Autor Wątek:  Całkowo v2.0  (Przeczytany 13720 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Siecool

  • Deweloper
  • Wiadomości: 982
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 232
Całkowo v2.0
« dnia: 24 Lipca 2012, 20:15:42 »
Przedstawiam projekt odświeżenia i wzbogacenia według mnie jednej z najlepszych i najbardziej klimatycznych scenerii w symulatorze, czyli Całkowa. Prace nad tym projektem trwają od ok. dwóch lat i mają się już na ukończeniu (sceneria jest w testach).

1) MISJE
Podstawowym celem zmian było dostosowanie scenerii do misji z pociągiem zdawczym, która łączyłaby zarówno jazdę pociągową po szlaku, jak i dużo manewrów. Tym sposobem powstało sześć punktów ładunkowych, mozliwych do obsłużenia:
- rampa w Paszkach Wielkich;
- tartak w Całkowie;
- jednostka wojskowa w Wilisiu;
- plac ładunkowy (tor 8) i magazyn (tor 7) w Wilisiu;
- składnica drewna w Pomiankach.
W sumie misji zdawczych jest 6 - różnią się ilością wiezionych / odbieranych wagonów, obsługą różnych punktów ładunkowych i skomplikowaniem manewrów. Ponadto, w ramach misji zdawczej nr 6 wieziemy do Jarkawek cięzki skład z tłuczniem na remont linii.

Oprócz misji zdawczych istnieje również misja z ciężkim składem węglowym do elektrowni w Macierzewie, w ramach której na końcu odstawiamy skład w częściach na bocznicę. Ponadto, mamy również trzy odmiany misji osobowych, różniących się czasem trwania, ilością pociągów na trasie i generalnie skomplikowaniem.

Misje należą raczej do długich - najkrótsze trwają ok. 2h (misja węglowa, zdawcza nr 4 i 5), najdłuższa 6,5h (jedna z misji osobowych).

2) ZMIANY
Sceneria zawiera wiele elementów nowych bądź poprawionych m.in.:
- nowe punkty ładunkowe,
- poprawione głowice rozjazdowe stacji na bardziej realne,
- obsługa ruchu drogowego,
- dodanie trawy, latarń, chodników, wskaźników W12, W13, W17, wykolejnic, ręcznych rozjazdów, nowych słupków hekto itp.
- uszkodzenia i deformacje torów.

Duże zmiany są jeżeli chodzi o eventy - zaimplementowany został system sterowania ruchem, polegający na automatycznym regulowaniu ruchu składów - pociągi sterowane przez AI przed wyjazdem z kolejnych stacji sprawdzają zajętość szlaków, brak manewrów, dostępność torów stacyjnych itp. Składy wypuszczane są w losowych momentach, dodatkowo poc. osobowe są losowo opóźniane po trasie, co wpływa na wykonywaną przez nas misję (konieczność poczekania na przyjazd innego składu, nadganianie opóźnień w misjach osobowych itp.). Dodatkowo, po raz pierwszy wykorzystane zostały nowe funkcje AI tj. możliwość wykonywania skomplikowanych manewrów (odstawianie składów na bocznicę) i oblotów składów. Z tego względu jednak sceneria będzie działać poprawnie wyłącznie na exe 355 bądź nowszym.

Poniżej przedstawiam kilka przykładowych screenów z różnych misji.

Offline gruha_EU

  • Wiadomości: 171
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: Całkowo v2.0
« Odpowiedź #1 dnia: 24 Lipca 2012, 21:02:54 »
Zapowiada się zajefajnie :)

Offline D1Accord

  • Wiadomości: 102
  • Maszynista w Icc.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Całkowo v2.0
« Odpowiedź #2 dnia: 24 Lipca 2012, 21:28:31 »
Poprostu kozak. Już niemogę się doczekać służby zwłaszcza 6,5 godzinnej tego m i brakowało. Trzymam kciuki za szybkie wydanie.
Pozdrawiam

Offline Matz32

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 71
  • Raczkujacy ;) Scenarzysta.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Całkowo v2.0
« Odpowiedź #3 dnia: 24 Lipca 2012, 21:30:43 »
Super to wygląda. Rozumiem ze to inny projekt niż ten w którym miało być połączone Całkowo i Linia 53 ,  plus duża ilość nowej trasy  ?
A co czasu trwania  scenariuszy , to takie długie misje mogłyby by jednak być podzielone na części bo nie każdy ma tyle czasu na granie.

Proszę doprowadzić do zgodności z regulaminem wszystkie swoje wiadomości od czasu ostatniego ostrzeżenia. Przypomnę --- to było miesiąc temu. Od tamtego czasu napisałeś 16 wiadomości --- wszystkie zawierają błędy. Brak poprawy będzie skutkować nałożeniem moderacji.

Kamils
« Ostatnia zmiana: 26 Lipca 2012, 14:05:18 wysłana przez Matz32 »
NA Warsztacie

Baltyk SKM - 60%
Prace  po problemach wznowione

Offline Wilu

  • Wiadomości: 343
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 4
Odp: Całkowo v2.0
« Odpowiedź #4 dnia: 24 Lipca 2012, 21:32:35 »
Maszyna od dawna potrzebowała dobrego "dieslowego" scenariusza, porównywalnego do np. "elektrycznego" L61. Powodzenia na finish-u.

