Autor Wątek:  Nowy Świat-Krosowo 1.0 beta.  (Przeczytany 33317 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline wasyl

  • Wiadomości: 276
  • Permanentny Inwigilator Sieciowy
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Nowy Świat-Krosowo 1.0 beta.
« Odpowiedź #60 dnia: 06 Listopada 2004, 02:22:32 »
Witam!!!
Mutopompka masz absolutną rację!!!

Help'a napisałem z dwóch przyczyn: dosyć skomplikowane manewry, trudne do opisania w zdaniach (potrzebne były ryciny, aby kązdy wiedział o co biega w trasie) i urozmaicenie maszyny - dodanie dosłownie "drobnostek" i szczegółów powoduje, że trasa ma w sobie coś niezwykłego i niepowtarzalnego. Przykładowo dodanie 5 nowych obiektów do trasy spowoduje, że gracz postrzegać będzie starą gre jako coś nowego, update lub coś w tym rodzaju ;). W nowo powstałej trasie sprubuje graczy zaskoczyć też czymś ciekawym - czy się uda to zobaczymy.
Trasa Quarka jest trasą bezdyskusyjnie najlepiej wykonaną i najbardziej realną - i tutaj realizm bije reszte tras i nadrabia brak helpa (który wg. mnie nie jest konieczny).
Przygarnę fotki na tekstury obiektów!

Offline Cesky Kretek

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1704
  • Trust no one.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 137
Nowy Świat-Krosowo 1.0 beta.
« Odpowiedź #61 dnia: 06 Listopada 2004, 08:50:08 »
Cytat: "wasyl"
Witam!!!
(...)
Trasa Quarka jest trasą bezdyskusyjnie najlepiej wykonaną i najbardziej realną - i tutaj realizm bije reszte tras i nadrabia brak helpa (który wg. mnie nie jest konieczny).


Cytat: "Mutopompka"
Do kolegi SQ1MHV: Nie mówiłem tutaj o konkurencji pomiędzy trasopisarzami. Po prostu wymieniłem traskę Quarka jako jedną z najlepszych pod względem realiów PKP. Fakt. Helpa tam nie ma jak piszę Kolega MATEUZS, ale jak już wiem dzięki niemu, że trasa powstała w 2003r., a co za tym idzie nie myśleli napewno o helpie do trasy. Po prostu wyraziłem tylko pogląd, że jakby powstawały trasy takie jak Quarkmce (dużo eventów, manewrów, pociągów) oczywiście z umiarem, bo wiadaomo - FPS, i powstałby help taki, jak zrobił Kolega WASYL to przyznasz mi chyba rację, że byłby to ideał trasy dla Maszyny?

Nie chcę tu w żaden sposób nikomu sugerować, że musi byc help itp, że musi być to, czy tamto, ale sami wiecie, że im więcej jest "roboty" jako maszynista, tym bardziej wciąga dana trasa.


Cytat: "MatEUzs"
Cytat: "Mutopompka"
No cóż Mateuszu. Każdy z nas ma swoją ulubioną traskę. Zgadzam się, że trasa Quarka jest najlepsza pod względęm PKP oraz realizmu. Ale istnieje nie tylko sama trasa jako taka. Do tras dołącza się także Helpa jak po niej się poruszać. I tutaj muszę powiedzieć, iż 1 miejsce pod tym względem zajmuje trasa kolegi WASYLA. Ten help po prostu wymiata... I do tego dochodzą zaimplementowane dźwięki odjazdu (gwizdki) na peronach na stacjach...

Także reasumując... połączenie tras takich jak Quarka i pomysłów Wasyla (czyli help z ilustracjami manewrów oraz dżwięki odjazdów) to wg mnie ideał trasy do maszyny.

No tak...Tylko zauwaz że trasa quarka powstala na poczatku 2003 roku...Jest to trasa do testow(SBL 3 stawna na obu torach, na torze prawidlowym, semafory ksztaltowe, manewry AI, i wiele eventow). Mysle ze gdyby terazniejsza wersja pozwalala na wiecej FPS to Quark lub MC dorobili by helpa...


