Autor Wątek:  Postępy przy pracach w ZNTK...  (Przeczytany 165266 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline EU07-483

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2307
  • EU07-483
    • Zobacz profil
    • Super spółka :)
  • Otrzymane polubienia: 168
Odp: Postępy przy pracach w ZNTK...
« Odpowiedź #90 dnia: 12 Marca 2014, 11:42:26 »
I nie tylko do EM10, do EP07-1020 również powinien być ok. Ta ep07 ma tak właśnie bardziej ku dołowi wywinięte ślizgacze. A np EP07-1067 już po przemalowaniu na IC dostała pantografy takie same jak EP09.
Pantografy ma cały czas te same. Zmienić mogły się ślizgacze, chociaż ja w sumie jakiejś wielkiej różnicy nie widzę.
Jak będę duży zostanę maszynistą!

Offline Sawi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 9217
  • O.M.D - Electricity, O.M.D - Enola Gay. 01.09.2012
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 742
Odp: Postępy przy pracach w ZNTK...
« Odpowiedź #91 dnia: 12 Marca 2014, 12:35:57 »
Dostałem cynka, że nakładki grafitowe są za wysokie. Poprawione. Teraz pracuje nad kształtem łyżwy :D. Znalazłem taką stronkę http://www.pantrac.de/ i pewnie to ma wyglądać coś w ten deseń.
EDIT:
Tak to wygląda. Myślę, że efekt zbliżony.
EDIT1:
Porównując z łyżwami E189 długość jest identyko. Czyli zostaje jeszcze wymodelowanie tej jednej brakującej części i będzie komplecik.
« Ostatnia zmiana: 12 Marca 2014, 13:37:34 wysłana przez Sawi »
Życie jest bardzo kruche i w najmniej oczekiwanym momencie tracisz bliskich. Nie widzisz kogoś lata i nagle już tej osoby nie ma :(. Jedynie co tobie zostaje, to wspomnienia http://www.youtube.com/watch?v=Rk_sAHh9s08 "Co mnie nie zabije, to mnie wzmocni".

Offline szogun

  • Wiadomości: 5627
  • Nie matura a chęć szczera zrobi z Ciebie oficera!
    • Zobacz profil
    • szogun Studio
  • Otrzymane polubienia: 552
Odp: Postępy przy pracach w ZNTK...
« Odpowiedź #92 dnia: 12 Marca 2014, 14:16:40 »
Ile to ma trójkątów?
Skoro kot robi MIAU czyli miauczy, to dlaczego pies szczeka a nie hauka?
Informacje o trwających pracach -> facebook.com/szogunstudio

Offline Sawi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 9217
  • O.M.D - Electricity, O.M.D - Enola Gay. 01.09.2012
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 742
Odp: Postępy przy pracach w ZNTK...
« Odpowiedź #93 dnia: 12 Marca 2014, 14:51:31 »
Zapewne sporo. Jak skończę to z ciekawości sprawdzę.
Życie jest bardzo kruche i w najmniej oczekiwanym momencie tracisz bliskich. Nie widzisz kogoś lata i nagle już tej osoby nie ma :(. Jedynie co tobie zostaje, to wspomnienia http://www.youtube.com/watch?v=Rk_sAHh9s08 "Co mnie nie zabije, to mnie wzmocni".

Offline szogun

  • Wiadomości: 5627
  • Nie matura a chęć szczera zrobi z Ciebie oficera!
    • Zobacz profil
    • szogun Studio
  • Otrzymane polubienia: 552
Odp: Postępy przy pracach w ZNTK...
« Odpowiedź #94 dnia: 12 Marca 2014, 15:09:26 »
Na pierwszy rzut oka dużo za dużo. O ile high poly  zestawy kołowe przejdą, bo dla nich można zrobić lod z 20m, to z pantografami jest lipa. Raz że lod byłby skrajnie upierdliwy, dwa że na nowym exe nie działałyby, trzy że mało kto będzie ogladał wszystkie te krągłości.
Skoro kot robi MIAU czyli miauczy, to dlaczego pies szczeka a nie hauka?
Informacje o trwających pracach -> facebook.com/szogunstudio

Offline klimczok_mk

  • Wiadomości: 1315
  • tester
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 19
Odp: Postępy przy pracach w ZNTK...
« Odpowiedź #95 dnia: 12 Marca 2014, 15:40:46 »
Pantografy ma cały czas te same. Zmienić mogły się ślizgacze, chociaż ja w sumie jakiejś wielkiej różnicy nie widzę.
Ale jednak jest różnica. Najlepiej widać to po screenie Piotrka jak jest EP09 z tymi pantografami. I wystarczy spojrzeć na epokę ze złożonymi pantografami. Widać różnicę pomiędzy ślizgaczami. Jedyne coś co jest tak wygięte jak te ślizgacze to jest to coś pomiędzy dwoma ślizgaczami. Nie wiem jak to się nazywa.

