypadku pod Szczekocinami
« Odpowiedź #175 dnia: 02 Marca 2013, 20:10:37 »
A widział kto w Sprowej posterunek dyżurnego ruchu? Chyba że dyżurna siedziała w kontenerach (str. 22). Skąd jest sterowany ten posterunek? Rozmowa na kanale 4 była niemożliwa? W Kozłowie było brak W28 dla zmiany kanału na R5. A co wskazywał stan manipulatora?. Rozkład jazdy i wyposażenie posterunków to jedno a stan faktyczny do drugie. Ale to tylko rozważania.
« Ostatnia zmiana: 02 Marca 2013, 20:12:48 wysłana przez marzena »

Offline EU07-483

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2307
  • EU07-483
    • Zobacz profil
    • Super spółka :)
  • Otrzymane polubienia: 168
Odp: Jest raport w sprawie wypadku pod Szczekocinami
« Odpowiedź #176 dnia: 02 Marca 2013, 20:14:00 »
A widział kto w Sprowej posterunek dyżurnego ruchu? Chyba że dyżurna siedziała w kontenerach (str. 22). Skąd jest sterowany ten posterunek?
Z owych kontenerów - to miał być stan tymczasowy, gdy zdalną obsługę miał przejąć Kozłów. Nie wiem, czy to wina wypadku ale dalej posterunek jest obsadzony.
Rozmowa na kanale 4 była niemożliwa?
Sprowa pracuje tylko na R5.
Jak będę duży zostanę maszynistą!

Offline marzena

  • Wiadomości: 95
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Jest raport w sprawie wypadku pod Szczekocinami
« Odpowiedź #177 dnia: 02 Marca 2013, 20:19:41 »
Ale gdzie w tym dniu była obecna dyżurna? W Kozłowie czy gdzie? Posterunek Starzyny jest ładnie przedstawiony a gdzie w Sprowej? Z filmów z tej trasy nie widać żadnego posterunku poza kontenerami.

Offline MichałŁ

  • Wiadomości: 1179
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 37
Odp: Jest raport w sprawie wypadku pod Szczekocinami
« Odpowiedź #178 dnia: 02 Marca 2013, 20:21:29 »
Tak dyżurna siedzi w kontenerku w Sporowej  zresztą to nie ma znaczenia bo gdyby siedziała gdzieś w jakim LCSie 50 km dalej to i tak na radio wołał bym ją  tak samo. Rozmowa na kanale 4 nie była możliwa bo posterunki to nie telefon komórkowy że zmienię sobie SIM i niech reszta zgaduje pod jakim numerem teraz jestem . Co wskazywał stan manipulatora nie dowiemy się już nigdy możemy tylko gdybać.

Offline jageer

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1410
  • Jak Sz to tylko na Tm....
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 48
Odp: Jest raport w sprawie wypadku pod Szczekocinami
« Odpowiedź #179 dnia: 02 Marca 2013, 20:22:39 »
Ale gdzie w tym dniu była obecna dyżurna? W Kozłowie czy gdzie? Posterunek Starzyny jest ładnie przedstawiony a gdzie w Sprowej? Z filmów z tej trasy nie widać żadnego posterunku poza kontenerami.

W Kozłowie w kontenerze o ile dobrze pamiętam. To jest czasowe stanowisko, wiele takich posterunków istnieje. Jak dla mnie to nic nie zmieniło i nie miało wpływu na katastrofę...
Musi to robić delikatnie, bo jak nie umie to semafor opadnie...