@oko: nie wrzucałem mmd, ponieważ nazwa airsound2 nie jest zbyt „ładna” i wymaga to głębszego zastanowienia, jak to właściwie nazwać. Z drugiej strony, odgłosy wydawane przez zawór maszynisty FV4a są dosyć charakterystyczne i znacząco różne podczas hamowania i luzowania.
@Alexiej: zawór hamulca dodatkowego powinien również syczeć, niemniej jednak moja styczność z tymi zaworami jest niewielka i specjalnie się w to nie wgłębiałem. Na pewno jest widoczna wada, którą należy zlikwidować.
@ST44-003: oczywiście, że myślałem o poślizgach, jak również o wielu innych rzeczach (które niekoniecznie były zgłaszane na forum). Wymagałoby to trochę innego podejścia do liczenia fizyki. Nie mówię, że jest to niemożliwe, tylko wymaga trochę czasu i chęci. Na pewno byłaby to rewolucyjna zmiana. Swoją drogą, sam kod niewiele zmienia. Obecnie liczenie poślizgów jest bardzo na okrętkę zrobione… Podczas testowania działania systemu przeciwpoślizgowego coś mi nie pasowało w poślizgach (za szybko koła się zakleszczały i za wolno zaczynały obracać) i znalazłem pradopodobny błąd — nieuwzględnienie przyspieszenia ziemskiego w ciężarze. Teraz koła w miarę sensownie się ślizgają, ale za to podsypanie piachu sprawia, że w ułamku sekundy wracają do właściwej prędkości obrotowej. Wynika to z tego, że piaskowanie gwałtownie podnosi współczynnik tarcia/przyczepności szyn.