Autor Wątek:  Pogoda, semafory, inne drobiazgi  (Przeczytany 4475 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline MP

  • Wiadomości: 6
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Pogoda, semafory, inne drobiazgi
« dnia: 07 Lipca 2003, 11:44:56 »
Witam
Chcialbym sie zapytac, kiedy zrobicie w symulatorze nocke, kiedy mgle, opady? (chodzi mi o prawdziwa mgle kolejowa - taka, ze nawet czasem w nocy nawet toru nie widac - mleko sie robi od swiatel reflektorow). W tej chwili tego mi wlasnie najbardziej brakuje. A nocka tez fajna, szczegolnie wjazd w tereny miejskie - czasem ciezko znalezc semafor wsrod innych swiatelek.

Druga sprawa to chcialbym sie zapytac, czy beda "atrakcje" w postaci wygaszanie sie semaforow (czyt zmieniania sie sygnalu na czerwone bez wyrazniej przyczyny)? Ja szacuje, ze problem ten dotyczy w rzeczywistosci srednio okolo 1 % semaforow (moje bardzo szacunkowe obserwacje). Problem ten nasila sie po deszczach.
Najczesciej jednak semafory wygasaja od pradu trakcyjnego, semafory sbl po zejsciu nastawnikiem do 0 z regoly wracaja, stacyjne sporadycznie.

Czy dzwieki beda jeszcze zmieniane? Haslera nie slychac.

Kiedy poprawiona zostanie lampka STYCZNIKI LINIOWE WYLACZONE? Nie gasnie po wejsciu w cylindry ilus-tam (doklanie nie pamietam) atm.

Moim zdaniem lokomotywa w symulatorze zbytnio buja, w rzeczywisci bardziej rzuca (bardziej gwaltowne sa te wstrzasy).

Pozdrawiam
MP

Offline McZapkie

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 675
    • Zobacz profil
    • http://www.mczapkie.prv.pl
  • Otrzymane polubienia: 0
Re: Pogoda, semafory, inne drobiazgi
« Odpowiedź #1 dnia: 07 Lipca 2003, 22:27:18 »
MP napisał(a):

> Chcialbym sie zapytac, kiedy zrobicie w symulatorze nocke,
> kiedy mgle, opady? (chodzi mi o prawdziwa mgle kolejowa - taka,
> ze nawet czasem w nocy nawet toru nie widac - mleko sie robi od
> swiatel reflektorow).

W nowej wersji, gdy bedzie gotowa (po wakacjach mam nadzieje :)

 
> Druga sprawa to chcialbym sie zapytac, czy beda "atrakcje" w
> postaci wygaszanie sie semaforow (czyt zmieniania sie sygnalu
> na czerwone bez wyrazniej przyczyny)?

Hmm, na razie to one fiksuja z powodow bldow w programie,
jak juz beda dobrze dzialac to bedie sie mozna brac za psucie.

> Kiedy poprawiona zostanie lampka STYCZNIKI LINIOWE WYLACZONE?
> Nie gasnie po wejsciu w cylindry ilus-tam (doklanie nie
> pamietam) atm.

Tez w nowej wersji, bo bede fizyke przerabial gruntownie
(wlasciwie to pisal od nowa).

> Moim zdaniem lokomotywa w symulatorze zbytnio buja, w
> rzeczywisci bardziej rzuca (bardziej gwaltowne sa te
> wstrzasy).

W ostatnim update to poprawialem, zreszta mozna w pliku
mmd pogmerac:
mechspring: 200      0.02 0.3 0.3 0.05 0.2  0.05   0.02
zwiekszenie pierwszej liczby powoduje ostrzejsze bujanie,
zmniejszenie trzeciej od konca powoduje ostrzejsze ograniczenie amplitudy bujania w pionie.
ale w przypadku komputerow o malym FPS moga sie dziwne
rzeczy dziac bo to bujanie jest zrobione w petli renderingu
zamiast fizyki.

Pozdr,

>
> Pozdrawiam
> MP

[%sig%]

Offline Dżyszla

  • Wiadomości: 444
    • Zobacz profil
    • mgr inż. Dżyszla Homepage
  • Otrzymane polubienia: 6
Re: Pogoda, semafory, inne drobiazgi
« Odpowiedź #2 dnia: 08 Lipca 2003, 18:45:37 »
McZapkie napisał(a):

> > Moim zdaniem lokomotywa w symulatorze zbytnio buja, w
> > rzeczywisci bardziej rzuca (bardziej gwaltowne sa te
> > wstrzasy).
>
> W ostatnim update to poprawialem, zreszta mozna w pliku
> mmd pogmerac:
> mechspring: 200      0.02 0.3 0.3 0.05 0.2  0.05   0.02
> zwiekszenie pierwszej liczby powoduje ostrzejsze bujanie,
> zmniejszenie trzeciej od konca powoduje ostrzejsze
> ograniczenie amplitudy bujania w pionie.
> ale w przypadku komputerow o malym FPS moga sie dziwne
> rzeczy dziac bo to bujanie jest zrobione w petli renderingu
> zamiast fizyki.
>
nie jestem pewien, ale PODCZAS TESTÓW NA TRASIE kOLTOM'A (sorry CapsLook mi się wcisnął) Lokomotywa (a właściwie punkt widzenia) lata w powietrzu... Idzie w górę strasznie dużo i płynie  płynie i spadnie. Efekt taki jakby się latało. Wersja "zielona".

[%sig%]

Offline MaRciuPL

  • Wiadomości: 4
    • Zobacz profil
    • http://www.marek003.republika.pl
  • Otrzymane polubienia: 0
Menu gry i kierownik pociągu.
« Odpowiedź #3 dnia: 12 Sierpnia 2003, 11:27:14 »
Czy autorzy znają symulator "Mechanik EN57"? Ja myślę, że nie. Tam przynajmniej jest uczucie prowadzenia pociągu. Nie dość, że sygnał odjazdu daje kierownik pociągu przez radiotelefon, trzeba zatrzymać się na stacji, na której stoją ludzie (nie ruszają się, ale przynajmniej stoją), i są przyznawane punkty karne za błedy. Oraz co do samej gry, to jest tam do dyspozycji menu główne gry, ok. 10 tras, a gdy trasy się znudzą można uruchomić generator tras.

Oprócz tego symulator jest super, ale przydałaby się możliwość prowadzenia EZT. Pozdrawiam wszystkich MK i autorów gry.

Marek

[%sig%]