Offline EU07-483

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2307
  • EU07-483
    • Zobacz profil
    • Super spółka :)
  • Otrzymane polubienia: 168
Odp: Postępy przy pracach w ZNTK...
« Odpowiedź #96 dnia: 12 Marca 2014, 15:49:26 »
Ale jednak jest różnica. Najlepiej widać to po screenie Piotrka jak jest EP09 z tymi pantografami. I wystarczy spojrzeć na epokę ze złożonymi pantografami. Widać różnicę pomiędzy ślizgaczami. Jedyne coś co jest tak wygięte jak te ślizgacze to jest to coś pomiędzy dwoma ślizgaczami. Nie wiem jak to się nazywa.
No to jest różnica w ślizgaczach, a nie pantografie. Tak samo Cargo i IC na AKP-4E zakłada różne ślizgacze, ale wciąż to jest ten sam pantograf.
Jak będę duży zostanę maszynistą!

Offline klimczok_mk

  • Wiadomości: 1315
  • tester
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 19
Odp: Postępy przy pracach w ZNTK...
« Odpowiedź #97 dnia: 12 Marca 2014, 16:03:18 »
No to jest różnica w ślizgaczach, a nie pantografie. Tak samo Cargo i IC na AKP-4E zakłada różne ślizgacze, ale wciąż to jest ten sam pantograf.
No poprawiłem się, że ślizgacz. :)

Offline Sawi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 9217
  • O.M.D - Electricity, O.M.D - Enola Gay. 01.09.2012
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 742
Odp: Postępy przy pracach w ZNTK...
« Odpowiedź #98 dnia: 12 Marca 2014, 16:38:35 »
Ta krągłość jest zrobiona z tej samej ilości vertexów. Jedynie co dojdzie do ślizgacza to ten brakujący element.
EDIT:
Myślę, że w tym przypadku wystarczy dać mniej okrągłe izolatory i już nam sporo wierzchołków odpadnie.
EDIT1:
Dobra zaimprowizowałem i wyszło coś takiego. Nie wiem dokładnie jak ma to wyglądać, ale z fotami by się nawet zgadzało.
« Ostatnia zmiana: 12 Marca 2014, 20:56:37 wysłana przez Sawi »
Życie jest bardzo kruche i w najmniej oczekiwanym momencie tracisz bliskich. Nie widzisz kogoś lata i nagle już tej osoby nie ma :(. Jedynie co tobie zostaje, to wspomnienia http://www.youtube.com/watch?v=Rk_sAHh9s08 "Co mnie nie zabije, to mnie wzmocni".

Offline mechatronik

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2416
  • Kierownik sekcji napraw lokomotyw
    • Zobacz profil
    • Filmy kolejowe
  • Otrzymane polubienia: 172
Odp: Postępy przy pracach w ZNTK...
« Odpowiedź #99 dnia: 12 Marca 2014, 21:12:18 »
Jeśli to ten sam typ to jutro go obfotografuję dokładniej - o ile jest taka potrzeba. Leży na szopie nówka ;)
Autoryzacja: M62, M62Ko, M62M, BR231, BR232, BR233 060DA, TEM2, S200, t448p, SM42, SM30, SM03, SA105, SA108, SA132, SA134
EU07 (4E, 303E), ET21 (3E/1, 3E/1M), ET22, 111Ed, E4MSU, ES64F4, E186, E189, E140, E181, E182, E183, ET40, EN57, EN57AKW, EN76

Offline up5358

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 649
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 4
Odp: Postępy przy pracach w ZNTK...
« Odpowiedź #100 dnia: 12 Marca 2014, 21:14:18 »
Obfotografuj dokładnie. Każde "ramię", izolatory, tą "sprężynę", ślizgacze z nakładkami. Zrobię lepszą teksturę od tego co teraz jest.

Offline Sawi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 9217
  • O.M.D - Electricity, O.M.D - Enola Gay. 01.09.2012
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 742
Odp: Postępy przy pracach w ZNTK...
« Odpowiedź #101 dnia: 12 Marca 2014, 21:19:13 »
Jeśli to ten sam typ to jutro go obfotografuję dokładniej - o ile jest taka potrzeba. Leży na szopie nówka ;)
Tak, to jest właśnie ta seria. Oczywiście, że jest taka potrzeba. Wielkie dzięki.
Życie jest bardzo kruche i w najmniej oczekiwanym momencie tracisz bliskich. Nie widzisz kogoś lata i nagle już tej osoby nie ma :(. Jedynie co tobie zostaje, to wspomnienia http://www.youtube.com/watch?v=Rk_sAHh9s08 "Co mnie nie zabije, to mnie wzmocni".

