Autor Wątek:  Budowa symulatora do gry Maszyna  (Przeczytany 14096 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline RUDEK

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 292
  • cisza spokój na tle kolei
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 125
Budowa symulatora do gry Maszyna
« dnia: 28 Grudnia 2012, 20:53:50 »
Chcę po Nowym Roku rozpocząć budowę całej kabiny symulatora poczciwej eu07 i potrzebuję osoby, która pomoże w budowie i ma taką samą pasję jak ja. Mam już zgromadzoną większość materiałów, a niebawem powinienem zdobyć resztę . Jeżeli ktoś pochodzi z okręgu Katowic i byłby zainteresowanym proszę o odpowiedź.
« Ostatnia zmiana: 02 Stycznia 2013, 09:24:59 wysłana przez Żuk »

Offline MaciejM

  • Wiadomości: 4094
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1228
Odp: Budowa symulatora do gry Maszyna
« Odpowiedź #1 dnia: 28 Grudnia 2012, 21:03:04 »
Cytuj
i ma taką samą pasję jak ja.
Teoretycznie ponad 3,5 tysiąca użytkowników ma taką samą pasję :)
Cytuj
Mam już zgromadzoną większość materiałów a niebawem powinienem zdobyć resztę .
Powiedz co posiadasz, będziemy wiedzieć na czym stoimy.
PKP Intercity Zakład Centralny w Warszawie

14 lat z MaSzyną!

Offline RUDEK

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 292
  • cisza spokój na tle kolei
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 125
Odp: Budowa symulatora do gry Maszyna
« Odpowiedź #2 dnia: 28 Grudnia 2012, 21:26:12 »
Generalnie jeżeli chodzi o części mamy prawie wszystko ale to nie jest kłopot.Chodzi nam bardziej o kogoś kto by nam pomógł w realizacji planu budowy symulatora bo jest to bardzo poważne przedsięwzięcie.

Offline mikol

  • Wiadomości: 206
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Budowa symulatora do gry Maszyna
« Odpowiedź #3 dnia: 28 Grudnia 2012, 22:00:28 »
Nie licz na to, że ktoś będzie prowadził Cię za rączkę przez każdy krok. Teraz ja po raz drugi proszę Cię o podanie tego co posiadasz. Trzeba wiedzieć czego potem będziemy potrzebować. Za nim weźmiesz się do roboty porządnie przewertuj forum w poszukiwaniu poradników dotyczących Twoich zagadnień. Życzę powodzenia i znalezienia osoby współpracującej ;)
Pozdrawiam!
Symulator Pojazdów Szynowych MaSzyna EU07-424

Offline RUDEK

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 292
  • cisza spokój na tle kolei
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 125
Odp: Budowa symulatora do gry Maszyna
« Odpowiedź #4 dnia: 28 Grudnia 2012, 22:22:56 »
Nie chodzi nam o to żeby nas ktoś prowadził za rączkę ale o to że chcemy szybciej ten projekt zrealizować a jeżeli chodzi o części to brakuje nam prędkościomierz Haslera i drobne detale typu daszki przeciw słoneczne itp.Prędkościomierz mam już zamówiony lada dzień powinien przyjść.

Offline mikol

  • Wiadomości: 206
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Budowa symulatora do gry Maszyna
« Odpowiedź #5 dnia: 28 Grudnia 2012, 22:26:11 »
Znasz przysłowia: "Nadgorliwość jest gorsza od faszyzmu" i "Jak się człowiek spieszy to się diabeł cieszy"? Nikt Cię nie pogania. Możesz robić długo, byle dokładnie.
Pozdrawiam!
Symulator Pojazdów Szynowych MaSzyna EU07-424

Offline RUDEK

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 292
  • cisza spokój na tle kolei
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 125
Odp: Budowa symulatora do gry Maszyna
« Odpowiedź #6 dnia: 28 Grudnia 2012, 22:51:00 »
Dokładnie to na pewno będzie tylko czasu brakuje do realizacji, a chcę się tym podzielić z innymi osobami, którym zależy na prawie oryginalnym symulatorze._Mam już pomieszczenie i chcemy zacząć budowę.

