Autor Wątek:  Podkłady stalowe typu Y  (Przeczytany 14763 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Online matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 3799
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 599
Podkłady stalowe typu Y
« dnia: 22 Maja 2012, 22:00:22 »
W jakich okolicznościach stosuje się podkłady takie jak w awatarze ma @Tomnord15? Czy w Polsce gdzieś występują?

Offline Tomnord15

  • Betatester
  • Wiadomości: 540
  • Fan ET21
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 18
Odp: Podkłady stalowe typu Y
« Odpowiedź #1 dnia: 22 Maja 2012, 22:06:40 »
W jakich okolicznościach stosuje się podkłady takie jak w awatarze ma @Tomnord15? Czy w Polsce gdzieś występują?
Tak, są to podkłady typu Y, stosowane głównie na liniach o trudnym profilu do prędkości 120 km/h. Trwają testy do prędkości 160km /h. Podobno są o wiele stabilniejsze od betonowych i drewnianych i doskonale spisują się na liniach górskich. I generalnie potrzeba ich mniej na 1 km toru. W Polsce występują na odcinku Kraków Swoszowice- Kraków Bonarka, na linii Stróże- Krościenko oraz z Wadowic do Barwałdu, miały być też zastosowane przy modernizacji linii Kłodzko- Kudowa Zdrój. Widziałem w roku 2000 w Niemczech jak kładli tor z takich podkładów na lokalnej linii w okolicach Hannoveru.

http://www.thyssenkruppgft.pl/oferta_podklady.html
« Ostatnia zmiana: 22 Maja 2012, 22:14:09 wysłana przez Tomnord15 »
T.N

Offline AtapiCl

  • Administrator
  • Wiadomości: 4390
    • Zobacz profil
    • O warszawskiej części linii kolejowej nr 7 Warszawa – Lublin i nie tylko ;)
  • Otrzymane polubienia: 165
Odp: Podkłady stalowe typu Y
« Odpowiedź #2 dnia: 22 Maja 2012, 22:09:32 »
Kraków Bieżanów - Wieliczka Kopalnia. Są to podkłady typu Y "Ypsilon" stosowane często za granicą przy ostrych łukach, a u nas sprawdza się to na tej właśnie rewitalizowanej linii. Podkłady szerzej na sieci raczej nie wystąpią szybko z racji stalowego wykonania - jak wiemy w Polsce powszechnie stosuje się izolację toków szynowych dla kontroli niezajętości torów. Na omawianej linii jednak zastosowano liczniki osi, toteż w niektórych miejscach można było takie podkłady zastosować.
Pozdrawiam, Tomasz Ziomecki – http://atapi.org.pl - kontakt: ziomecki@eu07.pl / ziomecki@kolej.org.pl

Online matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 3799
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 599
Odp: Podkłady stalowe typu Y
« Odpowiedź #3 dnia: 22 Maja 2012, 22:14:10 »
Dziękuję.

Offline jageer

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1371
  • Jak Sz to tylko na Tm....
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 24
Odp: Podkłady stalowe typu Y
« Odpowiedź #4 dnia: 23 Maja 2012, 20:37:11 »
Podkłady szerzej na sieci raczej nie wystąpią szybko z racji stalowego wykonania - jak wiemy w Polsce powszechnie stosuje się izolację toków szynowych dla kontroli niezajętości torów. Na omawianej linii jednak zastosowano liczniki osi, toteż w niektórych miejscach można było takie podkłady zastosować.

No i co.. przekładki izolacyjne można zastosować. Wydaje mi się, że na samej stacji w Wieliczce są typowe podkłady.
Musi to robić delikatnie, bo jak nie umie to semafor opadnie...

Offline AtapiCl

  • Administrator
  • Wiadomości: 4390
    • Zobacz profil
    • O warszawskiej części linii kolejowej nr 7 Warszawa – Lublin i nie tylko ;)
  • Otrzymane polubienia: 165
Odp: Podkłady stalowe typu Y
« Odpowiedź #5 dnia: 23 Maja 2012, 20:44:13 »
Przekładki nic Ci nie dadzą po jakimś czasie.
Pozdrawiam, Tomasz Ziomecki – http://atapi.org.pl - kontakt: ziomecki@eu07.pl / ziomecki@kolej.org.pl

Offline jageer

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1371
  • Jak Sz to tylko na Tm....
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 24
Odp: Podkłady stalowe typu Y
« Odpowiedź #6 dnia: 23 Maja 2012, 21:08:21 »
Przekładki nic Ci nie dadzą po jakimś czasie.

