Autor Wątek:  Wykolejenie w Pruszczu Gdańskim  (Przeczytany 9646 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Maxiu

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 338
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Wykolejenie w Pruszczu Gdańskim
« dnia: 20 Października 2012, 14:33:53 »
Kolejne wykolejenie w Pruszczu Gdańskim..

Cytuj
Dziś o godz.5:05 na stacji Pruszcz Gdański  doszło do wykolejenia pociągu regionalnego relacji Tczew-Gdynia Chylonia. Ze wstępnych informacji wynika, że po wyświetleniu sygnału zastępczego na semaforze pociąg skierowano na tor znajdujący się w trakcie prac modernizacyjnych.

Jak informuje  Benedykt Plotta, naczelnik Działu Marketingu Pomorskiego Zakładu Przewozów Regionalnych, nastąpiło wykolejenie elektrycznego zespołu trakcyjnego EN57. Osób poszkodowanych nie było. Podróżnych z tego pociągu przeprowadzono z miejsca wypadku do dworca PKP Pruszcz Gdański. Pomorski Zakład Przewozów Regionalnych w Gdyni uruchomił niezwłocznie zastępczą kolejową komunikację autobusową, która przewiozła podróżnych do Gdańska Głównego. Okoliczności i przyczyny wypadku bada komisja kolejowa.

W sumie wykolejone zostały trzy wózki. Wkolejanie pociągu potrwa cały dzień. Tor nr 3 otwarto o 10:30.

Info, http://www.rynek-kolejowy.pl/36100/Wykolejenie_w_Pruszczu_Gdanskim.htm

Offline mechatronik

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2416
  • Kierownik sekcji napraw lokomotyw
    • Zobacz profil
    • Filmy kolejowe
  • Otrzymane polubienia: 172
Odp: Wykolejenie w Pruszczu Gdańskim
« Odpowiedź #1 dnia: 20 Października 2012, 15:52:10 »
Tak to jest jak u dyżurnych sygnał zastępczy ewoluował z sygnału potencjalnie niebezpiecznego i przy którym trzeba zachować szczególną ostrożność na sygnał "podstawowy" w prowadzeniu ruchu. Niedawno miałem zdarzenie, że wjechałem w perony na mijance i chwilę później dostaliśmy zastępczy na wyjazd. Zawołałem kierownika celem upewnienia się czy nie mam jakiś braków w SRJP bo planowo wyjazd mieliśmy 4min później… Co ciekawe w dni robocze o tej porze z naprzeciwka wjeżdża tam pociąg…
Autoryzacja: M62, M62Ko, M62M, BR231, BR232, BR233 060DA, TEM2, S200, t448p, SM42, SM30, SM03, SA105, SA108, SA132, SA134
EU07 (4E, 303E), ET21 (3E/1, 3E/1M), ET22, 111Ed, E4MSU, ES64F4, E186, E189, E140, E181, E182, E183, ET40, EN57, EN57AKW, EN76

Offline kacp3r

  • Wiadomości: 185
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 4
Odp: Wykolejenie w Pruszczu Gdańskim
« Odpowiedź #2 dnia: 20 Października 2012, 17:33:54 »
Co jak co, ale EN57 trochę przejechał od momentu zjechania na tor "bez kabla". Zdjęcia nie mam, ale przejeżdżałem tamtędy dzisiaj rano. Niestety kibel czeka trochę prac blacharskich (środkowy człon najechał na rozrządczy) i wymiana tylnego pantografu. Szkoda też podkładów nówek :/
Jestem wektorem kreacji anihilacji...

Offline Lukasy

  • Wiadomości: 55
  • Rób co lubisz, a nigdy nie będziesz pracował.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Wykolejenie w Pruszczu Gdańskim
« Odpowiedź #3 dnia: 20 Października 2012, 17:59:29 »
Tak to jest jak u dyżurnych sygnał zastępczy ewoluował z sygnału potencjalnie niebezpiecznego i przy którym trzeba zachować szczególną ostrożność na sygnał "podstawowy" w prowadzeniu ruchu.
Rotfl, na pewno u wszystkich i na kazdej linii.
Pozdrawiam, Lukasy
http://lukasy.kolej.org.pl/
Za nastawnikiem poza symulatorem - 6517456676591 km

