W każdym przypadku rdzeń wirnika składany jest z blach nakrzemionych, izolowanych względem siebie.
W silniku prądu przemiennego rdzeń stojana jest zawsze wykonany blach nakrzemionych i izolowanych względem siebie.
W przypadku silnika prądu stałego rdzeń stojana jest zbydowany tak samo jak w przypadku silnika prądu przemienngo. Lub rdzeń jest wykonany ze stali litej, a nadbiegunniki skladane są z blach.
Przy zasilaniu prądem stałym też wystepują prądy wirowe.
Tak dla wyjasnienia, ale to nie jest tematem wątku.
W Polsce napięcie w trakcji kolejowej wynosi 3kV DC Silniki przystosowane są do napięcia 1,5kV, dlatego są łączone szeregowo.
Jak to jest w przypadku trakcji 25kV AC 50Hz, 15kV AC 16,7Hz, 11kV AC 16,7. Silniki sa podłączane bezpośrednio do sieci, czy zasilane są przez transformator.
W Europie jest wytwarzany prąd o częstotliwości 50Hz. To skąd częstotliwość 16,7Hz - 50/3 = 16,7.