Autor Wątek:  SimRail2021 - Czyli Polski Symulator PKP  (Przeczytany 48807 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline jakubg1

  • Wydział Repozytorium
  • Wiadomości: 1510
  • MaSzyna ma szynę, szyna ma MaSzynę - na kołach.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1146
Odp: SimRail2021 - Czyli Polski Symulator PKP
« Odpowiedź #180 dnia: 05 Stycznia 2024, 13:18:20 »
I moim subiektywnym zdaniem grzebanie godzinami w MaSzynie to jakaś forma masochizmu, nikogo nie obrażając - każdy ma prawo robić co chce, każdy ma prawo wyboru,
Opisywanie naszej działalności jako masochizm to idealny dowód na to, że nawet administracja tego projektu nie widzi już żadnych szans. Dlaczego więc nie zamknąć projektu już teraz? Szkoda miejsca w internecie, szkoda czasu na projekty, możemy przecież spędzić ten czas w pracy, z rodziną i na wyjściach na powietrze, wszyscy przechodźmy do SimRaila.

Mieliśmy się nie kłócić, ale widząc takie wypowiedzi, nóż sam się w kieszeni otwiera.
« Ostatnia zmiana: 05 Stycznia 2024, 13:22:00 wysłana przez jakubg1 »
10 lat na forum MaSzyny!

Offline hanys

  • Deweloper
  • Wiadomości: 2475
    • Zobacz profil
    • Trainz Download Center
  • Otrzymane polubienia: 1091
Odp: SimRail2021 - Czyli Polski Symulator PKP
« Odpowiedź #181 dnia: 05 Stycznia 2024, 13:42:13 »
[...]
Dlaczego więc nie zamknąć projektu już teraz? Szkoda miejsca w internecie, szkoda czasu na projekty, możemy przecież spędzić ten czas w pracy, z rodziną i na wyjściach na powietrze, wszyscy przechodźmy do SimRaila.
[...]

I za to jestem za tym co pisałem  na czacie. Przeleję  to tu, bo z czatu przeleci.

Wydać  ostatnią paczkę co wisi na repo i przywrócić publikacje dodatków do działu  "Publikacji".
Przywrócić  obowiązek tworzenia paczki E3D oraz T3D jak kiedyś.
Każdy niech sobie rzepkę skrobie w własnym  zakresie i tyle.
Ewentualnie jak się nawarstwi dodatków  w publikacji zrobić  patch, dodatki zawarte w publiakcji odhaczyć jako wydane w patchu  albo zarchiwizować. Innego wyjścia ja nie widzę na chwilą obecną.  Siłą rzeczy SR wyparł Maszynę i było to już zasadządzone od samego początku.  Komu o zdrowych zmysłach  po 8 godzinach  pracy przed komputerem chciało by się  jeszcze cokolwiek robić  w ramach wolontariatu te same rzeczy co robi w pracy i ma za to płacone?  90% przypadkach nikomu. I oczywiście widać to gołym okiem, że ludzie zatrudnieni w SR a działający aktywnie w Maszynie, niestety ale Maszynę odłożyli na drugi plan - sam bym zresztą też  tak zrobił.

Offline robert357

  • Wiadomości: 160
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 184
Odp: SimRail2021 - Czyli Polski Symulator PKP
« Odpowiedź #182 dnia: 05 Stycznia 2024, 15:14:46 »
Co wątek gdy się wspomina o innych symulatorach jest przytaczany "koniec Maszyny, proszę się rozejść, nie warto robić cokolwiek, paczajcie jak inni robio to lepiej, to koniec, najlepiej sobie wszyscy idźcie". Nie wiem co się działo za kurtyną, pokłócili się tam wszyscy czy co, ale efekt jest taki, że to jest jawne sabotowanie i chęć przymusowego zakończenia hobbistycznego projektu przez swoje, i tylko swoje widzimisię.

