Autor Wątek:  Elf dla Warmińsko-Mazurskiego od 22 listopada już w Olsztynie.  (Przeczytany 23537 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Sawi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 9224
  • O.M.D - Electricity, O.M.D - Enola Gay. 01.09.2012
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 743
Odp: Elf dla Warmińsko-Mazurskiego od 22 listopada już w Olsztynie.
« Odpowiedź #30 dnia: 23 Grudnia 2012, 19:11:58 »
Michał ale bez przesady, nie po przez częste awarie przecież.
Życie jest bardzo kruche i w najmniej oczekiwanym momencie tracisz bliskich. Nie widzisz kogoś lata i nagle już tej osoby nie ma :(. Jedynie co tobie zostaje, to wspomnienia http://www.youtube.com/watch?v=Rk_sAHh9s08 "Co mnie nie zabije, to mnie wzmocni".

Offline Marcin ST43

  • Wiadomości: 35
  • lastfm.pl/user/sipura94
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 19
Odp: Elf dla Warmińsko-Mazurskiego od 22 listopada już w Olsztynie.
« Odpowiedź #31 dnia: 23 Grudnia 2012, 19:15:06 »
To i tak lepiej jak na pesobusach gdzie zdarza się, że na 3 wózki hamuje jeden. Wyjeżdżasz ze stacji początkowej wszytko gra, robisz kontrolne -żyleta, hamujesz z rozkładowej 115 a tu tylko 1/3 masy hamującej…

Tak na chłopski rozum - jeśli są z nimi problemy takiej rangi to jakim cudem to jest dopuszczone do ruchu? Czym to jest spowodowane?
Korzystam codziennie z usług KW i nieraz skład nie trafił w peron, ale no nie spodziewałem się, że z winy taboru...
No i standardem jest już zacinanie się skrzyni.

Offline Mihau

  • Wiadomości: 1696
  • Grafika - brak ciągnie z procka
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Elf dla Warmińsko-Mazurskiego od 22 listopada już w Olsztynie.
« Odpowiedź #32 dnia: 23 Grudnia 2012, 19:16:16 »
W żadnym wypadku nie przesadzam. Jako przykład podać mogę moje nowe Ducato. Ma 1,5 miesiąca i 19 tyś km przejechane. Co sobote praktycznie byłem w serwisie bo coś mu dolegało. To sonda lambda padła, to kontrolka od świec się świeciła, aż po ograniczenie obrotów silnika do 1750. I to też jest nowy pojazd a przecież nie jest produkowany od wczoraj.
Strażak-ratownik, kierowca OSP Susz

Offline mechatronik

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2416
  • Kierownik sekcji napraw lokomotyw
    • Zobacz profil
    • Filmy kolejowe
  • Otrzymane polubienia: 172
Odp: Elf dla Warmińsko-Mazurskiego od 22 listopada już w Olsztynie.
« Odpowiedź #33 dnia: 23 Grudnia 2012, 19:36:48 »
Tak na chłopski rozum - jeśli są z nimi problemy takiej rangi to jakim cudem to jest dopuszczone do ruchu? Czym to jest spowodowane?
Jeśli pojazd jest sprawdzony, po PK, po próbie hamulców na szopie, następnie po próbie już w peronach to jakie są przesłanki do wycofania taboru? Warsztat dwoi się i troi ale co z tego jak sama konstrukcja pesozłomów jest do kitu. Po awarii wzywany jest serwis gwaranta, ci wymieniają co mogą sprawdzają, pojazd zostaje dopuszczony do ruchu i po jakimś czasie znów to samo (na szczęście nie we wszystkich przypadkach). Te awarie są stosunkowo rzadkie w przeciwieństwie do usterek przeciwpoślizgów. Hamujesz z rozkładowej, atmosfera w cylindrach i Ci walą PP. Zapewniam Cię, że w takiej sytuacji "nogami hamujemy" przed peronami bo nie masz pewności, że się zatrzymasz tam gdzie chcesz. Jak sprzęt robi numery to hamujesz równo z dechą jak nie wcześniej.
No i standardem jest już zacinanie się skrzyni.
Pierwsze słyszę, że tego typu usterki są standardem. Tak na dobrą sprawę w ogóle pierwsze słyszę o takiej usterce. Problemy bywają z przekładnią nawrotną. W kwestii skrzyni to bywają usterki wiązki przewodów ew jej sterowania -stąd szarpnięcia przy wchodzeniu i schodzeniu z obrotów plus oczywiście normalne zużycie ale to jest na bieżąco kontrolowane.
« Ostatnia zmiana: 23 Grudnia 2012, 19:38:35 wysłana przez mechatronik »
Autoryzacja: M62, M62Ko, M62M, BR231, BR232, BR233 060DA, TEM2, S200, t448p, SM42, SM30, SM03, SA105, SA108, SA132, SA134
EU07 (4E, 303E), ET21 (3E/1, 3E/1M), ET22, 111Ed, E4MSU, ES64F4, E186, E189, E140, E181, E182, E183, ET40, EN57, EN57AKW, EN76