Offline up5358

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 649
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 4
Odp: Postępy przy pracach w ZNTK...
« Odpowiedź #102 dnia: 12 Marca 2014, 23:39:58 »
Skoro odbierak czekają jeszcze poprawki to zajmę się mappingiem jednostek. By zwiększyć szansę na otrzymanie zdjęć, wklejam też tutaj link: http://eu07.pl/forum/index.php/topic,25339.msg372666.html#msg372666  z prośbą o pomoc w kwestii zdjęć na tekstury.
« Ostatnia zmiana: 13 Marca 2014, 04:28:36 wysłana przez up5358 »

Offline szogun

  • Wiadomości: 5627
  • Nie matura a chęć szczera zrobi z Ciebie oficera!
    • Zobacz profil
    • szogun Studio
  • Otrzymane polubienia: 552
Odp: Postępy przy pracach w ZNTK...
« Odpowiedź #103 dnia: 13 Marca 2014, 07:38:54 »
Reflektory obowiązkowo trzeba będzie poprawić (głównie te ramki).
Skoro kot robi MIAU czyli miauczy, to dlaczego pies szczeka a nie hauka?
Informacje o trwających pracach -> facebook.com/szogunstudio

Offline Tolein

  • Wiadomości: 483
  • Kanapowy Toromistrz
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Postępy przy pracach w ZNTK...
« Odpowiedź #104 dnia: 13 Marca 2014, 12:52:47 »
@Szogun - dlaczego twierdzisz, że nie da się zrobić LoD dla odbieraków? Pewnie, o ile krzywiznę ślizgaczy trudno będzie odwzorować, to zawsze można ją uprościć, natomiast całą rzeszę elementów można zrobić jako boxy, tak że ilość trójkątów spadnie do kilku setek. Nie bójmy się robić rzeczy hi-poly tylko dlatego, że część użytkowników ma słabą kartę graficzną. Jest też część, która ma nowy, elegancki sprzęt, który bez problemu pociągnie rzeczy dużo bardziej złożone niż MaSzyna. Zawsze można przygotować dwie wersje, z różną ilością trójkątów, ponadto moim zdaniem warto udostępnić również ładną i okrągłą wersję, bo, mówiąc krótko, wielu ludzi jest po prostu wzrokowcami. A poza tym nie daj boże coś się ruszy z silnikiem maszyny, stanie się on bardziej wydajny, to za rok trzeba będzie znów rzeźbić, bo modele będą zbyt kwadratowe. Zamiast robić z myślą o wczoraj może lepiej robić z myślą o jutrze?
"Podejrzewam, że:
1. poświęcają na to niewiele czasu,
2. mają ograniczoną liczbę zwojów mózgowych, przez co są w stanie wykonywać tylko proste i powtarzalne czynności,
3. wydaje im się, że mogą nawet podbić kosmos, ale życie weryfikuje im to negatywnie."

Offline up5358

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 649
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 4
Odp: Postępy przy pracach w ZNTK...
« Odpowiedź #105 dnia: 13 Marca 2014, 13:19:41 »
@Szogun o tym wiem. Reflektory dolne + ich oprawy, oraz górny i jego oprawa są dodane na nowy mapping. Robiąc teksturę bardzo mi tego brakowało. To samo dotyczy dwóch typów wycieraczek na czołach, wysoko umieszczonych SKP, pojedynczej syreny. Taką obecnie posiada tylko EN57-836 i któryś człon po podmianie w EN57-940 (ex-ZPR Katowice). Tak samo koniecznym jest dodać ten trzeci, długi typ wyświetlacza. Podnieść gniazdo na czole <- to już w nocy robiłem ale pomimo prób zawsze mi się siatka rozwalała (dzięki czemu powstawało coś na wzór skrzyżowania kibla ze szczytami Alp i Zaskrońcem). Ma ktoś wymiary tego szerokiego wyświetlacza ? W Kolejach Mazowieckich 99% nie zmodernizowanych jednostek (oprócz 19XX i 1232) takie posiada. Mamy model osłony sprzęgu Scharfenberga w symnulatorze ? Dodałem na nowy układ jego teksturę, a modelu nie znalazłem. Wówczas twórcy wedle uznania (za pomocą alphy) by mieli czym zakrywać klawiaturę sprzęgu (pomijam metody chałupnicze z pomarańczowymi kamizelkami, workami, foliami, itp. kolorowe wynalazki). Na nowym układzie dach jest zorganizowany, jak w "spotach". Miałem dodać na układ wózki i koła ale ostatecznie zrezygnowałem z tego. Jednostka to nie lokomotywa, nie znalazłem zdjęć (wliczając fabryczne z PaFaWaGu) aby gdzieś pokrywy maźnic, itp elementy były malowane przez maszynistów w przeszłości. "Na rękach" były lokomotywy. Jak sam pamiętam i dowiadywałem się w swojej rodzinie o tradycjach kolejarskich ( 4 maszynistów, 2 dyżurnych ruchu, 2 warsztatowców i 1 elektryk z pogotowia sieciowego (okres elektryfikacji E-30 odcinek Rzeszów - Medyka)) to jednostki z MD Kraków Prokocim zawsze miały stosowane jazdy "amerykańskie" - były niczyje. Jedynie zgarniacze malowali: http://rail.phototrans.eu/14,3552,0,PaFaWag_5B_6B_EN57_066.html. W związku z tym powiększyłem zgarniacze by ewentualne tekstury były lepszej jakości.

