Autor Wątek:  Nieopuszczenie pantografu  (Przeczytany 25944 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline selsyn

  • Wiadomości: 253
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Nieopuszczenie pantografu
« Odpowiedź #30 dnia: 15 Lutego 2013, 01:19:05 »
A więc wraca pytanie, czy jednak nie ewent? Przynajmniej w tych sceneriach gdzie sieć nie spełnia swojej roli. Moje zdanie jest takie, nie sądzę żeby szybko się ktoś rzucił na dorabianie sieci. W sceneriach gdzie ta sieć jest, można by zastosować inne rozwiązania, natomiast gdzie sieci nie ma (nie spełnia swojej roli), jakoś nie widać innych możliwości.

Temat do zamknięcia, nie będę już więcej trolił. I tak zrobicie jak będziecie chcieli.
« Ostatnia zmiana: 15 Lutego 2013, 01:21:14 wysłana przez selsyn »

Offline MKuba

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 8
  • Lubię kolej :D
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Nieopuszczenie pantografu
« Odpowiedź #31 dnia: 17 Lutego 2013, 20:28:28 »
Nigdy nie spotkałem się z nakazem spuszczenia pantografu. Czy ktoś z was wie może coś więcej na ten temat? Czy zdarzają się takie przypadki w MaSzynie?
Kolej to nie środek transportu, kolej to pasja!

Offline AtapiCl

  • Administrator
  • Wiadomości: 4390
    • Zobacz profil
    • O warszawskiej części linii kolejowej nr 7 Warszawa – Lublin i nie tylko ;)
  • Otrzymane polubienia: 164
Odp: Nieopuszczenie pantografu
« Odpowiedź #32 dnia: 17 Lutego 2013, 20:47:25 »
Bo nie jesteś maszynistą? Kolejarzem?
Pozdrawiam, Tomasz Ziomecki – http://atapi.org.pl - kontakt: ziomecki@eu07.pl / ziomecki@kolej.org.pl

Offline selsyn

  • Wiadomości: 253
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Nieopuszczenie pantografu
« Odpowiedź #33 dnia: 18 Lutego 2013, 15:05:35 »
Cytuj
Nigdy nie spotkałem się z nakazem spuszczenia pantografu. Czy ktoś z was wie może coś więcej na ten temat? Czy zdarzają się takie przypadki w MaSzynie?

Jest taki przypadek w scenerii Bałtyk - ale wartało by go poprawić.

Cytuj
Według Ie-1 wskaźnik We1 nakazuje przygotować się do jazdy z opuszczonymi pantografami, zmniejszyć prędkość do 60 km/h i jest ustawiany 500 m przed wskaźnikiem We2 nakazującym opuszczenie pantografu. Także czasu jest sporo na zejście nastawnikiem do zera i położenie "patyków".
Na EZT po prostu daje się nastawnik na 0, klucz nawrotnika na 0, i przycisk oba pantografy opuszczone.

W scenerii Bałtyk jest odstęp może z 50 - 60 m

Offline MaciejM

  • Wydział Promocji
  • Administrator
  • Wiadomości: 3723
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 452
Odp: Nieopuszczenie pantografu
« Odpowiedź #34 dnia: 18 Lutego 2013, 15:46:20 »
Zostalo to poprawione.
Z MaSzyną od PC2009 (eu07-160110). | 9 lat z MaSzyną! | Skrypty 3dsMax
PKP Intercity BZW

Offline czakulec1825

  • Wiadomości: 152
  • Koleje Dolnośląskie S.A.
    • Zobacz profil
    • Legnicka Galeria Kolejowa
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Nieopuszczenie pantografu
« Odpowiedź #35 dnia: 18 Lutego 2013, 19:18:23 »
Nigdy nie spotkałem się z nakazem spuszczenia pantografu. Czy ktoś z was wie może coś więcej na ten temat? Czy zdarzają się takie przypadki w MaSzynie?
Ja nie jestem w stanie znaleźć ani jednego. Jedyny mi znany jest w Bałtyku (szlak Bałtyk Główny - Bałtyk Miasto).
Koleje Dolnośląskie S.A

Windows 8 32bit, 2GB RAM, Nvidia Geforce GT220 1GB.

Offline PanMechanik

  • Wiadomości: 838
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Nieopuszczenie pantografu
« Odpowiedź #36 dnia: 20 Lutego 2013, 15:04:38 »
Ja zaś chcę zapytać (nie zakładając nowego tematu) czym grozi spadnięcie zerwanego przez pantograf drutu trakcyjnego na dach wagonu pasażerskiego? Wiem, że lokomotywa posiada odgromniki i masę zabezpieczeń, które chronią oprzyrządowanie w przedziale maszynowym, ale jak to jest w przypadku wagonu pełnego podróżnych? Czy jest jakieś zabezpieczenie w podstacji, które odcina dopływ prądu do danego odcinka w momencie zerwania sieci? Jak to wygląda w praktyce? Czy pasażerowie są bezpieczni?

