Autor Wątek:  Jak tam prace nad modelami?  (Przeczytany 179403 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline szogun

  • Wiadomości: 5629
  • Nie matura a chęć szczera zrobi z Ciebie oficera!
    • Zobacz profil
    • szogun Studio
  • Otrzymane polubienia: 560
Odp: Jak tam prace?
« Odpowiedź #210 dnia: 29 Sierpnia 2012, 11:21:32 »
Zmień EXE :P
Skoro kot robi MIAU czyli miauczy, to dlaczego pies szczeka a nie hauka?
Informacje o trwających pracach -> facebook.com/szogunstudio

Offline SKP

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1692
  • Stwierdzanie Końca Pociągu
    • Zobacz profil
    • Śledź na bieżąco odjazdy z Twojego ulubionego przystanku - Gdańsk
  • Otrzymane polubienia: 32
Odp: Jak tam prace?
« Odpowiedź #211 dnia: 29 Sierpnia 2012, 11:37:28 »
355 to "towar z najwyższej półki" ;)

Na przedstawionych wcześniej screenach też jest Plane - inaczej się po prostu tego zrobić nie da. Wiele warstw drzew robiłem na Manewrowie4 (de facto jest to główna stacja na mojej scn.) i czy wygląda to lepiej niż na poprzednich screenach (zał.)? A FPS jest o wiele niższy.
« Ostatnia zmiana: 29 Sierpnia 2012, 11:38:48 wysłana przez SKP »
Scenarzysta teoretyk. Trasopisarz doświadczalny.

Offline matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 6089
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2066
Odp: Jak tam prace?
« Odpowiedź #212 dnia: 29 Sierpnia 2012, 11:40:27 »
Jak dla mnie ładniej prezentują się poprzednie.

  Dodano: 29 Sierpnia 2012, 11:42:25
Kto zgadnie gdzie to jest?
Są modele zwrotnic w maszynie do rozstawu 750?
« Ostatnia zmiana: 29 Sierpnia 2012, 11:42:25 wysłana przez matek123 »
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6306
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 336
Odp: Jak tam prace?
« Odpowiedź #213 dnia: 29 Sierpnia 2012, 11:43:54 »
Są modele zwrotnic w maszynie do rozstawu 750?
Nie ma, chyba że ktoś niedawno zrobił.
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 6089
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2066
Odp: Jak tam prace?
« Odpowiedź #214 dnia: 29 Sierpnia 2012, 11:44:16 »
Są modele zwrotnic w maszynie do rozstawu 750?
Nie ma, chyba że ktoś niedawno zrobił.
Dziękuję.
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Online eu07-001

  • Wiadomości: 337
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: Jak tam prace?
« Odpowiedź #215 dnia: 29 Sierpnia 2012, 11:50:04 »
Podsypek? Bardzo łatwo takie zrobić z poziomu 3ds/gmax. Trzeba stworzyć w jET-cie osobno tor prosty i zwrotny, zaimportować, stworzyć splinem przekrój podsypki oraz nadać Loft. Nie wiem tylko jak stworzyć dla nich teksturę.

Offline janek32

  • Wiadomości: 567
  • EMIT Ghp400M4C
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Jak tam prace?
« Odpowiedź #216 dnia: 29 Sierpnia 2012, 11:54:54 »
Znowu zabrałem się za oświetlenie okien w bohunach, tym razem zamierzam zrobić dla wszystkich tekstur z PC2011. Wstępna wersja w załączniku, do poprawy jasność i kolor.
-Środa 844012.
-Zgłaszam się.
-Zapytaj energetykę, czy zapłacili rachunki, luzem ciągniemy i jest 2900.

Online eu07-001

  • Wiadomości: 337
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: Jak tam prace?
« Odpowiedź #217 dnia: 29 Sierpnia 2012, 13:40:51 »
Porawiłem skrypt do wstawiania semaforów. W poprzedniej wersji jakby nie było przycisków dla SK, TK oraz MK. Powinien pasować i do 3ds i do gmax (na 3ds-owych).

Offline Maxiu

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 338
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Jak tam prace?
« Odpowiedź #218 dnia: 29 Sierpnia 2012, 16:46:40 »
To wygląda jak trasa przez Bory Tucholskie ;)

Offline PanMechanik

  • Wiadomości: 838
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: Jak tam prace?
« Odpowiedź #219 dnia: 29 Sierpnia 2012, 21:46:06 »
Znowu zabrałem się za oświetlenie okien w bohunach, tym razem zamierzam zrobić dla wszystkich tekstur z PC2011. Wstępna wersja w załączniku, do poprawy jasność i kolor.

Coś ciemne to podświetlenie.

