Ankieta

Czy chciałbyś aby wprowadzono nowy starter/launcher do Maszyny?(PRZECZYTAJ UWAŻNIE CAŁY TEMAT!)

Tak
Tak, z drobnymi poprawkami
Tak, z dużymi poprawkami(napisz jakimi)
Nie mam zdania
Nie

Autor Wątek:  Launcher w Maszynie  (Przeczytany 20221 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6308
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 337
Odp: Launcher w Maszynie
« Odpowiedź #30 dnia: 08 Sierpnia 2012, 22:15:41 »
Nie lepiej założyć, że użytkownik nie usunął żadnego pliku, a dodatek ma wszystkie potrzebne pliki?
Tak patrząc po wątkach na forum, to czasem niektórym pomaga ponowne wypakowanie, więc jest wskazane sprawdzenie, czy się dobrze wypakowało.

Poza tym jest jeszcze taka kwestia, że w dodatku już po publikacji objawi się jakiś drobny błąd. A skrypt instalacyjny może być w stanie taki błąd naprawić bez potrzeby mnożenia paczek.
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline SKP

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1692
  • Stwierdzanie Końca Pociągu
    • Zobacz profil
    • Śledź na bieżąco odjazdy z Twojego ulubionego przystanku - Gdańsk
  • Otrzymane polubienia: 32
Odp: Launcher w Maszynie
« Odpowiedź #31 dnia: 08 Sierpnia 2012, 22:28:05 »
Poza tym jest jeszcze taka kwestia, że w dodatku już po publikacji objawi się jakiś drobny błąd. A skrypt instalacyjny może być w stanie taki błąd naprawić bez potrzeby mnożenia paczek.
Masz na myśli coś w stylu literówki? Wtedy raczej nie przeszedłby taki dodatek testu, choć jak takie z "endevend" i "endosund" przechodziły, to wszystko jest możliwe ;) W 99% błędy w dodatkach to błędy logiczne. Z resztą program przy tym też może się pomylić (tak jak Rainsted, który jest w obecnej PC, gdzie na wszystkich sceneriach wykrywa po 100 brakujących plików, po aktualizacji startera braków nie ma...).
Scenarzysta teoretyk. Trasopisarz doświadczalny.

Offline Edward666

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 77
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Launcher w Maszynie
« Odpowiedź #32 dnia: 09 Sierpnia 2012, 00:15:38 »
Ale wtedy użytkownik symulatora byłby uzależniony od internetu. W obecnej sytuacji idziemy np. do kolegi, pobieramy dodatek, który jest potrzebny i sami go instalujemy. Gdyby taki luncher wszedł w życie myślę, że było by to tylko na rękę tym co są podłączeni do neta. A nie każdy użytkownik go ma. Więc trzeba się zastanowić dobrze nad ewentualnym wcieleniem takiego pomysłu.

Przykładowe rozwiązanie paczek z DevCpp które rozwiązuje ten problem:

- w menu update sprawdza dostępne paczki i wyświetla listę - można przy nich stawiać fistaszki i po wciśnięciu wielkiego przycisku "update" paczki kolejno są pobierane i instalowane automatycznie.

-paczka jest pobierana do katalogu w DevCpp "packages" jako plik całościowy i tam zostaje mimo iż już nie jest potrzebna po zainstalowaniu. W menu Dev'a jest opcja instaluj paczkę, wtedy wyświetla się requester plików defaultowo startując z powyższego katalogu - wybieramy paczkę i się sama instaluje

Mi się to przydało parę razy - swoje paczki mogłem zgrać na pena i u kumpla w razie problemów od razu mu je instalować.

Offline ryba825

  • Wiadomości: 83
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Launcher w Maszynie
« Odpowiedź #33 dnia: 09 Sierpnia 2012, 00:36:04 »
Sam się nie zepsuje ani nie wyparuje. Jak ktoś go zepsuł, to niech cierpi ;)
Jak dysk zaczyna mówić, że idzie na emeryturę, to potrafi mu się Alzheimer włączyć. Miałem tak z moim 5-letnim dyskiem.

