Autor Wątek:  Błędy/niedoróbki i uwagi odnośnie SPKS  (Przeczytany 27797 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6163
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 865
Odp: Błędy/niedoróbki i uwagi odnośnie SPKS
« Odpowiedź #30 dnia: 24 Grudnia 2012, 14:02:18 »
yB teraz oerlikon ci  za szybko redukuje przeładowanie, albo masz za czułe rozdzielacze.
Albo jedno i drugie. Poprawi się, bo dopiero niedawno się dowiedziałem, jakie jest „fabryczne” ustawienie.

Hamulce działają o niebo lepiej niż wcześniej ale mam kilka uwag.

- Przeładowuje mi  skład, drawinowo misja towarowa ET-22 plus falnsy, pierwsze 3 wagony po każdym luzowaniu (kran w pozycję jazda bez uderzeniowego) oraz kilka środkowych zostaje zahamowanych z przeładowaną komorą sterującą.
Przyjrzę się temu.
- W mojej opinii napełnianie zbiornika sterującego trwa zbyt długo (np po odluźnieniu wagonu) popełnienie wszystkich komór w wagonie osobowym z systemem orleikona od stanu całkowicie pustego powinno trwać około 180 sekund.
ESty i tak są do poprawy, bo skopałem napełniacze zbiorników :(
- Proponował bym dodać losowe różnice w działaniu kranów, w rzeczywistości każdy w innym tempie spuszcza powietrze ma inną falę.
Wiem, wiem. Sęk w tym, że nie spotkałem jeszcze dobrego zaworu FV4a, więc nie wiem, od czego robić odchyłki.
-Odluźniacz lokomotywy działa inaczej niż w rzeczywistości, w EU-07 wystarczy raz maksymalnie 3 razy krótko nacisnąć dla całkowitego odluźnienia i też każdy działa inaczej (szybciej wolniej więcej ciśnienia schodzi przy pojedynczym naciśnięciu lub mniej).
Bardzo chętnie bym obejrzał nagrania, na nich łatwo się wzorować.

Witam bardzo fajnie teraz działają krany bo płynnie, ale mam kilka uwag:
- Za długa fala (powoduje przeładowania)
Wzorowałem się na jednym zaworze. Wychodzi na to, że jest on lekko niesprawny… Chętnie przygarnę na tydzień 10 zaworów FV4a i stanowisko pomiarowe, bo inaczej to ja z tym nie wyrobię :(

- Brak wyczuwalnych pozycji (Odcięcie, Jazda, hamowanie pełne, Hamowanie dodatkowe (EP09)). Nie wiem czy można by to zrobić np. w ten sposób że po dojściu do w/w pozycji kran by się zatrzymywał i trzeba by puścić i wcisnąć ponownie klawisz 3 lub 9. W rzeczywistych kranach są wgłębienia na tych pozycjach gdzie wpada mała kulka dociskana sprężyną więc maszynista wyczuwa te pozycje.
Tak jak już powiedział macius5991, do tego służą oddzielne klawisze. Dłużej by mi zajęło napisanie sensownego modelu zapadek niż samego zaworu… Poza tym, najlepsze odczucia będą i tak po użyciu przynajmniej rączki.

Problem w tym, że w zaworze FV4a pozycja "5", czyli hamowanie pełne nie oddaje pozycji w rzeczywistości. Normalnie jest ona dalej, tuż przed hamowaniem pełnym uzupełniającym, czyli "8".
Faktycznie, byłoby bardziej logiczne, gdyby 5 była hamowaniem pełnym.
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline borys_q

  • Wiadomości: 318
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 31
Odp: Błędy/niedoróbki i uwagi odnośnie SPKS
« Odpowiedź #31 dnia: 25 Grudnia 2012, 21:51:27 »
Cytuj
Wzorowałem się na jednym zaworze. Wychodzi na to, że jest on lekko niesprawny…


Raczej bym w zaworach rozrządczych szukał problemu fala jest podobna do rzeczywistości (zawory oerlikona B trudno jest przeładować)

