Autor Wątek:  Warsztat teksturowy Kuby i ogólne cuda Łukasza vel @dymus.  (Przeczytany 65685 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Online ST44-003

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2958
  • EU07-001
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 318
Warsztat teksturowy Kuby i ogólne cuda Łukasza vel @dymus.
« dnia: 13 Sierpnia 2012, 20:14:04 »
Coming soon...
W tym miejscu będę "nagłaśniał" wszelkie projekty których obecnie się podejmuję. Tak wiem, czoło idzie całkiem do poprawy. ;)
Pytanie jest tylko o system nazewnictwa tekstur. Czy malowania pomarańczowe i jagodowe traktuje się jako "hist" czy też niekoniecznie?
« Ostatnia zmiana: 30 Lipca 2016, 09:55:11 wysłana przez ST44-003 »

Offline Sawi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 9217
  • O.M.D - Electricity, O.M.D - Enola Gay. 01.09.2012
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 742
Odp: EP09-032
« Odpowiedź #1 dnia: 13 Sierpnia 2012, 20:55:46 »
Pomarańczowe malowanie było pierwszym na dziewiątkach, więc dobrze by było dodać do nazwy tekstury i w pliku textures.txt hist.

  Dodano: 13 Sierpnia 2012, 20:59:47
Dobrym tego przykładem jest czesiek. Pomarańczowe malowanie jest hist, a  Cargo bez.
« Ostatnia zmiana: 13 Sierpnia 2012, 20:59:47 wysłana przez Sawi »
Życie jest bardzo kruche i w najmniej oczekiwanym momencie tracisz bliskich. Nie widzisz kogoś lata i nagle już tej osoby nie ma :(. Jedynie co tobie zostaje, to wspomnienia http://www.youtube.com/watch?v=Rk_sAHh9s08 "Co mnie nie zabije, to mnie wzmocni".

Offline MaciejM

  • Wiadomości: 4094
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1228
Odp: EP09-032
« Odpowiedź #2 dnia: 13 Sierpnia 2012, 21:11:26 »
Moim zdaniem wszystko to, czego spotkać nie możemy obecnie na torach w świecie realnym, a możemy spotkać na symkowych szlakach powinno mieć cząstkę "-hist". Ograniczyłbym się tutaj tylko do lokomotyw (chyba że ktoś chce szukać po całej Polsce konkretnych wagonów).
PKP Intercity Zakład Centralny w Warszawie

14 lat z MaSzyną!

Offline Sawi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 9217
  • O.M.D - Electricity, O.M.D - Enola Gay. 01.09.2012
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 742
Odp: EP09-032
« Odpowiedź #3 dnia: 13 Sierpnia 2012, 23:03:06 »
Nie jest to dobry pomysł, gdyż te pojazdy miały zapewne różne malowania, a oto się tutaj rozchodzi.

  Dodano: 13 Sierpnia 2012, 23:07:05
Nie o sam pojazd jako taki, lecz o jego malowanie.
« Ostatnia zmiana: 13 Sierpnia 2012, 23:07:05 wysłana przez Sawi »
Życie jest bardzo kruche i w najmniej oczekiwanym momencie tracisz bliskich. Nie widzisz kogoś lata i nagle już tej osoby nie ma :(. Jedynie co tobie zostaje, to wspomnienia http://www.youtube.com/watch?v=Rk_sAHh9s08 "Co mnie nie zabije, to mnie wzmocni".

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6305
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 335
Odp: EP09-032
« Odpowiedź #4 dnia: 13 Sierpnia 2012, 23:18:53 »
Zasadniczo wszystkie malowania będą kiedyś "hist". Raczej trzeba by nadać każdemu malowaniu jakiś krótki kod rozpoznawczy (3 znaki, góra 4), ewentualnie kod roku, od którego dane malowanie było użyte.
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline Sawi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 9217
  • O.M.D - Electricity, O.M.D - Enola Gay. 01.09.2012
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 742
Odp: EP09-032
« Odpowiedź #5 dnia: 13 Sierpnia 2012, 23:21:51 »
@Ra podoba mi się twój pomysł. Jestem za.
Życie jest bardzo kruche i w najmniej oczekiwanym momencie tracisz bliskich. Nie widzisz kogoś lata i nagle już tej osoby nie ma :(. Jedynie co tobie zostaje, to wspomnienia http://www.youtube.com/watch?v=Rk_sAHh9s08 "Co mnie nie zabije, to mnie wzmocni".

