Chodzi mi o ogólnie rozpisane oraz zwymiarowane w czasie, cele do osiągnięcia po stronie twórców (twórcy) samego programu symulatora, co powinno być powiązane z analogicznym rozwojem scenerii.
Np. czy w podlinkowanych przez @Benka wytycznych jest słowo o tym, że jeśli w exe pojawi się obsługa spadków napięcia w sieci trakcyjnej, to wymagane będzie uwzględnienie odpowiednich elementów na scenerii? Analogicznie, jeśli miałaby się pojawić pełna symulacja fizyki trakcji, to będzie potrzebne prawidłowo odwzorowane sekcjonowanie sieci?
Jest cała masa tego typu rzeczy, nie zamierzam tworzyć tu długiej listy, nie to bowiem mam na celu. @Ra nie pisze o tym wszystkim, bo @Ra pisze o tym co ma konkretnie na warsztacie i co jest w stanie samodzielnie zrealizować. Wcale mnie to nie dziwi. Też bym na jego miejscu nie chciał brać odpowiedzialności za to, co robią inni. Ale przychodzi taki moment, kiedy ktoś dostarcza konkretne materiały, w stanie takim, że zadaniem @Ra jest już tylko wdrożenie ich do symulacji. Zadanie takie może sam ocenić, pod kątem tego jak bardzo jest skomplikowane i ile zajmie czasu jego realizacja i po pomyślnym rozpatrzeniu dopisać do sekcji planowane. Imho bardzo poważne podejście.
A brakuje, tak mi się zdaje, tego, żeby ktoś usiadł i się zastanowił, jak symulator powinien wyglądać za rok, za dwa, za trzy, za pięć. Jakie zmiany trzeba wprowadzić koniecznie. Jakie są pożądane, jakie byłyby mile widziane, jakie nie są potrzebne wcale - lista priorytetów. Do tego być może krótkie uzasadnienie (żeby zaraz nie było płaczu, że dlaczego nasze piękne husarze na impulsach odpływają w niebyt).
Wtedy twórca scenerii mógłby, szacując za ile czasu swoją scenerię ukończy, podjąć decyzję, jakie elementy będzie do scenerii wdrażał, a jakie nie. Wszak na nim, koniec końców, leży wszelka odpowiedzialność za końcowy produkt, za to co się w nim znajdzie i w jakim stopniu będzie kompatybilny z czymkolwiek. I nie musiałbyś @Benku wybrzydzać, że ten pomysł ci się nie podoba, ten nie pasuje, a ten wygeneruje milijon roboty przy aktualizacji scenerii.