Autor Wątek:  Projekt WW  (Przeczytany 7245 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline pol102

  • Wiadomości: 959
  • Geoinformatyk kolejowy
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 35
Projekt WW
« dnia: 09 Września 2012, 21:27:13 »
Witam całe towarzystwo ponownie. Ponownie bo z racji rozpoczynającego się za chwilę roku akademickiego, części z Was przybędzie czasu.

Projekt WW czyli without wire, to próba stworzenia szeroko idącej współpracy modelarzy i grafików. Założenie jest proste - w jakimś mniej lub bardziej publicznym miejscu ustalamy grafik na dany tydzień, w którym przypuszczalnie wykonamy teksturę bądź model. Wybieramy wszelakie modele z miejsc, które nie widziały na oczy 3kV. W ten oto sposób będzie można przyspieszyć i zwiększyć produkcję nowych dodatków.

Wszelakich modelarzy i grafików proszę o zgłaszanie się w poniższym temacie. Wątpliwości rozwiewam via PW. Proszę o błogosławieństwo ekipę czerwonych nicków ;)
Pozdrawiam Miłosz

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4504
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Projekt WW
« Odpowiedź #1 dnia: 09 Września 2012, 21:50:30 »
To ja tak zapytam tutaj. Czemu akurat obiekty ze szlaków spalinowych? Całkowo2 robisz?
Witam całe towarzystwo ponownie. Ponownie bo z racji rozpoczynającego się za chwilę roku akademickiego, części z Was przybędzie czasu.
Widać, że student...

Offline Jeżyk

  • Wiadomości: 161
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Projekt WW
« Odpowiedź #2 dnia: 11 Września 2012, 19:41:38 »
Pół i jedną czwartą rozumiem z twojej wypowiedzi - jaki grafik tygodniowy lol? Ala PW myślę, że to lepiej tutaj wyjaśnić, zresztą model nie robi się od tak i nie można określić czasu oczywiście jest różnica - robimy np. węglarkę a ezt z kabiną... Co do współpracy to raczej działa to tylko gdy robimy coś od nowa nowy lok czy wagon wtedy modelarz robi model, grafik teksturę ze zdjęć fotografa. I ten z nich, który pierwszy rzuci ideę "robimy to" raczej organizuje resztę np "masz tu plany możesz zrobić model", "załatwisz mi zdjęcia - ok robię teksturę - a masz już model o dzięki, że zrobiłeś" no i wychodzi nam jakieś nowe cudeńko.
Powróciło średniowiecze, ale bronią nie są miecze...

Offline pol102

  • Wiadomości: 959
  • Geoinformatyk kolejowy
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 35
Odp: Projekt WW
« Odpowiedź #3 dnia: 12 Września 2012, 01:09:27 »
Chodzi o taki roadmap lub timeline. Nie spotkałeś się z takim określeniem? Materiał - Patrz załącznik. Chodzi o to, że praca na zasadzie zrobię wszystko sam jest bez sensu. Nie jestem mistrzem programów graficznych ale moje modele zachwycają ludzi z UP we Wro... Idea jest prosta. Podział obowiązków kluczem do sukcesu.