Śledziłem kilka takich projektów, ale tylko tutaj to występuję. Wszędzie jak ktoś z jakiś przyczyn nie mógł albo już nie chciał robić nic, to po prostu odchodził, bez mlaskania i użalania się. Jest taki mod do Battlefielda 2, Project Reality, który powstał jakoś w 2004 roku i nadal jest rozwijany. Mało tego, osoby robiące tego moda nawet zmieniali trochę silnik i wiele rzeczy uważane za "hardcoded" zdołali w większym czy mniejszym stopniu zmienić. Każdy były deweloper ma rangę na forum. Jest takich kont 161 i nie widziałem wysypu pesymizmu jak tutaj. Tak, każda zmiana w rozgrywce zawsze powodowała jakiś szum, co oczywiste, ale nawet jak osoby zajmujące się tym modem postanowiły zrobić płatną grę Squad, to NIGDZIE nie było "Project Reality to syf, dajcie se spokój, przecież macie Squada, macie Hell Let Loose, paczcie, oni mogo, oni lepiej robio, silnik BF2 się nie nadaje, olejcie to". Zamiast tego nadal są tam prowadzone prace przez ludzi, co chcą to robić dla ludzi, co chcą w to grać.

Drugi projekt to Darkest Hour do jeszcze mniej popularnej gry Red Orchestra z 2006 roku. Tam nawet w pewnym momencie cała ekipa deweloperska się zmieniła i tam jest jeszcze lepiej, bo robią tam nowości dla zaledwie garstki osób (jeden niepełny serwer jest zawsze w weekendy - czy tak 40 osób). Więc się ogarnijcie.
« Ostatnia zmiana: 05 Stycznia 2024, 15:17:57 wysłana przez robert357 »

Offline pozdze

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 490
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 268
Odp: SimRail2021 - Czyli Polski Symulator PKP
« Odpowiedź #183 dnia: 19 Stycznia 2024, 10:02:44 »


Śledziłem kilka takich projektów, ale tylko tutaj to występuję.

Wiadomo kto przychodzi i robi zamęt. U kogo Maszyna jest solą w oku? Wystarczy przeczytać puentę z ostatniego postu Wingera. Osobiście jeśli mam się wypowiedzieć  to odstręcza mnie od Simrail ta księżycowa aura stworzona przez wyprane kolory bez życia, wszystkiego co jest na scenerii. 
« Ostatnia zmiana: 19 Stycznia 2024, 10:15:14 wysłana przez pozdze »
Łukasz Jachimek

Online AlbatrosPoland

  • Wiadomości: 33
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 22
Odp: SimRail2021 - Czyli Polski Symulator PKP
« Odpowiedź #184 dnia: 26 Stycznia 2024, 16:37:14 »
Pomarudzę dalej... Pochwalę też.
Pojeździłem "Kiblem" w SR i w Maszynie. W SR widać prędkościomierz, zegary i wajchę hamulca jednocześnie i to jest +. W M płynniej się hamuje ( nie wiem jak realu ).
Czegoś mi jednak brakowało, ale nie wiedziałem czego... No tak. Specjaliści od SR zapomnieli o cykaniu prędkościomierza... Nie cyka w EN, a ni w EU07.
Pojazdy: Cała flota Albatros Poland, Logwin, MZK Bydgoszcz
Lokomotywy: ET22
Szybowce: Bocian, Puchacz

Offline Miłosz Dorsz

  • Administrator
  • Wiadomości: 1365
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3495
Odp: SimRail2021 - Czyli Polski Symulator PKP
« Odpowiedź #185 dnia: 26 Stycznia 2024, 17:42:26 »
widać prędkościomierz, zegary i wajchę hamulca jednocześnie i to jest +.
W maszynie też może być widać, wystarczy zmienić FoV albo w ustawieniach, albo podczas rozgrywki (Ctrl + scroll).
Projekty skończone i potencjalnie przyszłe: KLIK

Offline robert357

  • Wiadomości: 160
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 184
Odp: SimRail2021 - Czyli Polski Symulator PKP
« Odpowiedź #186 dnia: 26 Stycznia 2024, 18:38:44 »
Mało tego, można sobie bez problemu ustawiać kamerę i ją zapisać dla obecnej sesji klikając F4 (kamera zewnętrzna). W SR tego brakuje co mnie dziwi, bo taki TrackIR bez problemu działa i w takim Traxxie jest wymagany, by móc kliknąć w przyciski schowane za wajchami bez wstawania z fotela.