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6306
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 336
Odp: Jak tam prace?
« Odpowiedź #220 dnia: 29 Sierpnia 2012, 21:54:36 »
Znowu zabrałem się za oświetlenie okien w bohunach, tym razem zamierzam zrobić dla wszystkich tekstur z PC2011. Wstępna wersja w załączniku, do poprawy jasność i kolor.
A nie można by tego w końcu jakoś porządnie zrobić, żeby nie trzeba było oddzielnego modelu dla każdego wagonu i żeby światła w przedziałach dało się gasić niezależnie?
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline MaciejM

  • Wiadomości: 4095
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1231
Odp: Jak tam prace?
« Odpowiedź #221 dnia: 29 Sierpnia 2012, 22:01:49 »
Np. z poziomu startera? Czy względem oświetlenia?
PKP Intercity Zakład Centralny w Warszawie

14 lat z MaSzyną!

Offline PanMechanik

  • Wiadomości: 838
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: Jak tam prace?
« Odpowiedź #222 dnia: 29 Sierpnia 2012, 23:01:07 »
Mamy w symulatorze czas. Jest zegar. Jarku, dało by się stworzyć coś takiego, żeby światła w przedziałach (wybranych losowo) zapaliły się przykładowo o 19:00, a zgasły o 6:00? Tylko, że mnie wydaje się, że żeby to spełniło swoją funkcje to należało by dopracować coś na kształt automatycznej zmienności pory dnia. Czyli zaczynamy służbę późnym popołudniem, kiedy jest jeszcze widno, a kończymy ciemną nocą. Jest to wykonalne?

Offline Paczkuś

  • Wiadomości: 433
  • Mój nick się odmienia przez przypadki.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Jak tam prace?
« Odpowiedź #223 dnia: 29 Sierpnia 2012, 23:03:42 »
Mamy w symulatorze czas. Jest zegar. Jarku, dało by się stworzyć coś takiego, żeby światła w przedziałach (wybranych losowo) zapaliły się przykładowo o 19:00, a zgasły o 6:00? Tylko, że mnie wydaje się, że żeby to spełniło swoją funkcje to należało by dopracować coś na kształt automatycznej zmienności pory dnia. Czyli zaczynamy służbę późnym popołudniem, kiedy jest jeszcze widno, a kończymy ciemną nocą. Jest to wykonalne?
Co prawda nie do mnie, dałoby się.
Solo oración!

Offline up5358

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 649
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 4
Odp: Jak tam prace?
« Odpowiedź #224 dnia: 30 Sierpnia 2012, 00:12:31 »
Jak tam prace ?

A powoli i do przodu... Zdjęcia na teksturę EU07-334 autorstwa 07-483 przygotowane w nakładania na teksturę. Parę dni mi z tym zeszło, bo kolegów pytałem o kwestie związane z PS, PDF-a czytałem i kroczek po kroczku (bo na pewno nie krok po kroku) działałem na miarę wolnego czasu. 

Jako tekstura, na którą będę nakładał "wycinanki" i spasowywał to w jedną całość, służy mi 303e-310.tga

Jak się coś pojawi konkretnego do pokazania to w "na warsztacie" pokarzę pierwsze efekty. Myślę, że w niedzielę wieczorem.

Offline Cesky Kretek

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1712
  • Trust no one.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 159
Odp: Jak tam prace?
« Odpowiedź #225 dnia: 30 Sierpnia 2012, 17:13:29 »
To prawda, @Cesky, peron świetny ;)
A @Benek Twój też niczego sobie, choć bardziej nadaje się na czynny peron, jest za mało zarośnięty jak na nieczynny. Ponadto ta brązowa tekstura wygląda... nienaturalnie.
Mam jeszcze zdjęcia boku peronu, możecie spróbować je wykorzystać: http://eu07.pl/userfiles/20311/foto-bok.JPG. W załączniku niższa rozdzielczość.


Udało mi się z pszenicą, teraz chciałbym zrobić kukurydzę. Nie pogardzę zdjęciami na teksturę, bo jak na razie tej rośliny nie mamy.
Z racji tego, że robiłem to na "bardzo szybko", użyłem standardowej tekstury chodnika, której zmieniłem poziomy i kontrast, na bok tego peronu użyłem zbyt 'czystej' tekstury - doskonale o tym wiem, ale napisałem, że to wersja testowa. Głównie chodziło mi o zasianie trawy na peronie i wypróbowanie nowego patentu - krzywej krawędzi peronu. W momencie wjeżdżania na taki przystanek, jako opuszczony/zaniedbany peron wygląda to super. Poprawię w wolnym czasie teksturę krawędzi peronu na bardziej ubrudzoną, zrobię kilka screenów i mogę komuś podesłać .max do dalszej zabawy. :)

Offline SKP

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1692
  • Stwierdzanie Końca Pociągu
    • Zobacz profil
    • Śledź na bieżąco odjazdy z Twojego ulubionego przystanku - Gdańsk
  • Otrzymane polubienia: 32
Odp: Jak tam prace?
« Odpowiedź #226 dnia: 30 Sierpnia 2012, 17:34:04 »
[...]mogę komuś podesłać .max do dalszej zabawy. :)
Aż mi ślinka cieknie :P Jak coś, to służę .t3d mojego pola :)
Scenarzysta teoretyk. Trasopisarz doświadczalny.