Offline hanys

  • Deweloper
  • Wiadomości: 2475
    • Zobacz profil
    • Trainz Download Center
  • Otrzymane polubienia: 1091
Odp: Elf dla Warmińsko-Mazurskiego od 22 listopada już w Olsztynie.
« Odpowiedź #34 dnia: 23 Grudnia 2012, 19:42:04 »
Nie żebym kogoś bronił albo był stronniczy ale każdy nowy sprzęt musi się dotrzeć.
Tylko dodam fakt iż 35we budowy newagu też jest nowy i jakoś nie odnotowano defektów bądź jakiś awarii sitotnych co zaś w elfach to norma :)

Offline mechatronik

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2416
  • Kierownik sekcji napraw lokomotyw
    • Zobacz profil
    • Filmy kolejowe
  • Otrzymane polubienia: 172
Odp: Elf dla Warmińsko-Mazurskiego od 22 listopada już w Olsztynie.
« Odpowiedź #35 dnia: 23 Grudnia 2012, 19:43:56 »
…zaś w elfach to norma :)
To nie norma a tradycja ;D
Autoryzacja: M62, M62Ko, M62M, BR231, BR232, BR233 060DA, TEM2, S200, t448p, SM42, SM30, SM03, SA105, SA108, SA132, SA134
EU07 (4E, 303E), ET21 (3E/1, 3E/1M), ET22, 111Ed, E4MSU, ES64F4, E186, E189, E140, E181, E182, E183, ET40, EN57, EN57AKW, EN76

Offline Marcin ST43

  • Wiadomości: 35
  • lastfm.pl/user/sipura94
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 19
Pierwsze słyszę, że tego typu usterki są standardem. Tak na dobrą sprawę w ogóle pierwsze słyszę o takiej usterce. Problemy bywają z przekładnią nawrotną. W kwestii skrzyni to bywają usterki wiązki przewodów ew jej sterowania -stąd szarpnięcia przy wchodzeniu i schodzeniu z obrotów plus oczywiście normalne zużycie ale to jest na bieżąco kontrolowane.

A no bo ja tu operuję "fachowym" słownictwem : ) Mój błąd. Mam na myśli sytuację, w której SZT nie może jechać do przodu - albo w ogóle nie wyjeżdża ze stacji początkowej albo cofany jest z powrotem do niej, bo możliwa jest jazda tylko w jednym kierunku.  Jadąc PESĄ jeszcze przed godziną odjazdu maszyniści przejeżdżają kawałek peronu (minimalny) jakby w celu sprawdzenia sprawności czegoś - czy to ma właśnie związek z tego typu usterką, czy po prostu mam jakieś wizje siedząc w pociągu? : P

Offline mechatronik

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2416
  • Kierownik sekcji napraw lokomotyw
    • Zobacz profil
    • Filmy kolejowe
  • Otrzymane polubienia: 172
Tak, chodzi właśnie o to by sprawdzić czy wszystko przerzuciło.
Szkoły są różne. Zależy to też oczywiście od sytuacji i warunków atmosferycznych. Jak chcę sprawdzić czy "mam jazdę" to luzuję skład załączam hamulec postojowy, blokuję drzwi, i zadaję 1% na włączonym kierunku. Jak "wyrywa" to znaczy, że przekładnie nawrotne załapały. Gdyby np tylna nie przerzuciła to widać na LOKELu, że na drugim członie obroty nagle rosną np do ~1400 a przód pozostaje na ok 750. Wtedy trzeba się bawić i kombinować, żeby ją przesterować. Dobrze wtedy pobawić się nastawnikiem kierunku. Jak to nic nie da to dobrze iść do drugiej kabiny i wyłączyć neutrala w szafie sterowniczej. Wtedy jest duże prawdopodobieństwo, że ruszy to przekładnię i po powrocie do kabiny i załączeniu kierunku ustawi się tak jak chcemy :)
Autoryzacja: M62, M62Ko, M62M, BR231, BR232, BR233 060DA, TEM2, S200, t448p, SM42, SM30, SM03, SA105, SA108, SA132, SA134
EU07 (4E, 303E), ET21 (3E/1, 3E/1M), ET22, 111Ed, E4MSU, ES64F4, E186, E189, E140, E181, E182, E183, ET40, EN57, EN57AKW, EN76