Offline Tolein

  • Wiadomości: 483
  • Kanapowy Toromistrz
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Projekt WW
« Odpowiedź #4 dnia: 12 Września 2012, 10:03:36 »
Taka mała sugestia, jeśli to ma jakoś poważnie wesprzeć rozwój symulatora, to może zgadajcie się z kimś kto robi scenerie realistyczne, (nie chciałbym być stronniczy, ale poleciłbym wybrać kogoś, kto robi trasy w Rainstedzie, np. Surgeona) i zróbcie modele pod trasę, którą on buduje. Przysporzy się to do rozwoju symka, bo przybędzie nam scenerii realistycznych, które z całym szacunkiem, ale są warte o wiele więcej niż fikcyjne, a modele stworzone na potrzeby trasy realistycznej będzie można wykorzystać w każdym innym fikcyjnym projekcie (może budynek dworca z np. Szczecina Głównego wyglądać będzie dziwnie w scenerii fikcyjnej Pipidowo Wielkie, ale już bloki mieszkalne, wiaty przystankowe i inne takie można śmiało powstawiać gdzie się twórcy zamarzy i nie będzie to wyglądać zdrożnie). Do tego, jak zrozumiałem, chcesz w 100% oprzeć prace o materiał zdjęciowy, czyli tak długo jak znajdziecie kogoś, kto odpowiednie zdjęcia przygotuje w terenie, to jesteście w przysłowiowym domu.
A twórców Rainstedowych dodatkowo polecałbym z uwagi na fakt, że oni nie bardzo mają w zakresie samego Rainsteda możliwość wypełniania dekoracjami scenerii, za to mają ułożone miliony kilometrów tras pod wszelkie możliwe trakcje, poza tym jest szansa, że w efekcie Raedit (Rainsted editor - jakoś tak mi się portmanteau) się rozpromuje wśród twórców, no i być może @Ra się przekona, że należy dalej go rozwijać (chociażby właśnie w kontekście wstawiania tam elementów dekoracyjnych właśnie, etc). No i scenerie Raeditowe są bardzo realistyczne, co jest ogromnym plusem.
Poza tym nie wiem skąd ta nienawiść (;P) do trakcji elektrycznej, ale jak dla mnie możesz robić nawet pod parowozy, tak długo jak powstają w efekcie dobrze odwzorowane scenerie realistyczne, których symulatorowi do bycia symulatorem bardzo brakuje. Poza tym po cichu liczę, że prędzej czy później się przekonasz do trakcji elektrycznej.

Co można jeszcze powiedzieć, też mi się wydaje, że podział prac kluczem do sukcesu. Bo nawet jeśli znajdzie się ktoś bez większego doświadczenia, to dużo szybciej nauczy się wypełniać swój mały zakres obowiązków i szybciej będzie w tym dobry, a jeśli on będzie w tym dobry, to efekt prac też będzie dobry. Czyli generalnie duży plus, tylko przerąbane będzie rozkręcenie tej machiny, a jak już się rozkręci, to jej skoordynowanie. Tak więc zupełnie szczerze życzę powodzenia.
« Ostatnia zmiana: 12 Września 2012, 10:14:34 wysłana przez Tolein »
"Podejrzewam, że:
1. poświęcają na to niewiele czasu,
2. mają ograniczoną liczbę zwojów mózgowych, przez co są w stanie wykonywać tylko proste i powtarzalne czynności,
3. wydaje im się, że mogą nawet podbić kosmos, ale życie weryfikuje im to negatywnie."

Offline PanMechanik

  • Wiadomości: 838
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: Projekt WW
« Odpowiedź #5 dnia: 12 Września 2012, 11:11:31 »
Chodzi o taki roadmap lub timeline. Nie spotkałeś się z takim określeniem? Materiał - Patrz załącznik. Chodzi o to, że praca na zasadzie zrobię wszystko sam jest bez sensu. Nie jestem mistrzem programów graficznych ale moje modele zachwycają ludzi z UP we Wro... Idea jest prosta. Podział obowiązków kluczem do sukcesu.

Nikogo nie zmusisz do tworzenia dodatków i żaden grafik nie przejdzie. Przestań narzucać ludziom obowiązek robienia modeli, bo to nie tędy droga.

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6308
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 337
Odp: Projekt WW
« Odpowiedź #6 dnia: 12 Września 2012, 12:14:21 »
Na bazie symulatora można obecnie robić różne rzeczy. Można poznawać przepisy kolejowe, sterowanie ruchem, budownictwo kolejowe, geodezję, modelowanie 3D, obróbkę zdjęć itd. Ale można pójść krok dalej i rozwijać się również w zakresie zarządzania ludźmi i organizacji zadań. Jest tu pewien potencjał do zagospodarowania. Ja jakoś nie potrafię tego zrobić, nawet mimo że studiowałem przez parę lat Organizację i Zarządzanie...
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline pol102

  • Wiadomości: 959
  • Geoinformatyk kolejowy
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 35
Odp: Projekt WW
« Odpowiedź #7 dnia: 12 Września 2012, 13:23:21 »
Nikogo nie zmusisz do tworzenia dodatków i żaden grafik nie przejdzie. Przestań narzucać ludziom obowiązek robienia modeli, bo to nie tędy droga.
Naucz się czytać ze zrozumieniem. Sprawdź czym jest roadmap i timeline. Jak już skończysz, daj znać.

Co do współpracy z Surgeonem jest tak, że to on odwrócił się od naszej społeczności, a nie odwrotnie. Co z tego, że położył milion kilometrów torowiska skoro wszystkich do siebie zraził?

Ja proponuję przejście z chałupnictwa na małą manufakturę. Póki co, to nie wiem kto się jasno określił. Jestem przekonany, że nawet jeśli teraz zacznie nas niewielu to w razie sukcesu następni się przyłączą.

Nie uzywaj agresywnego tonu wypowiedzi /ShaXbee
« Ostatnia zmiana: 13 Września 2012, 13:03:57 wysłana przez ShaXbee »

Offline Jeżyk

  • Wiadomości: 161
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Projekt WW
« Odpowiedź #8 dnia: 12 Września 2012, 14:53:12 »
W sumie idea jest dobra, tylko właśnie jak powiedział kolega Tolein rozkręcić taka maszynę będzie trudno zwłaszcza, że odnoszę wrażenie, że na tym forum ludzie jak na każdym maja inny pogląd na wszystko, tylko nie umieją za bardzo odpuścić i dostosować się do kogoś innego. Chodzi o wybór najlepszego rozwiązania i jego realizacja.

@pol102
Hmmm... ja się pisze na bycie jednym z "niewielu".
Powróciło średniowiecze, ale bronią nie są miecze...

Offline Tolein

  • Wiadomości: 483
  • Kanapowy Toromistrz
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Projekt WW
« Odpowiedź #9 dnia: 12 Września 2012, 15:42:39 »
Co do współpracy z Surgeonem jest tak, że to on odwrócił się od naszej społeczności, a nie odwrotnie. Co z tego, że położył milion kilometrów torowiska skoro wszystkich do siebie zraził?

Nie znam całej historii i w sumie mi to wisi. Natomiast nie wydaje mi się, żeby ktoś kto robi robotę, musiał być miłym i przyjemnym gościem. Gość który robi robotę ma robić robotę i tak długo jak ją robi, to chyba nie ma potrzeby zadawać zbędnych pytań. Co najwyżej może być potrzebny ktoś, kto się umie z tym kimś dogadać, taki handler trochę.

Wytłumacz mi proszę, @pol102, jaka zasadniczo jest przyczyna, żeby ten projekt był WW? Tzn. nie żebym zakazywał, czy nakazywał, etc, po prostu intryguje mnie to nieco. Zresztą jeśli będziecie robić nastawnie, banki, bloki, kładki, przystanki, inne budynki "dekoracyjne", to są one chyba dość uniwersalne w zakresie rodzaju trakcji?
Tak czy siak - ładnie proszę - ruszcie jakieś scenerie realistyczne, to będzie bombowo.
"Podejrzewam, że:
1. poświęcają na to niewiele czasu,
2. mają ograniczoną liczbę zwojów mózgowych, przez co są w stanie wykonywać tylko proste i powtarzalne czynności,
3. wydaje im się, że mogą nawet podbić kosmos, ale życie weryfikuje im to negatywnie."

Offline pol102

  • Wiadomości: 959
  • Geoinformatyk kolejowy
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 35
Odp: Projekt WW
« Odpowiedź #10 dnia: 12 Września 2012, 16:35:59 »
Co do surgeona, przyjmę pozycję administracji 'o nieobecnych się źle nie mówi'.

Nazwę rzuciłem taką, a nie inną bo z racji mojego płynnego miejsca zamieszkania, jestem w stanie dostarczać miliony zdjęć z terenów pozbawionych trakcji. Jak ktoś chce, może odczytywać WW jako with wire ;)  Ja będę cicho proponował L359 bo w odpowiednim momencie będzie wystarczyło tylko położyć szlak i wstawić obiekty. Nie zastanowiło nigdy kogokolwiek dlaczego dopisuję współrzędne w info.txt ? :)

Jestem skłonny połamać sobie zęby w razie potrzeby i położyć L359 Zbąszynek-Leszno i L14(?) Leszno-Ostrów. Chodzi o to. co nie udało się od 2004 roku, stworzyć drużynę i skupić się na jednym celu.

  Dodano: 13 Września 2012, 22:26:18
7play4game, matek123, pol102... to już 3 osoby.
« Ostatnia zmiana: 13 Września 2012, 22:26:18 wysłana przez pol102 »