Proszę przyłożyć się do pisowni.
/ Żuk
« Ostatnia zmiana: 30 Grudnia 2012, 10:19:54 wysłana przez Żuk »

Offline Balaclava

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 936
  • vel. krzysiuup
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 726
Odp: Budowa symulatora do gry Maszyna
« Odpowiedź #7 dnia: 29 Grudnia 2012, 11:12:41 »
No cóż, przede wszystkim nie "Budowa symulatora", tylko "Budowa pulpitu". Na YT znajdziesz wiele filmów dotyczących budowy takiego pulpitu:

Dokumentacja dla przyszłych pokoleń deweloperów:
MaSzynowa Wiki
Narzędzia deweloperskie - Blender

Offline RUDEK

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 292
  • cisza spokój na tle kolei
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 125
Odp: Budowa symulatora do gry Maszyna
« Odpowiedź #8 dnia: 29 Grudnia 2012, 14:51:26 »
Ja widziałem te wszystkie filmiki już i ja nie buduję pulpitu tylko symulator , czyli całą kabinę łącznie z hydrauliką. Mam już praktycznie wszystko  i chce zacząć od przyszłego roku .

Online Mihau

  • Wiadomości: 1696
  • Grafika - brak ciągnie z procka
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Budowa symulatora do gry Maszyna
« Odpowiedź #9 dnia: 29 Grudnia 2012, 15:30:46 »
Ja widziałem te wszystkie filmiki już i ja nie buduję pulpitu tylko symulator , czyli całą kabinę łącznie z hydrauliką. Mam już praktycznie wszystko  i chce zacząć od przyszłego roku .
Hydrauliką? Łódź podwodną budujesz? Może chodziło Ci o pneumatykę? Masz jakieś plany jak to ma wyglądać, na jakiej zasadzie ma działać, czym ma być sterowane? Jeśli budujesz symulator to rozumiem że piszesz jakiś nowy program(symulator)?
Strażak-ratownik, kierowca OSP Susz

Offline RUDEK

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 292
  • cisza spokój na tle kolei
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 125
Odp: Budowa symulatora do gry Maszyna
« Odpowiedź #10 dnia: 29 Grudnia 2012, 15:52:17 »
Kolego chodzi mi o to że chcę zbudować całą kabinę eu07 i połączyć to z grą maszyna.Plan jest taki że ma to wyglądać i działać jak w realistycznym tak jak loku .Zawieszenie będzie na siłownikach elektrycznych lub tak jak napisałem hydraulicznych.

Offline matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 6056
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2043
Odp: Budowa symulatora do gry Maszyna
« Odpowiedź #11 dnia: 29 Grudnia 2012, 15:56:16 »
A jak zamierzasz sterować siłownikami bujającymi kabinę? Na chwilę obecną nie ma opcji na wyprowadzenie bujania poza komputer.
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Offline mechatronik

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2416
  • Kierownik sekcji napraw lokomotyw
    • Zobacz profil
    • Filmy kolejowe
  • Otrzymane polubienia: 172
Odp: Budowa symulatora do gry Maszyna
« Odpowiedź #12 dnia: 29 Grudnia 2012, 15:58:32 »
Zawieszenie będzie na siłownikach elektrycznych lub tak jak napisałem hydraulicznych.
Nie jestem pewien czy masz pojęcie na co się porywacie…
Autoryzacja: M62, M62Ko, M62M, BR231, BR232, BR233 060DA, TEM2, S200, t448p, SM42, SM30, SM03, SA105, SA108, SA132, SA134
EU07 (4E, 303E), ET21 (3E/1, 3E/1M), ET22, 111Ed, E4MSU, ES64F4, E186, E189, E140, E181, E182, E183, ET40, EN57, EN57AKW, EN76

Offline El Mecánico

  • Wiadomości: 1067
  • Dawniej El Driver
    • Zobacz profil
    • Stowarzyszenie POLARIS - OPP
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Budowa symulatora do gry Maszyna
« Odpowiedź #13 dnia: 29 Grudnia 2012, 15:59:54 »
Więc z MaSzyną w żaden sposób tego nie sprzęgniesz, bo poza program wyprowadzone (na razie) są tylko lampki CA/SHP i oporów (w ostatnich wersjach chwilowo niema zapisu parametrów jazdy, takich jak prędkość), na dodatek jako stan diód święcących na klawiaturze. Nie przewiduje się aby kiedykolwiek fizyka/animacja w jakikolwiek sposób wyprowadzała na zewnątrz jakiekolwiek parametry przyspieszenia/sił.
www.polaris.org.pl
www.ciemneniebo.pl
MaSzyna_LD w trakcie tworzenia...