Cytat: "MatEUzs"
Ja pozwole sie niezgodzic z przedmowcami.
Najlepsza trasa pod wzglednem zgodnosci z PKP i ogolnie realizmem byla quarkmce...
Tam tez jest przejscie z linii dwutorowej do jednotorowej jakby ktos nie zauwazyl...Jest siec trakcyjna, do ktorej nie mozna miec zarzutu pod wzgledem wykonania...W quarku moznaby usunuac niezeelektryfikowana czesc trasy, po ktorej nie jezdzimy nawet ganzem, wprowadzic zupelnie nowe zadania i napewno nie znudziloby sie to nikmu...Wiem, ze jest troszke jednostajna...No ale popatrzcie na CMK....
pozdrawiam
PS. Nie twierdze ze inne trasy sa zle, slabe itp. Po prostu dla mnie najlepsza jest trasa quarka, na ktorej sie wzoruje tworzac swoje scenerie..


Cytat: "sq1mhv"
Czy Wy zaczynacie forum MSTS (mf.net.pl), gdzie zawsze ktoś się ze sobą konkuruję!?(...)

I tu się zgadza. To co napisał sq1mhv to się odnosi do tych cytatów.
Może ktoś przeczytać TEMAT w jakim piszecie ?? Taaak to jest "Nowy Świat-Krosowo 1.0 beta tak więc po co piszecie że ta sceneria jest lepsza ta ta gorsza i się ciąągle o coś kłócicie. Jeden lubi mniej realistyczną trasę inny bardziej i tu nie ma o co się kłócić. Zeszliście (OSTRO) z tematu, więc może najlepiej zróbcie nowy wątek albo moderatorzy o jakiś nowy dział, gdzie userzy będą wygłaszać wyższość jedenej trasy nad drugą itp.

Offline Doktor M

  • Wiadomości: 83
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Nowy Świat-Krosowo 1.0 beta.
« Odpowiedź #62 dnia: 06 Listopada 2004, 08:50:37 »
Poza wszystkimi powyższymi kryteriami oceny tras, ja stosuję jeszcze jedno, a mianowicie stosunek "jakości" trasy do jej wymagań w zakresie wydajności kompa.
Z mojego punktu widzenia, wygląda to tak, że trasa Quarka (oczywiście niczego jej nie uchybiając) pomimo jej realizmu i znkomitego wykonania, przegrywa w konkurencji choćby z trasą Bochnia Brzesko, Nowy Świat Krosobwo czy Jelitkowo, bo w quarku mam pokaz slajdów i to po wyłączeniu przeszkadzajek, zmianie rozdzielczości itd, a te trasy śmigają przyzwoicie...

Offline Winger

  • Administrator
  • Wiadomości: 1465
    • Zobacz profil
    • http://www.winger.eu07.pl
  • Otrzymane polubienia: 1
Nowy Świat-Krosowo 1.0 beta.
« Odpowiedź #63 dnia: 06 Listopada 2004, 09:36:33 »
Ja sie tu wtrace odnosnie wydajnosci - sugeruje wyeliminowac nie tylko przeszkadzajki, ale tez zmniejszyc liczbe wagonow w pozostalych skladach, a najlepiej calkiem wyeliminowac sklady z ktorymi sie nie spotykamy. Zreszta mozna prosty test preprowadzic: wywalic wszystkie sklady poza siodemka i suka wraz ze skladem ktory bedziemy prowadzic.
Zobaczycie o ile skoczy FPS.
Pozdrawiam,
Winger

Offline Doktor M

  • Wiadomości: 83
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Nowy Świat-Krosowo 1.0 beta.
« Odpowiedź #64 dnia: 06 Listopada 2004, 18:22:28 »
Zastosowałem się do rady i usunąłem całą przktycznie sekcję "Inny tabor"
Pomogło. Wydajność w klatkach na sek. skoczyła z 2-4 na stacjach i 7-8 na trasie skoczyła od razu do 12-13 na stacjach i 15-25 na trasie

hunter

  • Gość
Nowy Świat-Krosowo 1.0 beta.
« Odpowiedź #65 dnia: 06 Listopada 2004, 20:36:19 »
No ale zjeżdżacie z tematu :P ....

Po prostu dajcie sobie bieg na luz i zatankujcie paliwo ;-) ..
Ja nie konkuruję z żadną trasą. Trasa Quark'a według mnie ma trochę swoich wad w realiźmie prowadzenia. Trasa jego jest trochę monotomna, eventów sporo, łyso, a FPS - u mnie prawie dochodzi do ZERA ! :-/

Ostatnio wziełem się za modelowanie ( off topic :-/ ). Skończyłem budować dworzec fikcyjny, powoli kończę nastawnię (wszystko fikcja). I oto powstanie Model Pack by Bizon © . Korzystam ze standardowych textur i nieco je przerabiam.