Offline Husarz

  • Wiadomości: 285
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Pierwsze słyszę, że tego typu usterki są standardem. Tak na dobrą sprawę w ogóle pierwsze słyszę o takiej usterce. Problemy bywają z przekładnią nawrotną. W kwestii skrzyni to bywają usterki wiązki przewodów ew jej sterowania -stąd szarpnięcia przy wchodzeniu i schodzeniu z obrotów plus oczywiście normalne zużycie ale to jest na bieżąco kontrolowane.

A no bo ja tu operuję "fachowym" słownictwem : ) Mój błąd. Mam na myśli sytuację, w której SZT nie może jechać do przodu - albo w ogóle nie wyjeżdża ze stacji początkowej albo cofany jest z powrotem do niej, bo możliwa jest jazda tylko w jednym kierunku.  Jadąc PESĄ jeszcze przed godziną odjazdu maszyniści przejeżdżają kawałek peronu (minimalny) jakby w celu sprawdzenia sprawności czegoś - czy to ma właśnie związek z tego typu usterką, czy po prostu mam jakieś wizje siedząc w pociągu? : P


W większości przypadków jest tak, że jak już się zatrzyma to dalej nie pojedzie i serwisantów trzeba wzywać :D

Offline EU07-483

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2307
  • EU07-483
    • Zobacz profil
    • Super spółka :)
  • Otrzymane polubienia: 168
które same się rozłączały oraz same ruszały czy hamowały podczas jazdy.

Opowiedz o tym coś więcej.
Jak będę duży zostanę maszynistą!

Offline popatrz

  • Wiadomości: 588
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Elf dla Warmińsko-Mazurskiego od 22 listopada już w Olsztynie.
« Odpowiedź #40 dnia: 24 Grudnia 2012, 14:40:11 »
E tam, nie ważne że staje kiedy tego nie chcemy. Ważne że staje ;p. I w dodatku wifi ma, żeby zobaczyć jakie będzie opóźnienie:
http://olsztyn.gazeta.pl/olsztyn/1,35189,13103522,Superpociag_na_swieta_z_dostepem_do_internetu.html

Offline biovital1

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 349
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 241
Tak, chodzi właśnie o to by sprawdzić czy wszystko przerzuciło.
Szkoły są różne. Zależy to też oczywiście od sytuacji i warunków atmosferycznych. Jak chcę sprawdzić czy "mam jazdę" to luzuję skład załączam hamulec postojowy, blokuję drzwi, i zadaję 1% na włączonym kierunku. Jak "wyrywa" to znaczy, że przekładnie nawrotne załapały. Gdyby np tylna nie przerzuciła to widać na LOKELu, że na drugim członie obroty nagle rosną np do ~1400 a przód pozostaje na ok 750. Wtedy trzeba się bawić i kombinować, żeby ją przesterować. Dobrze wtedy pobawić się nastawnikiem kierunku. Jak to nic nie da to dobrze iść do drugiej kabiny i wyłączyć neutrala w szafie sterowniczej. Wtedy jest duże prawdopodobieństwo, że ruszy to przekładnię i po powrocie do kabiny i załączeniu kierunku ustawi się tak jak chcemy :)

Typowe problemy współpracy aparatów stykowych z napięciowymi wejściami sterowników tzn. brak obciążenia prądowego styków i brak samoczyszczącego efektu łuku elektrycznego. Producenci styczników podają prąd minimalny który jest przerywany w sposób pewny (prądy mniejsze od minimalnego, przy wysokich napięciach są nie wyłączalne i pozostaje na nich zapalony łuk). Producenci przekaźników też informują w katalogach o prądach minimalnych. Niestosowanie się do zaleceń producentów powoduje że z upływem czasu styki tracą dobry kontakt elektryczny i napięcie nawet 110 V nie jest w stanie "przebić". Ostatnio zauważone na stykach pomocniczych  nawrotnika ST45-19, a ok. 2 miesiące temu na tym samym węźle konstrukcyjnym w ST45-04.