Offline RUDEK

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 292
  • cisza spokój na tle kolei
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 125
Odp: Budowa symulatora do gry Maszyna
« Odpowiedź #14 dnia: 29 Grudnia 2012, 16:20:20 »
Po sprawdzeniu z znajomym informatykiem doszliśmy do tego że każdy parametr jazdy ma swój adres i można go przekształcić z sygnału cyfrowego na analogowy a na końcach serwo mechanizmy. A jeżeli chodzi o ruch kabiny to można stworzyć prosty algorytm nie  sprzerzając tego  z grą.

Online Mihau

  • Wiadomości: 1696
  • Grafika - brak ciągnie z procka
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Budowa symulatora do gry Maszyna
« Odpowiedź #15 dnia: 29 Grudnia 2012, 16:27:54 »
Szczęka mi opadła, wydaje mi się że porywacie się z motyką na księżyc no ale powodzenia życzę i kciuki trzymam.
Strażak-ratownik, kierowca OSP Susz

Offline RUDEK

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 292
  • cisza spokój na tle kolei
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 125
Odp: Budowa symulatora do gry Maszyna
« Odpowiedź #16 dnia: 29 Grudnia 2012, 16:38:39 »
Dzięki wyzwanie jest wielkie ale chcemy tego dokonać, z wiadomościami jakie posiadamy powinno się nam udać z doświadczenia wiemy że w teorii jest zawsze łatwiej niż w praktyce.

Offline El Mecánico

  • Wiadomości: 1067
  • Dawniej El Driver
    • Zobacz profil
    • Stowarzyszenie POLARIS - OPP
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Budowa symulatora do gry Maszyna
« Odpowiedź #17 dnia: 29 Grudnia 2012, 16:42:30 »
No a jak poradzicie sobie z grafiką? Rendering jest albo z punktu widzenia maszynisty, czyli z wnętrzem, albo z wolnej kamery poza lokiem. Tak czy siak nie będzie to wyglądało tak jak byście chcieli.
www.polaris.org.pl
www.ciemneniebo.pl
MaSzyna_LD w trakcie tworzenia...

Offline RUDEK

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 292
  • cisza spokój na tle kolei
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 125
Odp: Budowa symulatora do gry Maszyna
« Odpowiedź #18 dnia: 29 Grudnia 2012, 16:47:37 »
Obraz będzie z zewnątrz poza lokiem rzucany przez projektor.

Offline El Mecánico

  • Wiadomości: 1067
  • Dawniej El Driver
    • Zobacz profil
    • Stowarzyszenie POLARIS - OPP
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Budowa symulatora do gry Maszyna
« Odpowiedź #19 dnia: 29 Grudnia 2012, 16:49:50 »
Z którego renderingu? Z zewnętrznego? Viewport nie podąża w nim za pojazdem.
www.polaris.org.pl
www.ciemneniebo.pl
MaSzyna_LD w trakcie tworzenia...

Online Mihau

  • Wiadomości: 1696
  • Grafika - brak ciągnie z procka
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Budowa symulatora do gry Maszyna
« Odpowiedź #20 dnia: 29 Grudnia 2012, 17:04:59 »
Zawsze można powiększyć pole poruszania się po kabinie by można było wyjść poza nią, zbyt profesjonalnie rozwiązanie to nie jest ale zawsze jakaś alternatywa.
Strażak-ratownik, kierowca OSP Susz

Offline matfre96

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 594
  • m-sta
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 40
Odp: Budowa symulatora do gry Maszyna
« Odpowiedź #21 dnia: 29 Grudnia 2012, 17:07:14 »
Albo stworzyć pusty plik 3D kabiny i loka.
Autoryzacja: EU07, EP07, EP08, EP09, EU160, ED160, ED161, ED250, SM42, 18D, 6Dh-1, 15D, E6ACTd, E6ACTadb, T448p, 6Dg

Offline bprog

  • Wiadomości: 186
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 58
Odp: Budowa symulatora do gry Maszyna
« Odpowiedź #22 dnia: 29 Grudnia 2012, 17:08:40 »
Wydaje mi się, że uzyskanie odpowiedniego obrazu to obecnie najmniejsze zmartwienie.

Offline RUDEK

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 292
  • cisza spokój na tle kolei
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 125
Odp: Budowa symulatora do gry Maszyna
« Odpowiedź #23 dnia: 29 Grudnia 2012, 17:13:30 »
Macie koledzy rację najprostsze jest zawsze najlepsze.

  Dodano: 29 Grudnia 2012, 18:23:44
Koledzy mam niewielkie pytanie bo zastanawiamy się jeszcze co zamontować, wstawić monitory zamiast okien czy wstawić szyby a rzut ekranu dać przez projektor przed lokiem?
« Ostatnia zmiana: 29 Grudnia 2012, 18:23:44 wysłana przez RUDEK »

Offline Husarz

  • Wiadomości: 285
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Budowa symulatora do gry Maszyna
« Odpowiedź #24 dnia: 29 Grudnia 2012, 18:28:55 »
Jakbyś chciał wstawić wyświetlacz lub monitor dobrej jakości w okna to byś się z kasą nie pozbierał ;) A w jakim pomieszczeniu to robicie?

Offline Jeżyk

  • Wiadomości: 161
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Budowa symulatora do gry Maszyna
« Odpowiedź #25 dnia: 29 Grudnia 2012, 18:31:27 »
800zł wystarczy na dwa dobre monitory z allegro lub 1200 ze sklepu...

  Dodano: 29 Grudnia 2012, 18:32:59
150zł za kwadraciaka idealnego do okna. Nie mogę podać linku ale na allegro wystarczy wklepać monitor.
« Ostatnia zmiana: 29 Grudnia 2012, 18:32:59 wysłana przez 7play4game »
Powróciło średniowiecze, ale bronią nie są miecze...

Offline szogun

  • Wiadomości: 5627
  • Nie matura a chęć szczera zrobi z Ciebie oficera!
    • Zobacz profil
    • szogun Studio
  • Otrzymane polubienia: 552
Odp: Budowa symulatora do gry Maszyna
« Odpowiedź #26 dnia: 29 Grudnia 2012, 18:34:50 »
A jak to chcecie zrobić skoro aktualnie symulator renderuje tylko obraz z jednego widoku? Trzy komputery z jednocześnie odpalonym symkiem?
Skoro kot robi MIAU czyli miauczy, to dlaczego pies szczeka a nie hauka?
Informacje o trwających pracach -> facebook.com/szogunstudio

Offline RUDEK

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 292
  • cisza spokój na tle kolei
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 125
Odp: Budowa symulatora do gry Maszyna
« Odpowiedź #27 dnia: 29 Grudnia 2012, 18:47:06 »
W sumie to myślimy zamontować projektor ale nie wiemy czy rozdzielczość obrazu 2,5m na 1,80m nas zadowoli.Bo ewentualnie możemy zamontować 40 calowy monitor zamiast przedniego prawego okna a lewe i środkowe zasłonić roletami .Bo i tak podczas  gry jesteś skupiony na co jest przed tobą.

Offline matfre96

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 594
  • m-sta
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 40
Odp: Budowa symulatora do gry Maszyna
« Odpowiedź #28 dnia: 29 Grudnia 2012, 23:26:21 »
Wg mnie najlepszym rozwiązaniem jest stworzenie idealnie białej, płaskiej ściany ok. 2,5m-3m i użycie projektora.
Autoryzacja: EU07, EP07, EP08, EP09, EU160, ED160, ED161, ED250, SM42, 18D, 6Dh-1, 15D, E6ACTd, E6ACTadb, T448p, 6Dg

Offline Anrej

  • Wiadomości: 825
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 16
Odp: Budowa symulatora do gry Maszyna
« Odpowiedź #29 dnia: 30 Grudnia 2012, 00:55:22 »
Chcę po Nowym Roku rozpocząć budowę całej kabiny symulatora poczciwej eu07 i potrzebuję osoby która by mi pomogła w budowie i ma taką samą pasję jak ja.Mam już zgromadzoną większość materiałów a niebawem powinienem zdobyć resztę .Jeżeli ktoś pochodzi z okręgu Katowic i byłby zainteresowanym proszę o odpowiedź.
Co pracę dyplomową macie zrobić i chcecie wykorzystać ten symulator do swojego symulatora. Budowa symulatora do gry maszyna. To nie zbyt dobrze brzmi. To nie jest gra maszyna, tylko to jest symulator. W waszym symulatorze będzie tylko EU07. Trudno na pulpicie EU07 symulować ET22, czy EN57.