Dobra, wjeżdżam w temat.

Będę musiał zrobić wersję dla słabych kompów (mniej objektów, brak lasów itp.) . W tej słabszej wersji będą powywalane przesadzajki, nie będzie manewrów i rzeczy obciążające komp.

Ale coś zauważyłem dziwnego - na moim kompie STV nie chce załadować mojej trasy - wywala na błędzie "Scan line index of out range". Na tej samej wersji STV i tej samej wersji trasy Szopa Track Viewer ładuję ją bez żadnego jąkania! Co jest grane?

Będą też niespodzianki takie jak:

- przeszkody na szlaku,
- EU07 wysiadła i trzeba po nią pojechać :)
- i takie podobne.

Zakładam z góry, że teraz rzadko włażę na forum i nie mam za bardzo czasu :-/ ...

Więc wszystko się trochę opóźni (terminu nie podaję, bo go nie znam :->).
Ale mam nadzieję, że na gwiazdkę dotrzemy do Jarzyn (prezent pod choinkę :P)...

Pozdrawiam.

Offline Quark-t

  • Administrator
  • Wiadomości: 3590
  • Automaty liczą...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 46
Nowy Świat-Krosowo 1.0 beta.
« Odpowiedź #66 dnia: 06 Listopada 2004, 22:47:28 »
Hmm.. jak o mnie piszą to się wtrącę :)
Moja trasa wogóle miała nie posmakować innego dysku niż mój :) Jest to pierwszy projekt tego typu (i jedyny jak na razie, choć drugi już na kartce, ale kol. Winger co trochę mnie odwodzi żeby czekać na nebulę...) i robiony był po to by się wprawić i później wykonać jakąś fajną trasę. Stąd wieeeele błędów (bardzo dużo z nich wyłapał i poprawił McZapkie). OLO_EU jednak mnie ponaglał i przycisnął i mój projekt się ukazał...
Z dzisiejszą moją wiedzą i doświadczeniem trasopisarskim wyglądałaby ona inaczej.

Co mogę podpowiedzieć - nie przeginać z odcinkami prostymi o ile nie są one jakąś główną magistralą, wstawiać przystanki osobowe i co mimo wszystko też wpływa na FPS - nie szaleć z terenem. W mojej trasie teren jest teksturowany również na olbrzymich połaciach których normalnie się nie widzi (no chyba że ktoś maniakalnie lata friflajem), więc lepiej zrobić po prostu ścianę i tyle.

To tyle :) (może trafiłem z tym postem jak kulą w płot ale poczułem potrzebę zmacania klawiatury :)
Pozdrawiam, dr inż. Quark-t

Offline Jaco

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 952
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 363
Nowy Świat-Krosowo 1.0 beta.
« Odpowiedź #67 dnia: 06 Listopada 2004, 23:32:46 »
Cytat: "sq1mhv"
Będą też niespodzianki takie jak:
- przeszkody na szlaku,
- EU07 wysiadła i trzeba po nią pojechać :)
- i takie podobne.


Szczerze mówiąc czekałem na taki pomysł. Wiele myślałem o takim realiźmie na szlaku, ale niestety nie znam się na tym. Jestem zwolennikiem sporego zamieszania na szlaku, a nie tylko "dawaniu" 100 po prostej (oby tylko 100...). Manewry na wielu trasach są bardzo OK i brakuje tu tylko awarii maszyny lub innych tego typu zdarzeń. Zatem powodzenia!
"Atlas przewoźników kolejowych Polski 2011/The 2011 ABC of Polish Railway Carriers"

Offline Doktor M

  • Wiadomości: 83
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Nowy Świat-Krosowo 1.0 beta.
« Odpowiedź #68 dnia: 07 Listopada 2004, 10:39:29 »
To prawda. Pomysł jest świetny!

hunter

  • Gość
Nowy Świat-Krosowo 1.0 beta.
« Odpowiedź #69 dnia: 10 Listopada 2004, 18:37:24 »
Wątpie w to, czy wykonam to. Ale do zrealizowania to jest łatwe.
Zadanie będzie w osobnym pliku SCN (lub będzie w jednym głównym).

Jak na razie prace stoją, bo szkoła :-/ . Stan dzisiejszy: 40km.
Pozdrawiam.