Autor Wątek:  Zmiana członu w ET41.  (Przeczytany 8137 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Artur PKP

  • Wiadomości: 153
  • Uwielbiam pojazdy szynowe. :D
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Zmiana członu w ET41.
« dnia: 03 Sierpnia 2012, 12:47:24 »
Witam.
Nie wiem jak zmienić człon w ET41. Gdy chcę poprowadzić pociąg z kabiny B to gdy przechodzę na drugi człon nie mogę włączyć szybkiego wyłącznika. Proszę o pomoc.
Pozdrawiam, Artur.

Offline Sawi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 9217
  • O.M.D - Electricity, O.M.D - Enola Gay. 01.09.2012
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 742
Odp: Zmiana członu w ET41.
« Odpowiedź #1 dnia: 03 Sierpnia 2012, 12:51:06 »
Jaka PC? Jak PC11, to tam zmienił się sposób uruchamiania. Odsyłam do pliku readme.html.
Życie jest bardzo kruche i w najmniej oczekiwanym momencie tracisz bliskich. Nie widzisz kogoś lata i nagle już tej osoby nie ma :(. Jedynie co tobie zostaje, to wspomnienia http://www.youtube.com/watch?v=Rk_sAHh9s08 "Co mnie nie zabije, to mnie wzmocni".

Offline Artur PKP

  • Wiadomości: 153
  • Uwielbiam pojazdy szynowe. :D
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Zmiana członu w ET41.
« Odpowiedź #2 dnia: 03 Sierpnia 2012, 13:08:35 »
Ale tam nie ma jak zmienić człon w ET41. Chodzi mi o to, że np. Jadę, jadę i muszę na manewrach zmienic człon by poprowadzić pociąg w drugą i co muszę kolejno zrobić. Czyli tak: mam włączony silnik i podniesiony pantograf, kran hamulca na pozycji jazda i co mam teraz zrobić żeby można było załączyć szybki wyłącznik w drugiej kabinie i z niej sterować pociągiem.
Pozdrawiam, Artur.

Offline matikolejarz

  • Wiadomości: 240
  • EP07- 361
    • Zobacz profil
    • Shakes and Fidget
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Zmiana członu w ET41.
« Odpowiedź #3 dnia: 03 Sierpnia 2012, 13:18:52 »
W ET41 człon zmienia się tak samo jak w normalnych lokomotywach. Zacytuję @Sawiego:
Cytuj
Odsyłam do pliku readme.html.

Offline Sawi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 9217
  • O.M.D - Electricity, O.M.D - Enola Gay. 01.09.2012
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 742
Odp: Zmiana członu w ET41.
« Odpowiedź #4 dnia: 03 Sierpnia 2012, 13:25:29 »
Ale tam nie ma jak zmienić człon w ET41. Chodzi mi o to, że np. Jadę, jadę i muszę na manewrach zmienic człon by poprowadzić pociąg w drugą i co muszę kolejno zrobić. Czyli tak: mam włączony silnik i podniesiony pantograf, kran hamulca na pozycji jazda i co mam teraz zrobić żeby można było załączyć szybki wyłącznik w drugiej kabinie i z niej sterować pociągiem.
Najlepiej przed przejściem do kabiny członu B w kabinie członu A wyłączyć wszystko. Wyłącz przetwornice, sprężarki, wyłącznik szybki, rozrząd i opuść pantografy. Zostawiasz lokomotywę zahamowaną hamulcem zasadniczym, tzn dajesz pierwszy stopień hamowania i ustawiasz potem kran w pozycji "odcięcie". Ważne by w cylindrach było powietrze.

  Dodano: 03 Sierpnia 2012, 13:31:23
Oryginalny cytat wiadomości @EU07_457:
Cytat: EU07-457
Prawidłowo wyłączamy wszystko: przetwornice, sprężarki, WS, pantografy, rozrząd. Przechodząc do drugiej kabiny zostawiamy lokomotywę zahamowaną hamulcem zasadniczym, tzn. dajemy np. pierwszy stopień hamowania i potem kran w "odcięcie". Ważne aby w cylindrach było powietrze. Niektórzy "zwalają" całkiem powietrze z PG poprzez przestawienie kranu w "hamowanie nagłe". Zahamowanie zasadniczym jest o tyle ważne, żeby po prostu podczas przechodzenia z kabiny do kabiny lokomotywa nie zaczęła nam się staczać - nie zawsze bowiem stoimy na płaskim. Hamulec dodatkowy pozostawiamy wyluzowany - jeśli zahamujemy dodatkowym, to z drugiej kabiny nie wyluzujemy lokomotywy.
« Ostatnia zmiana: 03 Sierpnia 2012, 13:31:23 wysłana przez Sawi »
Życie jest bardzo kruche i w najmniej oczekiwanym momencie tracisz bliskich. Nie widzisz kogoś lata i nagle już tej osoby nie ma :(. Jedynie co tobie zostaje, to wspomnienia http://www.youtube.com/watch?v=Rk_sAHh9s08 "Co mnie nie zabije, to mnie wzmocni".

Offline Artur PKP

  • Wiadomości: 153
  • Uwielbiam pojazdy szynowe. :D
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Zmiana członu w ET41.
« Odpowiedź #5 dnia: 03 Sierpnia 2012, 13:40:32 »
Dziękuje:).
Pozdrawiam, Artur.

Offline Sawi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 9217
  • O.M.D - Electricity, O.M.D - Enola Gay. 01.09.2012
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 742
Odp: Zmiana członu w ET41.
« Odpowiedź #6 dnia: 03 Sierpnia 2012, 13:42:08 »
Jeszcze tak odnośnie kwestii manewrowania było to też już poruszane w wątku "Problemy z Paczką Całościową 2011" w tym miejscu http://eu07.pl/forum/index.php/topic,21194.msg294389.html#msg294389. Jak tam pisałem sam do końca nie byłem pewny co i jak. Teraz dzięki @EU07-457 już wiem. Nmzc.

  Dodano: 03 Sierpnia 2012, 13:46:13
Podziękowania należą się dla @EU07-457.
« Ostatnia zmiana: 03 Sierpnia 2012, 13:46:13 wysłana przez Sawi »
Życie jest bardzo kruche i w najmniej oczekiwanym momencie tracisz bliskich. Nie widzisz kogoś lata i nagle już tej osoby nie ma :(. Jedynie co tobie zostaje, to wspomnienia http://www.youtube.com/watch?v=Rk_sAHh9s08 "Co mnie nie zabije, to mnie wzmocni".

Offline libertyn89

  • Wiadomości: 2002
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Zmiana członu w ET41.
« Odpowiedź #7 dnia: 03 Sierpnia 2012, 14:19:52 »
Ale tam nie ma jak zmienić człon w ET41

Oczekujesz, że dla każdego z około 40 pojazdów będzie stworzony opis: "Jak zmienić kabinę w ..."? Jest jeden opis, w którym są informacje dotyczące całego taboru.
Pozdrawiam, Karol

Offline klimczok_mk

  • Wiadomości: 1315
  • tester
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 19
Odp: Zmiana członu w ET41.
« Odpowiedź #8 dnia: 03 Sierpnia 2012, 14:32:06 »
Żeby sterować z drugiego członu to tak samo przechodzisz jak w EN57. (Home bądź End) I to się nie zmieniło tylko wystarczy przeczytać to co podał Ci @Sawi.

Offline Pawel205

  • Wiadomości: 58
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Zmiana członu w ET41.
« Odpowiedź #9 dnia: 03 Sierpnia 2012, 18:24:39 »
Po przejściu do drugiego członu i podniesieniu pantografu, trzymając Shift wciśnij m i x (bez puszczania shifta) - powinno pomóc.