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6163
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 865
Odp: Błędy/niedoróbki i uwagi odnośnie SPKS
« Odpowiedź #32 dnia: 25 Grudnia 2012, 22:28:31 »
Powiedzmy tak, jeśli ktoś będzie chciał, to i tak przeładuje, bo każdy zawór się kiedyś podda. Ot wystarczy potrzymać na uderzeniowym dwie minuty (żeby wszystkie komory się napełniły do 5,4 bar), potem pierwszy stopień na minutę–dwie, odhamować jazdą i pojeżdżone ;-) A niektóre zawory rozrządcze są takie słabe, że już fala do oporu po pełnym je wykańcza…

Z drugiej strony wiem, że napełniacze zbiorników mam skopane (zaworek zamykający?), a w pełni sprawne potrafią przecież zdziałać cuda (mocne dławienie, jeśli fala pojawi się jeszcze przy niewielkim ciśnieniu w cylindrze).
« Ostatnia zmiana: 25 Grudnia 2012, 22:31:28 wysłana przez youBy »
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline Maszynista_94

  • Wiadomości: 216
  • Z MZK Skierniewice zawsze po drodze...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 24
Odp: Błędy/niedoróbki i uwagi odnośnie SPKS
« Odpowiedź #33 dnia: 25 Grudnia 2012, 22:55:54 »
- Brak wyczuwalnych pozycji (Odcięcie, Jazda, hamowanie pełne, Hamowanie dodatkowe (EP09)). Nie wiem czy można by to zrobić np. w ten sposób że po dojściu do w/w pozycji kran by się zatrzymywał i trzeba by puścić i wcisnąć ponownie klawisz 3 lub 9. W rzeczywistych kranach są wgłębienia na tych pozycjach gdzie wpada mała kulka dociskana sprężyną więc maszynista wyczuwa te pozycje.
Zgadzam się, ale pomyśl, ile razy jest prowadzone hamowanie na jednym kranie? Istnieje taki proces jak zużycie, lub po prostu zniszczenie. Z czasem kulka się wyciera, albo po prostu odpada. Z czasem te pozycje są coraz mniej wyczuwalne, aż dochodzi się do tego momentu, gdzie się po prostu się nie wyczuwa - nawet, gdyby się chciało :)
Po drugie, maszyniści w większości hamują nie patrząc na kran, a więc jest wszystko w jak najlepszym porządku. Jedyne do czego mógłbym się przyczepić to oddzielenie pozycji odcięcia od napełnienia uderzeniowego. W rzeczywistości, aby odciąć hamulec należy podnieść - nie wiem jak to nazwać - belkę. Podczas luzowania składu w symulatorze często gęsto zdarza mi się po prostu przejść na pozycję odcięcia. Jak dla mnie, naciskając klawisz Num9 można by było dojść tylko do pozycji popełnienia, a odcięcie zostawić tylko przy użyciu kominacji klawiszy Ctrl+Num5.
« Ostatnia zmiana: 25 Grudnia 2012, 23:04:22 wysłana przez Maszynista_94 »

Offline mechatronik

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2416
  • Kierownik sekcji napraw lokomotyw
    • Zobacz profil
    • Filmy kolejowe
  • Otrzymane polubienia: 172
Odp: Błędy/niedoróbki i uwagi odnośnie SPKS
« Odpowiedź #34 dnia: 25 Grudnia 2012, 23:12:57 »
Z czasem kulka się wyciera, albo po prostu odpada.
Tam nic nie ma prawa odpaść bo to nie jest kulka a coś w rodzaju toczonego wałka zakończonego wypukłością. Ta wypukłość się ściera albo bieżnia po której to się porusza. Jak prowadzi się pociąg na dość wyeksploatowanym Oerlikonie (trudno wyczuwalne opory od zaworków) to np jazdę można bardzo łatwo wyczuć ręką po podłużnym zagłębieniu w korpusie z prawej strony patrząc od zakończenia rękojeści. Na wyczucie można ustawić jazdę ale gdy się nie ma 100% pewności to "na macanego" można zgrać koniec rączki z zagłębieniem.
Autoryzacja: M62, M62Ko, M62M, BR231, BR232, BR233 060DA, TEM2, S200, t448p, SM42, SM30, SM03, SA105, SA108, SA132, SA134
EU07 (4E, 303E), ET21 (3E/1, 3E/1M), ET22, 111Ed, E4MSU, ES64F4, E186, E189, E140, E181, E182, E183, ET40, EN57, EN57AKW, EN76