Offline mechatronik

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2416
  • Kierownik sekcji napraw lokomotyw
    • Zobacz profil
    • Filmy kolejowe
  • Otrzymane polubienia: 172
Odp: Elf dla Warmińsko-Mazurskiego od 22 listopada już w Olsztynie.
« Odpowiedź #42 dnia: 29 Grudnia 2012, 21:02:47 »
Typowe problemy współpracy aparatów stykowych z napięciowymi wejściami sterowników…
Pięknie to opisałeś tylko ma się to nijak do opisanych przemienienie usterek. Sprawy bywają stricte mechaniczne lub kwestia uszkodzeń przewodów we wiązkach a zwłaszcza na wejściu do gniazd stykowych. Same czujniki kontaktronowe i sterowniki mają się dobrze i nie odnotowaliśmy do tej pory żadnego uszkodzenia czujnika położenia czy zaryglowania przekładni nawrotnej.
Autoryzacja: M62, M62Ko, M62M, BR231, BR232, BR233 060DA, TEM2, S200, t448p, SM42, SM30, SM03, SA105, SA108, SA132, SA134
EU07 (4E, 303E), ET21 (3E/1, 3E/1M), ET22, 111Ed, E4MSU, ES64F4, E186, E189, E140, E181, E182, E183, ET40, EN57, EN57AKW, EN76

Offline hanys

  • Deweloper
  • Wiadomości: 2475
    • Zobacz profil
    • Trainz Download Center
  • Otrzymane polubienia: 1091
które same się rozłączały oraz same ruszały czy hamowały podczas jazdy.

Opowiedz o tym coś więcej.
@EU07-483 proszę się zapoznać z tym artyukółem z 2010 roku. Nie pamiętasz jak było głośno że ED74 się same odczepiały?  http://lodz.gazeta.pl/lodz/1,35153,7429372,Na_stacji_zostala_polowa_pociagu__Wagony_sie_odczepily.html

  Dodano: 30 Grudnia 2012, 11:35:28
A to że same ruszały czy hamowały to z opowiadań maszynistów, którzy jeździli na tym.

/ Żuk
« Ostatnia zmiana: 01 Stycznia 2013, 19:57:43 wysłana przez Żuk »

Offline Mihau

  • Wiadomości: 1696
  • Grafika - brak ciągnie z procka
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Elf dla Warmińsko-Mazurskiego od 22 listopada już w Olsztynie.
« Odpowiedź #44 dnia: 30 Grudnia 2012, 11:47:08 »
Gdzieś mi się o uszy obiło że Warmińsko-Mazurski Elf jest pierwszym pojazdem wyposażonym w Pesowskie oprogramowanie może wina za jego awarie leży właśnie po jego stronie.
Strażak-ratownik, kierowca OSP Susz

Offline EU07-483

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2307
  • EU07-483
    • Zobacz profil
    • Super spółka :)
  • Otrzymane polubienia: 168
@EU07-483 proszę się zapoznać z tym artyukółem z 2010 roku. Nie pamiętasz jak było głośno że ED74 się same odczepiały?  http://lodz.gazeta.pl/lodz/1,35153,7429372,Na_stacji_zostala_polowa_pociagu__Wagony_sie_odczepily.html

  Dodano: 30 Grudnia 2012, 11:35:28
Same się 'odczepiały'? To był jednorazowy wypadek spowodowany uszkodzeniem sprzęgu przez półsprzęg z SM42.

A to że same ruszały czy hamowały to z opowiadań maszynistów, którzy jeździli na tym.
Tak, same ruszają, same jeżdżą, same hamują, same się psują... Coś jeszcze robią same?
Jak będę duży zostanę maszynistą!

Offline Jaco

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1056
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 481
Odp: Elf dla Warmińsko-Mazurskiego od 22 listopada już w Olsztynie.
« Odpowiedź #46 dnia: 02 Stycznia 2013, 11:51:18 »
No i ja już długo temu pisałem iż wyroby PESY to czysty shit. ;) Odziwo jak na razie na Śląsku na przełomie miesiąca tylko kilka defektów było, mało groźnych. Ale jak koledzy piszą że wózki nie hamują, to już przesada. Albo sam sobie Elf wyłącza. Może mu za zimno :D ? Albo np. przykłady z ED74, które same się rozłączały oraz same ruszały czy hamowały podczas jazdy. Takie przygody tylko z PESA. :D

Z całym szacunkiem Kolego, ale nie masz bladego pojęcia o pojazdach, ich konstrukcji oraz oprogramowaniu, a szczególnie o wyrobach PESY. Nie chodzi o to, że ich bronię, ale nie znasz szczegółów i przyczyn awarii, a Twoją rzetelną informacją w tym temacie są tylko "koledzy". Kim jest grupa, którą tak określasz? To Serwis PESY, ludzie z IK, przedstawiciele samorządowych spółek, a może specjaliści z UTK?