Mam pełno zdjęć tarnowskiej EN57-635 z czasów sprzed naprawy głównej (przeszła ją w pierwszej połowie lat dwutysięcznych). Wysokie SKP miała działającze tylko w członie ra, w rb też były ale działały tylko te dolne, zespolone. Zdjęcia znajomego. Mam też więcej, ale to muszę się dodzwonić do niego by uzyskać zgodę. Brak zgody na publikację. Ma ktoś wymiary aluminiowych oznaczeń stosowanych na bokach jednostek ? EN57-1189 obecnie, na którymś członie takie posiada.

Odnośnie skp - trzeba zrobić modyfikację modelu i dodać submodel z nimi. Teksturę zgaszonego i zapalonego zrobię, bo mam sporo zdjęć. Jednak, czy nakładając alfę na ową teksturę na układzie nie będzie widać tych submodeli ?
« Ostatnia zmiana: 13 Marca 2014, 23:24:09 wysłana przez up5358 »

Offline szogun

  • Wiadomości: 5627
  • Nie matura a chęć szczera zrobi z Ciebie oficera!
    • Zobacz profil
    • szogun Studio
  • Otrzymane polubienia: 552
Odp: Postępy przy pracach w ZNTK...
« Odpowiedź #106 dnia: 13 Marca 2014, 14:35:55 »
@Szogun - dlaczego twierdzisz, że nie da się zrobić LoD dla odbieraków?
Czy ja napisałem że się nie da? To jest upierdliwe ze względu na strukturę modelu i nie przejdzie na nowym EXE ze zmienioną obsługą pantografów.
Nie bójmy się robić rzeczy hi-poly tylko dlatego, że część użytkowników ma słabą kartę graficzną.
No dzięki wielkie, wychodzi na to że góra za rok mogę zwijać interes bo obecnie nie stać mnie na wymianę PC...
Zawsze można przygotować dwie wersje, z różną ilością trójkątów, ponadto moim zdaniem warto udostępnić również ładną i okrągłą wersję, bo, mówiąc krótko, wielu ludzi jest po prostu wzrokowcami.
Bajzel gwarantowany.

To co prezentowaliście z @7play4game może i wygląda ładnie na renderach, ale w MaSzynie (w skali całej trasy a'la Kaliska) nie ma racji bytu przynajmniej obecnie, chyba że wstawicie to sobie na Quarka.
Skoro kot robi MIAU czyli miauczy, to dlaczego pies szczeka a nie hauka?
Informacje o trwających pracach -> facebook.com/szogunstudio

Offline up5358

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 649
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 4
Odp: Postępy przy pracach w ZNTK...
« Odpowiedź #107 dnia: 13 Marca 2014, 14:57:25 »
(...) Nie bójmy się robić rzeczy hi-poly tylko dlatego, że część użytkowników ma słabą kartę graficzną. Jest też część, która ma nowy, elegancki sprzęt, który bez problemu pociągnie rzeczy dużo bardziej złożone niż MaSzyna. (...)
Więc trzeba stworzyć coś pod słabsze maszyny, bo mocniejsze "kombajny" to tym bardziej pociągną. W odwrotną stronę będą tylko problemy, a symulator z założenia powinien być uniwersalny. Do czego się cały czas dąży na różne sposoby (lektura sąsiednich działów).

(...)A poza tym nie daj boże coś się ruszy z silnikiem maszyny, stanie się on bardziej wydajny, to za rok trzeba będzie znów rzeźbić, bo modele będą zbyt kwadratowe. Zamiast robić z myślą o wczoraj może lepiej robić z myślą o jutrze?(...)
Jak masz to wymodelowane z hi-poly to zostaw to, gdzieś w katalogu "na później". Bo jeśli DAJ BOŻE ruszy coś z silnikiem to wówczas nie będzie trzeba drugi raz rzeźbić.
« Ostatnia zmiana: 13 Marca 2014, 15:21:20 wysłana przez up5358 »

Offline hanys

  • Deweloper
  • Wiadomości: 2474
    • Zobacz profil
    • Trainz Download Center
  • Otrzymane polubienia: 1090
Odp: Postępy przy pracach w ZNTK...
« Odpowiedź #108 dnia: 13 Marca 2014, 15:56:09 »
Ja od początku jak jestem na tym forum twierdzę, że największą zmorą po silniku graficznym jest za duża ilość polygonów pakowanych w modele. Popatrzcie na Trainza. Tam modele są tak skąpe w ilość poly że w porównaniu z MaSzyną różnice wychodzą w kilkudziesięciu tysięcy polygonów, a modele wyglądają przyzwoicie jak na taką skąpą ilość poly (nie mówię tutaj akurat o Dragonie czy Elfie minta i xsonera, bo oni to ewenementy w Trainz na polskiej scenie, i nie patrzą na wydajność). Nie twierdzę, że trzeba robić jak inni robią, ale uwierzcie to w końcu, że duża ilość polygonów nie zawsze idzie w parze z wydajnością. A potem się ludzie dziwią że im FPS spada i się wszystko sypie. Ludzie nie mają takich wypasionych komputerów jak inni. Mamy taki jaki mamy silnik graficzny, i póki na nim będziemy pracować musimy dostosować się pod jego parametry, czyli podczas tworzenia nowych modeli wziąć pod uwagę mniejszą ilość poly, zrobić bardziej kanciate ale za to wydajniejsze. A szary użytkownik na pewno się nie zorientuje, że dany model ma przykładowo 1 tyś poly a nie 12 tyś poly.
« Ostatnia zmiana: 13 Marca 2014, 16:00:16 wysłana przez hanys »

Offline up5358

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 649
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 4
Odp: Postępy przy pracach w ZNTK...
« Odpowiedź #109 dnia: 14 Marca 2014, 12:03:11 »
Ważna informacja odnośnie en57_v2 i ep07-1020_v1.
Wczoraj (a także przedwczoraj) pracowałem ze znanym programem do modelowania. Niestety, ale pomimo prawie samodzielnego zdobywania wiedzy (polecam youtube) wykazał się u mnie brak cierpliwości do prac z siatką (która współpracować nie chciała). Z tego powodu ogłaszam, że dalszych prac w temacie projektu en57_v2 nie będzie. Nie będzie też dalszych prac w temacie EP07-1020.  Kto chce - droga wolna, może się za to brać. Jednocześnie pragnę PRZEPROSIĆ osoby, które na mnie liczyły. To mój błąd, że upubliczniłem informacje nad pracami - przepraszam za to.
Dokończę tylko tekstury z podpisu i zastanowię się co później.

Moja decyzja jest ostateczna i nie podlega dalszej dyskusji. Wszelkie próby nakłonienia mnie do dalszych prac w tym, bądź innym temacie będą raportowane.

« Ostatnia zmiana: 07 Kwietnia 2014, 08:11:53 wysłana przez up5358 »

Offline hanys

  • Deweloper
  • Wiadomości: 2474
    • Zobacz profil
    • Trainz Download Center
  • Otrzymane polubienia: 1090
Odp: Postępy przy pracach w ZNTK...
« Odpowiedź #110 dnia: 14 Marca 2014, 15:40:02 »
Ee tam przesadzasz. Ile ja razy już rzucałem wszystkim i miałem to wszystko gdzieś. A do Gmaxa ile razy podchodziłem. Ulala. Nie umiem tego zliczyć. Aż w końcu ktoś mi zaproponował 3DS Max i jakoś zaczęło się kulać. Oczywiście wówczas też czasami nerwy puszczały jak po tylu godzinach pracy coś poszło nie tak i od nowa. To już jest normalne w takich sprawach. A poddając się tylko tylko najprostszy wybór jaki zrobiłeś.

Offline Sawi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 9217
  • O.M.D - Electricity, O.M.D - Enola Gay. 01.09.2012
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 742
Odp: Postępy przy pracach w ZNTK...
« Odpowiedź #111 dnia: 15 Marca 2014, 18:04:33 »
Spokojnie. @up5358 właśnie się szkoli w mapowaniu (przekonuje się, że nie taki wilk straszny jak go malują) itp sprawach. Projekty nie umarły. W zaciszu domowym się pomału tworzy to i owo. Tak wyglądają początki, że ma się ochotę rzucić tym w kąt, lecz po pewnym czasie przychodzi ochota i tak w kółeczko małymi kroczkami do zamierzonego celu. Sam na początku uważałem, że 3ds max jest tylko i wyłącznie dla specjalistów. Podobnie jak i eventy. Teraz pomału zaczynam sobie dłubać wiecej przy tym i tamtym, i cieszy mnie, że pomaleńku są tego jakieś tam efekty. Jednak jak to ja uważam, że daleko mi do naszych znanych modelarzy i nie zamierzam się z nikim ścigać. Po prostu robię to co lubię.
« Ostatnia zmiana: 15 Marca 2014, 18:05:37 wysłana przez Sawi »
Życie jest bardzo kruche i w najmniej oczekiwanym momencie tracisz bliskich. Nie widzisz kogoś lata i nagle już tej osoby nie ma :(. Jedynie co tobie zostaje, to wspomnienia http://www.youtube.com/watch?v=Rk_sAHh9s08 "Co mnie nie zabije, to mnie wzmocni".

Offline up5358

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 649
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 4
Odp: Postępy przy pracach w ZNTK...
« Odpowiedź #112 dnia: 23 Marca 2014, 04:19:01 »
EP07-332 na ostatniej prostej przed TD (dwa pasowania do poprawy i cienie do nałożenia na czołownicę i pod badyle). Taka malutka jej zapowiedź w screenach poniżej. Brakowało mi siódemek na ten układ reflektorów to będzie o jedną więcej. Jednocześnie oprócz wyzbywania się zawartości podpisu wziąłem się za poprawę sieci trakcyjnej, bo inaczej nie będzie, gdzie jeździć tymi pociągami, skoro pierwsze łuki i odbieraki się łamią, jak zapałki. W tej kwestii więcej napiszę, gdy sceneria będzie gotowa (przejezdna bez puszczania WS, czy łamania odbieraków).
« Ostatnia zmiana: 06 Kwietnia 2014, 03:59:01 wysłana przez up5358 »