Offline Sawi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 9217
  • O.M.D - Electricity, O.M.D - Enola Gay. 01.09.2012
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 742
Odp: Zmiana członu w ET41.
« Odpowiedź #10 dnia: 03 Sierpnia 2012, 19:13:52 »
Ostatecznie powtórzę. Kłania się jak nic plik readme.html. Zatem nic nowego nie wymyśliłeś. Proszę bardzo:
Cytat:  http://www.eu07.pl/pliki/inne/readme_pliki/sterowanie.html
Ważna uwaga

Sposób uruchamiania pojazdów został zmieniony (w stosunku do poprzednich wersji Symulatora) i dlatego prosimy o dokładne zapoznanie się z poniższym opisem.
Shift + o podnieś tylny pantograf.
Poczekaj chwilę, aż woltomierz WN wskaże napięcie ok. 3400 V.
Następnie przytrzymaj przez kilka sekund (aż zapali się lampka wyłącznika szybkiego) kombinację Shift + m.
Włącz przetwornicę (Shift + x).
Następnie należy chwilę poczekać i dopiero wtedy uruchomić sprężarkę (dokonujemy tego z pomocą klawiszy Shift + c).
Uruchomienie sprężarki zbyt szybko, gdy przetwornica jest jeszcze w fazie rozruchu, spowoduje uruchomienie przekaźnika nadmiarowego przetwornicy (nie dotyczy pojazdów, w których sprężarka nie jest zasilana poprzez przetwornicę, m.in.: ET22 i EP09). Gdy tak się stanie, należy przestawić heble sprężarki i przetwornicy w pozycje wyłączoną (klawisz c, a potem x) oraz nacisnąć przycisk odblokowania przekaźnika nadmiarowego przetwornicy i ogrzewania (Ctrl + n). Następnie ponownie załączamy wyłącznik szybki (Shift + m) i uruchamiamy przetwornicę, a potem sprężarkę (zgodnie z umieszczonym wyżej opisem).

  Dodano: 03 Sierpnia 2012, 19:16:37
Proszę o zamknięcie wątku, bo raczej nikt tu już nic nowego nie napisze.
« Ostatnia zmiana: 03 Sierpnia 2012, 19:16:37 wysłana przez Sawi »
Życie jest bardzo kruche i w najmniej oczekiwanym momencie tracisz bliskich. Nie widzisz kogoś lata i nagle już tej osoby nie ma :(. Jedynie co tobie zostaje, to wspomnienia http://www.youtube.com/watch?v=Rk_sAHh9s08 "Co mnie nie zabije, to mnie wzmocni".

Offline Pawel205

  • Wiadomości: 58
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Zmiana członu w ET41.
« Odpowiedź #11 dnia: 03 Sierpnia 2012, 21:50:33 »
Jest jednak mały szczegół którego nie ma w readme (przynajmniej tak mi się wydaje):
miałem ten sam problem z et41 na l053 cargo part 1 gdy naciskałem osobno Shift+m, a później shift+x- zero reakcji loka. Metodą prób i błędów doszedłem do tego, że jak przypadkowo trzymając Shift wcisnąłem m i x wszystko odpaliło.
Sprawdzałem jeszcze kilkakrotnie: po podniesieniu pantografu, Shift+m nie włącza wyłącznika szybkiego. Czy w readme jest, że należy go włączyć razem z przetwornicą?
« Ostatnia zmiana: 03 Sierpnia 2012, 21:56:00 wysłana przez Pawel205 »

Offline Sawi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 9217
  • O.M.D - Electricity, O.M.D - Enola Gay. 01.09.2012
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 742
Odp: Zmiana członu w ET41.
« Odpowiedź #12 dnia: 03 Sierpnia 2012, 22:21:13 »
Odnośnie WS (wyłącznik szybki) załączasz go za pomocą kombinacji klawiszy Shift + m przytrzymując przez kilka sekund do momentu zapalenia się lampki od wyłącznika szybkiego. Potem przetwornica, sprężarka itd.

  Dodano: 03 Sierpnia 2012, 22:26:30
Nic nie trzeba razem włączać. Wiem, bo próbowałem kilka razy i bez problemu działało. Pewnie niezbyt długo przytrzymujesz kombinacje klawiszy Shift + m, lub za szybko włączasz na raz przetwornicę i sprężarkę i wybija Tobie przekaźnik nadmiarowy przetwornicy.
« Ostatnia zmiana: 03 Sierpnia 2012, 22:51:16 wysłana przez Sawi »
Życie jest bardzo kruche i w najmniej oczekiwanym momencie tracisz bliskich. Nie widzisz kogoś lata i nagle już tej osoby nie ma :(. Jedynie co tobie zostaje, to wspomnienia http://www.youtube.com/watch?v=Rk_sAHh9s08 "Co mnie nie zabije, to mnie wzmocni".

Offline Pawel205

  • Wiadomości: 58
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Zmiana członu w ET41.
« Odpowiedź #13 dnia: 03 Sierpnia 2012, 22:59:11 »
Tak, przyznaje masz rację. Nie wybijał mi nadmiarowy, dłuższe przytrzymanie Shift+m działa.
Rzadko jeździłem ET41 ale zawsze stosowałem "swoją" metodę. Jak widać całkowicie nie potrzebną.

Offline Artur PKP

  • Wiadomości: 153
  • Uwielbiam pojazdy szynowe. :D
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Zmiana członu w ET41.
« Odpowiedź #14 dnia: 04 Sierpnia 2012, 15:01:52 »
Witam ponownie.
Mam problem ze scenerią l053 cargo part1. Gdy jestem w Dębicy Towarowej komputer w pewnym czasie się zawiesza. Nie dzieje to się w tym samym miejscu. Używałem exe wersji 355. Teraz jadę i uzywam exe wersji oryginalnej w pc 11. Zobaczę czy tym razem się zawiesi.
Pozdrawiam, Artur.

Offline Sawi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 9217
  • O.M.D - Electricity, O.M.D - Enola Gay. 01.09.2012
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 742
Odp: Zmiana członu w ET41.
« Odpowiedź #15 dnia: 04 Sierpnia 2012, 15:14:16 »
Sprawdź swoje sterowniki.

  Dodano: 04 Sierpnia 2012, 15:18:59
Nie raz źle dobrane powodują zawieszki i zacięcia.
« Ostatnia zmiana: 04 Sierpnia 2012, 15:18:59 wysłana przez Sawi »
Życie jest bardzo kruche i w najmniej oczekiwanym momencie tracisz bliskich. Nie widzisz kogoś lata i nagle już tej osoby nie ma :(. Jedynie co tobie zostaje, to wspomnienia http://www.youtube.com/watch?v=Rk_sAHh9s08 "Co mnie nie zabije, to mnie wzmocni".

Offline Artur PKP

  • Wiadomości: 153
  • Uwielbiam pojazdy szynowe. :D
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Zmiana członu w ET41.
« Odpowiedź #16 dnia: 04 Sierpnia 2012, 15:58:38 »
Sterowników mam najnowsze. Jednak chodziło o exe. Na wersji 325 komputer się nie zawiesił. Przy okazji uchwyciłem błąd w ET41. Nieraz, gdy moc osiąga ponad 350 Amperów wlącza się zielona lampka ta najbliżej nastawnika po lewej stronie, zmniejsza się moc, i zmienia się odgłos silnika. Problem tej występował też w exe 355. Dziwne.
Pozdrawiam, Artur.

Offline szogun

  • Wiadomości: 5627
  • Nie matura a chęć szczera zrobi z Ciebie oficera!
    • Zobacz profil
    • szogun Studio
  • Otrzymane polubienia: 552
Odp: Zmiana członu w ET41.
« Odpowiedź #17 dnia: 04 Sierpnia 2012, 16:08:19 »
Łapiesz poślizg...
Skoro kot robi MIAU czyli miauczy, to dlaczego pies szczeka a nie hauka?
Informacje o trwających pracach -> facebook.com/szogunstudio

Offline Artur PKP

  • Wiadomości: 153
  • Uwielbiam pojazdy szynowe. :D
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Zmiana członu w ET41.
« Odpowiedź #18 dnia: 04 Sierpnia 2012, 16:16:28 »
No tak. Nie wpadłem na to. Dzięki ;)
Pozdrawiam, Artur.