Offline MaciejM

  • Wiadomości: 4095
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1231
Odp: Wykolejenie w Pruszczu Gdańskim
« Odpowiedź #4 dnia: 20 Października 2012, 18:08:30 »
Na dużych stacjach węzłowych (jak tutaj mamy rejon trójmiasta) czy w Warszawie, gdzie jakiś pociąg w szczycie ma odjazd co 40 sekund, Sz używany jest często. Był taki dzień (13.07.2012), że na Warszawie Zachodniej semafor H22 każdy wyjazd ogłaszał białym mrugającym.
PKP Intercity Zakład Centralny w Warszawie

14 lat z MaSzyną!

Offline AtapiCl

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4426
    • Zobacz profil
    • O warszawskiej części linii kolejowej nr 7 Warszawa – Lublin i nie tylko ;)
  • Otrzymane polubienia: 212
Odp: Wykolejenie w Pruszczu Gdańskim
« Odpowiedź #5 dnia: 20 Października 2012, 18:11:23 »
I?

Offline MaciejM

  • Wiadomości: 4095
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1231
Odp: Wykolejenie w Pruszczu Gdańskim
« Odpowiedź #6 dnia: 20 Października 2012, 18:20:04 »
Potwierdzam słowa @mechatronika.
PKP Intercity Zakład Centralny w Warszawie

14 lat z MaSzyną!

Offline AtapiCl

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4426
    • Zobacz profil
    • O warszawskiej części linii kolejowej nr 7 Warszawa – Lublin i nie tylko ;)
  • Otrzymane polubienia: 212
Odp: Wykolejenie w Pruszczu Gdańskim
« Odpowiedź #7 dnia: 20 Października 2012, 18:24:02 »
Co ma to:

przy którym trzeba zachować szczególną ostrożność na sygnał "podstawowy" w prowadzeniu ruchu.

Do poniższego?
Na dużych stacjach węzłowych (jak tutaj mamy rejon trójmiasta) czy w Warszawie, gdzie jakiś pociąg w szczycie ma odjazd co 40 sekund, Sz używany jest często. Był taki dzień (13.07.2012), że na Warszawie Zachodniej semafor H22 każdy wyjazd ogłaszał białym mrugającym.

Ma pociąg stać? Mam lecieć z rozkazem/dyktować go, gdy usterka (na zachodniej monterzy są na miejscu) nie pozwala podać semafora? Coś to zmieni? Ano, zmieni - opóźnienie wzrośnie.

Offline mechatronik

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2416
  • Kierownik sekcji napraw lokomotyw
    • Zobacz profil
    • Filmy kolejowe
  • Otrzymane polubienia: 172
Odp: Wykolejenie w Pruszczu Gdańskim
« Odpowiedź #8 dnia: 20 Października 2012, 18:28:20 »
Rotfl, na pewno u wszystkich i na kazdej linii.
Rotfl to jest jak jadę po lewym, na prawym stoi CARGO a zastępczy zamiast dla mnie świeci dla niego (pozdrowienia dla obsady z M. Brzezinka). Widocznie mało jeździsz po PLK i nawet nie zdajesz sobie sprawy jak często używane są sygnały zastępcze i jak równie często dochodzi do różnego rodzaju pomyłek. Jest ogrom posterunków na których podstawą prowadzenia ruchu jest Sz. Tak nie powinno być. Już wolę jechać na rozkaz bo mam świadomość, że ten co go podyktował lub doręczył zrobił coś więcej niż tylko użył przycisku od Sz.

@macius5991, ja cały czas dążę do tego, że podając Sz trzeba mieć 100% pewności, że wsio jest ok. Sz jest po to by go używać w sytuacjach awaryjnych gdy nie ma czasu na dyktowanie/doręczenie rozkazu a nie ma też możliwości podania sygnału zezwalającego na jazdę. Tylko trzeba pamiętać, że jest to sygnał do stosowania doraźnego a nie że rok, dwa czy trzy posterunek bazuje na Sz…
Autoryzacja: M62, M62Ko, M62M, BR231, BR232, BR233 060DA, TEM2, S200, t448p, SM42, SM30, SM03, SA105, SA108, SA132, SA134
EU07 (4E, 303E), ET21 (3E/1, 3E/1M), ET22, 111Ed, E4MSU, ES64F4, E186, E189, E140, E181, E182, E183, ET40, EN57, EN57AKW, EN76

