Ankieta

Co wymaga dopracowania w pierwszej kolejności?

Przekładnia hydrauliczna
36 (2.3%)
Sprzęgi (wąskotorowe, ASF z uchem, automatyczne)
20 (1.3%)
Rozświetlanie scenerii światłami pojazdów
235 (14.9%)
Płynna regulacja kranu hamulca
71 (4.5%)
Fizyka ET22
53 (3.4%)
Multiplayer - usunięcie niestabilności
78 (5%)
Modulowanie dźwięku silnika (Patrykos wie jak)
5 (0.3%)
Teksturowanie przejściowe (texture splatting)
13 (0.8%)
Normal mapping - symulacja nierówności
30 (1.9%)
Zapis aktualnego stanu symulacji
158 (10%)
Zewnętrzny dźwięk ruchu wagonów
86 (5.5%)
Wnętrza widoczne z zewnątrz
69 (4.4%)
Sieć trakcyjna jako modele 3D
15 (1%)
Spadki napięć na sieci trakcyjnej
111 (7.1%)
Obwody lokomotyw (program w LD)
90 (5.7%)
Rozruch impulsowy
197 (12.5%)
Różne typy sieci trakcyjnej, np. YC120-2C
7 (0.4%)
Lusterka - renderowane
26 (1.7%)
Zapalanie światła (w kabine, w EZT)
55 (3.5%)
Komunikaty, np. wykolejenie, koniec misji
50 (3.2%)
Wyświetlanie rozkładu jazdy dla misji
0 (0%)
Pulsowanie świateł (tekstura 3D)
8 (0.5%)
Wybór kanału radiowego +/-
33 (2.1%)
Podsypka/podkłady/rozjazdy 3D
12 (0.8%)
Bujanie kamery, odsprężynowanie
39 (2.5%)
Opór składu na łukach
17 (1.1%)
Generatory napisów - wyświetlcze tekstowe
10 (0.6%)
Animacje ruchu parowozów
13 (0.8%)
Animacja dymu
33 (2.1%)
Dodatkowe animacje pojazdów (np. 4 pantografy)
2 (0.1%)
Konfigurowalna mapa klawiatury
2 (0.1%)
Lusterka - dodatkowe widoki z kabiny
0 (0%)

Głosów w sumie: 597

Głosowanie skończone: 25 Października 2012, 22:00:00

Autor Wątek:  Co poprawić w pierwszej kolejności?  (Przeczytany 105375 razy)

0 użytkowników i 3 Gości przegląda ten wątek.

Offline Rudzik

  • Wiadomości: 2028
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 103
Odp: Co poprawić w pierwszej kolejności?
« Odpowiedź #240 dnia: 27 Października 2012, 13:49:25 »
Jubaj pracuje przecież nad SPKSem/DP2 (albo czeka na materiały).
Jakieś szczegóły? Na jakim etapie są prace? Czego brakuje? Jak pomóc? Może czas na kampanię informacyjną, że cała lista życzeń jest bez sensu bo fizyka jest częściowo zła i to ona powinna być priorytetem? Nie wiem czy ktokolwiek to widzi, ale w TRS'ie fizyka SU45 jest milion razy lepsza niż u nas. Minął już czas dla ortodoksyjnych wyznawców przewagi naszego symulatora w zakresie fizyki. Realia są takie, że straciliśmy ostatni atut.

Od paru miesięcy proszę o materiały na SU46, która wyjdzie z/po DP2 i będzie do niego przystosowana. Dostaję, za co dziękuję, ale dalej mało.

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6301
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 330
Odp: Co poprawić w pierwszej kolejności?
« Odpowiedź #241 dnia: 27 Października 2012, 14:40:32 »
Może czas na kampanię informacyjną, że cała lista życzeń jest bez sensu bo fizyka jest częściowo zła i to ona powinna być priorytetem? Nie wiem czy ktokolwiek to widzi, ale w TRS'ie fizyka SU45 jest milion razy lepsza niż u nas.
Czepiasz się. O ile mi wiadomo, fizyka do SU45 w TRS była robiona na bazie algorytmów przygotowanych do MaSzyny. Być może to fizyka jest najważniejsza, ale jak przeglądam kod, to znajduję takie kwiatki, że w pierwszej kolejności staram się rozplątać, żeby przynajmniej działało dobrze to, co już działać powinno. Poza partiami bierek (usunąć błąd, a nie zepsuć reszty), ważniejsze dla mnie jest wprowadzanie ogólnych mechanizmów dalszej rozbudowy, niż dodawanie kolejnych bloków kodu zaczynających się od else if.

