Autor Wątek:  Hamulec - nastawienie w pociągach towarowych  (Przeczytany 9066 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Anrej

  • Wiadomości: 825
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 16
Hamulec - nastawienie w pociągach towarowych
« dnia: 02 Stycznia 2013, 15:21:03 »
Ostatnio była dyskusja na temat ustawienia hamlców w towarowych. Jest to opisane w:
Zmiana nr 2
do "Instrukcji obsługi i utrzymania w eksploatacji hamulców taboru kolejowego" Cw1 (Mw56)
Zredagowano: 10.08.2009

Dotyczy ustawień hamulca w wagonach towarowych i obliczanie rzeczywistej masy hamującej.
Przy obliczaniu masy hamującej pociągu uwzględnia się masę lokomotywy i masę hamującą lokomotywy.

Nastawienie podane w rozkładzie jazdy na GDozwolone tylko nastawienie na G. Obliczając masę hamującą pociągu sumujemy masy hamujące pojazdów.
Nastawienie podane w rozkladzie jazdy na P lub brak. Długość składu ponad 700m.Dozwolone tylko nastawienie na G. Obliczając masę hamującą pociągu sumujemy masy hamujące pojazdów.
Nastawienie podane w rozkladzie jazdy na P lub brak. Długość składu najwyżej 700m.Masa skladu pociągu mniejsza od 800t.Nastawienie hamulców; lokomotywa (-y) na P, wszystkie wagony na P.
Masa skladu pociągu od 800t do 1200t.Nastawienie hamulców; lokomotywa (-y) na G, wszystkie wagony na P.
Masa składu pociągu ponad 1200t do 1600t.Nastawienie hamulców; lokomotywa (-y) na G, pierwsze 5 wagonów na G tzw. długa lokomotywa, pozostałe wagony na P.
Masa składu pociągu ponad 1600t do 2500t.Nastawienie hamulców; lokomotywa (-y) na G, pierwsze 5 wagonów na G tzw. długa lokomotywa, pozostałe wagony na P.
Warunki: Nie ma pojazdów wieloczłonowych lub na stale sprzęgniętych. Nie ma pojazdów lżejszych niż 32t brutto. Nie obowiązuje jeśli w składzie są wszystkie pojazdy z sprzęgiem samoczynnym UIC.
Masa skladu pociągu ponad 2500t do 4000t.Nastawienie hamulców; lokomotywa (-y) na G, pierwsze 5 wagonów na G tzw. długa lokomotywa, pozostałe wagony na P.
Warunki: Nie ma pojazdów wieloczłonowych lub na stale sprzęgniętych. Nie ma pojazdów lżejszych niż 40t brutto. Nie obowiązuje jeśli w składzie są wszystkie pojazdy z sprzęgiem samoczynnym UIC
Masa składu pociągu ponad 4000t do 6000t.Nastawienie hamulców; lokomotywa (-y) na G, pierwsze 5 wagonów na G tzw. długa lokomotywa, pozostałe wagony na P.
Warunki: Nie ma pojazdów wieloczłonowych lub na stale sprzęgniętych. W składzie są wszystkie pojazdy z sprzęgiem samoczynnym UIC.

Nie spełniony chociażby jeden warunek. Dozwolone tylko nastawienie hamulca  na G.
Obliczanie masy hamującej pociągu, przy dozwolonym ustawieniu na P.
Masy hamujące pojazdów ustawione na G, należy pomnozyć przez 0,8.
Masy hamujące pojazdów ustawione na P, należy pomnozyć przez współczynnik "k" zależny od długości skladu.

długość składu500520540560580600620640660680700
wspólczynnik "k"1,000,990,980,970,960,950,940,930,920,910,90

Offline EU40

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2206
  • MD Kraków Prokocim
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 397
Odp: Hamulec - nastawienie w pociągach towarowych
« Odpowiedź #1 dnia: 02 Stycznia 2013, 18:35:39 »
Po co się tego uczyć. Niedługo UTK i tak wyda nową wersję instrukcji dla wszystkich przewoźników :)
CARGO te śmiszne zasady ściągnęło wzorując się na DB, aby nie było problemów z pociągami tranzytowymi. W praktyce położenia G już praktycznie w ogóle się nie używa.
Rozczyn dzieł Marksa wlany w bydląt czaszki
Wytwarza z mózgiem przedziwną miksturę.

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6163
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 865
Odp: Hamulec - nastawienie w pociągach towarowych
« Odpowiedź #2 dnia: 03 Stycznia 2013, 02:14:55 »
Aż tak dobrze nie ma — cysterny do Bolesławca ciągle przyjeżdżają na G.
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.