Autor Wątek:  Błąd w Rainsted podczas exportu modelu .3ds  (Przeczytany 6193 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Mechu12

  • Wiadomości: 44
  • ET22-1209
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Błąd w Rainsted podczas exportu modelu .3ds
« dnia: 20 Sierpnia 2012, 18:10:17 »
Witam!
 Mam już skończony model w formacie 3ds. Po kliknięciu "Otwórz 3DS" w zakładce "Modele" wywala błąd (patrz na załącznik). Szukałem po forum postów które by się odnosiły do mojego problemu, ale żaden nie pomógł. Bardzo proszę o pomoc.

 Pozdrawiam!

Offline Rudzik

  • Wiadomości: 2028
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 103
Odp: Błąd w Rainsted podczas exportu modelu .3ds
« Odpowiedź #1 dnia: 20 Sierpnia 2012, 18:14:56 »
A po co to? Wyeksportuj go skryptami z 3dsa do t3d i będzie w MaSzynie działał:)

Offline Mechu12

  • Wiadomości: 44
  • ET22-1209
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Błąd w Rainsted podczas exportu modelu .3ds
« Odpowiedź #2 dnia: 20 Sierpnia 2012, 18:40:16 »
A po co to? Wyeksportuj go skryptami z 3dsa do t3d i będzie w MaSzynie działał:)
Tylko nie mam takiej opcji w 3DS-ie export z 3ds do t3d. Chyba że źle zrozumiałem. :)

Offline kamil1306

  • Wiadomości: 527
  • ER75 taki jak mój TATA
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 4
Odp: Błąd w Rainsted podczas exportu modelu .3ds
« Odpowiedź #3 dnia: 20 Sierpnia 2012, 18:45:18 »
Taka opcja znajduje się w skryptach do 3DMaxa. Posiadasz skrypty?

Offline MaciejM

  • Wiadomości: 4095
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1232
Odp: Błąd w Rainsted podczas exportu modelu .3ds
« Odpowiedź #4 dnia: 20 Sierpnia 2012, 18:45:47 »
Pobierz skrypty i eksportuj za pomocą skryptów (T3D export).
Cytuj
Skrypty do 3ds Max dostępne są tutaj: http://eu07.pl/userfiles/4220/priv-skrypty.rar.

Po pobraniu tej paczki tworzymy nowy folder o nazwie eu07 w miejscu zainstalowania 3ds Max: Autodesk/3ds Max 2010/Scripts/eu07. Do niego bezpośrednio wsadzamy wszystkie pliki z tej paczki skryptów. Z górnej belki wybieramy zakładkę MAXScritps > Run Scripts i uruchamiamy main.ms
Tam szukaj T3D export.
PKP Intercity Zakład Centralny w Warszawie

14 lat z MaSzyną!

Offline Mechu12

  • Wiadomości: 44
  • ET22-1209
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Błąd w Rainsted podczas exportu modelu .3ds
« Odpowiedź #5 dnia: 20 Sierpnia 2012, 18:46:04 »
Taka opcja znajduje się w skryptach do 3DMaxa. Posiadasz skrypty?
Niestety nie.

Offline kamil1306

  • Wiadomości: 527
  • ER75 taki jak mój TATA
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 4
Odp: Błąd w Rainsted podczas exportu modelu .3ds
« Odpowiedź #6 dnia: 20 Sierpnia 2012, 18:48:01 »
@macius5991 wszystko dokładnie wytłumaczył:)

Offline Mechu12

  • Wiadomości: 44
  • ET22-1209
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Błąd w Rainsted podczas exportu modelu .3ds
« Odpowiedź #7 dnia: 20 Sierpnia 2012, 18:48:19 »
Po podmienieniu modelu w maszynie lok jest obrócony. W dodatku nie posiada tekstury oraz świateł. Czy jest możliwość usunięcia tego błędu?
« Ostatnia zmiana: 20 Sierpnia 2012, 22:33:47 wysłana przez Mechu12 »

Offline Sawi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 9224
  • O.M.D - Electricity, O.M.D - Enola Gay. 01.09.2012
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 744
Odp: Błąd w Rainsted podczas exportu modelu .3ds
« Odpowiedź #8 dnia: 20 Sierpnia 2012, 23:46:47 »
Z jakiej PC korzystasz? Jak z PC11, to tam w plikach t3d nie znajdziesz jawnych rozszerzeń. Pewnie, dlatego ten model jest biało-szary.
Życie jest bardzo kruche i w najmniej oczekiwanym momencie tracisz bliskich. Nie widzisz kogoś lata i nagle już tej osoby nie ma :(. Jedynie co tobie zostaje, to wspomnienia http://www.youtube.com/watch?v=Rk_sAHh9s08 "Co mnie nie zabije, to mnie wzmocni".