Offline stone

  • Wiadomości: 65
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Wykolejenie w Pruszczu Gdańskim
« Odpowiedź #9 dnia: 20 Października 2012, 19:20:09 »
Niestety tak wygląda u nas utrzymanie infrastruktury. Brak ludzi, pieniędzy prowadzi do tego że jeździ się na sygnały zastępcze. Żaden normalny ISDR gdy ma wybór sygnał zezwalający albo zastępczy nie będzie mrugał przecież.

Pomijam już kwestię, że czasami używanie sygn. zastępczego wiąże się z imho nadmiernymi procedurami, co powoduje dodatkowy stres, a i w przypadku sporego natężenia ruchu może prowadzić do błędów.

Offline Lukasy

  • Wiadomości: 55
  • Rób co lubisz, a nigdy nie będziesz pracował.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Wykolejenie w Pruszczu Gdańskim
« Odpowiedź #10 dnia: 20 Października 2012, 19:25:03 »
Rotfl to jest jak jadę po lewym, na prawym stoi CARGO a zastępczy zamiast dla mnie świeci dla niego (pozdrowienia dla obsady z M. Brzezinka). Widocznie mało jeździsz po PLK i nawet nie zdajesz sobie sprawy jak często używane są sygnały zastępcze i jak równie często dochodzi do różnego rodzaju pomyłek.
Zapewniam Cie, ze doskonale wiem, o czym mowie. Dochodzi do pomylek - to fakt, ale dochodzi do nich wszedzie. Tam, gdzie ogniwem dzialania jest czlowiek, zawsze jest ryzyko bledu. I zarowno ruch, jak i trakcja maja swoje za uszami. Grunt, by w pore zareagowac w razie owego bledu.

Jest ogrom posterunków na których podstawą prowadzenia ruchu jest Sz. Tak nie powinno być.
Zazalenia prosze kierowac do centrali PLK w Warszawie, ul. Targowa 74. Sluzba ruchu jest ostatnim ogniwem, ktore malo kiedy ma wplyw na przyczyne podania Sz.

Już wolę jechać na rozkaz bo mam świadomość, że ten co go podyktował lub doręczył zrobił coś więcej niż tylko użył przycisku od Sz.
Taaa, jasne, zwlaszcza tam, gdzie roczna numeracja rozkazow pisemnych S osiagnela juz poziom ponad 8000 i gdzie bloczkow na zapas jest tyle, ile niektore posterunki przez dekade nie zuzyja. Rutyna gubi wszystkich, czy to na rozkazy, czy to na Sz. Sa rowniez tacy agenci, ktorzy podajac sygnal zezwalajacy tez potrafia narobic kupy. Ja rozumiem, ze niektorzy sa niedoedukowani, ale nie sposob wszystkich do jednego wora wrzucac.
Pozdrawiam, Lukasy
http://lukasy.kolej.org.pl/
Za nastawnikiem poza symulatorem - 6517456676591 km