Offline Cesky Kretek

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1712
  • Trust no one.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 159
Odp: Jak tam prace?
« Odpowiedź #227 dnia: 30 Sierpnia 2012, 17:52:55 »
Zrobiłby ktoś może teksturę wagonu kinowego?
http://eu07.pl/forum/index.php/topic,7953.msg267602.html#msg267602
Załącznik :)

Cytuj
Aż mi ślinka cieknie :P Jak coś, to służę .t3d mojego pola :)
W GMAX odpalisz .max?

Offline SKP

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1692
  • Stwierdzanie Końca Pociągu
    • Zobacz profil
    • Śledź na bieżąco odjazdy z Twojego ulubionego przystanku - Gdańsk
  • Otrzymane polubienia: 32
Odp: Jak tam prace?
« Odpowiedź #228 dnia: 30 Sierpnia 2012, 18:01:24 »
Mogę zaimportować .3ds.
Scenarzysta teoretyk. Trasopisarz doświadczalny.

Offline ShaXbee

  • Administrator
  • Wiadomości: 1984
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Jak tam prace?
« Odpowiedź #229 dnia: 30 Sierpnia 2012, 18:27:28 »
@Ra: Moglbys sprawdzic pewien trik z tekstura trawy? Otoz w unreal engine zeby zwiekszyc szczegolowosc tekstury trawy bez efektu kafelkowania teksturuje sie z dwoma zestawami koordynatow - normalnym, i drugim pomnozonym (rozciagnietym) x 4.

Offline Tolein

  • Wiadomości: 483
  • Kanapowy Toromistrz
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Jak tam prace?
« Odpowiedź #230 dnia: 30 Sierpnia 2012, 18:45:24 »
Na jakiej zasadzie miałoby to działać? Masz na myśli takie rozwiązanie, w którym masz jedną warstwę opacity 50% z kafelkami o rozmiarze x "metrów", a drugą pod spodem opacity 100% i rozmiar kafelka 4*x "metrów"?
"Podejrzewam, że:
1. poświęcają na to niewiele czasu,
2. mają ograniczoną liczbę zwojów mózgowych, przez co są w stanie wykonywać tylko proste i powtarzalne czynności,
3. wydaje im się, że mogą nawet podbić kosmos, ale życie weryfikuje im to negatywnie."

Offline ShaXbee

  • Administrator
  • Wiadomości: 1984
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Jak tam prace?
« Odpowiedź #231 dnia: 31 Sierpnia 2012, 05:39:52 »
Tolein - dokladnie. Daje Ci to bardzo szczegolowa trawe bez zmian tekstur.

Offline Tolein

  • Wiadomości: 483
  • Kanapowy Toromistrz
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Jak tam prace?
« Odpowiedź #232 dnia: 31 Sierpnia 2012, 10:32:08 »
Obawiam się, że @Ra na słowo "alpha" wpada w taki dziwny specyficzny stan - blada twarz, rozszerzone źrenice, migotanie przedsionków, etc.
"Podejrzewam, że:
1. poświęcają na to niewiele czasu,
2. mają ograniczoną liczbę zwojów mózgowych, przez co są w stanie wykonywać tylko proste i powtarzalne czynności,
3. wydaje im się, że mogą nawet podbić kosmos, ale życie weryfikuje im to negatywnie."

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6306
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 336
Odp: Jak tam prace?
« Odpowiedź #233 dnia: 31 Sierpnia 2012, 10:40:02 »
Hm, ten stan jest chyba bliższy do patrzenia z politowaniem. Obecnie alpha jest pchana wszędzie, gdzie tylko się da. Efekt jest taki, że pod smugą latarni znikają wózki i inne dolne fragmenty pojazdów. Pomysł jest ciekawy, aczkolwiek chciałbym najpierw dokończyć animacje pojazdów i wyświetlacze tekstowe.
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline ryba825

  • Wiadomości: 83
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Jak tam prace?
« Odpowiedź #234 dnia: 31 Sierpnia 2012, 17:07:57 »
Macie jakąś "to-do" listę do symulatora?

