Autor Wątek:  Dwa pociągi metry od zderzenia  (Przeczytany 17587 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline MichałŁ

  • Wiadomości: 1179
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 37
Odp: Dwa pociągi metry od zderzenia
« Odpowiedź #30 dnia: 11 Listopada 2012, 07:26:17 »
Statystyka to statystyka jest tylko przybliżeniem rzeczywistości.
Ja tu popieram tezę kolegi @201E-003 że incydenty zdarzały się zawsze tylko sprawa kończyła się na linni dyżurny - maszynista. Teraz mamy inne firmy a każda firma che zarobić więc skończyło się załatwianie i sami pracownicy chcą komisji żeby potem w razie jakich kontroli to oni nie dostali kary z pensji albo jakiś innych.

Sam znam parę takich przykładów. Pamiętam jak byłem mały ok 97-98 rok, na pewnej stacji w zimę na przetoku pewna węglarka wyszła z szyn na przejeździe. Za chwilę z pobliskiej rampy przyjechała fadroma (domyślam się że za flaszkę) łyżka podniosła węglarkę i wstawiła na tor. Po 20 minutach było już po wszystkim.
Dzisiaj na pewno wezwano by pociąg ratunkowy (żeby nie było że ludzie bez uprawnień wstawiają tabor sprzętem bez atestów homologacji i dopuszczeń do takich prac) do tego na pewno komisja badała by przyczyny ( czy może przejazd zalodzony czy "koła były złe") i żeby potem nikt z góry nie dochodził dlaczego ta węglarka taka poobijana a na płycie przejazdowej taka wielka bruzda po obrzeżu.

Offline Maxiu

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 338
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Dwa pociągi metry od zderzenia - maszynista mimo zakazu jechał
« Odpowiedź #31 dnia: 15 Stycznia 2013, 16:29:10 »
Odświeżam. Komisja ustaliła: maszynista mimo zakazu jechał. Z ustaleń komisji badającej przyczyny incydentu, który miał miejsce 4 listopada na dworcu w Katowicach wynika, że maszynista kierujący składem Przewozów Regionalnych nie zatrzymał się przed nakazującym to sygnałem - poinformował nas we wtorek rzecznik PKP PLK. Pierwszą informację o zdarzeniu otrzymaliśmy na Kontakt 24 od jednego z pasażerów. Składy zdążyły wyhamować, ale zatrzymały się kilka metrów od siebie.
"Komisja badająca przyczyny incydentu stwierdziła, że było nią niezatrzymanie się maszynisty Przewozów Regionalnych przed znakiem stopu. Prowadził on skład, w którym nie było pasażerów i przejechał sygnał nakazujący zatrzymanie" - poinformował nas Mirosław Siemieniec, rzecznik prasowy PKP PLK. Dodał, że maszynista, który jechał manewrującym składem, zatrzymał się dalej niż powinien.

Biuro prasowe Przewozów Regionalnych na razie nie udzieliło nam informacji, jakie konsekwencje spotkają maszynistę.

Pociągi jechały na siebie

4 listopada na dworcu kolejowym PKP w Katowicach dwa pociągi jechały po równoległych torach w tym samym kierunku. Manewrujący przed planowanym wyjazdem w trasę pociąg Przewozów Regionalnych chciał wjechać na tor, po którym poruszał się Eurocity. Gdyby oba składy w porę nie zahamowały, doszłoby do zderzenia na jednym torze

Info: http://kontakt24.tvn.pl/temat,metry-od-zderzenia-komisja-ustalila-maszynista-jechal-mimo-zakazu,73470.html?categoryId=2

Offline SKP

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1692
  • Stwierdzanie Końca Pociągu
    • Zobacz profil
    • Śledź na bieżąco odjazdy z Twojego ulubionego przystanku - Gdańsk
  • Otrzymane polubienia: 32
Odp: Dwa pociągi metry od zderzenia
« Odpowiedź #32 dnia: 15 Stycznia 2013, 16:35:32 »
Cytuj
Komisja badająca przyczyny incydentu stwierdziła, że było nią niezatrzymanie się maszynisty Przewozów Regionalnych przed znakiem stopu.
Cytuj
poinformował nas Mirosław Siemieniec, rzecznik prasowy PKP PLK.
Co niby jest tym znakiem stopu wg Pana Rzecznika?
Scenarzysta teoretyk. Trasopisarz doświadczalny.

Offline stone

  • Wiadomości: 65
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Dwa pociągi metry od zderzenia - maszynista mimo zakazu jechał
« Odpowiedź #33 dnia: 15 Stycznia 2013, 16:37:32 »
było nią niezatrzymanie się maszynisty Przewozów Regionalnych przed znakiem stopu.

« Ostatnia zmiana: 15 Stycznia 2013, 16:38:33 wysłana przez stone »

Offline szogun

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 5636
  • Nie matura a chęć szczera zrobi z Ciebie oficera!
    • Zobacz profil
    • szogun Studio
  • Otrzymane polubienia: 572
Odp: Dwa pociągi metry od zderzenia
« Odpowiedź #34 dnia: 15 Stycznia 2013, 17:06:42 »
Any problem?
Skoro kot robi MIAU czyli miauczy, to dlaczego pies szczeka a nie hauka?
Informacje o trwających pracach -> facebook.com/szogunstudio

Offline Maxiu

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 338
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Dwa pociągi metry od zderzenia
« Odpowiedź #35 dnia: 15 Stycznia 2013, 17:32:14 »
Co niby jest tym znakiem stopu wg Pana Rzecznika?
Za pewne, żeby ludzie którzy nie wiedzą co to stój na "SEMAFORZE" czyli zwykli ludzie, powiedział znakiem stopu.. Chyba że się mylę.

Offline qamil

  • Wiadomości: 46
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: Dwa pociągi metry od zderzenia
« Odpowiedź #36 dnia: 15 Stycznia 2013, 17:49:52 »
No to nie lepiej było powiedzieć "czerwone światło"? To też raczej każdy zrozumie, a i bardziej poprawne od znaków stop.

Offline MaciejM

  • Wiadomości: 4116
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1317
Odp: Dwa pociągi metry od zderzenia
« Odpowiedź #37 dnia: 15 Stycznia 2013, 18:00:25 »
Zapoznajcie się proszę z najnowszym dodatkiem do instrukcji Ie-1 zanim zaczniecie gadać głupoty. W załączniku semafor z WPT wskazujący sygnał S1stop.


;)
PKP Intercity Zakład Centralny w Warszawie

14 lat z MaSzyną!

Offline Anrej

  • Wiadomości: 825
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 16
Odp: Dwa pociągi metry od zderzenia - maszynista mimo zakazu jechał
« Odpowiedź #38 dnia: 15 Stycznia 2013, 20:20:07 »
Odświeżam. Komisja ustaliła: maszynista mimo zakazu jechał. Z ustaleń komisji badającej przyczyny incydentu, który miał miejsce 4 listopada na dworcu w Katowicach wynika, że maszynista kierujący składem Przewozów Regionalnych nie zatrzymał się przed nakazującym to sygnałem - poinformował nas we wtorek rzecznik PKP PLK. Pierwszą informację o zdarzeniu otrzymaliśmy na Kontakt 24 od jednego z pasażerów. Składy zdążyły wyhamować, ale zatrzymały się kilka metrów od siebie.
"Komisja badająca przyczyny incydentu stwierdziła, że było nią niezatrzymanie się maszynisty Przewozów Regionalnych przed znakiem stopu. Prowadził on skład, w którym nie było pasażerów i przejechał sygnał nakazujący zatrzymanie" - poinformował nas Mirosław Siemieniec, rzecznik prasowy PKP PLK. Dodał, że maszynista, który jechał manewrującym składem, zatrzymał się dalej niż powinien.
Tylko pytanie czy to jest treść komunikatu komisji. Czy to jest wypowiedź kogoś, kto odwołuje się do komunikatu komisji. Z tej treści a także z cyt. "Pierwszą informację o zdarzeniu otrzymaliśmy na Kontakt 24 od jednego z pasażerów." można wnioskować, jest to wypowiedź odwołująca się do komunikatu komisji.

Offline MichałŁ

  • Wiadomości: 1179
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 37
Odp: Dwa pociągi metry od zderzenia
« Odpowiedź #39 dnia: 16 Stycznia 2013, 15:57:13 »
No to nie lepiej było powiedzieć "czerwone światło"? To też raczej każdy zrozumie, a i bardziej poprawne od znaków stop.
Nie bo akurat on przerżną tarczę manewrową mającą światło niebieskie.

Z drugiej strony na śląsku to 1/4 komunikatów przez radio jest w stylu " panie mechaniku pierwszą i drugą tarczę może pan pominąć proszę jechać " Więc się nie dziwię ze w końcu ktoś już się pomylił.

Offline Patrykos

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4511
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 9
Odp: Dwa pociągi metry od zderzenia
« Odpowiedź #40 dnia: 16 Stycznia 2013, 15:58:58 »
Z drugiej strony na śląsku to 1/4 komunikatów przez radio jest w stylu " panie mechaniku pierwszą i drugą tarczę może pan pominąć proszę jechać " Więc się nie dziwię ze w końcu ktoś już się pomylił.
Niestety jeśli się słabo zabezpiecza kable przed kradzieżą, automatycy zwalają winę na drogowców i na odwrót to potem tak jest. A jeżeli kabel jest dobrze zakopany, to zwyrole potrafią się włamać do piwnicy z nastawni i podsowiecić węgiel. ;)
Pozdrawiam, Patryk
https://www.facebook.com/WarsztatPatrykosa
Węgrom gratulujemy Ikarusa.

Offline jageer

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1410
  • Jak Sz to tylko na Tm....
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 48
Odp: Dwa pociągi metry od zderzenia
« Odpowiedź #41 dnia: 16 Stycznia 2013, 16:36:22 »
Z drugiej strony na śląsku to 1/4 komunikatów przez radio jest w stylu " panie mechaniku pierwszą i drugą tarczę może pan pominąć proszę jechać " Więc się nie dziwię ze w końcu ktoś już się pomylił.
Niestety jeśli się słabo zabezpiecza kable przed kradzieżą, automatycy zwalają winę na drogowców i na odwrót to potem tak jest. A jeżeli kabel jest dobrze zakopany, to zwyrole potrafią się włamać do piwnicy z nastawni i podsowiecić węgiel. ;)

Na KO to raczej wszystko działa ok. Znam przypadek, gdzie oprócz głębokiego wykopu zalano kabel betonem i jest spokój.. gorzej tylko jak się uszkodzi.
Musi to robić delikatnie, bo jak nie umie to semafor opadnie...

Offline Patrykos

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4511
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 9
Odp: Dwa pociągi metry od zderzenia
« Odpowiedź #42 dnia: 16 Stycznia 2013, 16:50:25 »
Na KO dobrze by było, żeby wszystko działało. Ale w takich Mysłowicach czy innych większych węzłach w GOPie już nie.
Pozdrawiam, Patryk
https://www.facebook.com/WarsztatPatrykosa
Węgrom gratulujemy Ikarusa.