Offline Wokulski

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2237
  • Izabela Łęcka była...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 58
Odp: Całkowo v2.0
« Odpowiedź #5 dnia: 24 Lipca 2012, 21:33:02 »
Powiem, że Siecool włożył kawał dobrej roboty w Całkowo :).
Były Cargul, aktualny tramwajarz w Kolejach Śląskich.
PKPc 2016 - 2022
Koleje Śląskie 2022 - nadal

Offline mikol

  • Wiadomości: 206
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Całkowo v2.0
« Odpowiedź #6 dnia: 24 Lipca 2012, 21:51:43 »
Ciekawe kto dotrwa 6,5h przy symulatorze... Powodzenia. Co do scenerii - ładnie, podziwiam wkład. Oby tak dalej.
Pozdrawiam!
Symulator Pojazdów Szynowych MaSzyna EU07-424

Offline mk1992

  • Wiadomości: 435
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Całkowo v2.0
« Odpowiedź #7 dnia: 24 Lipca 2012, 21:58:14 »
Już kiedyś była na ten temat dyskusja. Są tacy, co wytrwają i będą z tej misji korzystali, a są tacy, którym wystarczy tylko godzina jeżdżenia. Każdy sobie wybierze coś pod siebie. Nie warto znowu wałkować tego samego wątku.

Offline Charlie89

  • Wiadomości: 669
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Całkowo v2.0
« Odpowiedź #8 dnia: 25 Lipca 2012, 23:03:54 »
Przydała by się możliwość zapisania stanu (gry?) bo 6,5h to ja nigdy nie wysiedze :D
Z miasta gdzie początek swój bierze Warta a kończy się CMK :)

Offline Sawi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 9217
  • O.M.D - Electricity, O.M.D - Enola Gay. 01.09.2012
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 742
Odp: Całkowo v2.0
« Odpowiedź #9 dnia: 25 Lipca 2012, 23:15:52 »
Dlatego @Siecool to przewidział i zrobił różne scenariusze.
Życie jest bardzo kruche i w najmniej oczekiwanym momencie tracisz bliskich. Nie widzisz kogoś lata i nagle już tej osoby nie ma :(. Jedynie co tobie zostaje, to wspomnienia http://www.youtube.com/watch?v=Rk_sAHh9s08 "Co mnie nie zabije, to mnie wzmocni".

Offline AIR

  • Deweloper
  • Wiadomości: 654
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 505
Odp: Całkowo v2.0
« Odpowiedź #10 dnia: 26 Lipca 2012, 10:16:41 »
Przydaly by sie jeszcze zdecydowanie wiaty peronowe, widac ich brak np na screenach paszki_wlk-mijanka.jpg i paszki_wlk-rampa.jpg
Niebo jest Bogiem, a skoki nałogiem...->
http://www.youtube.com/watch?v=nE9G-qiZqSU

Offline P.J.

  • Wiadomości: 176
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 16
Odp: Całkowo v2.0
« Odpowiedź #11 dnia: 26 Lipca 2012, 18:29:10 »
Cytuj
Przydaly by sie jeszcze zdecydowanie wiaty peronowe, widac ich brak np na screenach paszki_wlk-mijanka.jpg i paszki_wlk-rampa.jpg

To jest linia lokalna, więc wiaty peronowe chyba jednakby trochę nie pasowały. Nawet na liniach pierwszorzędowych ( i to zelektryfikowanych) na mijankach są same perony i to nawet piaszczyste bez płytek, asfaltu czy też kostki. A gdzie tu jeszcze mają być wiaty. Ja akurat do pomysłu wiat nie jest entuzjastycznie nastawiony.
Pozdrawiam
Prawdziwy Wielkopolanin: Poznań  Główny - Środa Wielkopolska - Jarocin - Ostrów Wielkopolski - Kępno - Kluczbork - Lubliniec - Tarnowskie Góry - Bytom - Katowice - Kraków Główny i 170 kilometrów wielkopolskiego szlaku.

Offline MaciejM

  • Wiadomości: 4094
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1228
Odp: Całkowo v2.0
« Odpowiedź #12 dnia: 26 Lipca 2012, 18:37:31 »
Na odcinku linii kolejowej 27 (odcinek Nasielsk - Sierpc) nie spotkałem ani jednego peronu z wiatą, jak była ławka to już było coś. A klimat tej linii jest podobny do tego w Całkowie :) Nie widzę zatem żadnego problemu. Chyba nawet autor Całkowa w wersji pierwszej chciał utrzymać klimat Mazowsza, dobrze pamiętam?
PKP Intercity Zakład Centralny w Warszawie

14 lat z MaSzyną!

Offline Maszynistaa

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 29
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Całkowo v2.0
« Odpowiedź #13 dnia: 08 Września 2012, 22:37:37 »
Dla chcącego nic trudnego. Ja myślę, że dałbym radę wytrzymać 6,5h. Powodzenia w dalszej pracy. :)
« Ostatnia zmiana: 08 Września 2012, 22:40:42 wysłana przez Maszynistaa »

Offline karolmaszynista

  • Wiadomości: 66
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Całkowo v2.0
« Odpowiedź #14 dnia: 01 Października 2012, 14:25:43 »
A radio jest w tej scenerii?

Offline matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 6056
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2043
Odp: Całkowo v2.0
« Odpowiedź #15 dnia: 01 Października 2012, 14:56:02 »
A radio jest w tej scenerii?
W tej scenerii nie ma radia. Radio jest co najwyżej w scenariuszach na tej scenerii.
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.