Offline Malina

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 52
  • ͡º ͜ʖ͡º
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 60
Odp: SimRail2021 - Czyli Polski Symulator PKP
« Odpowiedź #187 dnia: 26 Stycznia 2024, 20:11:30 »
Wygląda na to że jednak projekt doszedł ostatnimi czasy do ściany. Z jednej strony słuchanie komentarzy użytkowników "w wagonie silnikowym EN57 nie ma szafki NN" spowodowałoby całkowity rozpad, ale z drugiej strony lekceważenie konkretnych uwag graczy, które faktycznie dużo znaczą to idealny przepis na porażkę. Ile to gier było takich, które w dniu premiery powodowały ekstazę, miliony pobrań, a w miarę uspokojenia emocji wychodziły coraz to kolejne patologie i dla jednych to był koniec a drudzy po przywaleniu o ziemię podnieśli się z jeszcze lepszymi efektami.
Tu na plusie jest MaSZyna - bo spadek graczy i innych zainteresowanych nie spowoduje jakieś wielkiej tragedii bo nikt za nic nikomu nie płaci, ale w przypadku firmy tworzącej grę może to być dość dotkliwe. Jeżeli ich działania są faktycznie takie jak w załączniku to sami sobie strzelą w stopę, bo akurat w ich przypadku wypalenie graczy = strata finansowa (?)

Już jak koniecznie trzeba wbić szpikulec to pomijając brak cykania prędkościomierza w SR to chciałem zauważyć że w MaSZynie trąbki pneumatyczne działają przy wartościach 0 MPa, ułożenie 100 metrów toru zajmuje tydzień nie mówiąc o stworzeniu łuku, nie wspominając o silniku graficznym i stanie scenerii, które pamiętają aferę Rywina ;) Ale tu przynajmniej wszystko jest w testach, wszystko w devs, wszystko będzie - w przeciwieństwie do SR - gdzie przynajmniej pendolino jest :D
Ja to mogę powiedzieć coś na ten temat, że po prostu ja na ten temat nic za bardzo nie mogę powiedzieć ugułem.

Offline trzecia_bateria

  • Wiadomości: 48
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 43
Odp: SimRail2021 - Czyli Polski Symulator PKP
« Odpowiedź #188 dnia: 27 Stycznia 2024, 08:55:05 »
Ktoś na Simrailowym Discordzie ładnie to podsumował. Gracze są największą zaletą tej gry, jak i jej największym problemem. Z perspektywy swojego czasu dość aktywnego gracza multi, muszę się z tym zgodzić. Multi na początku było miodne, głównie przez entuzjastów, których wtedy było multum. Potem ci entuzjaści odeszli, być może zniechęceni brakiem aktualizacji albo po prostu ogólnym charakterem tej produkcji. Na ich miejsce przybyli eksperci lat 12. I to nie wiek jest problemem, problemem jest ich niechęć do nauki czegokolwiek i wielka pasja do niszczenia innym rozgrywki. Podejście to głównie "JA tu jestem dyżurnym, JA się mam dobrze bawić a ty stój sobie na czerwonym pół dnia" . Ja się przez to wycofałem z multi, a że SR nie ma w zasadzie singla... Zaglądam sobie tam czasem, jak się akurat jakiś scenariusz od społeczności pojawi. Ps. Znowu im się opóźnia patch a deweloperzy nabrali wody w usta, więc głosów że SR umiera też jest dużo. Chyba więcej nawet niż takich, które głoszą śmierć Maszyny :)

Online AlbatrosPoland

  • Wiadomości: 33
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 22
Odp: SimRail2021 - Czyli Polski Symulator PKP
« Odpowiedź #189 dnia: 29 Stycznia 2024, 17:19:24 »
W maszynie też może być widać, wystarczy zmienić FoV albo w ustawieniach, albo podczas rozgrywki (Ctrl + scroll).

A to dziękuję, nie wiedziałem.

Już jak koniecznie trzeba wbić szpikulec to pomijając brak cykania prędkościomierza w SR to chciałem zauważyć że w MaSZynie trąbki pneumatyczne działają przy wartościach 0 MPa

Cykanie prędkościomierza, to coś, co jest niepowtarzalne, niesłyszalne w innych środkach komunikacji. Jest esencją jazdy na starych pojazdach szynowych. Często w komentarzach, pod filmami z jazd w kabinach, są pytania co to takiego. Jeśli tacy specjaliści od SR zapomnieli o tym, to ja nie mam więcej pytań... Przytoczone trąbki EN w Maszynie są lepsze. Jeden ton w SR jest skopany.

