Gdy chodziłem do technikum, to w zbiorach mieliśmy fotkę 001 pow wykolejeniu w Cieninie w 1994r. jak również EP23-001 (kolorowe) stojącą pod CNTK. Oczywiście znalazł się młody cymbał (MK) który zdjęcia wykradł, całe szczęście trafiły w dobre ręce.
Zdjęcie 001 było wykonane na jakiejś hali. Miała obtarty bok i wgniecenia w ścianie czołowej. Z tego co pamiętam, `001 była pomalowana już w 2-gie malowanie EPokowe. Obok niej stała też inna EPoka (prawdopodobnie 003, bo również na pudle miała ślady uszkodzeń). Dzisiejsze pudło `001 jest oczywiście od planowanej `039.
Co do 2-go malowania EPok. Nie zgodziłbym się z tezą, że było ono zawsze jednolite. Po malowaniu prototypu, kolor dominujący EP0ki był beżowy z brązowym pasem, malowana była również powierzchnia dachu ściany czołowej na kolor beżowy (tą wersję malowania spieprzono po 1995r. kiedy zaprzestano malować ją w kolor dominujący - prawdopodobnie od czasu rewizji w Gliwicach). Mniej więcej od 1995r. kolorem dominującym EP0ki stał się żółtawy pomarańcz, brązowy pas oczywiście trwał nadal. I tak to sobie trwało do końca 2005r. kiedy najprawdopodobniej pierwszą lokomotywą w barwach CARGO stała się EP09-012, którą osobiście uważam za pechową. Dalszej historii malowania nie opisuję, bo znacie ją doskonalej ode mnie. Osobiście uważam najładniejsze malowanie w barwach IC, na drugim miejscu beżowe i zamalowanym w tym kolorze dachem na ścianach czołowych. Najgorszą wersją malowania wydaje mi się denaturat..