  Dodano: 02 Stycznia 2013, 11:56:31
@EU07-483: z tym incydentem w postaci rozłączenia się dwóch ED74 to chodziło o to, że użytkownik nie spełnił wymogów DSU i DTR pod tytułem wcześniejszego zabezpieczenia sprzęgów automatycznych, które później pod wpływem niskiej temperatury i lodu doprowadziły właśnie do rozłączenia. Od tego momentu ten fakt się nie powtórzył z tego powodu.

  Dodano: 02 Stycznia 2013, 12:00:25
Gdzieś mi się o uszy obiło że Warmińsko-Mazurski Elf jest pierwszym pojazdem wyposażonym w Pesowskie oprogramowanie może wina za jego awarie leży właśnie po jego stronie.

Nie. Niefortunna awaria tego Elfa była spowodowana podwyższonym napięciem w sieci trakcyjnej wynoszącym grubo ponad 4kV, czego nie mogły wytrzymać urządzenia (m.in. falowniki) zamontowane na tym pojeździe. Winę ponosi PKP Energetyka, ale nikt już nie dopowiedział tego w mediach, ani niesprostował. ELF siłą rzeczy musiał zdefektować.
« Ostatnia zmiana: 02 Stycznia 2013, 12:00:25 wysłana przez Jaco »
"Atlas przewoźników kolejowych Polski 2011/The 2011 ABC of Polish Railway Carriers"

Offline Charlie89

  • Wiadomości: 669
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Elf dla Warmińsko-Mazurskiego od 22 listopada już w Olsztynie.
« Odpowiedź #47 dnia: 05 Stycznia 2013, 00:29:43 »
Taaaa... A tak oto cudowna PESA wywiązuje się z umowy :D http://www.sendspace.com/file/4j7jc3 (31 grudnia miały być gotowe 4 Elfy) i Marketing PESY pocisnął bajeczkę że te 4 sztuki stoją gotowe w Bydgoszczy bo KŚ oszczędza na opłatach postojowych. Okazało się zbudowany w 100% jest tylko 1 skład a reszta jest montowana. Za takie bajery wszelkie certyfikaty jakościowe powinny być odebrane!
Z miasta gdzie początek swój bierze Warta a kończy się CMK :)

Offline Husarz

  • Wiadomości: 285
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Elf dla Warmińsko-Mazurskiego od 22 listopada już w Olsztynie.
« Odpowiedź #48 dnia: 05 Stycznia 2013, 00:37:24 »
O ile wiem to temat o ELFIE dla WM a nie o PESA Bydgoszcz. Tutaj fotka Elfa - http://ostroda-mk.flog.pl/wpis/6169738/en62001
Oczywiście były problemy z przyciemnieniem reflektorów i wjechał oślepiając wszystkich - frekwencja 30-40%

Offline Mihau

  • Wiadomości: 1696
  • Grafika - brak ciągnie z procka
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Elf dla Warmińsko-Mazurskiego od 22 listopada już w Olsztynie.
« Odpowiedź #49 dnia: 05 Stycznia 2013, 00:39:40 »
Nasz Elf jeździ i ma się dobrze. Od awarii w Ostródzie nie działo się z nim nic niepokojącego.
Strażak-ratownik, kierowca OSP Susz

Offline Husarz

  • Wiadomości: 285
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Elf dla Warmińsko-Mazurskiego od 22 listopada już w Olsztynie.
« Odpowiedź #50 dnia: 05 Stycznia 2013, 00:42:31 »
Nasz Elf jeździ i ma się dobrze. Od awarii w Ostródzie nie działo się z nim nic niepokojącego.

W piątek przed sylwestrem w ogóle nie wyjechał z Olszyna - no ale ważne, że jeździ. Szkoda, że tak rzadko go widzę :(

Offline Mihau

  • Wiadomości: 1696
  • Grafika - brak ciągnie z procka
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Elf dla Warmińsko-Mazurskiego od 22 listopada już w Olsztynie.
« Odpowiedź #51 dnia: 05 Stycznia 2013, 00:45:18 »
W piątek przed sylwestrem w ogóle nie wyjechał z Olsztyna - no ale ważne, że jeździ. Szkoda, że tak rzadko go widzę :(
Bo nie było przeszkolonego maszynisty.
Strażak-ratownik, kierowca OSP Susz

Offline hanys

  • Deweloper
  • Wiadomości: 2475
    • Zobacz profil
    • Trainz Download Center
  • Otrzymane polubienia: 1091