Na SU45 kolej się nie kończy. Nie wiem, co będę robił w dalszej kolejności, bo robię to raczej spontanicznie. Być może na pierwszy ogień pójdzie ożywienie sieci trakcyjnej, co da od razu zauważalne efekty podczas jazdy, a jest już w miarę proste do zrobienia. Tylko znowu będzie płacz, że trzeba poprawiać scenerie, podczas gdy nie są jeszcze dostosowane do wersji 372, a dostosowanie do 355 zajęło pół roku. Jak zrobię obsługę LD, to da się zrobić kompletne sterowanie każdej lokomotywy. Tylko może się okazać, że się niczym nie pojeździ, bo nie będzie plików ze schematami w LD, a całą obecną logikę typu else if trzeba będzie wywalić.
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline El Mecánico

  • Wiadomości: 1067
  • Dawniej El Driver
    • Zobacz profil
    • Stowarzyszenie POLARIS - OPP
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Co poprawić w pierwszej kolejności?
« Odpowiedź #242 dnia: 28 Października 2012, 10:28:24 »
Ra, czemu się upierasz na Forth dla LD? Sam diagram przecież można spokojnie zapisać w AutoMax'ie, który ze względu na zwartą składnie bardzo szybko się ładuje, a już w pamięci jest w postaci zinterpretowanej i moduł obsługujący LD bardzo szybko wykona przelot diagramu. Zajmując się tym przygotuję diagram dla TEM2 albo M62 (mam do nich schematy pod ręką).
Jeszcze co do samego LD i jego natury, żeby wszyscy zainteresowani mieli jasność. Diagram LD nie jest zapisem w trochę innej postaci schematu elektrycznego. Diagram LD jest zapisem funkcji logiki dwustanowej (aczkolwiek AutoMax posiada wbudowane elementy obliczeniowe, umożliwiające działania na liczbach) realizowanej przez dany obwód, czyli odzwierciedleniem zależności w ciągu użytkownik-przełącznik-kabel-"szafa"-kabel-urządzenie/kontrolka.

  Dodano: 28 Października 2012, 10:51:01
A jeszcze odnośnie zastępowania obecnego systemu else if przez LD. W tzw okresie przejściowym dopisać na samej górze jeszcze jednego else if'a, który wyłączy obecny system w obiekcie dla którego jest zrobiony diagram LD i przekazanie odpowiedniej części działań do modułu LD. Po zakończeniu okresu przejściowego wyłączyć obecny system.
« Ostatnia zmiana: 28 Października 2012, 10:51:01 wysłana przez El Mecánico »
www.polaris.org.pl
www.ciemneniebo.pl
MaSzyna_LD w trakcie tworzenia...

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6301
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 330
Odp: Co poprawić w pierwszej kolejności?
« Odpowiedź #243 dnia: 28 Października 2012, 11:29:38 »
Forth wydaje mi się najbardziej odpowiednim językiem do zabudowania w symulator, ze względu na jego interpretowalno-kompilowalną naturę i możliwość definiowania kompilatorów w nim samym. Jakby tylko wyrzucić średniki z obecnych plików scenerii, to można je traktować jako napisane w Forth. Oczywiście oryginalny Forth nie obsługiwał liczb zmiennoprzecinkowych, a także miał własny system zarządzania dyskiem, czego kontynuować nie będę.

Co wyjdzie z LD, to jeszcze do końca nie wiem. Zapewne całą logikę sterowania wygodniej by było napisać w jakimś innym języku. Niemniej LD jest najbliższy temu, co w zakresie lokomotyw jest dostępne, czyli schematom elektrycznym. Dzięki temu osoby nie zaznajomione z programowaniem będą w stanie przenosić schematy do symulatora, będzie je można również edytować w czasie symulacji (obchodzenie awarii). Wadą LD jest to, że jest językiem graficznym i nie ma jednoznacznej reprezentacji w postaci pliku tekstowego czy binarnego.

Co do zastępowania systemu, problem jest raczej w zakresie dostępnych zmiennych. Obecne zmienne pojazdu jak i kabiny nie reprezentują wszystkich dostępnych funkcji i stanów. Jest ich za mało, nie mówiąc już o tym, że schemat lokomotywy uwzględnia dwie kabiny, a obecna symulacja tylko jedną (włączenie czegoś w jednej kabinie najczęściej uniemożliwia wyłączenie z drugiej). Robiąc LD, chciałbym raczej uwzględnić komplet elektryki, czyli odpowiednie zmienne trzeba dopiero stworzyć i powiązać z resztą. No i z tym nie jest to jedynie kwestia dopisania else if. Mając LD, chciałbym np. wyrzucić z kabiny wszystkie jawnie zdefiniowane przełączniki i kontrolki (obecnie każde ma unikalną nazwę), a zastąpić to tabelką o odpowiedniej liczbie elementów, którym sens praktyczny nada dopiero program w LD i plik konfiguracyjny. W przykładach, obecnie wygląda to tak:    TButton btLampkaPoslizg;
    TButton btLampkaStyczn;
    TButton btLampkaNadmPrzetw;
    TButton btLampkaPrzekRozn;
    TButton btLampkaPrzekRoznPom;
    TButton btLampkaNadmSil;
    TButton btLampkaWylSzybki;
    TButton btLampkaNadmWent;
    TButton btLampkaNadmSpr;
//i jeszcze kilkadziesiąt tego typu definicji
a ma być tak:    TButton *btTable;a dalej: btTable=new TButton[iNumButtons]; //300, czy ile tam potrzeba
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni