Autor Wątek:  Nowa smuga - zależnośc czasowa  (Przeczytany 5509 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Kaczoros26

  • Wiadomości: 45
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Nowa smuga - zależnośc czasowa
« dnia: 08 Lutego 2013, 22:38:24 »
Witam serdecznie całą załogę forum. Mam pytanie odnośnie nowej smugi, umieszczonej w paczce scenerii zwierzyniec_tlk, od Szoguna. Być może do niego samego powinienem kierować to pytanie, np poprzez pw, ale ostatecznie postanowiłem podzielić się tym pytaniem, na forum. Otóż jako, że bardzo lubię nocne trasy, ucieszyło mnie pojawienie się nowej smugi, pozwalającej na dobrą widoczność po zmroku. Napotkałem jednak problem. Smuga działa rewelacyjnie, jednak tylko w określonych porach czasowych. Tzn w scenerii, podając czas w przedziale np od 19 - 20:40, smuga działa. Od 21wszej, działa standardowa smuga. Zmiana nie zachodzi, gdy symulacja dotrwa np choćby do 22. Wtedy smuga działa cały czas, tak jak powinna. Może mi ktoś wytłumaczyć, tę zależność?
Kochaj i szalej, nie pytaj co dalej...

Offline adsim

  • Moderator
  • Wiadomości: 3934
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 12
Odp: Nowa smuga - zależnośc czasowa
« Odpowiedź #1 dnia: 09 Lutego 2013, 09:59:27 »
Wyświetlanie smugi uzależnione jest od parametru light,  czyli poziomu oświetlenia ustawionego w scn.
(: ɯɐıʍɐɹpzod

Offline ST44-003

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2950
  • EU07-001
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 311
Odp: Nowa smuga - zależnośc czasowa
« Odpowiedź #2 dnia: 09 Lutego 2013, 12:01:45 »
Jest jakiś opytmalny parametr "light" użyty już w którejś ze scenerii? I czy potrzebne jest użycie "movelight" do poprawnego działania smugi? Podpinam się do pytania kolegi ponieważ nie używałem jeszcze tej opcji i nie jest mi ona znana :)

Offline Munkustrap

  • Wiadomości: 24
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Nowa smuga - zależnośc czasowa
« Odpowiedź #3 dnia: 09 Lutego 2013, 12:18:46 »
Skoro jest już temat a propo smugi podepnę swoje pytanie. Otóż nie wiem zbytnio jakim cudem, ale dzisiaj przy próbie uruchomienia trasy zwierzyniec_tlk w ogóle nie wyświetla mi się tekstura smugi. Wczoraj przejechałem misję bez problemu, potem zacząłem kombinować ze zmianą tła nieba itd. w Rainsted, a dzisiaj po powrocie do ustawień "fabrycznych" smuga padła. Na TD przy zmianie pory dnia wszystko działa, problem tyczy tylko zwierzyńca. Wypakowałem po raz kolejny misję, ale nie pomaga. Loka nie zmieniałem. Ktoś wie o co może biegać?

Offline matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 6056
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2043
Odp: Nowa smuga - zależnośc czasowa
« Odpowiedź #4 dnia: 09 Lutego 2013, 13:28:48 »
U mnie się zapala mniej więcej jak się przejeżdża pod linią dwutorową przed psiarami.
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Offline szogun

  • Wiadomości: 5627
  • Nie matura a chęć szczera zrobi z Ciebie oficera!
    • Zobacz profil
    • szogun Studio
  • Otrzymane polubienia: 552
Odp: Nowa smuga - zależnośc czasowa
« Odpowiedź #5 dnia: 09 Lutego 2013, 20:03:55 »
@Munkustrap smuga zapali się w momencie gdy "symek uzna" że jest dostatecznie mała wartość światła na scenerii, a że zastosowałem movelight czyli zmianę światła podczas symulacji to pojawi się ona dopiero ok. 20:05. Zresztą w tym samym momencie zapalą się latarnie i oświetlenie wiat peronowych.
Skoro kot robi MIAU czyli miauczy, to dlaczego pies szczeka a nie hauka?
Informacje o trwających pracach -> facebook.com/szogunstudio

Offline Kaczoros26

  • Wiadomości: 45
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Nowa smuga - zależnośc czasowa
« Odpowiedź #6 dnia: 09 Lutego 2013, 20:12:21 »
Tak wiem już że, smuga jest zależna od dynamiki i ustawień oświetlenia. Ra wspominał o tym, w opisie zmian w exe 120, na co dopiero dziś wczesnym rankiem, zwróciłem uwagę. Mnie jednak nurtuje kwestia, samego czasu ustawionego na "sztywno". Uruchamiając scenerię z godziną 19:38 o godzinie 21:38, smuga nadal działa. Jednak, wstawiając czas w scenerię np 21:38, smuga już nie działa.
Kochaj i szalej, nie pytaj co dalej...

Offline szogun

  • Wiadomości: 5627
  • Nie matura a chęć szczera zrobi z Ciebie oficera!
    • Zobacz profil
    • szogun Studio
  • Otrzymane polubienia: 552
Odp: Nowa smuga - zależnośc czasowa
« Odpowiedź #7 dnia: 09 Lutego 2013, 20:13:53 »
Smuga nie jest w ogóle uzależniona od czasu. Z ciekawości sprawdzę, o 21:38 przy movelight powinno już być totalnie ciemno.
Skoro kot robi MIAU czyli miauczy, to dlaczego pies szczeka a nie hauka?
Informacje o trwających pracach -> facebook.com/szogunstudio

Offline Kaczoros26

  • Wiadomości: 45
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Nowa smuga - zależnośc czasowa
« Odpowiedź #8 dnia: 09 Lutego 2013, 20:23:19 »
Właśnie o tej godzinie, panuje całkowity niemal mrok.
Kochaj i szalej, nie pytaj co dalej...

Offline szogun

  • Wiadomości: 5627
  • Nie matura a chęć szczera zrobi z Ciebie oficera!
    • Zobacz profil
    • szogun Studio
  • Otrzymane polubienia: 552
Odp: Nowa smuga - zależnośc czasowa
« Odpowiedź #9 dnia: 09 Lutego 2013, 21:18:28 »
Gra i buczy.
Skoro kot robi MIAU czyli miauczy, to dlaczego pies szczeka a nie hauka?
Informacje o trwających pracach -> facebook.com/szogunstudio

Offline Kaczoros26

  • Wiadomości: 45
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Nowa smuga - zależnośc czasowa
« Odpowiedź #10 dnia: 09 Lutego 2013, 21:23:02 »
@szogun taką smugę to ja też mam. Mi chodzi, o tę Twoją, która jest rzeczywiście jasna i ładnie oświetla tor przed lokiem.
Kochaj i szalej, nie pytaj co dalej...

Offline szogun

  • Wiadomości: 5627
  • Nie matura a chęć szczera zrobi z Ciebie oficera!
    • Zobacz profil
    • szogun Studio
  • Otrzymane polubienia: 552
Odp: Nowa smuga - zależnośc czasowa
« Odpowiedź #11 dnia: 09 Lutego 2013, 21:27:16 »
To jest niewykonalne przy sposobie w jaki to jest zrobione ;) To jest tylko świecąca tekstura która ładnie się nakłada na obiekty i nic więcej, jeśli będzie totalnie ciemno to da ona niewiele, a jeśli dopiero będzie się ściemniać to będzie złudzenie oświetlenia torów itd. Podsumowując, jeśli będzie na tyle ciemno że ledwo co będzie widać, to ta smuga nie da nic poza jasnym plackiem.
Skoro kot robi MIAU czyli miauczy, to dlaczego pies szczeka a nie hauka?
Informacje o trwających pracach -> facebook.com/szogunstudio

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6301
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 330
Odp: Nowa smuga - zależnośc czasowa
« Odpowiedź #12 dnia: 09 Lutego 2013, 21:41:57 »
Jeżeli na scenerii są tory z parametrem środowiska canyon zamiast flat, to smuga na nich będzie się załączać "wcześniej". Zmianę światła w ciągu doby zrobiłem najlepiej jak umiałem. Jeśli ktoś się czuje na siłach, żeby zrobić to lepiej, to chętnie się zapoznam z opracowaniem na ten temat i poprawię co trzeba.
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline Kaczoros26

  • Wiadomości: 45
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Nowa smuga - zależnośc czasowa
« Odpowiedź #13 dnia: 09 Lutego 2013, 22:22:33 »
Czyli chodzi o dawanie pewnego stopnia oświetlenia przez niebo? Dlatego smuga, wciąż działa w późnych godzinach wieczornych? Zdawało się mi, że miałem ustawione gwieździste niebo. Sprawdzę, ale zapewne faktycznie mój błąd w zbyt małym pojęciu, o oświetleniu.

Nie kwestia nieba, a ustawień oświetlenia i atmosfery. No dobrze. Dla mnie to już wszystko. Dziekuję bardzo.
« Ostatnia zmiana: 09 Lutego 2013, 22:30:58 wysłana przez Kaczoros26 »
Kochaj i szalej, nie pytaj co dalej...