Offline janek32

  • Wiadomości: 567
  • EMIT Ghp400M4C
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Postępy przy pracach w ZNTK...
« Odpowiedź #113 dnia: 06 Kwietnia 2014, 19:06:38 »
To ta maszynka, przy fotografowaniu której wychylił się z okna mechanik i zapytał, czy nie mam co robić ;-).
Tekstura udała Ci się całkiem dobrze, spróbuj wstawić pod tę lokomotywę moją szarą kabinę. W oryginale nie wiem czemu 303E z telewizorami mają kabinę w podstawowej wersji ze starym ogrzewaniem szyb, a jak widać powinna być taka jak w zezowych. Zapomniałem poprawić to jak publikowałem.
-Środa 844012.
-Zgłaszam się.
-Zapytaj energetykę, czy zapłacili rachunki, luzem ciągniemy i jest 2900.

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6301
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 330
Odp: Postępy przy pracach w ZNTK...
« Odpowiedź #114 dnia: 06 Kwietnia 2014, 19:13:10 »
W tej kwestii więcej napiszę, gdy sceneria będzie gotowa (przejezdna bez puszczania WS, czy łamania odbieraków).
Wiesz, jakby tylko pantografy się nie łamały, to już by było dużo. I tak jest to naciągane, bo odbierak ma w FIZ 1.5m, a powinien mieć 1.27m.
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline up5358

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 649
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 4
Odp: Postępy przy pracach w ZNTK...
« Odpowiedź #115 dnia: 06 Kwietnia 2014, 22:25:56 »
To ta maszynka, przy fotografowaniu której wychylił się z okna mechanik i zapytał, czy nie mam co robić ;-).
Od boku to on wyglądał, jakby intensywnie jogę ćwiczył.

(...)spróbuj wstawić pod tę lokomotywę moją szarą kabinę. W oryginale nie wiem czemu 303E z telewizorami mają kabinę w podstawowej wersji ze starym ogrzewaniem szyb, a jak widać powinna być taka jak w zezowych.(...)
Coś się pokombinuje. Tylko muszę wyodrębnić plik, w którym wpisany typ kabiny, podmienić na Twoją, a następnie zapisać jako 303e-ep-tv-ic, by nie było później, że jakaś 424 dostała nagle szarą kabinę ;)

@Ra: Zrobię co w mojej mocy by linia 61 funkcjonowała.

Offline janek32

  • Wiadomości: 567
  • EMIT Ghp400M4C
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Postępy przy pracach w ZNTK...
« Odpowiedź #116 dnia: 07 Kwietnia 2014, 18:06:06 »
Od boku to on wyglądał, jakby intensywnie jogę ćwiczył.
W tym momencie tak, chwilę później jak robiłem zbliżenie rewizji wychylił się :-).
Coś się pokombinuje. Tylko muszę wyodrębnić plik, w którym wpisany typ kabiny, podmienić na Twoją, a następnie zapisać jako 303e-ep-tv-ic, by nie było później, że jakaś 424 dostała nagle szarą kabinę ;)
Właśnie o to chodzi, taką kabinę powinna mieć jakaś jeszcze jedna siódemka, która była już w MaSzynie 08.13.
-Środa 844012.
-Zgłaszam się.
-Zapytaj energetykę, czy zapłacili rachunki, luzem ciągniemy i jest 2900.

Offline up5358

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 649
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 4
Odp: Postępy przy pracach w ZNTK...
« Odpowiedź #117 dnia: 07 Kwietnia 2014, 20:45:45 »
No to jest i kabinka (załącznik) dla siódemek telewizyjnych ;) Teraz nie będzie, że od zewnątrz widać nagrzewnice wtopione w szyby czołowe, a od środka standardowe. Autor kabiny szarej, oraz zdjęć na teksturę tej EP07-332 to oczywiście @Janek32. Bardzo przyjemnie było pracować na tych zdjęciach. Gratuluję wykonania.
Teraz pytanie do, któregoś "Światowida": jak zrobić skrypt pod taką paczkę do testu? Bowiem, oprócz tekstury pójdą dodatkowo pliki: fiz i mmd pod wersję kabiny szarej dla 303e-ep-tv.
« Ostatnia zmiana: 07 Kwietnia 2014, 20:47:46 wysłana przez up5358 »

Offline Sawi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 9217
  • O.M.D - Electricity, O.M.D - Enola Gay. 01.09.2012
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 742
Odp: Postępy przy pracach w ZNTK...
« Odpowiedź #118 dnia: 07 Kwietnia 2014, 21:15:32 »
Tutaj masz całą zawartość w tga. Myślę, że się połapiesz.
INFO]
pl=W tej paczce znajduje się kabina dla lokomotyw EU07 i EP07 serii 303e z reflektorami typu ZEZ, w szarym malowaniu spółki PKP Intercity. Po zainstalowaniu należy użyć w starterze opcji "Sprawdź posiadany tabor".
purpose=eu07
revision=2014.02.14 @janek32