Połowiczne środki nie mają sensu, przynajmniej według mnie.

Offline Jeżyk

  • Wiadomości: 161
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Launcher w Maszynie
« Odpowiedź #34 dnia: 09 Sierpnia 2012, 08:48:55 »
- w menu update sprawdza dostępne paczki i wyświetla listę - można przy nich stawiać fistaszki i po wciśnięciu wielkiego przycisku "update" paczki kolejno są pobierane i instalowane automatycznie.

-paczka jest pobierana do katalogu w DevCpp "packages" jako plik całościowy i tam zostaje mimo iż już nie jest potrzebna po zainstalowaniu. W menu Dev'a jest opcja instaluj paczkę, wtedy wyświetla się requester plików defaultowo startując z powyższego katalogu - wybieramy paczkę i się sama instaluje

Myślę, że to najlepsze rozwiązanie, ale chciałby dodać, że aby można było ręcznie paczki przenosić z kompa na kompa(np przez pena) można by zrobić aby updater sam wykrywał czy na dysku w odpowiednim folderze już są ściągnięte paczki aby móc je zainstalować, tak aby nie trzeba było koniecznie pobierać ich przez updater. Pozostawienie instalki do paczki po instalacji też dobry pomysł, ale można by umieścić taką opcję "nie usuwaj paczek po instalacji" czy coś.
Powróciło średniowiecze, ale bronią nie są miecze...

Offline Paczkuś

  • Wiadomości: 433
  • Mój nick się odmienia przez przypadki.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Launcher w Maszynie
« Odpowiedź #35 dnia: 09 Sierpnia 2012, 09:05:59 »
Mam tylko propozycję: aby była opcja, żeby użytkownik sam mógł zdecydować czy program ma aktualizować symka.
ale co powiecie aby w maszynie pojawił się taki launcher jak w niektórych grach, który by sam pobierał i instalował aktualizację(łatkę na błędy), czy jakieś dodatki typu nowy lok, sceneria.
Wyjaśnij, jaki jest sens tworzenia opcji czy chce, czy nie chce dodatku? To narzędzie ma nam automatycznie instalować dodatki a nie za naszym pozwoleniem.
I to napisał "Początkujący scenarzysta" ;) Nowy dodatek dla przeciętnego użytkownika będzie super, ale dla scenarzysty czy innej osoby zaawansowanej już może sprawić problem.
Przykład: Zmieniłem nazwy(lub nadałem jeżeli nie miały) wszystkim semaforom, To-m, powtarzaczom na Linii 61. Ktoś wyda nowy scenariusz z manewrami w Kochanowicach. Więc dodał Tm-ki w Kochanowicach, a więc zmienił plik l61_sygnalizacja.scm. I cała moja robota przy automatycznej aktualizacji się zmarnuje. Automatyczne aktualizacje (bez możliwości wyboru tego) trącą totalitaryzmem. "Sołtys kazał to wszyscy malujemy chałupy na fioletowo." :)
Solo oración!

Offline SKP

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1692
  • Stwierdzanie Końca Pociągu
    • Zobacz profil
    • Śledź na bieżąco odjazdy z Twojego ulubionego przystanku - Gdańsk
  • Otrzymane polubienia: 32
Odp: Launcher w Maszynie
« Odpowiedź #36 dnia: 09 Sierpnia 2012, 09:13:08 »
Z resztą wystarczy popatrzeć na automatyczne aktualizacje innych aplikacji. Wystarczy w Windows 7 odnaleźć zakładkę "Włącz lub wyłącz automatyczne aktualizacje". Jak to tak, automatyczne i się pyta? Automatyczna to taka, która sama się pobiera i instaluje, ale niekoniecznie musi to robić za plecami użytkownika (choć można ją tak skonfigurować).
Scenarzysta teoretyk. Trasopisarz doświadczalny.

Offline Jeżyk

  • Wiadomości: 161
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Launcher w Maszynie
« Odpowiedź #37 dnia: 09 Sierpnia 2012, 09:28:29 »
Nie, automatyczne to taki, które robi się bez potrzeby udziału w tym człowieka a za pozwoleniem(lub rozkazem), czyli dla przykładu włączasz komputer a twój windows nie pyta się ciebie czy może się włączyć tylko to robi, system nie włączył się bo chciał tylko dlatego, że dałeś takie polecenie włączając kompa. Zresztą zawsze możesz zamiast odpalenia win odpalić np linuxa.

Tu jest tak samo, nie chcesz aktualizacji - to nie. Inni chcą to będą mieć. Automatycznie to będzie jak dasz tak dla aktualizacji, co nie znaczy, że jak raz dasz tak to nie będziesz miał możliwości zmiany na nie.

Ja tak to rozumiem, jak coś niezrozumiale napisał to krzyczeć, poprawie.
Powróciło średniowiecze, ale bronią nie są miecze...

Offline matfre96

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 594
  • m-sta
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 40
Odp: Launcher w Maszynie
« Odpowiedź #38 dnia: 09 Sierpnia 2012, 11:15:59 »
A ja bym wszystko zostawił tak jak jest, nie róbmy z Maszyny drugiego Steam'a.
Autoryzacja: EU07, EP07, EP08, EP09, EU160, ED160, ED161, ED250, SM42, 18D, 6Dh-1, 15D, E6ACTd, E6ACTadb, T448p, 6Dg

Offline oscyp

  • Wiadomości: 182
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Launcher w Maszynie
« Odpowiedź #39 dnia: 09 Sierpnia 2012, 11:24:46 »
A ja bym wszystko zostawił tak jak jest, nie róbmy z Maszyny drugiego Steam'a.

Mi też się podoba jak jest teraz w Maszynie.
Pozdrawiam

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6308
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 337
Odp: Launcher w Maszynie
« Odpowiedź #40 dnia: 09 Sierpnia 2012, 11:37:09 »
To może ściągnijcie sobie Paczkę Całościową 2009?
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline Jeżyk

  • Wiadomości: 161
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Launcher w Maszynie
« Odpowiedź #41 dnia: 09 Sierpnia 2012, 15:49:51 »
@SKP Win7 jest bardzo "ciekawym", żeby nie powiedzieć dziadowskim systemem, zresztą to się ma nijak do naszej aktualnej dyskusji. Oni coś spaprali to my też mamy?

Myślę, że aby każdego zadowolić nowy starter(z wbudowanym updaterem) powinien...

>mieć możliwość działania off-line,
>możliwość wyboru czy się chce automatyczne aktualizacje i/lub dodatki czy nie,
>mieć możliwość instalacji aktualizacji i dodatków bez pobierania z neta tylko np. z pena(bezpośrednio z dysku jeżeli już tam jest),
>mieć możliwość wyboru jaki chce się dodatek zainstalować(w przypadku aktualizacji raczej nie bo to łatka na błędy),
>opcje pozwalającą na nieusuwanie zainstalowanych już dodatków i aktualizacji.

To tyle jeśli chodzi o połączenie internetowe.
« Ostatnia zmiana: 09 Sierpnia 2012, 15:52:14 wysłana przez 7play4game »
Powróciło średniowiecze, ale bronią nie są miecze...

Offline Tolein

  • Wiadomości: 483
  • Kanapowy Toromistrz
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Launcher w Maszynie
« Odpowiedź #42 dnia: 09 Sierpnia 2012, 16:12:18 »
>mieć możliwość wyboru jaki chce się dodatek zainstalować(w przypadku aktualizacji raczej nie bo to łatka na błędy)

Ja bym optował za pełną dowolnością w kwestii aktualizacji, tzn. wybieram sobie z listy co chcę aktualizować i zaznaczam "fistaszkiem".
A i takie pytanie: ten nowy >dizajn< startera miałby kompletnie zastąpić ten stary, czy miałoby to funkcjonować zamiennie, do wyboru z którego chcę korzystać, czy po prostu nowy >dizajn< miałby działać jako najprostszy z trybów pracy, taki dla kompletnych laików (tak jak dotąd mamy do wyboru tryby pracy w ustawieniach startera)?
"Podejrzewam, że:
1. poświęcają na to niewiele czasu,
2. mają ograniczoną liczbę zwojów mózgowych, przez co są w stanie wykonywać tylko proste i powtarzalne czynności,
3. wydaje im się, że mogą nawet podbić kosmos, ale życie weryfikuje im to negatywnie."

Offline Jeżyk

  • Wiadomości: 161
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Launcher w Maszynie
« Odpowiedź #43 dnia: 09 Sierpnia 2012, 16:20:32 »
Tak samo można chyba grać, symulować czy pracować na ładnym >dizajnie<, rozumiem niektórzy wolą zwykłe proste rzeczy, ale zapewniam, że grafika nie będzie przesadzona(w pierwszym poście załącznik nieco za przytłaczający
) tylko smukła i ... nie wiem jak to powiedzieć ale będzie OK. A narzędzie takie jak edytor będą wyglądały tak jak teraz, zresztą nie widzę potrzeby "upiększania" taki rzeczy ale starter to wizytówka symka, tak samo jak stronka www(dobra).
Powróciło średniowiecze, ale bronią nie są miecze...

Offline Sawi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 9224
  • O.M.D - Electricity, O.M.D - Enola Gay. 01.09.2012
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 744
Odp: Launcher w Maszynie
« Odpowiedź #44 dnia: 09 Sierpnia 2012, 18:33:52 »
A ja bym wszystko zostawił tak jak jest, nie róbmy z Maszyny drugiego Steam'a.
Pewnie zostaw. Gdyby twórcy rozmaitych dodatków mieli takie zdanie jak Ty, to Maszyna do dziś by stała w martwym punkcie. Na całe szczęście jest inaczej i nasz symulator mknie do przodu.
Życie jest bardzo kruche i w najmniej oczekiwanym momencie tracisz bliskich. Nie widzisz kogoś lata i nagle już tej osoby nie ma :(. Jedynie co tobie zostaje, to wspomnienia http://www.youtube.com/watch?v=Rk_sAHh9s08 "Co mnie nie zabije, to mnie wzmocni".

Offline Tolein

  • Wiadomości: 483
  • Kanapowy Toromistrz
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Launcher w Maszynie
« Odpowiedź #45 dnia: 09 Sierpnia 2012, 18:57:10 »
A ja bym wszystko zostawił tak jak jest, nie róbmy z Maszyny drugiego Steam'a.
Pewnie zostaw. Gdyby twórcy rozmaitych dodatków mieli takie zdanie jak Ty, to Maszyna do dziś by stała w martwym punkcie. Na całe szczęście jest inaczej i nasz symulator mknie do przodu.

W sumie po co ten temat wisi? Bo raczej nie celem "konsultacji społecznych". Zróbcie po prostu co macie zrobić. Gdyby twórcy rozmaitych dodatków zamiast robić dywagowaliby co robić, a co nie, to Maszyna do dziś by stała w martwym punkcie. Na całe szczęście jest inaczej i nasz symulator mknie do przodu.
"Podejrzewam, że:
1. poświęcają na to niewiele czasu,
2. mają ograniczoną liczbę zwojów mózgowych, przez co są w stanie wykonywać tylko proste i powtarzalne czynności,
3. wydaje im się, że mogą nawet podbić kosmos, ale życie weryfikuje im to negatywnie."