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6163
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 865
Odp: Błędy/niedoróbki i uwagi odnośnie SPKS
« Odpowiedź #35 dnia: 25 Grudnia 2012, 23:15:07 »
Po drugie, maszyniści w większości hamują nie patrząc na kran, a więc jest wszystko w jak najlepszym porządku. Jedyne do czego mógłbym się przyczepić to oddzielenie pozycji odcięcia od napełnienia uderzeniowego. W rzeczywistości, aby odciąć hamulec należy podnieść - nie wiem jak to nazwać - belkę. Podczas luzowania składu w symulatorze często gęsto zdarza mi się po prostu przejść na pozycję odcięcia. Jak dla mnie, naciskając klawisz Num9 można by było dojść tylko do pozycji popełnienia, a odcięcie zostawić tylko przy użyciu kominacji klawiszy Ctrl+Num5.
Nie rozumiem, dlaczego użytkownicy boją się klawiszy Num 4 czy Num ,…
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline Ryszard-san

  • Wiadomości: 214
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Błędy/niedoróbki i uwagi odnośnie SPKS
« Odpowiedź #36 dnia: 26 Grudnia 2012, 10:22:46 »
Zgadzam się, ale pomyśl, ile razy jest prowadzone hamowanie na jednym kranie? Istnieje taki proces jak zużycie, lub po prostu zniszczenie. Z czasem kulka się wyciera, albo po prostu odpada. Z czasem te pozycje są coraz mniej wyczuwalne, aż dochodzi się do tego momentu, gdzie się po prostu się nie wyczuwa - nawet, gdyby się chciało :)

Prędzej przy rewizji zalane zostały farbą, lub zostały zasyfione. Ja dość dużo mam do czynienia z kranami i raczej nie pamiętam żeby pozycja jazdy nie była wyczuwalna.
Po za tym krany przechodzą naprawy tak samo jak lokomotywy i jak ta naprawa jest sumienna (a nie sprawdzenie czy działa i pomalowanie) to wtedy wygląda jak nówka.

youBy: Dlatego chyba że starania były aby kran chodził płynnie i gdy zostało to uzyskane korzystanie z wymuszanych pozycji (tak jak było dawniej) jakoś się gryzie z płynną obsługą.

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6163
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 865
Odp: Błędy/niedoróbki i uwagi odnośnie SPKS
« Odpowiedź #37 dnia: 26 Grudnia 2012, 11:43:39 »
Tylko pamiętajmy, że jesteśmy tutaj ograniczeni do sterowania klawiaturą, która tak naprawdę nie jest do tego przystosowana — kto hamował, ten wie. Jakby nie patrzeć, rozwiązaniem docelowym jest model zaworu maszynisty, który najbardziej oddaje istotę sterowania. Dlatego też będę stać na stanowisku, że płynność pod 3 i 9 oraz określone zapadkami pozycje pod innymi klawiszami świetnie się uzupełniają.
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline szogun

  • Wiadomości: 5627
  • Nie matura a chęć szczera zrobi z Ciebie oficera!
    • Zobacz profil
    • szogun Studio
  • Otrzymane polubienia: 552
Odp: Błędy/niedoróbki i uwagi odnośnie SPKS
« Odpowiedź #38 dnia: 26 Grudnia 2012, 12:09:25 »
Poza tym po paru jazdach da się wyczuć kran. Przy hamowaniu nie ma to takiego znaczenia, ale przy luzowaniu da się wyczuć gdzie ta jazda jest (po kilku jazdach udawało mi się za każdym razem ustawić kran tak że nie było co poprawiać przez Num4).
Skoro kot robi MIAU czyli miauczy, to dlaczego pies szczeka a nie hauka?
Informacje o trwających pracach -> facebook.com/szogunstudio

