Taa, wszystkie przystanki osobowe róbmy jako stacje ;) Przewozy koleją spadają, zmniejsza się liczba pociągów na szlaku - zrobią modernę i co będą puste tory stały? I za rok powiedzą - sorry, ponownie zrywamy.
Co do Kraków - Trzebinia i wymysłów o 4 torach, to niech zapomną. Jakiś fantasta to pisał i tyle. To tak samo nieudolne jak budowa łącznicy z Krakowa Głównego do Bonarki, żeby pociągi do Zakopanego nie obracały się w Płaszowie. A ile tych pociągów jeździ? Większość to osobowe, jako zespoły trakcyjne, co nie stanowi problemu. Szukajmy miejsca do inwestycji tam, gdzie trzeba, a nie "bo pociąg będzie jechał 5 minut krócej", a trzeba wydać 100 mln, a dwie stacje dalej jeździ się od 10 lat na Szta lub zmieni rozjazd jak pociąg wypadnie z niego.
PLK wg mnie nie myśli w co inwestować i jak. Owszem, dostają kasę z UE, ale tak jak ktoś napisał "robi się pod szablon". Jest modne 160 to zrobimy....