[VERIFY]
dynamic\pkp\303e_v1\303e-ep-zez-ic.chk=2738,EFA1E6D0,2013-05-11 20:15:02
dynamic\pkp\303e_v1\303e-zez-ic.chk=2738,591B960F,2013-05-11 20:15:02
dynamic\pkp\303e_v1\303e-ep-zez-ic.fiz=2859,8D44485A,2013-05-11 20:15:01
dynamic\pkp\303e_v1\303e-zez-ic.fiz=2859,3BFE3885,2013-05-11 20:15:01
dynamic\pkp\303e_v1\303e-ep-zez-ic.mmd=4412,A0535F03,2014-02-04 09:54:33
dynamic\pkp\303e_v1\303e-zez-ic.mmd=4419,04028F00,2014-02-04 09:54:56
dynamic\pkp\303e_v1\303e_3]kabina_a.t3d=4027361,B0A8364E,2014-02-10 19:18:56
dynamic\pkp\303e_v1\303e_3]kabina_b.t3d=3676169,8C9BE1A4,2014-02-10 23:34:35
dynamic\pkp\303e_v1\303e_2]piasek2_ic.tga=135243,595B4A95,2014-01-31 19:19:17
dynamic\pkp\303e_v1\303e_3]blacha.tga=525030,B43E81CB,2014-01-31 18:27:47
dynamic\pkp\303e_v1\303e_3]blacha_drzwi.tga=1502279,099D6A6B,2014-02-04 09:59:49
dynamic\pkp\303e_v1\303e_3]blacha_nadmasz.tga=96389,1DC803F4,2014-02-04 10:00:09
dynamic\pkp\303e_v1\303e_3]blacha_nadszafa.tga=95612,395BC4AF,2014-02-04 10:00:25
dynamic\pkp\303e_v1\303e_3]buczek.tga=750091,7130ED3D,2014-02-04 10:00:41
dynamic\pkp\303e_v1\303e_3]czolowa.tga=1223952,BF3DA1B0,2013-02-09 13:50:21
dynamic\pkp\303e_v1\303e_3]drzwi_maszynownia.tga=1472485,D57B4A09,2014-02-04 09:00:13
dynamic\pkp\303e_v1\303e_3]drzwi_szafa_wn.tga=1476734,7BE62CA5,2014-02-04 09:04:20
dynamic\pkp\303e_v1\303e_3]gazeta.tga=1559662,A71572AC,2014-02-10 23:45:43
dynamic\pkp\303e_v1\303e_3]grzejniki.tga=89321,A417ADFD,2014-02-04 10:01:40
dynamic\pkp\303e_v1\303e_3]hebel.tga=80438,C7D547B7,2013-02-09 13:50:21
dynamic\pkp\303e_v1\303e_3]klamka_drzwi.tga=376409,BF0189EF,2014-02-04 10:02:08
dynamic\pkp\303e_v1\303e_3]kran_zasadniczy.tga=786450,E2C84AF6,2013-02-09 20:14:23
dynamic\pkp\303e_v1\303e_3]listwa_2.tga=31545,00B5485E,2014-02-04 10:12:19
dynamic\pkp\303e_v1\303e_3]listwa_3.tga=11345,5863DA23,2014-02-04 10:11:38
dynamic\pkp\303e_v1\303e_3]listwa_drzwi_1.tga=190751,0C713287,2014-02-04 10:02:26
dynamic\pkp\303e_v1\303e_3]listwa_drzwi_2.tga=373478,19545EC5,2014-02-04 10:02:44
dynamic\pkp\303e_v1\303e_3]listwa_drzwi_3.tga=94792,E7035A62,2014-02-04 10:03:02
dynamic\pkp\303e_v1\303e_3]listwa_drzwi_4.tga=188604,1728CD48,2014-02-04 10:03:20
dynamic\pkp\303e_v1\303e_3]listwa_drzwi_5.tga=99485,91A1EDCC,2014-02-04 10:03:36
dynamic\pkp\303e_v1\303e_3]mano_obwodka.tga=166736,2C56829A,2013-02-09 13:50:21
dynamic\pkp\303e_v1\303e_3]metal_podloga.tga=524090,F48AA1E2,2013-02-09 13:50:21
dynamic\pkp\303e_v1\303e_3]nastawnik.tga=549585,5F5107DB,2013-02-09 13:50:20
dynamic\pkp\303e_v1\303e_3]oslona.tga=111859,A682E984,2013-02-09 13:50:22
dynamic\pkp\303e_v1\303e_3]patyki_1.tga=120423,AB0FA247,2013-02-09 13:50:21
dynamic\pkp\303e_v1\303e_3]patyki_2.tga=594536,C03FD2F7,2013-02-09 13:50:21
dynamic\pkp\303e_v1\303e_3]piasek.tga=984888,CB4CDF04,2013-02-09 13:50:21
dynamic\pkp\303e_v1\303e_3]piasek2.tga=84295,51575D23,2014-02-04 10:13:59
dynamic\pkp\303e_v1\303e_3]podloga.tga=571015,1CB32E25,2013-02-09 13:50:21
dynamic\pkp\303e_v1\303e_3]postojowy_tablica.tga=93530,ED4D886D,2014-02-04 09:19:20
dynamic\pkp\303e_v1\303e_3]przel_obrotowe.tga=394145,35863CB9,2013-02-09 13:50:21
dynamic\pkp\303e_v1\303e_3]przyc_zolty.tga=42702,88B78D56,2014-02-10 19:28:44
dynamic\pkp\303e_v1\303e_3]pulpitgora_1.tga=339712,F311D897,2014-01-31 18:06:06
dynamic\pkp\303e_v1\303e_3]pulpitgora_1a.tga=8092,3F3AD711,2014-01-31 17:43:46
dynamic\pkp\303e_v1\303e_3]pulpitgora_4.tga=1007553,31DD6A70,2014-01-31 17:51:44
dynamic\pkp\303e_v1\303e_3]pulpit_1.tga=1299917,EA488858,2014-01-31 18:14:44
dynamic\pkp\303e_v1\303e_3]pulpit_2.tga=1521953,7C9B2D02,2014-02-10 19:49:30
dynamic\pkp\303e_v1\303e_3]pulpit_centr_n.tga=525030,B43E81CB,2014-01-31 18:27:47
dynamic\pkp\303e_v1\303e_3]pulpit_gora2.tga=598826,AA08D918,2014-02-01 21:11:25
dynamic\pkp\303e_v1\303e_3]pulpit_gora3.tga=646835,97D04ED2,2013-02-09 13:50:21
dynamic\pkp\303e_v1\303e_3]scianka.tga=253229,CBCBC343,2013-02-09 13:50:21
dynamic\pkp\303e_v1\303e_3]sciany.tga=1495483,7DE09D65,2014-02-04 10:05:56
dynamic\pkp\303e_v1\303e_3]sciany3.tga=1068362,C6C95173,2013-02-09 13:50:21
dynamic\pkp\303e_v1\303e_3]skora.tga=194904,6AE31D69,2014-01-31 17:39:07
dynamic\pkp\303e_v1\303e_3]szafka.tga=702073,8198C253,2013-02-09 13:50:21
dynamic\pkp\303e_v1\303e_3]tabl.tga=70725,74C22754,2014-02-04 10:10:01
dynamic\pkp\303e_v1\303e_3]takie_cus.tga=142615,123736B0,2013-02-09 13:50:21
dynamic\pkp\303e_v1\303e_3]zasadniczy_obudowa.tga=786450,255F5EE2,2013-02-09 20:14:21
dynamic\pkp\303e_v1\303e_3]zawias.tga=48092,9CEA2086,2014-02-04 10:06:50