Offline MaciejM

  • Wiadomości: 4094
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1228
Odp: EP09-032
« Odpowiedź #6 dnia: 13 Sierpnia 2012, 23:25:24 »
Również na to nie wpadłem. Moim zdaniem rok może być jak najbardziej w porządku.
PKP Intercity Zakład Centralny w Warszawie

14 lat z MaSzyną!

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6305
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 335
Odp: EP09-032
« Odpowiedź #7 dnia: 13 Sierpnia 2012, 23:28:44 »
No to chyba najlepiej ostatnie 2 cyfry roku, lokomotywy rzadko jeżdżą ponad 100 lat. Tylko że rok może być trudno ustalić oraz trudno skojarzyć ze schematem malowania.
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline Sawi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 9217
  • O.M.D - Electricity, O.M.D - Enola Gay. 01.09.2012
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 742
Odp: EP09-032
« Odpowiedź #8 dnia: 13 Sierpnia 2012, 23:31:53 »
No to wtedy dodać do nazwy tekstury i pliku np (1), (2), (3) itd.
Życie jest bardzo kruche i w najmniej oczekiwanym momencie tracisz bliskich. Nie widzisz kogoś lata i nagle już tej osoby nie ma :(. Jedynie co tobie zostaje, to wspomnienia http://www.youtube.com/watch?v=Rk_sAHh9s08 "Co mnie nie zabije, to mnie wzmocni".

Offline mati189

  • Wiadomości: 12
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: EP09-032
« Odpowiedź #9 dnia: 14 Sierpnia 2012, 10:05:41 »
moim zadaniem zrób malowanie takie jak jest w 035 ale może by sie dało zrobić w Malowaniu Szwecji

Online ST44-003

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2958
  • EU07-001
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 318
Odp: EP09-032
« Odpowiedź #10 dnia: 14 Sierpnia 2012, 10:17:56 »
Niestety zostałem "zmolestowany" przez kolegę żeby akurat w tym malowaniu ją zrobić.
Pomysły z rokiem nie jest zły, zwłaszcza że na wielu maszynach można to odczytać po datach rewizji.
1) EP09-032_hist09
2) EP09-032_09
3) EP09-032_(2)
4) EP09-032_(09)
Tekstura powinna pójść na testy jeszcze w tym tygodniu, jednak są drobne chwilowe z czołem. Ale da rade ;)

moim zadaniem zrób malowanie takie jak jest w 035 ale może by sie dało zrobić w Malowaniu Szwecji
Kolego, nie jestem moderatorem ale mimo to:
-zdania z dużej litery i kropoka na jego końcu
-1) nie posiadała do tej pory malowania IC (ale niedługo pójdzie na naprawę więc wszystko jeszcze przed nią) przed naklejeniem jej flagi Szwecji.
 2) nie mam jej zdjęć w malowaniu szwecji.
Jeśli posiadasz jej zdjęcia w barwach Szwecji, podziel się nimi z nami/ze mną.
« Ostatnia zmiana: 14 Sierpnia 2012, 10:23:06 wysłana przez ST44-003 »

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6305
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 335
Odp: EP09-032
« Odpowiedź #11 dnia: 14 Sierpnia 2012, 10:20:44 »
Im krócej tym lepiej. Kiedyś była maniera zapisywania roku z apostrofem, czyli EP09-032'09.
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Online ST44-003

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2958
  • EU07-001
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 318
Odp: EP09-032
« Odpowiedź #12 dnia: 14 Sierpnia 2012, 10:27:13 »
@Ra, dobra, coś jeszcze pokombinuje, bo przecież do dyspozycji mamy jeszcze obrazek "mini". Będzie działać, w to nie wątpie :D

Offline up5358

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 649
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 4
Odp: EP09-032
« Odpowiedź #13 dnia: 14 Sierpnia 2012, 18:56:26 »
Idąc tym tokiem nazewnictwa proponuję wszelkie EP09 w barwach Euro (w przyszłości EU44) nazywać wg schematu 104e3-018-euro/EP09-018-euro.  Każdy załapie o jaki okres chodzi, a te okleiny na wszelkich "epokach" je posiadających zejdą i niebawem także będą historyczne.

Offline Sawi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 9217
  • O.M.D - Electricity, O.M.D - Enola Gay. 01.09.2012
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 742
Odp: EP09-032
« Odpowiedź #14 dnia: 14 Sierpnia 2012, 19:24:43 »
Co najmniej już dwie epoczki nie mają oklein, więc wygląda na to, że etap ich ściągania z nich został przyśpieszony.
Życie jest bardzo kruche i w najmniej oczekiwanym momencie tracisz bliskich. Nie widzisz kogoś lata i nagle już tej osoby nie ma :(. Jedynie co tobie zostaje, to wspomnienia http://www.youtube.com/watch?v=Rk_sAHh9s08 "Co mnie nie zabije, to mnie wzmocni".

Online ST44-003

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2958
  • EU07-001
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 318
Odp: EP09-032
« Odpowiedź #15 dnia: 14 Sierpnia 2012, 22:27:53 »
Help, bo jest zagwozdka. Problem dotyczy czoła tego wozu. Nie mogę go nijak spasować z bokiem. Próbowałem i na zdjęciach @hanysa i na zdjęciach kolegi dopasować czoło, ale nijak to nie wychodzi. Doradźcie coś, bo mnie już trafia. :/
Odrazu zaznaczam, robione Gimpem.

Offline Sawi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 9217
  • O.M.D - Electricity, O.M.D - Enola Gay. 01.09.2012
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 742
Odp: EP09-032
« Odpowiedź #16 dnia: 14 Sierpnia 2012, 22:36:35 »
Zapodaj screen z Gimpa.
Życie jest bardzo kruche i w najmniej oczekiwanym momencie tracisz bliskich. Nie widzisz kogoś lata i nagle już tej osoby nie ma :(. Jedynie co tobie zostaje, to wspomnienia http://www.youtube.com/watch?v=Rk_sAHh9s08 "Co mnie nie zabije, to mnie wzmocni".

Online ST44-003

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2958
  • EU07-001
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 318
Odp: EP09-032
« Odpowiedź #17 dnia: 14 Sierpnia 2012, 22:41:07 »
W kółkach są zaznaczone "przyfioletowione" miejsca w celu sprawdzenia zgodności koloru i światła. Dało to wynik negatywny, a próbki były brane właśnie z czoła ;/

Online matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 6074
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2053
Odp: EP09-032
« Odpowiedź #18 dnia: 14 Sierpnia 2012, 22:46:22 »
A przypadkiem nowe czoło nie jest za szerokie?
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Online ST44-003

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2958
  • EU07-001
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 318
Odp: EP09-032
« Odpowiedź #19 dnia: 14 Sierpnia 2012, 22:54:51 »
Dostosowane do czoła 09-035. I sprawdzane na obecnych teksturach dziewiątek.

Offline Sawi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 9217
  • O.M.D - Electricity, O.M.D - Enola Gay. 01.09.2012
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 742
Odp: EP09-032
« Odpowiedź #20 dnia: 15 Sierpnia 2012, 13:12:30 »
Dziwna sprawa, bo czoło z tej 032 sprawia wrażenie szerszego w porównaniu z tą 035.
Życie jest bardzo kruche i w najmniej oczekiwanym momencie tracisz bliskich. Nie widzisz kogoś lata i nagle już tej osoby nie ma :(. Jedynie co tobie zostaje, to wspomnienia http://www.youtube.com/watch?v=Rk_sAHh9s08 "Co mnie nie zabije, to mnie wzmocni".

Online ST44-003

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2958
  • EU07-001
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 318
Odp: EP09-032
« Odpowiedź #21 dnia: 15 Sierpnia 2012, 13:20:44 »
Szerokość czoła (dolna część) uwarunkowana była (mam na myśli 09-035) paskami, które trzeba było dostosować do jej boków.
Dobra, zrobię inaczej. Zrobię górną część czoła (okna) oraz skończę poprawiać dach, wrzucę na testy i wtedy będzie możliwość dogłębniejszego spradzenia co nie hula (wraz ze zdjęciami czół z których korzystam). Bo projekt się opóźnia, roboty mam sporo, a wakacji studenckich coraz mniej. :/
@Sawi, co sądzisz o takiej możliwości?

Offline Tolein

  • Wiadomości: 483
  • Kanapowy Toromistrz
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: EP09-032
« Odpowiedź #22 dnia: 15 Sierpnia 2012, 14:06:16 »
Im krócej tym lepiej. Kiedyś była maniera zapisywania roku z apostrofem, czyli EP09-032'09.
Pomysł Ra jest ok, tak długo jak lok nie dostanie dwóch malowań w przeciągu jednego roku, wtedy można dać np. EP09-032'09-01.
Idąc tym tokiem nazewnictwa proponuję wszelkie EP09 w barwach Euro (w przyszłości EU44) nazywać wg schematu 104e3-018-euro/EP09-018-euro.  Każdy załapie o jaki okres chodzi, a te okleiny na wszelkich "epokach" je posiadających zejdą i niebawem także będą historyczne.
Opcja z 'euro' jest o tyle lepsza niż nadawanie lokom które jeździły w euro-okleinie roku, że po euro okleiny zostały zdjęte, a lok wrócił do swoich dawnych barw. Chyba, że po zdjęciu okleiny malowali je od nowa (chyba nie?).
"Podejrzewam, że:
1. poświęcają na to niewiele czasu,
2. mają ograniczoną liczbę zwojów mózgowych, przez co są w stanie wykonywać tylko proste i powtarzalne czynności,
3. wydaje im się, że mogą nawet podbić kosmos, ale życie weryfikuje im to negatywnie."

Offline Sawi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 9217
  • O.M.D - Electricity, O.M.D - Enola Gay. 01.09.2012
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 742
Odp: EP09-032
« Odpowiedź #23 dnia: 15 Sierpnia 2012, 23:16:57 »
Szerokość czoła (dolna część) uwarunkowana była (mam na myśli 09-035) paskami, które trzeba było dostosować do jej boków.
Dobra, zrobię inaczej. Zrobię górną część czoła (okna) oraz skończę poprawiać dach, wrzucę na testy i wtedy będzie możliwość dogłębniejszego spradzenia co nie hula (wraz ze zdjęciami czół z których korzystam). Bo projekt się opóźnia, roboty mam sporo, a wakacji studenckich coraz mniej. :/
@Sawi, co sądzisz o takiej możliwości?
Tylko, że wiesz z tego co zauważyłem 032 nie posiada tych pasów, więc nie zaszkodzi spróbować. Nic nie tracisz.
Życie jest bardzo kruche i w najmniej oczekiwanym momencie tracisz bliskich. Nie widzisz kogoś lata i nagle już tej osoby nie ma :(. Jedynie co tobie zostaje, to wspomnienia http://www.youtube.com/watch?v=Rk_sAHh9s08 "Co mnie nie zabije, to mnie wzmocni".

Online ST44-003

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2958
  • EU07-001
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 318
Odp: Warsztat teksturowy Kuby.
« Odpowiedź #24 dnia: 22 Sierpnia 2012, 17:58:05 »
Czy mógł bym w tym miejscu prosić o w miarę dokładne wymiary klimatyzacji montowanej na dachach siódemek? Obecny jej model na pudle EU07-1504 wydanym w PC11 jest stanowczo za mały, a potrzebne to jest do powstania tekstur 07-005, 304, 443.

Offline EU07-483

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2307
  • EU07-483
    • Zobacz profil
    • Super spółka :)
  • Otrzymane polubienia: 168
Odp: Warsztat teksturowy Kuby.
« Odpowiedź #25 dnia: 22 Sierpnia 2012, 18:12:45 »
Jak będę duży zostanę maszynistą!

Offline Szociu

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 828
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 54
Odp: Warsztat teksturowy Kuby.
« Odpowiedź #26 dnia: 22 Sierpnia 2012, 23:34:17 »
Czy mógł bym w tym miejscu prosić o w miarę dokładne wymiary klimatyzacji montowanej na dachach siódemek? Obecny jej model na pudle EU07-1504 wydanym w PC11 jest stanowczo za mały, a potrzebne to jest do powstania tekstur 07-005, 304, 443.
Hmm, klima była zrobiona przez Adsima, lokomotywa z takową była w DEVS przed wydaniem PC11, niestety później submodel "klima" zniknął z modelu, który ostatecznie jest w Paczce. Aczkolwiek z tego co zauważyłem, w mapowaniu tam, gdzie był fragment z klimatyzacją, w PC11 jest puste miejsce, czyli teoretycznie da się skopiować submodel klima do aktualnych modeli, jeśli wszystko będzie dobrze, to normalnie powinien być niewidoczny (bo jest kanał alpha), dopiero po dodaniu do mapowania fragmentu z klimatyzacją powinien się pokazać. Za chwilę to sprawdzę i dam znać.
Pozdrawiam.
Piotrek

Offline Tolein

  • Wiadomości: 483
  • Kanapowy Toromistrz
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Warsztat teksturowy Kuby.
« Odpowiedź #27 dnia: 22 Sierpnia 2012, 23:39:04 »
A kiedy wyświetlanie takich rzeczy będzie zależne od wpisu w mmd, a nie od ustawienia kanału alfa w teksturze?
Pieśń przyszłości... : /
« Ostatnia zmiana: 22 Sierpnia 2012, 23:54:06 wysłana przez Tolein »
"Podejrzewam, że:
1. poświęcają na to niewiele czasu,
2. mają ograniczoną liczbę zwojów mózgowych, przez co są w stanie wykonywać tylko proste i powtarzalne czynności,
3. wydaje im się, że mogą nawet podbić kosmos, ale życie weryfikuje im to negatywnie."

Offline Szociu

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 828
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 54
Odp: Warsztat teksturowy Kuby.
« Odpowiedź #28 dnia: 22 Sierpnia 2012, 23:42:40 »
Niestety, trzeba to zaimportować do max'a i od nowa zmapować, bo jednak nakłada zły fragment tekstury. Trzeba zapytać Adsima o zgodę, to może udostępni submodel klimy w formie max'a.
« Ostatnia zmiana: 22 Sierpnia 2012, 23:44:08 wysłana przez Szociu »
Pozdrawiam.
Piotrek

Offline szogun

  • Wiadomości: 5627
  • Nie matura a chęć szczera zrobi z Ciebie oficera!
    • Zobacz profil
    • szogun Studio
  • Otrzymane polubienia: 554
Odp: Warsztat teksturowy Kuby.
« Odpowiedź #29 dnia: 23 Sierpnia 2012, 10:33:19 »
Przecież w modelu z PC11 jest dobra klimatyzacja.

A kiedy wyświetlanie takich rzeczy będzie zależne od wpisu w mmd, a nie od ustawienia kanału alfa w teksturze?
Zauważ że mmd odpowiada za cały pojazd a nie konkretny numer.
« Ostatnia zmiana: 23 Sierpnia 2012, 10:49:29 wysłana przez szogun »
Skoro kot robi MIAU czyli miauczy, to dlaczego pies szczeka a nie hauka?
Informacje o trwających pracach -> facebook.com/szogunstudio