Offline Mihau

  • Wiadomości: 1696
  • Grafika - brak ciągnie z procka
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Błędy/niedoróbki i uwagi odnośnie SPKS
« Odpowiedź #39 dnia: 26 Grudnia 2012, 13:04:46 »
W pełni potwierdzam słowa @szoguna, chyba że ktoś hamuje na wariata i macha rączką w te i we wte. Teraz hamowanie na raz w peronach to nie problem. Jubaj wielki szacun za pracę włożoną w ten projekt, czapki z głów. Wczoraj pokazałem pracę hamulca na 07 mojemu wujowi maszyniście instruktorowi i stwierdził że nigdy nie widział tak dopracowanych hamulców i to w "grze". Skubany 2 godziny mnie męczył.
Strażak-ratownik, kierowca OSP Susz

Offline Niebugoclaw

  • Wiadomości: 1222
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 10
Odp: Błędy/niedoróbki i uwagi odnośnie SPKS
« Odpowiedź #40 dnia: 26 Grudnia 2012, 15:02:52 »
A jak ma się sprawa z hamulcem dodatkowym w lokomotywach dwuczłonowych? Póki co nadal hamuje nam tylko jeden człon.

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6163
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 865
Odp: Błędy/niedoróbki i uwagi odnośnie SPKS
« Odpowiedź #41 dnia: 26 Grudnia 2012, 15:07:38 »
Ma być ;-)
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline Tomnord15

  • Wiadomości: 603
  • Fan ET21
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 25
Odp: Błędy/niedoróbki i uwagi odnośnie SPKS
« Odpowiedź #42 dnia: 26 Grudnia 2012, 16:53:38 »
@youBy a czy rozwiązałeś już problem z przeładowaniem PG? Czy będą odpowiednie poprawki w exe? Czy może to wina parametrów w chk?
T.N

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6163
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 865
Odp: Błędy/niedoróbki i uwagi odnośnie SPKS
« Odpowiedź #43 dnia: 26 Grudnia 2012, 16:59:02 »
Nie. Tak, poprawiona wersja pojawi się około połowy stycznia. Nie.
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline byku1183

  • Wiadomości: 68
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Błędy/niedoróbki i uwagi odnośnie SPKS
« Odpowiedź #44 dnia: 27 Grudnia 2012, 17:59:51 »
Nie wiem czy to błąd czy ja coś źle robię ale czasami nie mogę odhamować SM03 tzn. powietrze nie schodzi.

Offline jussi19

  • Wiadomości: 178
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 7
Odp: Błędy/niedoróbki i uwagi odnośnie SPKS
« Odpowiedź #45 dnia: 27 Grudnia 2012, 18:44:40 »
Czy w przyszłości pojawi się wersja exe, gdzie będzie możliwość wybierania nastawy hamulca w wagonach? Chodzi mi o to by po dodaniu wagonu do składu była możliwość wyboru nastawy towarowy/ osobowy oraz próżny/ ładowny.

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6163
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 865
Odp: Błędy/niedoróbki i uwagi odnośnie SPKS
« Odpowiedź #46 dnia: 27 Grudnia 2012, 18:54:43 »
Nie wiem czy to błąd czy ja coś źle robię ale czasami nie mogę odhamować SM03 tzn. powietrze nie schodzi.
Tak, to błąd.

Czy w przyszłości pojawi się wersja exe, gdzie będzie możliwość wybierania nastawy hamulca w wagonach? Chodzi mi o to by po dodaniu wagonu do składu była możliwość wyboru nastawy towarowy/ osobowy oraz próżny/ ładowny.
Już można…
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

guest4368

  • Gość
Odp: Błędy/niedoróbki i uwagi odnośnie SPKS
« Odpowiedź #47 dnia: 28 Grudnia 2012, 01:07:15 »
Klawiszami B, Shift+B, Ctrl+B próbowałem zmienić nastawienia hamulców w składzie. W wagonie 120A były dostępne nastawy O oraz R, w wagonie 111A tylko rapid, a w pseudo-bautzenie g77 (w Z1 także) towarowy, osobowy i rapid. Czy "tak ma być", czy nastawienie hamulca należy zmieniać w inny sposób (w trakcie symulacji, poza wpisem sprzęgu do .scn)?

SPKS na czystej PC2011.