Pojazdy: Cała flota Albatros Poland, Logwin, MZK Bydgoszcz
Lokomotywy: ET22
Szybowce: Bocian, Puchacz

Offline wacek12321

  • Wiadomości: 269
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 220
Odp: SimRail2021 - Czyli Polski Symulator PKP
« Odpowiedź #190 dnia: 29 Stycznia 2024, 18:09:27 »
Przecież prędkościomierz normalnie wydaje dźwięki, nie wiem o co chodzi, wystarczy parę razy przejść z kamery zewnętrznej do kamery wewnątrz i działa bo się buguje zauważyłem.
Z symulatorem od 2008 roku :D

Offline mareczek

  • Deweloper
  • Wiadomości: 653
    • Zobacz profil
    • Galeria Fotograficzna Mareczka
  • Otrzymane polubienia: 317
Odp: SimRail2021 - Czyli Polski Symulator PKP
« Odpowiedź #191 dnia: 29 Stycznia 2024, 21:26:04 »
No to chyba o tym piszemy. Syczenie kranu hamulca też raz syczy raz nie, raz to jakiś fragment dźwięku poleci i tyle.

A EN71 chyba dalej ciągnie tylko na pierwszym silnikowym, drugi coś nie chce dawać mocy. Kombinowaliśmy z Piotrem z SR, ale nie pykło.

Offline robert357

  • Wiadomości: 160
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 184
Odp: SimRail2021 - Czyli Polski Symulator PKP
« Odpowiedź #192 dnia: 28 Lutego 2024, 14:56:38 »
Właśnie się pojawiły screeny i filmik z przedziału maszynowego ET22. No, czyli się jednak dało i nie tylko można poklikać po baterii ale także po innych przełącznikach, przekaźnikach etc.

Offline chyzy17

  • Wiadomości: 250
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 16
Odp: SimRail2021 - Czyli Polski Symulator PKP
« Odpowiedź #193 dnia: 28 Lutego 2024, 16:06:06 »
Mam nadzieję, że do en57 dorobią w jakimś patchu klikalną i funkcjonalną szafę NN. Bo póki co to średnio z tym uruchamianiem jest, a jak widać da się. Tym bardziej, że zrobili wc...
« Ostatnia zmiana: 28 Lutego 2024, 16:07:14 wysłana przez chyzy17 »

Offline Piotr93

  • Deweloper
  • Wiadomości: 1673
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1075
Odp: SimRail2021 - Czyli Polski Symulator PKP
« Odpowiedź #194 dnia: 28 Lutego 2024, 16:51:45 »
Ta kabina EN57 i ET22 to wygląda jakby prosto z produkcji wyszła, wszystko czyste, błyszczące się jak wiadomo co, zero brudu, odrapanych ścian czy pulpitów jak to w rzeczywistości. Na zewnątrz widziałem podobnie, mam nadzieję że zmienią trochę to podejście i zaczną podchodzić do tego realniej.

Offline Malina

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 52
  • ͡º ͜ʖ͡º
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 60
Odp: SimRail2021 - Czyli Polski Symulator PKP
« Odpowiedź #195 dnia: 28 Lutego 2024, 17:00:57 »
Wszystko jest zgodne z propagandą sianą przez UTK, zwłaszcza że ten symulator ma błogosławieństwo Ignasia Góry i jego fachowców rozbijających się husarzami na koziołkach uporowych. Tak więc nie ma mowy o fekaliach na fotelu, petach za kranem maszynisty czy brudu na pulpicie od sardynek w puszcze który można zeskrobywać szpachelką :) Wszystko jest więc zgodne z wykresami, tabelkami i publikacjami pochłaniającymi po 10 000 kartek A4 ;) 
Ja to mogę powiedzieć coś na ten temat, że po prostu ja na ten temat nic za bardzo nie mogę powiedzieć ugułem.

Offline barman_2000

  • Wiadomości: 151
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 121
Odp: SimRail2021 - Czyli Polski Symulator PKP
« Odpowiedź #196 dnia: 29 Lutego 2024, 11:41:53 »
Tu nawet nie o samo UTK chodzi co też o przewoźników, użyczają swoje loga to chcą się prezentować ładnie a nie na poobijanych i brudnych pojazdach.