[ARCHIVES]
303e-zez_kabina_IC_tga_3.7z=9231040,EAB5270D,2014-02-14 00:29:22

[DOWNLOAD]
http://eu07.pl/userfiles/3986/303e-zez_kabina_IC_tga_3.7z=303e-zez_kabina_IC_tga_3.7z

[303e-zez_kabina_IC_tga_3.7z]
*=raw

[TEXTURES.TXT]
dynamic\pkp\303e_v1=303e

[303e]
!=e,EU07,EP07
303E-EP-ZEZ-1038-HIST.tga=303E-EP-ZEZ-IC,EP07,EP07-1038-HIST=303E-EP-ZEZ,EP07,EP07-1038-HIST
303E-EP-ZEZ-338.tga=303E-EP-ZEZ-IC,EP07,EP07-338=303E-EP-ZEZ,EP07,EP07-338
303E-ZEZ-443.tga=303E-ZEZ-IC,EU07,EU07-443=303E-ZEZ,EU07,EU07-443
Życie jest bardzo kruche i w najmniej oczekiwanym momencie tracisz bliskich. Nie widzisz kogoś lata i nagle już tej osoby nie ma :(. Jedynie co tobie zostaje, to wspomnienia http://www.youtube.com/watch?v=Rk_sAHh9s08 "Co mnie nie zabije, to mnie wzmocni".

Offline up5358

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 649
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 4
Odp: Postępy przy pracach w ZNTK...
« Odpowiedź #119 dnia: 07 Kwietnia 2014, 21:22:45 »
No nie bardzo o to mi chodziło.
Tworzenie skryptu dla samej tekstury to procedura znana mi dobrze. Jednak tutaj dodaję dwa pliki: 303e-ep-tv-ich.fiz, oraz 303e-ep-tv-ic.mmd. Czy te pliki też dać w verify?  Tam generalnie są tylko tekstury bmp dla mini, oraz pojazdy w tga/dds (w zależności od paczki). Stąd moje pytanie:jak skonstruować skrypt by z paczki z folderu dynamic normalnie wziął i przekopiował dwa w/w pliki do folderu dynamic osoby instalującej dodatek. Całej kabiny nie mam potrzeby dawać do paczki. Jednak, ze względu na wpisy uwzględniające tylko ten typ kabiny, będzie istotne aby pobierający dodatek pobrał sobie z publikacji paczkę z kabiną. W innym wypadku tekstura nie będzie działała poprawnie z powodu braku kabiny (zainstalowanego dodatku).