Offline AtapiCl

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4426
    • Zobacz profil
    • O warszawskiej części linii kolejowej nr 7 Warszawa – Lublin i nie tylko ;)
  • Otrzymane polubienia: 212
Odp: Błędy/niedoróbki i uwagi odnośnie SPKS
« Odpowiedź #48 dnia: 28 Grudnia 2012, 01:32:41 »
Wagony 111A i pochodne (poza niektórymi 120A) mają tylko i wyłącznie nastawienie R (O-R). W takim wypadku niemożliwe jest nastawienie pojazdu na coś, czego nie ma — czyli rzeczywiste wagony mają tylko R, więc w symulatorze też mają tylko R i nawet wpisem się tego nie przestawi.
W rzeczywistości jest, zdaje się, możliwość odłączenia wysokiego stopnia poprzez odpowiedni bezpiecznik w szafie elektrycznej. Nie widzę potrzeby (obecnie) wnikania aż w taki szczegół konstrukcyjny wagonu.

Dla pozostałych analogicznie.

Offline matfre96

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 594
  • m-sta
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 40
Odp: Błędy/niedoróbki i uwagi odnośnie SPKS
« Odpowiedź #49 dnia: 28 Grudnia 2012, 21:48:30 »
Nie wiem czy to wina hamulców ale zbijanie SHP w EN57 działa tylko przy nawrotniku na pozycji do przodu.
Autoryzacja: EU07, EP07, EP08, EP09, EU160, ED160, ED161, ED250, SM42, 18D, 6Dh-1, 15D, E6ACTd, E6ACTadb, T448p, 6Dg

Offline El Mecánico

  • Wiadomości: 1067
  • Dawniej El Driver
    • Zobacz profil
    • Stowarzyszenie POLARIS - OPP
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Błędy/niedoróbki i uwagi odnośnie SPKS
« Odpowiedź #50 dnia: 29 Grudnia 2012, 11:20:59 »
Obwody CA/SHP są uzależnione od położenia dźwigni nastawnika kierunkowego i tylko przy ustawieniu jej w pozycję jazdy można zbić sygnał.
www.polaris.org.pl
www.ciemneniebo.pl
MaSzyna_LD w trakcie tworzenia...

Offline borys_q

  • Wiadomości: 318
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 31
Odp: Błędy/niedoróbki i uwagi odnośnie SPKS
« Odpowiedź #51 dnia: 31 Grudnia 2012, 16:23:21 »
Jeszcze jedna kwestia, składy pasażerskie na hamulcach klockowych generalnie hamują dużo lepiej niż w rzeczywistości.

Offline Anrej

  • Wiadomości: 825
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 16
Odp: Błędy/niedoróbki i uwagi odnośnie SPKS
« Odpowiedź #52 dnia: 31 Grudnia 2012, 18:57:38 »
Czy w przyszłości pojawi się wersja exe, gdzie będzie możliwość wybierania nastawy hamulca w wagonach? Chodzi mi o to by po dodaniu wagonu do składu była możliwość wyboru nastawy towarowy/ osobowy oraz próżny/ ładowny.
Już można…
Nie wiem dlaczego lokomotywy mają ustawienie domyślne na "P". Wagony towarowe mają ustawienie domyślne na "G", to może dobrze. Wagony osobowe mają domyślne ustawienie na "R", jeżeli takie jest. W przeciwnym przypadku jest ustawione na "P". Można zmienic, ale po załadowaniu scenerii trzeba przejść przez skład.
Opcje są w pliku *.chk Cntrl. BrakekeDelays=tu taj są podane opcje nastawień.
W pliku Z1.chk jest coś takiego Cntrl. BrakeDelays=DPR+Mg. Co to za ustawienie "D"?
Jak mozna zmieniać próżny / ładowny?
W  pliku *.chk jest opcja Brake: BCM=, czasami BCMmax=, jest to przełożenie przekładni. Jak się domyślam jest przełożenie próżny / ładowny. Tylko jak to zmienić nie edytując pliku *.chk. Tylko co w przypadku jak są wagony próżne i ładowne.

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6163
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 865
Odp: Błędy/niedoróbki i uwagi odnośnie SPKS
« Odpowiedź #53 dnia: 31 Grudnia 2012, 19:18:19 »
Lokomotywy mają domyślne P, ponieważ mogą być podłączone do dowolnego składu i jeszcze nie zostało opanowane ustawianie odpowiedniej nastawy po wczytaniu w zależności od podłączonego składu.
D oznacza hamulec tarczowy, ale nie powinno tego być w chk w SPKS, ponieważ jest odpowiedni materiał wpisany wpisem BM. Podobnież w SPKS odszedłem od wpisu BCMmax na rzecz BCMlo i BCMHi przy zmiennych przełożeniach.

Zmiana nastawienia próżny/ładowny może się odbywać poprzez wpis:
Cytat: info.txt
c) Nastawienie hamulców pojazdu z poziomu scenerii we wpisie. Do liczby
oznaczającej sprzęg należy dodać kropkę, przedrostek B oraz trzy znaki
będące nastawieniem hamulców.
  - pierwszy znak oznacza nastawienie trybu pracy
    * G — wolno działający (towarowy)
    * P — szybko działający (osobowy)
    * R — rapid (pospieszny)
    * M — włączenie do działania magnetycznego hamulca szynowego (R+Mg)
    * N — nastawienie neutralne, symulator skorzysta z ustawień domyślnych
  - drugi znak oznacza wyłączenie z działania
    * 0 — hamulec wyłączony, odluźniony
    * 1 — hamulec wyłączony, odluźniony z 10% prawdopodobieństwem
    * N — nastawienie neutralne, hamulec włączony
  - trzeci znak oznacza dostosowanie do załadowania
    * T — próżny
    * H — ładowny I (o ile jest dostępny, w przeciwnym wypadku wciąż próżny)
    * F — ładowny (II)
    * N — nastawienie neutralne
lub poprzez ręczną zmianę po włączeniu symulacji w trybie wolnej kamery klawiszami H/h. Jakby tego było mało, po załadowaniu symulacji w uproszczony sposób jest wybierane nastawienie (sprawdzenie ilości ładunku), więc w przypadku wagonów prawie pustych bądź prawie pełnych zostaje wybrane automatycznie właściwe. Dodam jeszcze, że rozszerzone wpisy są obsługiwane przez najświeższą wersję Rainsted (nie giną, a pojazdy są widoczne, zmiana musi odbywać się ręcznie poprzez scn).
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline Alexej

  • Wiadomości: 82
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 6
Odp: Błędy/niedoróbki i uwagi odnośnie SPKS
« Odpowiedź #54 dnia: 31 Stycznia 2013, 23:51:04 »
W SN61 po wykonaniu hamowania awaryjnego nie można napełnić przewodu głównego jak również spuścić powietrza z cylindrów hamulcowych pojazdu, mimo iż jest pełne ciśnienie w zbiorniku głównym. Występuje to zarówno na luzie,jak i w zestawieniu w składzie. Oczywiście sprężarka jest włączona.
maszynista-stażysta

Offline siódemka8

  • Wiadomości: 19
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Błędy/niedoróbki i uwagi odnośnie SPKS
« Odpowiedź #55 dnia: 10 Lutego 2013, 16:54:14 »
Witam.

Czy istnieje możliwość w SPKS zmieniania wpisów hamulca w plikach chk. danej lokomotywy. Jeśli tak to które wpisy są odpowiedzialne za szybkość luzowania i napełniania i który wpis jest odpowiedzialny za moc hamowania. np. aby przy 2 barach jednostka hamowała mocniej

Serdecznie pozdrawiam i z góry dziękuję za pomoc

W jednym miejscu wystarczy napisać. Skoro ostrzeżenie nie pomogło, to prowadzimy za rączkę.
Rozi
« Ostatnia zmiana: 10 Lutego 2013, 17:22:19 wysłana przez Rozi »

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6163
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 865
Odp: Błędy/niedoróbki i uwagi odnośnie SPKS
« Odpowiedź #56 dnia: 10 Lutego 2013, 17:12:35 »
Czy istnieje możliwość w SPKS zmieniania wpisów hamulca w plikach chk. danej lokomotywy.
Tak.
które wpisy są odpowiedzialne za szybkość luzowania i napełniania
Żadne.
który wpis jest odpowiedzialny za moc hamowania.
Myślę, że dosyć intuicyjnie można to wywnioskować z pliku info.
np. aby przy 2 barach jednostka hamowała mocniej
Pamiętaj, że jednostka składa się z kilku członów.
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.