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6306
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 336
Odp: Jak tam prace?
« Odpowiedź #235 dnia: 31 Sierpnia 2012, 17:13:01 »
Jakaś jest. Chociaż ja tam wolę, jak mi ktoś konkretną koncepcję wraz z odpowiednimi plikami przygotuje i "męczy" o to, by zadziałało prawidłowo. Bo tak to ktoś cośkolwiek chlapnie na listę "to do", po czym ja zrobię i nawet nikt tego testować nie chce, nie mówiąc o jakimś szerszym wykorzystaniu.

Przykładowo: 10 kamer - są, tylko nie ma kto ich ustawiać na sceneriach, użycie tekstury zewnętrznej w kabinie - najpierw było wiele głosów, że bardzo by się przydało, a jak jest już od roku, to nagle nie ma zapotrzebowania i nawet nie wiadomo, czy w ogóle działa.
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline SKP

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1692
  • Stwierdzanie Końca Pociągu
    • Zobacz profil
    • Śledź na bieżąco odjazdy z Twojego ulubionego przystanku - Gdańsk
  • Otrzymane polubienia: 32
Odp: Jak tam prace?
« Odpowiedź #236 dnia: 31 Sierpnia 2012, 17:14:00 »
To ja Cię w sprawie trawy na torach pomęczyć muszę :)
Scenarzysta teoretyk. Trasopisarz doświadczalny.

Offline ryba825

  • Wiadomości: 83
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Jak tam prace?
« Odpowiedź #237 dnia: 31 Sierpnia 2012, 17:49:57 »
Jakaś jest. Chociaż ja tam wolę, jak mi ktoś konkretną koncepcję wraz z odpowiednimi plikami przygotuje i "męczy" o to, by zadziałało prawidłowo.
No i takie głównie propozycje powinny na "to do" listę trafiać. Powinna być koncepcja, jakiś projekt, co, gdzie, dlaczego, a nie tylko hasło.

Offline Tolein

  • Wiadomości: 483
  • Kanapowy Toromistrz
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Jak tam prace?
« Odpowiedź #238 dnia: 31 Sierpnia 2012, 20:16:06 »
@Ra chodzi chyba bardziej o konkretne wdrażanie jakichś rozwiązań, a ty, z tego co zrozumiałem, masz na myśli bardziej listę zagadnień, dla których trzeba znaleźć rozwiązanie. Niezależnie czy tym rozwiązaniem będzie wymodelowanie jakiegoś obiektu, stworzenie tekstury, czy zaprogramowanie modelu silnika asynchronicznego z rozruchem tyrystorowym.
Mnie by interesowała jeszcze jedna odmiana planu, mianowicie rozpiska, w której określone byłyby "programowe" poziomy złożoności (chodzi mi o ilość trójkątów) modeli dla kolejnych stopni LoD, w zależności od roli jaką pełni dany obiekt w symulatorze. Tak, żeby ktoś nie produkował super-wiaty na przystanku osobowym, przez który przelatujemy 160kmph, albo bardzo realistycznego wiaduktu kolejowego, którego i tak nie widać, bo jedziemy po nim.
Swoją drogą, @Ra jak tam prace nad wdrożeniem konstrukcji schematowych (nie wiem jak to profesjonalnie nazywacie, o wy, mądrzy ludzie). Chodzi mi o ten pomysł, żeby schemat elektryczny czy pneumatyczny czy hydrauliczny lokomotywy (czy czegokolwiek innego) odwzorowywać konstruując układ jak na schemacie, z przygotowanych wcześniej obiektów.
"Podejrzewam, że:
1. poświęcają na to niewiele czasu,
2. mają ograniczoną liczbę zwojów mózgowych, przez co są w stanie wykonywać tylko proste i powtarzalne czynności,
3. wydaje im się, że mogą nawet podbić kosmos, ale życie weryfikuje im to negatywnie."

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6306
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 336
Odp: Jak tam prace?
« Odpowiedź #239 dnia: 31 Sierpnia 2012, 21:28:22 »
Swoją drogą, @Ra jak tam prace nad wdrożeniem konstrukcji schematowych (nie wiem jak to profesjonalnie nazywacie, o wy, mądrzy ludzie). Chodzi mi o ten pomysł, żeby schemat elektryczny czy pneumatyczny czy hydrauliczny lokomotywy (czy czegokolwiek innego) odwzorowywać konstruując układ jak na schemacie, z przygotowanych wcześniej obiektów.
Jak mi ktoś przygotuje odpowiednie pliki, to będę o tym myślał. Podjąłem decyzję, że jeśli nie będzie konkretnie zainteresowanej tematem osoby, która przygotuje odpowiednie dane i będzie testować efekty, to nie robię nic. Bo tak to coś zrobię i po roku muszę tłumaczyć, że to przecież już jest...
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni