Ankieta

Czy jest sens tworzenia turiontalu?

Tak, jak najbardziej.
Nie, nie ma to sensu.

Autor Wątek:  Tutorial w tworzeniu misji?  (Przeczytany 11046 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline MKUśniaki

  • Wiadomości: 183
  • EU07-331 & EP09-028!
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Tutorial w tworzeniu misji?
« dnia: 04 Grudnia 2012, 17:06:48 »
Bry, chciałbym napisać tutorial o tworzeniu misji. Dla scenerii już jest, ale dla misji nie ma. Według mnie jest za mało "eventopisarzy" (na niektórych scenariach są  tylko scenariusze wydane z samą scenerią patrz: drawinowo) Myślę, że wielu próbujących "nauczyć" i zrozumieć eventy kończy już na samym początku lub na pobraniu EventGeneratora. Przeszkodą jest trudny język w dokumentach np. scenery.doc i na forum. Sam wiem jak mi było trudno zrozumieć co to np. velocity, multiple, komórka pamięci, wpis do toru itd. Tutorial napisał bym bardzo luźnym językiem, takim aby nawet najgłupszy tępak mógł to zrozumieć. Pisać to?

Edit by Mutopompka
Poprawka błędów totorialu :)
« Ostatnia zmiana: 04 Grudnia 2012, 21:19:05 wysłana przez Mutopompka »
07-Trzy Trzy Jeden & 09-Zero dwa osiem - Jedyne Słuszne maszyny!

Offline matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 6056
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2043
Odp: Turiontal w tworzeniu misji?
« Odpowiedź #1 dnia: 04 Grudnia 2012, 17:12:51 »
Ale już jest w event generator instrukcja o eventach. I ona naprawdę jest łopatologicznie napisana.
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Offline popatrz

  • Wiadomości: 588
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Turiontal w tworzeniu misji?
« Odpowiedź #2 dnia: 04 Grudnia 2012, 17:25:16 »
Ja tam jestem zdania, że dokumentacji nigdy za wiele. Jeśli masz wiedzę, chęci i twarde cztery litery to śmiało: "test dodatków czeka". O tych czterech literach napisałem, bo licz się z odpowiednio dobrze nałożonym filtrem przez oceniających jeśli chodzi o uwagi, ocenę, przydatność, dokładność i możliwość publikacji ;]

Offline Wokulski

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2237
  • Izabela Łęcka była...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 58
Odp: Turiontal w tworzeniu misji?
« Odpowiedź #3 dnia: 04 Grudnia 2012, 18:18:43 »
Dokładnie jak mówi Paweł, zrób to bardziej dokładnie, bo jeśli będziesz wrzucał poprawki, to będzie ich ze sto. Skoro to ma uczyć, to musi być perfekcyjne. A więc powodzenia ;).
Były Cargul, aktualny tramwajarz w Kolejach Śląskich.
PKPc 2016 - 2022
Koleje Śląskie 2022 - nadal

Offline MKUśniaki

  • Wiadomości: 183
  • EU07-331 & EP09-028!
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Turiontal w tworzeniu misji?
« Odpowiedź #4 dnia: 04 Grudnia 2012, 19:05:36 »
Tak więc zaczynam coś myśleć. Szukam pomocnika, który by to wszystko bardziej fachowym okiem sprawdził.
07-Trzy Trzy Jeden & 09-Zero dwa osiem - Jedyne Słuszne maszyny!

Offline klimczok_mk

  • Wiadomości: 1315
  • tester
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 19
Odp: Tutiorial w tworzeniu misji?
« Odpowiedź #5 dnia: 04 Grudnia 2012, 19:34:25 »
@MKUśniak, co ty możesz więcej napisać nowego w tym swoim poradniku niż @SKP w poradniku, który jest dołączony do Generatora Eventów?

Offline MKUśniaki

  • Wiadomości: 183
  • EU07-331 & EP09-028!
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Tutiorial w tworzeniu misji?
« Odpowiedź #6 dnia: 04 Grudnia 2012, 19:37:55 »
Poradnika nie będę pisał z pamięci, tylko wszystko będzie sprawdzone i skonsultowane. Z pamięci pisałem tylko wyraz tutorial. @kliczmok nowego nic, ale opisane na chłopski rozum z wytłumaczeniem co i jak, krok po kroku. Po co @macius pisał poradnik dla tych co chcą robić scenerie chociaż i tak wszystko było na forum po tysiąckroć?
07-Trzy Trzy Jeden & 09-Zero dwa osiem - Jedyne Słuszne maszyny!

Offline MasterYoda

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 839
  • Mistrz ściemy, Pan Andrzej.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 71
Odp: Tutiorial w tworzeniu misji?
« Odpowiedź #7 dnia: 04 Grudnia 2012, 19:38:12 »
Cytat: klimczok_mk
@MKUśniak, co ty możesz więcej napisać nowego w tym swoim poradniku niż @SKP w poradniku, który jest dołączony do Generatora Eventów?
Chociażby rozpisać składnie eventów multiple zasadę stosowania odcinków izolowanych...
Panie Darku, my też możemy prosić?

Offline szogun

  • Wiadomości: 5627
  • Nie matura a chęć szczera zrobi z Ciebie oficera!
    • Zobacz profil
    • szogun Studio
  • Otrzymane polubienia: 552
Odp: Tutiorial w tworzeniu misji?
« Odpowiedź #8 dnia: 04 Grudnia 2012, 19:40:10 »
Nie porównuj tworzenia scenerii do pisania scenariusza. Aktualnie scenerie (przeważnie) są tworzone w programie który średnio się do tego nadaje, czyli 3dsie, a do tworzenia scenariuszy mamy generator który został do tego stworzony. Simple?
Skoro kot robi MIAU czyli miauczy, to dlaczego pies szczeka a nie hauka?
Informacje o trwających pracach -> facebook.com/szogunstudio

Offline MKUśniaki

  • Wiadomości: 183
  • EU07-331 & EP09-028!
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Tutiorial w tworzeniu misji?
« Odpowiedź #9 dnia: 04 Grudnia 2012, 19:41:23 »
Właśnie chodzi o to co napisał @MasterYoda. Ja nie wiedziałem jak wogólę wyzwolić event, za to umiałem napisać. Chcę aby te poradniki stworzyły jedną całość. Wtedy od strony praktycznej jak i teoretycznej wszystko będzie się pokrywało.
07-Trzy Trzy Jeden & 09-Zero dwa osiem - Jedyne Słuszne maszyny!

Offline MasterYoda

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 839
  • Mistrz ściemy, Pan Andrzej.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 71
Odp: Tutorial w tworzeniu misji?
« Odpowiedź #10 dnia: 04 Grudnia 2012, 19:48:15 »
@szogun to nie chodzi o porównywanie. Pomimo tego że mamy dedykowany program do eventów to jednak nie jest tam napisane jak używać np opcji wyzwalaj gdy tor będzie wolny/zajęty a też wypadało by wiedzieć o co chodzi we wpisach które nam generuje program Krzyśka. Tak jak tutorial do 3ds'a ma pomóc tak samo tutorial dotyczący eventów ma za zadanie pomóc...
« Ostatnia zmiana: 04 Grudnia 2012, 19:50:02 wysłana przez MasterYoda »
Panie Darku, my też możemy prosić?

Offline Mutopompka

  • Wiadomości: 1155
  • Na IRC-u SPRĘŻAREK vel. tyqtyqtyq
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Tutorial w tworzeniu misji?
« Odpowiedź #11 dnia: 04 Grudnia 2012, 19:53:09 »
Napiszę tylko tyle:

Poszło PW do autora wątku w tej sprawie (pisania tutoriala).  Zresztą co co pisac na forum, CZY MOGĘ pisać przewodnik czy nie. Rany! Albo ktoś coś robi i potem publikuje do testów, albo w ogóle nic nie pisze.



Offline SKP

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1692
  • Stwierdzanie Końca Pociągu
    • Zobacz profil
    • Śledź na bieżąco odjazdy z Twojego ulubionego przystanku - Gdańsk
  • Otrzymane polubienia: 32
Odp: Tutiorial w tworzeniu misji?
« Odpowiedź #12 dnia: 04 Grudnia 2012, 19:58:26 »
Cytat: klimczok_mk
@MKUśniak, co ty możesz więcej napisać nowego w tym swoim poradniku niż @SKP w poradniku, który jest dołączony do Generatora Eventów?
Chociażby rozpisać składnie eventów multiple zasadę stosowania odcinków izolowanych...
Mój program został stworzony głównie dlatego, żeby można było zrobić misję bez znajomości składni eventów. Natomiast o odcinkach izolowanych napisałem tyle ile potrzeba:
Cytat: pomoc.pdf
Jeśli zdarzenie jest wyzwalane przez zajęcie/zwolnienie odcinka izolowanego, w polu Nazwa powinna się znaleźć nazwa tego odcinka. O tworzeniu odcinków izolowanych (Isolated) można przeczytać na stronie www.rainsted.com/pl.
Klikasz podany link, wpisujesz w wyszukiwarkę "isolated" i masz wszystko czego Ci potrzeba.

@MKUśniaki, myślę że chcesz zrobić coś, co już dawno temu zrobił Wasyl: http://eu07.pl/forum/index.php/topic,6307.msg63598.html#msg63598.
Scenarzysta teoretyk. Trasopisarz doświadczalny.

Offline MKUśniaki

  • Wiadomości: 183
  • EU07-331 & EP09-028!
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Tutorial w tworzeniu misji?
« Odpowiedź #13 dnia: 04 Grudnia 2012, 20:05:36 »
Tamten tutorial jest z deczka "starawy" Poza tym jest on jak pisze sam autor "zaawansowany" a ja chcę zrobić odwrotnie od podstaw.
07-Trzy Trzy Jeden & 09-Zero dwa osiem - Jedyne Słuszne maszyny!

Offline klimczok_mk

  • Wiadomości: 1315
  • tester
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 19
Odp: Tutorial w tworzeniu misji?
« Odpowiedź #14 dnia: 04 Grudnia 2012, 20:11:09 »
Maciek napisał to po to żeby było wszytko w jednym miejscu, a to wszystko co było na ten temat, było rozsiane po całym forum. O tworzeniu misji właśnie wszytko mamy w jednym miejscu tj. Generator Eventów.

Offline SKP

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1692
  • Stwierdzanie Końca Pociągu
    • Zobacz profil
    • Śledź na bieżąco odjazdy z Twojego ulubionego przystanku - Gdańsk
  • Otrzymane polubienia: 32
Odp: Tutorial w tworzeniu misji?
« Odpowiedź #15 dnia: 04 Grudnia 2012, 20:12:37 »
Jedyne co w tym tutorialu jest zaawansowane, to nazwa.

Ciężko dyskutować o czymś czego jeszcze nie ma. Po prostu napisz to co chcesz napisać, wrzuć najlepiej do testu (jakąś kontrolę jakości to musi przejść) i wtedy będziemy dalej dyskutowali. Skoro napisałeś, że tutorial Wasyla jest "starawy", to w swoim zamieść najnowsze informacje jak else w multiple, eventy AddValues, itp. Jeśli zrobisz poradnik bez tych elementów, to nie będzie on "świeższy" niż poradnik Wasyla.
Scenarzysta teoretyk. Trasopisarz doświadczalny.

Offline MasterYoda

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 839
  • Mistrz ściemy, Pan Andrzej.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 71
Odp: Tutorial w tworzeniu misji?
« Odpowiedź #16 dnia: 04 Grudnia 2012, 20:14:51 »
Maciek napisał to po to żeby było wszytko w jednym miejscu, a to wszystko co było na ten temat, było rozsiane po całym forum. O tworzeniu misji właśnie wszytko mamy w jednym miejscu tj. Generator Eventów.
To skoro tak uważasz to napisz sam jakiś krótki scenariusz na podstawie informacji zawartych w EG bez konsultowania się itp.
Panie Darku, my też możemy prosić?

Offline szogun

  • Wiadomości: 5627
  • Nie matura a chęć szczera zrobi z Ciebie oficera!
    • Zobacz profil
    • szogun Studio
  • Otrzymane polubienia: 552
Odp: Tutorial w tworzeniu misji?
« Odpowiedź #17 dnia: 04 Grudnia 2012, 20:48:45 »
Zaprezentuj chociaż jedno opracowane zagadnienie z tego tutoriala, to wtedy będziemy rozmawiać.
Skoro kot robi MIAU czyli miauczy, to dlaczego pies szczeka a nie hauka?
Informacje o trwających pracach -> facebook.com/szogunstudio

Offline MasterYoda

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 839
  • Mistrz ściemy, Pan Andrzej.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 71
Odp: Tutorial w tworzeniu misji?
« Odpowiedź #18 dnia: 04 Grudnia 2012, 20:53:29 »
Cytat: klimczok_mk

A ten jego poradnik niczemu nie jest potrzebny.
Nie tobie to oceniać skoro nie masz zamiaru pisania scenariusza.
Cytuj

Jest aplikantem niech się stara dobrze wykonać zadania a nie zajmuje się czymś co już jest i to kilka razy napisane.
Jest kilka razy napisane? Tak mówisz? To przekonaj się sam czy na podstawie tego właśnie kilka razy napisanego dasz rade samodzielnie coś stworzyć...
Cytuj
A i tak nikogo, przez ten poradnik który chce zrobić, nie skłoni do pisania kolejnych misji. To jest pewne. Po event generatorze jakoś tłumów scenariuszy nie ma do testowania. Wydaje mi się że @SKP wytłumaczył to najbardziej łopatologicznie jak się dało. Prościej już się nie da. To więc proszę się nie łudzić że przez ten poradnik przybędzie scenarzystów.
Człowieku jakimi kategoriami Ty myślisz... Tutorial nie ma zachęcać tylko ułatwiać... Po co Krzysiek stworzył EG? Nie po to żeby ułatwić, skrócić czas pisania i wyeliminować możliwość popełnienia błędu przy pisaniu bardziej skomplikowanej składni np. eventów losowych czy komórek? 

Cytat: MKUśniaki
Wydaję mi się, że wychodzisz z założenia: "ja się nauczyłem to po co inny ma się uczyć".
@klimczok się nie nauczył...

Panie Darku, my też możemy prosić?

Offline Mutopompka

  • Wiadomości: 1155
  • Na IRC-u SPRĘŻAREK vel. tyqtyqtyq
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Tutorial w tworzeniu misji?
« Odpowiedź #19 dnia: 04 Grudnia 2012, 21:09:04 »
Ok. Panowie. Sam chciałbym z miłą chęcią "eventować". Ale jest małe ALE:
1) brak programu dla linuchów (windowsiarze mają programik @SKP) :)
2) Ryję w gedit (taki notatnik w linuchu) i porównuję co, gdzie i z czym.

Naprawdę jest ciężko, ale powoli łapię o co kaman. Jeśli poradnik miałby powstać, niech powstanie. Nie mam nic przeciwko. Skoro autor ma zapał i chęć? Czemu nie? Pokaże potem do testów i dopiero wtedy możecie krytykować. A Na dzień dzisiejszy ode mnie ma S2 w napisaniu takiego poradnika. A czy mu wyjdzie, czy nie - oceni się potem. :)

PS. I wielka prośba. Proszę o spokój w wątku, gdyż powoli zaczynają co niektórzy hamować awaryjnie. A tu wręcz trzeba odluźniać :)
« Ostatnia zmiana: 04 Grudnia 2012, 21:58:35 wysłana przez Mutopompka »

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4504
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Tutorial w tworzeniu misji?
« Odpowiedź #20 dnia: 04 Grudnia 2012, 21:21:59 »
Bardzo szczegółowa dokumentacja na temat pisania scenariuszy, w postaci nie tylko suchych regułek, będzie stworzona przeze mnie i udostępniona na mojej stronie. Ponieważ nauczyłem się pisać zdarzenia w notatniku, a EG nigdy nie odpalałem - gdyż nie wiem co się dzieje bezpośrednio w kodzie, będzie to też przydatne narzędzie dla ludzi używających linuxa, tj. gedita, vima, gvima. Nie pojawi się to wcześniej niż za pół roku.

Offline klimczok_mk

  • Wiadomości: 1315
  • tester
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 19
Odp: Tutorial w tworzeniu misji?
« Odpowiedź #21 dnia: 04 Grudnia 2012, 21:31:43 »
@klimczok się nie nauczył...
A co cię to obchodzi czy ja się tego uczyłem czy nie twoja sprawa. Jak bym tego nie umiał to nie było by mnie w BT.
« Ostatnia zmiana: 04 Grudnia 2012, 21:47:11 wysłana przez klimczok_mk »

Offline REWIZOR

  • Administrator
  • Wiadomości: 3679
    • Zobacz profil
    • www.eu07.pl
  • Otrzymane polubienia: 28
Odp: Tutorial w tworzeniu misji?
« Odpowiedź #22 dnia: 04 Grudnia 2012, 22:08:32 »
Jeszcze chwila... Moderator prosił o spokój.
Pozdrawiam

Offline Sawi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 9217
  • O.M.D - Electricity, O.M.D - Enola Gay. 01.09.2012
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 742
Odp: Tutorial w tworzeniu misji?
« Odpowiedź #23 dnia: 04 Grudnia 2012, 22:28:02 »
Tamten tutorial jest z deczka "starawy" Poza tym jest on jak pisze sam autor "zaawansowany" a ja chcę zrobić odwrotnie od podstaw.
Nie do końca się z tym zgodzę. Owszem swoje latka ma, ale mimo tego jest nadal jary. Skoro tak go określiłeś, to dla mnie oznacza iż zbytnio się z nim nie zapoznałeś. Wiele osób eventy lepiej pojęło właśnie dzięki temu tutorialowi. Bardziej zaawansowane jest scenery.doc.
« Ostatnia zmiana: 04 Grudnia 2012, 22:32:40 wysłana przez Sawi »
Życie jest bardzo kruche i w najmniej oczekiwanym momencie tracisz bliskich. Nie widzisz kogoś lata i nagle już tej osoby nie ma :(. Jedynie co tobie zostaje, to wspomnienia http://www.youtube.com/watch?v=Rk_sAHh9s08 "Co mnie nie zabije, to mnie wzmocni".

Offline szczawik

  • Deweloper
  • Wiadomości: 1467
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 438
Odp: Tutorial w tworzeniu misji?
« Odpowiedź #24 dnia: 04 Grudnia 2012, 22:48:10 »
@MKUśniaki, jeśli uważasz, że obecna baza pomocy nie wystarcza do łatwego przyswojenia materiału (bo np Tobie czy innej osobie faktycznie nie wystarczała i podobne problemy mogą mieć inni) to nie sugerując się opiniami innych stwórz taki poradnik o ile masz chęci, czas i wiedzę.
Co do poradnika @Wasyla, ma on już ponad 5 lat i coraz więcej błędów. Zaszły duże zmiany w Scenery Designer, zmiany nazw plików .inc semaforów, zamienione zostały znaki przełożenia rozjazdów (+ -), zmieniły się standardy oraz wiele innych.

Offline muri

  • Wiadomości: 627
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: Tutorial w tworzeniu misji?
« Odpowiedź #25 dnia: 05 Grudnia 2012, 07:46:38 »
Ok. Panowie. Sam chciałbym z miłą chęcią "eventować". Ale jest małe ALE:
1) brak programu dla linuchów (windowsiarze mają programik @SKP) :)
2) Ryję w gedit (taki notatnik w linuchu) i porównuję co, gdzie i z czym.
W Wine nie pójdzie? To może XP na virtualboxie?

Offline AtapiCl

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4426
    • Zobacz profil
    • O warszawskiej części linii kolejowej nr 7 Warszawa – Lublin i nie tylko ;)
  • Otrzymane polubienia: 212
Odp: Tutorial w tworzeniu misji?
« Odpowiedź #26 dnia: 05 Grudnia 2012, 07:54:58 »
Nie pojdzie, bo pisal ja w .net...

Offline MKUśniaki

  • Wiadomości: 183
  • EU07-331 & EP09-028!
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Tutorial w tworzeniu misji?
« Odpowiedź #27 dnia: 05 Grudnia 2012, 14:39:41 »
Tutaj napiszę w skrócie jak by to wyglądało: na początek byśmy zaczęli od wpisów torów czyli: jak zrobić odcinek izolowany, który wpis jest od czego (trakcja, tory, zwrotnice) Po tym jak przygotować scenerie pod pisanie (EventoUsuwacz) Gdzie zamieścić eventy do naszego scenariusza. Jak "włożyć" skład na odpowiedni tor i jego odcinek. By potem rozpisać każdy event tak: event nazwa multiple 0.0 none nazwasemafora_sygnał nazwarozjazdu+ endevent. Po tym każdą część powyższego eventu opisać za co odpowiada no i czego ze wzoru nie usuwać a co wpisać (chociaż myślę iż każdy się skapnie o co kaman) Oczywiście wszystko gęsto przesiane screenami. Do tego nazwy sygnałów wraz z opisem prędkości i światłami na semaforze. Oraz listę wszystkich eventów poprawnie napisanych jakie są potrzebne do napisani najprostszej misji. Tyle.
07-Trzy Trzy Jeden & 09-Zero dwa osiem - Jedyne Słuszne maszyny!

Offline Sawi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 9217
  • O.M.D - Electricity, O.M.D - Enola Gay. 01.09.2012
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 742
Odp: Tutorial w tworzeniu misji?
« Odpowiedź #28 dnia: 05 Grudnia 2012, 14:43:33 »
W porządku skoro już masz pomysł i szkic w głowie, teraz to tylko przelej na papier. Powodzenia.
Życie jest bardzo kruche i w najmniej oczekiwanym momencie tracisz bliskich. Nie widzisz kogoś lata i nagle już tej osoby nie ma :(. Jedynie co tobie zostaje, to wspomnienia http://www.youtube.com/watch?v=Rk_sAHh9s08 "Co mnie nie zabije, to mnie wzmocni".