Offline 201E-003

  • Wiadomości: 252
  • Dyżurny Ruchu
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Wykolejenie w Pruszczu Gdańskim
« Odpowiedź #11 dnia: 20 Października 2012, 21:25:36 »
Tak to jest jak u dyżurnych sygnał zastępczy ewoluował z sygnału potencjalnie niebezpiecznego i przy którym trzeba zachować szczególną ostrożność na sygnał "podstawowy" w prowadzeniu ruchu.
No niestety tak to bywa. Na moim posterunku "Sz" jest podstawą prowadzenia ruchu od kilkunastu lat. Powód? Kradzieże, przewód od blokady bywa wycinany nawet, gdy jest uprzednio zakopany koparką.
Zapewniam Cie, ze doskonale wiem, o czym mowie. Dochodzi do pomylek - to fakt, ale dochodzi do nich wszedzie. Tam, gdzie ogniwem dzialania jest czlowiek, zawsze jest ryzyko bledu.
No niestety, znowu. By nie bawić się w eszety i zabezpieczanie drogi "przeciwtarczami" prosiliśmy o wyłączenie z zależności do podania semafora blokady liniowej. Wszak ta i tak nigdy działać nie będzie, a jako, że okręg bardzo długi, wiadomo by było kiedy można bezpiecznie drogę rozwiązać (ta rozwiązywałaby się sama po minięciu przebiegowego miejsca końca pociągu po najechaniu na EON eliminując ryzyko błędu). Ale do tego trzeba ludzi, którzy mają uprawnienia projektowe i zmienią "papiery" (a jest ich może kilkunastu w Polsce) bo taką zależność w razie potrzeby mistrz automatyki wyłączy w pięć minut. Nie da się.
Cytuj
Zazalenia prosze kierowac do centrali PLK w Warszawie, ul. Targowa 74. Sluzba ruchu jest ostatnim ogniwem, ktore malo kiedy ma wplyw na przyczyne podania Sz.
Problemem jest ta centralizacja. Ja jako dyżurny nie zadzwonię na Targową, od tego nade mną jest Naczelnik ISE a nad nim Dyrektor ZLK. Ja głoszę naczelnikowi a czy idzie to wyżej? "Naczelnikiem się bywa" i u góry lepiej wyglądają wykazane oszczędności, nie ma więc co wydziwiać z naprawami. Przecież pociągi jeżdżą, nie?
Już wolę jechać na rozkaz bo mam świadomość, że ten co go podyktował lub doręczył zrobił coś więcej niż tylko użył przycisku od Sz.
Nie wiem czy tak jest wszędzie, ale u nas kontrolerzy przyjmują za podstawę wyprawiania pociągów kolejno:
1. Sygnał zezwalający.
2. Sz jeśli w/w nie można podać.
3. Dopiero gdy nie można podać Sz (np złomiarze wycięli kable semaforowe) dyktuje się "S" na pominięcie. Więc dyżurny nie ma wyboru co sobie woli. Nigdy też nie użyje Sz/S jeśli ma możliwość jazdy na semafor, gdyż Sz/S są ewidencjonowane i z reguły wiążą się z dodatkowymi obostrzeniami (telefoniczne zapowiadanie, spisywanie liczników do R146 i E1758 etc). Ponadto nie rezygnuje z bezpieczeństwa dawanego przez urządzenia, gdyż my też nie jesteśmy samobójcami i po służbie chcielibyśmy zawitać przed obliczem własnej baby a nie prokuratora.

Dzisiaj w przew(r)ażającej większości jeździ się na sprzęcie (zarówno tabor jak i infrastruktura) który przy dobrych wiatrach pamięta lata '80. Moje supernowoczesne jak na nasze realia urządzenia mają dopiero 20 lat, koledzy pracują na ponad 50 lat starszych (Vereinigte Eisenbahn-Signalwerke G.M.B.H Berlin). No, ale idzie lepsze, Nowak obiecał miliardy na kolej.

Offline Lukasy

  • Wiadomości: 55
  • Rób co lubisz, a nigdy nie będziesz pracował.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Wykolejenie w Pruszczu Gdańskim
« Odpowiedź #12 dnia: 20 Października 2012, 21:33:21 »
Problemem jest ta centralizacja. Ja jako dyżurny nie zadzwonię na Targową, od tego nade mną jest Naczelnik ISE a nad nim Dyrektor ZLK. Ja głoszę naczelnikowi a czy idzie to wyżej? "Naczelnikiem się bywa" i u góry lepiej wyglądają wykazane oszczędności, nie ma więc co wydziwiać z naprawami. Przecież pociągi jeżdżą, nie?
Wiem to, po prostu pozwolilem sobie na sarkazm. Przez ta centralizacje czesto-gesto juz na pierwszej linii odbioru wiadomosci - czy to zawiadowca, czy naczelnik ISE, czy maszynista instruktor, czy brygadzista elektromonter - wystepuje postawa "robienie czegos nie ma sensu, bo i tak nic sie nie da zmienic" i tak to sie kreci od wypadku do wypadku. Oszczednosci, premie i wyniki sa wazne, wazne ze sie jedzie po szynach i do przodu. Nie wiem czy jest sens wymagac czegokolwiek od ludzi, ktorzy jedynie przychodza do pracy i dostaja pieniadze z kontraktu.

Wiec pozostaje nam jazda z obostrzeniami do usranej smierci ;-)
Pozdrawiam, Lukasy
http://lukasy.kolej.org.pl/
Za nastawnikiem poza symulatorem - 6517456676591 km

Offline popatrz

  • Wiadomości: 588
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Wykolejenie w Pruszczu Gdańskim
« Odpowiedź #13 dnia: 20 Października 2012, 22:08:28 »
...dopóki będzie się taki stan ogólnie tolerować. Po to wymyślono zabezpieczenia żeby działały. Przechodzenie nad problemem niedziałających blokad i ogarnianie ich Sztami to półśrodek, szkoda że ZTCW tak łatwo stosowany. Ile jeszcze tragedii musi się zdarzyć, żeby przestać myśleć "po polskiemu"? Nie wiem jak Koledzy, ale mam wrażenie że incydentów jest coraz więcej...

Offline Patrykos

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4511
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 9
Odp: Wykolejenie w Pruszczu Gdańskim
« Odpowiedź #14 dnia: 20 Października 2012, 22:59:56 »
Nie wiem jak Koledzy, ale mam wrażenie że incydentów jest coraz więcej...
.…są po prostu bardzie nagłaśniane.
Pozdrawiam, Patryk
https://www.facebook.com/WarsztatPatrykosa
Węgrom gratulujemy Ikarusa.

Offline matfre96

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 594
  • m-sta
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 40
Odp: Wykolejenie w Pruszczu Gdańskim
« Odpowiedź #15 dnia: 20 Października 2012, 23:17:36 »
No niestety tak to bywa. Na moim posterunku "Sz" jest podstawą prowadzenia ruchu od kilkunastu lat. Powód? Kradzieże, przewód od blokady bywa wycinany nawet, gdy jest uprzednio zakopany koparką.

W Wołominie od zawsze kiedy jest jakaś poważniejsza ulewa to wjazd od Tłuszcza jest na Sz, bo odcinki izolowane pod nastawnią wskazują zajętość.
Autoryzacja: EU07, EP07, EP08, EP09, EU160, ED160, ED161, ED250, SM42, 18D, 6Dh-1, 15D, E6ACTd, E6ACTadb, T448p, 6Dg

Offline jageer

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1410
  • Jak Sz to tylko na Tm....
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 48
Odp: Wykolejenie w Pruszczu Gdańskim
« Odpowiedź #16 dnia: 21 Października 2012, 18:57:54 »
No niestety tak to bywa. Na moim posterunku "Sz" jest podstawą prowadzenia ruchu od kilkunastu lat. Powód? Kradzieże, przewód od blokady bywa wycinany nawet, gdy jest uprzednio zakopany koparką.

Koparką to sobie mogą, przykład: częsta kradzież kabla blokady stacyjnej = rów 2 metrowy, wsadzenie kabla i zalanie betonem.
Efekt? Spokój ;)
Musi to robić delikatnie, bo jak nie umie to semafor opadnie...

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6306
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 336
Odp: Wykolejenie w Pruszczu Gdańskim
« Odpowiedź #17 dnia: 22 Października 2012, 00:09:29 »
Kolejne wykolejenie w Pruszczu Gdańskim..
Akurat przypadkiem stałem w ostatnim wagonie dojeżdżając Neptunem do Gdyni. Wyglądało kosmicznie. Człon rozrządczy stojący podkładach, bo się szyny skończyły.

Tak sobie pomyślałem, że o ile póki co nie mamy realistycznych scenerii z dokładnym układem torowym, to hardcorem by była symulacja stacji w trakcie przebudowy... Na której ewentualną "dekoracją" byłby EN57 "wyjechany" na właśnie budowany odcinek toru. Sam bym na to nie wpadł...
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline Tolein

  • Wiadomości: 483
  • Kanapowy Toromistrz
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Wykolejenie w Pruszczu Gdańskim
« Odpowiedź #18 dnia: 22 Października 2012, 00:39:54 »
Event losowy posunięty do granic absurdu.
@Ra provides.
"Podejrzewam, że:
1. poświęcają na to niewiele czasu,
2. mają ograniczoną liczbę zwojów mózgowych, przez co są w stanie wykonywać tylko proste i powtarzalne czynności,
3. wydaje im się, że mogą nawet podbić kosmos, ale życie weryfikuje im to negatywnie."

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6306
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 336
Odp: Wykolejenie w Pruszczu Gdańskim
« Odpowiedź #19 dnia: 23 Października 2012, 16:18:29 »
W załączeniu zdjęcie ze strony http://ep09-046.flog.pl/wpis/5805578/wykolejenie-w-pruszczu-gdanskim/, rozjaśniłem nieco. Od czoła też nieźle wyglądało.
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline EU07-483

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2307
  • EU07-483
    • Zobacz profil
    • Super spółka :)
  • Otrzymane polubienia: 168
Odp: Wykolejenie w Pruszczu Gdańskim
« Odpowiedź #20 dnia: 23 Października 2012, 17:18:18 »
No i maszyniście też się oberwie za taką wycieczkę...
Jak będę duży zostanę maszynistą!

Offline JONIN_EZT

  • Wiadomości: 918
  • Dalej student. Linia 202 maker
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Wykolejenie w Pruszczu Gdańskim
« Odpowiedź #21 dnia: 23 Października 2012, 17:38:09 »
To ładnie, przedłużą prace modernizacyjne w Pruszczu. Po takim wypadku trzeba będzie schodzić do prac przy podtorzu, a już tam kładli ruszt torowy. Dziwi mnie tylko, że nikt nie zabezpieczył rozjazdów przed takimi akcjami.
« Ostatnia zmiana: 23 Października 2012, 17:39:11 wysłana przez JONIN_EZT »
Linia 202
Układ torowy (tory główne) - 100%
Układ torowy (reszta) - 15%

Offline 201E-003

  • Wiadomości: 252
  • Dyżurny Ruchu
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Wykolejenie w Pruszczu Gdańskim
« Odpowiedź #22 dnia: 23 Października 2012, 20:38:31 »
Dziwi mnie tylko, że nikt nie zabezpieczył rozjazdów przed takimi akcjami.
O ile tor był zamknięty OIDP rozjazdy powinny być zamknięte w położeniu nie kierującym na niego. Problem w tym, że jeśli pracowały jako ochronne w innych przebiegach to mimo niejeżdżenia w określone położenie- były obracane. A by co chwilę zakładać i ściągać żelastwo ze zwrotnicy to musiałby być zwrotniczy na pełny etat i zakładać tam i z powrotem.

Offline stone

  • Wiadomości: 65
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Wykolejenie w Pruszczu Gdańskim
« Odpowiedź #23 dnia: 23 Października 2012, 21:22:08 »
Dziwi mnie tylko, że nikt nie zabezpieczył rozjazdów przed takimi akcjami.
O ile tor był zamknięty OIDP rozjazdy powinny być zamknięte w położeniu nie kierującym na niego. Problem w tym, że jeśli pracowały jako ochronne w innych przebiegach to mimo niejeżdżenia w określone położenie- były obracane. A by co chwilę zakładać i ściągać żelastwo ze zwrotnicy to musiałby być zwrotniczy na pełny etat i zakładać tam i z powrotem.

Z tego co ja pamiętam to przy zamknięciu toru szlakowego nie trzeba zamykać rozjazdu zamkami/sponami tak by nie kierowały na ten tor. Przecież spowodowałoby to ogromne utrudnienia przy realizowaniu innych przebiegów, tak jak powiedziałeś. Ponadto miałbyś wyprawić roboczy, to biegałbyś z zamkiem/sponą? Ja przynajmniej w Ir1 nie znalazłem paragrafu który by obligował do założenia tychże urządzeń (może gdzieś w odmętach któregoś z paragrafów to faktycznie jest...?) Stosuje się przede wszystkim zamknięcia pomocnicze i tabliczki ostrzegawcze na urządzeniach SRK. Do tego w tym przypadku zastanawiam się, czy za rozjazdem kierującym na ten zaorany tor była tarcza D1, skoro ten kibel sporą drogę jednak przebył tam gdzie nie było toru już... A D1 to w przypadku zerwania toru imho podstawa.