Offline matfre96

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 594
  • m-sta
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 40
Odp: Launcher w Maszynie
« Odpowiedź #46 dnia: 09 Sierpnia 2012, 20:14:15 »
A ja bym wszystko zostawił tak jak jest, nie róbmy z Maszyny drugiego Steam'a.
Pewnie zostaw. Gdyby twórcy rozmaitych dodatków mieli takie zdanie jak Ty, to Maszyna do dziś by stała w martwym punkcie. Na całe szczęście jest inaczej i nasz symulator mknie do przodu.
Nie chodzi mi o to żeby symulator się nie rozwijał. Po prostu taki starter jest według mnie nie potrzebny skoro jest dobre forum.
Autoryzacja: EU07, EP07, EP08, EP09, EU160, ED160, ED161, ED250, SM42, 18D, 6Dh-1, 15D, E6ACTd, E6ACTadb, T448p, 6Dg

Offline mikol

  • Wiadomości: 206
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Launcher w Maszynie
« Odpowiedź #47 dnia: 09 Sierpnia 2012, 20:27:12 »
Automatyczna to taka, która sama się pobiera i instaluje, ale niekoniecznie musi to robić za plecami użytkownika (choć można ją tak skonfigurować).
Napisałem identycznie to samo kilka wiadomości wcześniej.
A ja bym wszystko zostawił tak jak jest, nie róbmy z Maszyny drugiego Steam'a.
A wiesz co? Ja nie. Trzeba rozwijać symulator pod każdym względem, czy to nowe lokomotywy, trasy, scenerie, czy też takie rzeczy jak tego typu tj. lauchery. Zauważ, że mało osób grając w jakiekolwiek gry wchodzi na stronę czy forum owej gry i ściąga dodatek/modyfikację. Właśnie po to jest to zrobione. Tylko mam obawy, że jeśli zrobimy takiego Launchera, który miałby automatycznie pobierać nowe dodatki to co będzie z działem Publikacje na Forum? Zniknie? A może nikt już go nie będzie przeglądał? Obawiam się, że przez taki zabieg forum może stracić, nazwijmy to w cudzysłowie "popularność". Na ten projekt nastawiam się na 50/50. Z jednej strony jest to dobre, z drugiej - złe.
Pozdrawiam!
Symulator Pojazdów Szynowych MaSzyna EU07-424

Offline Jeżyk

  • Wiadomości: 161
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Launcher w Maszynie
« Odpowiedź #48 dnia: 09 Sierpnia 2012, 21:34:52 »
@mikol Nie martw się prawdziwi fani nigdy forum nie porzucą, ta pasja to nie tylko jazda lokiem, ale radość, że się go stworzyło, zrobiło zdjęcia, czy sama symulację nie trzeba odpalać notatnikiem ;D Eh jak ja zaczynałem przygodę z symkiem to ani myślałem na forum zaglądać, później odstraszył mnie obecny stan symka, potem miałem przerwę w końcu tu zajrzałem i jakoś to ruszyło. Od tamtych czasów maszyna ewoluowała i jest nie do poznania, ale to nie znaczy, że nie ma rzeczy wymagających poprawy.

Zresztą postęp musi być, jak ktoś to powiedział ;)
Powróciło średniowiecze, ale bronią nie są miecze...

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6308
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 337
Odp: Launcher w Maszynie
« Odpowiedź #49 dnia: 10 Sierpnia 2012, 02:06:51 »
Obawiam się, że przez taki zabieg forum może stracić, nazwijmy to w cudzysłowie "popularność".
Ja bym chciał, żeby straciło, bo już mi się niedobrze robi od czytania wątków o różnych pierdołach, w żaden nawet sposób nie związanych z koleją.
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline Jeżyk

  • Wiadomości: 161
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Launcher w Maszynie
« Odpowiedź #50 dnia: 10 Sierpnia 2012, 08:37:03 »
Po ankiecie okaże się czy prace ruszą...

  Dodano: 14 Sierpnia 2012, 17:24:29
Temat do zamknięcia.
« Ostatnia zmiana: 14 Sierpnia 2012, 17:24:29 wysłana przez 7play4game »
Powróciło średniowiecze, ale bronią nie są miecze...