Offline AtapiCl

  • Administrator
  • Wiadomości: 4390
    • Zobacz profil
    • O warszawskiej części linii kolejowej nr 7 Warszawa – Lublin i nie tylko ;)
  • Otrzymane polubienia: 164
Odp: Nieopuszczenie pantografu
« Odpowiedź #37 dnia: 20 Lutego 2013, 15:10:57 »
Na podstacji tez sa wylaczniki szybkie. Poza tym pasazerowie w wagonie jako metalowej puszce sa bezpieczni.
Pozdrawiam, Tomasz Ziomecki – http://atapi.org.pl - kontakt: ziomecki@eu07.pl / ziomecki@kolej.org.pl

Offline MichałŁ

  • Wiadomości: 1137
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 12
Odp: Nieopuszczenie pantografu
« Odpowiedź #38 dnia: 20 Lutego 2013, 15:12:57 »
Pudło wagonu jest połączone jest z szynami więc drut który opadnie powoduje zwarcie i wyłączenie zasilania w podstacji. Dlatego kontroluje się stan linek łączących ostoję z ramą wózka i dalej z maźnicami, kontroluje się też rezystancje przejścia miedzy pudłem a szynami żeby być pewnym że rezystacja jest na tyle mała żeby podczas zwarcia zadziałały zabezpieczenia w podstacji.

Offline Tolein

  • Wiadomości: 483
  • Kanapowy Toromistrz
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Nieopuszczenie pantografu
« Odpowiedź #39 dnia: 20 Lutego 2013, 22:19:25 »
Plus klatka Faradaya. Rzuć okiem na odcinek Top Gear, w którym strzelali piorunem w samochód (Z Hammondem bodaj w środku).

Również ułożenie drutu w przestrzeni może powodować zsunięcie się pantografu, a wtedy zostanie on połamany. Do przejrzenia są wszystkie łuki, zwłaszcza z przechyłkami.
Ciekawy temat to jest, bo jak ktoś już gdzieś rozważał (w formie eksperymentu logicznego), nie wystarczy nawet samo zapewnienie, że przewody znajdują się w odpowiedniej skrajni, co więcej na łukach z przechyłką (na tych bez być może również - należałoby przeanalizować dokładniej trajektorie ruchu pudła/odbieraka) przewód jezdny musi być odpowiednio wyprofilowany, w innym przypadku oddziaływanie na linii odbierak-drut mogłoby być zbyt silne/gwałtowne, co również prowadzi do zerwania przewodu, jeśli nie całej sieci.
« Ostatnia zmiana: 20 Lutego 2013, 22:20:53 wysłana przez Tolein »
"Podejrzewam, że:
1. poświęcają na to niewiele czasu,
2. mają ograniczoną liczbę zwojów mózgowych, przez co są w stanie wykonywać tylko proste i powtarzalne czynności,
3. wydaje im się, że mogą nawet podbić kosmos, ale życie weryfikuje im to negatywnie."

Offline selsyn

  • Wiadomości: 253
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Nieopuszczenie pantografu
« Odpowiedź #40 dnia: 02 Marca 2013, 23:07:23 »
Cytuj
Cytuj
Nigdy nie spotkałem się z nakazem spuszczenia pantografu. Czy ktoś z was wie może coś więcej na ten temat? Czy zdarzają się takie przypadki w MaSzynie?
Jest taki przypadek w scenerii Bałtyk - ale wartało by go poprawić.


Cytuj
Według Ie-1 wskaźnik We1 nakazuje przygotować się do jazdy z opuszczonymi pantografami, zmniejszyć prędkość do 60 km/h i jest ustawiany 500 m przed wskaźnikiem We2 nakazującym opuszczenie pantografu. Także czasu jest sporo na zejście nastawnikiem do zera i położenie "patyków".
Na EZT po prostu daje się nastawnik na 0, klucz nawrotnika na 0, i przycisk oba pantografy opuszczone.
W scenerii Bałtyk jest odstęp może z 50 - 60 m

Cytuj
Zostalo to poprawione.

Nie zostało.

Offline MaciejM

  • Wydział Promocji
  • Administrator
  • Wiadomości: 3723
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 452
Odp: Nieopuszczenie pantografu
« Odpowiedź #41 dnia: 02 Marca 2013, 23:11:09 »
U mnie na dysku zostało to poprawione, mam nadzieję paczka za jakiś czas trafi do publikacji.
Z MaSzyną od PC2009 (eu07-160110). | 9 lat z MaSzyną! | Skrypty 3dsMax
PKP Intercity BZW