No generalnie tak, ale nie tylko takie rzeczy się zużywają. Jednak tam jak wspomniałeś liczniki osi są do "zwalniania blokady" no i cała stacja też jest w licznikach. Tylko póki co mają problem z odebraniem SRK :D
Musi to robić delikatnie, bo jak nie umie to semafor opadnie...

Offline Irek_Wd

  • Wiadomości: 436
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 27
Odp: Podkłady stalowe typu Y
« Odpowiedź #7 dnia: 24 Maja 2012, 16:13:30 »
Cytuj
z Wadowic do Barwałdu
Jestem z Radoczy (niedaleko Wadowic) i jadąc z Wadowic do Krakowa nie zauważyłem tych nowatorskich podkładów, ale owszem na odcinku Kraków Swoszowice-Kraków Bonarka rzeczywiście są, jednak Wadowice-Barwałd... pierwsze słyszę.
"Bo ja mam tylko jeden świat, trakcja, tory, "Suka","Fiat", i nic mnie więcej nie obchodzi, bom MiKolem się urodził." | https://youtu.be/W5dvHBuYXPk

Offline firleju

  • Deweloper
  • Wiadomości: 1590
  • bawię się (w) exe...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 118
Odp: Podkłady stalowe typu Y
« Odpowiedź #8 dnia: 24 Maja 2012, 18:22:58 »
Bo leżą od Barwałdu (i też chyba dopiero za głowicą stacyjną) do Kalwarii Zebrzydowskiej.
Skrypty do Blendera dostępne tutaj
W miarę aktualne wiki EXE wiki.eu07.es

Offline Mati_An

  • Wiadomości: 630
  • Trasopisarz i fotograf
    • Zobacz profil
    • Moje Fotki
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Podkłady stalowe typu Y
« Odpowiedź #9 dnia: 24 Maja 2012, 19:14:49 »
Bo leżą od Barwałdu (i też chyba dopiero za głowicą stacyjną) do Kalwarii Zebrzydowskiej.
Nie. Podkłady te są ułożone od miejsca zmiany prędkości szlakowej z 70 na 60 km/h (km 8,975) do pierwszego rozjazdu w Wadowicach, wcześniej jest zwykły tor stykowy na podkładach betonowych, patrząc oczywiście od strony Kalwarii. Przystanek w Barwałdzie Średnim jest w kilometrze 7,95.
Bajka o czasie - trza się brać tylko za trasy... a może nie tylko?

Offline Paul

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 522
    • Zobacz profil
    • Beskidzka Strona Kolejowa
  • Otrzymane polubienia: 16
Odp: Podkłady stalowe typu Y
« Odpowiedź #10 dnia: 17 Czerwca 2012, 21:41:51 »
Przekładki nic Ci nie dadzą po jakimś czasie.

No generalnie tak, ale nie tylko takie rzeczy się zużywają. Jednak tam jak wspomniałeś liczniki osi są do "zwalniania blokady" no i cała stacja też jest w licznikach.

Na Skawina - Kraków Swoszowice - Kraków Bonarka zastosowano podkłady typu Y z obwodami torowymi (SBL typu E). Budowane w tym samym czasie co na Wadowice - Barwałd, tzn. w 2006 roku (do Krakowa Bonarki trochę później). O ile mi wiadomo nie sprawiają problemów przy eksploatacji obwodów torowych.
automatyka sterowania ruchem kolejowym rox
www.isdr.pl | www.bsk.isdr.pl | pokrzesik.wytnij@gmail.com

Offline Tolein

  • Wiadomości: 483
  • Kanapowy Toromistrz
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Podkłady stalowe typu Y
« Odpowiedź #11 dnia: 03 Kwietnia 2013, 16:54:38 »
Ktoś ma ochotę troszkę poteksturzyć?
"Podejrzewam, że:
1. poświęcają na to niewiele czasu,
2. mają ograniczoną liczbę zwojów mózgowych, przez co są w stanie wykonywać tylko proste i powtarzalne czynności,
3. wydaje im się, że mogą nawet podbić kosmos, ale życie weryfikuje im to negatywnie."