Offline Piotr93

  • Deweloper
  • Wiadomości: 1673
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1075
Odp: SimRail2021 - Czyli Polski Symulator PKP
« Odpowiedź #197 dnia: 29 Lutego 2024, 16:14:22 »
I również z takiego powodu, dla mnie maszyna jest nr.1, to jest oczywiście tylko moja własna opinia.
« Ostatnia zmiana: 29 Lutego 2024, 18:17:07 wysłana przez Piotr93 »

Offline matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 6093
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2069
Odp: SimRail2021 - Czyli Polski Symulator PKP
« Odpowiedź #198 dnia: 29 Lutego 2024, 21:38:03 »
[...]chcą się prezentować ładnie a nie na poobijanych i brudnych pojazdach.
Kiedyś czytałem, że z tego powodu nie ma gniecenia blach w ETS2.
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Offline barman_2000

  • Wiadomości: 151
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 121
Odp: SimRail2021 - Czyli Polski Symulator PKP
« Odpowiedź #199 dnia: 29 Lutego 2024, 22:05:01 »
Tak samo jak w większości nowych gier samochodowych na licencji model zniszczeń jest znikomy ponieważ producenci aut sobie nie życzą rozbijania swoich modeli. Tak samo jest z grą F1, model zniszczeń jest jaki jest bo na więcej się FIA nie zgadza.

Offline robert357

  • Wiadomości: 160
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 184
Odp: SimRail2021 - Czyli Polski Symulator PKP
« Odpowiedź #200 dnia: 29 Lutego 2024, 22:59:34 »
Akurat jeżeli chodzi o samochody, to jest wymóg nakładany przez producentów, aby zniszczenia nie obejmowały kabiny. Czyli przód i tył mogą się gnieść i ewentualnie boki powgniatać, ale kabina ma być nietknięta. Tak było np. w Driver: San Francisco.

Offline Krakowski_kolejarz

  • Wiadomości: 37
  • Aktualne praca: EU07-037 z żółtym czołem.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 9
Odp: SimRail2021 - Czyli Polski Symulator PKP
« Odpowiedź #201 dnia: 29 Lutego 2024, 23:09:08 »
Tak samo jak w większości nowych gier samochodowych na licencji model zniszczeń jest znikomy ponieważ producenci aut sobie nie życzą rozbijania swoich modeli. Tak samo jest z grą F1, model zniszczeń jest jaki jest bo na więcej się FIA nie zgadza.

A czy wziąłeś pod uwagę BeamNG.drive? W tej grze akurat można zniszczyć cały samochód doszczętnie.
Nagrywam lokomotywy na TikToka i to w sumie całe podsumowanie mnie... moje życie jest trochę nudne. Na TikToku nazwa taka sama jak na forum.
Aktualne projekty:
https://docs.google.com/spreadsheets/d/1Unz2oAjjFNfj-Owp48rr6BkW-Ck_gPsELJOR8_t6wJQ/edit#gid=0

Offline x_Zielu

  • Deweloper
  • Wiadomości: 837
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1247
Odp: SimRail2021 - Czyli Polski Symulator PKP
« Odpowiedź #202 dnia: 29 Lutego 2024, 23:12:35 »
Mam tę produkcję i oficjalnie nie znajdziesz tam licencjonowanych pojazdów.
Taurusy, to jest przyszłość. Chociaż teraz to i inne pojazdy Siemensa :3
Aktualne projekty: Link

Offline barman_2000

  • Wiadomości: 151
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 121
Odp: SimRail2021 - Czyli Polski Symulator PKP
« Odpowiedź #203 dnia: 02 Marca 2024, 10:09:31 »
Akurat jeżeli chodzi o samochody, to jest wymóg nakładany przez producentów, aby zniszczenia nie obejmowały kabiny. Czyli przód i tył mogą się gnieść i ewentualnie boki powgniatać, ale kabina ma być nietknięta. Tak było np. w Driver: San Francisco.

Może wtedy, obecnie co najwyżej może być lakier zdarty. Zobacz sobie na nową Forze czy Gran Turismo.

A czy wziąłeś pod uwagę BeamNG.drive? W tej grze akurat można zniszczyć cały samochód doszczętnie.

A czytałeś w ogóle co napisałem? Gdzie w BeamNG są licencjonowane samochody? Tam gdzie nie ma licencji nic twórców nie ogranicza.