Offline Mechu12

  • Wiadomości: 44
  • ET22-1209
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Błąd w Rainsted podczas exportu modelu .3ds
« Odpowiedź #9 dnia: 21 Sierpnia 2012, 09:05:05 »
Z jakiej PC korzystasz? Jak z PC11, to tam w plikach t3d nie znajdziesz jawnych rozszerzeń. Pewnie, dlatego ten model jest biało-szary.
Tak korzystam z PC11, zmieniłem w eu07.ini żeby czytał t3d (1), ale i tak nic nie pomogło. Czyli jedyne wyjście przejść do starej paczki :)?

Offline eu07-001

  • Wiadomości: 337
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: Błąd w Rainsted podczas exportu modelu .3ds
« Odpowiedź #10 dnia: 21 Sierpnia 2012, 09:55:21 »
Mam już skończony model w formacie 3ds.
W jakim programie modelujesz? Dobra już wiem, 3ds max.
Po podmienieniu modelu w maszynie lok jest obrócony.
Ustawiłeś hierarchię przed eksportem do 3ds?
http://sigman.kolej.org.pl/kurs-3dsmax/08.html
« Ostatnia zmiana: 21 Sierpnia 2012, 09:59:45 wysłana przez eu07-001 »

Offline Mechu12

  • Wiadomości: 44
  • ET22-1209
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Błąd w Rainsted podczas exportu modelu .3ds
« Odpowiedź #11 dnia: 21 Sierpnia 2012, 10:51:38 »
Po podmienieniu modelu w maszynie lok jest obrócony.
Ustawiłeś hierarchię przed eksportem do 3ds?
http://sigman.kolej.org.pl/kurs-3dsmax/08.html
[/quote]
Szczerze to mój pierwszy tego typu model chciałem tylko go troszkę pod modernizować na 201El, nie mam zielonego pojęcia na ten temat Hierarchii i pivotów :)

Offline eu07-001

  • Wiadomości: 337
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: Błąd w Rainsted podczas exportu modelu .3ds
« Odpowiedź #12 dnia: 21 Sierpnia 2012, 11:07:41 »
http://eu07.pl/forum/index.php/topic,1923.msg16947.html#msg16947
Ja tylko uzupełnię, że jak masz skomplikowany model, jak ET22, najpierw zaznaczasz obiekty najniżej w hierarchii i podpinasz je do ich "szefów", później to samo trzeba zrobić z tymi obiektami, aż na górze hierarchii zostanie submodel "banan", który ma 0 trójkątów, albo największy obiekt w modelu. Jak wygląda hierarchia ET22, możesz zobaczyć importując model t3d do Rainsted.

Offline Mechu12

  • Wiadomości: 44
  • ET22-1209
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Błąd w Rainsted podczas exportu modelu .3ds
« Odpowiedź #13 dnia: 21 Sierpnia 2012, 22:29:22 »
http://eu07.pl/forum/index.php/topic,1923.msg16947.html#msg16947
Ja tylko uzupełnię, że jak masz skomplikowany model, jak ET22, najpierw zaznaczasz obiekty najniżej w hierarchii i podpinasz je do ich "szefów", później to samo trzeba zrobić z tymi obiektami, aż na górze hierarchii zostanie submodel "banan", który ma 0 trójkątów, albo największy obiekt w modelu. Jak wygląda hierarchia ET22, możesz zobaczyć importując model t3d do Rainsted.
Model naprawdę nie jest skomplikowany, a co do hierarchii bawiłem się z tym 3 godz. i nadal tego nie kapuje. Główną bryłą jaka tam była to "zrobmiloda" i detale których nie potrafię uporządkować :). Nie ma jakiś innym możliwości aby obrócić ten model i nałożyć teksturkę?
Pozdrawiam!

Offline Sawi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 9224
  • O.M.D - Electricity, O.M.D - Enola Gay. 01.09.2012
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 744
Odp: Błąd w Rainsted podczas exportu modelu .3ds
« Odpowiedź #14 dnia: 21 Sierpnia 2012, 22:44:23 »
Szczerze to mój pierwszy tego typu model chciałem tylko go troszkę pod modernizować na 201El, nie mam zielonego pojęcia na ten temat Hierarchii i pivotów :)
Jak szczerze, to szczerze. Najlepiej zrobisz, jak zapoznasz się od początku do końca z poradnikiem @Sigman'a.
Życie jest bardzo kruche i w najmniej oczekiwanym momencie tracisz bliskich. Nie widzisz kogoś lata i nagle już tej osoby nie ma :(. Jedynie co tobie zostaje, to wspomnienia http://www.youtube.com/watch?v=Rk_sAHh9s08 "Co mnie nie zabije, to mnie wzmocni".