Autor Wątek:  Mazury  (Przeczytany 16348 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Maxiu

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 338
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Mazury
« dnia: 23 Lipca 2012, 09:28:34 »
Cześć, dostosowałem scenerię mazury do PC2011, i zamierzam ją przerobić czyli, dodać nowe tory, dodać roślinność, budynki, składy itp.

Na chwilę obecną wygląda to tak jak na Screenie.

« Ostatnia zmiana: 15 Sierpnia 2012, 10:39:02 wysłana przez Maxiu »

Offline KlimaT

  • Wiadomości: 191
  • Rąbiniak.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Z góry na Mazury
« Odpowiedź #1 dnia: 23 Lipca 2012, 10:43:28 »
Jak Mazury, to o jeziorach nie zapomnij!

Offline eu07-001

  • Wiadomości: 337
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: Z góry na Mazury
« Odpowiedź #2 dnia: 23 Lipca 2012, 12:02:25 »
- Popraw drogi, aby miały zakręty i skrzyżowania;
- Na pierwszej stacji wydłuż perony do 100m, usuń tor dodatkowy, ewentualnie popraw jego geometrię i przedłuż;
- Tam gdzie stały węglarki wymień zwrotki na zwykłe 33230 lub 27138;
- Za zakrętem dodaj jakiś podg i linię na północ;
- Zamień piramidę na górę;
- W Sklecinie popraw geometrię torów dodatkowych;
- W Warczawie zwęź i wydłuż peron;
- Zamień brzegi jezior na prawdziwą siatkę 3D, ewentualnie przybliż je do torów;
- Przed tą stacją gdzie jest tartak wydłuż zjazd dla lżejszego zjazdu;
- Dodaj na tej stacji jeszcze jeden tor;
- Na przedostatniej stacji popraw brzeg jeziora bo kijowo to wygląda;
- Popraw semafory i wskaźniki, aby stały zgodnie z Ie1 oraz Ie4 (WTBE10);
- Popraw teren, aby na łączeniach trójkątów nie występowało lustrzane odbicie;
- Wydłuż wszystkie inne perony do 200m.

Offline firleju

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1588
  • bawię się (w) exe...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 121
Odp: Z góry na Mazury
« Odpowiedź #3 dnia: 23 Lipca 2012, 14:04:46 »
- Popraw drogi, aby miały zakręty i skrzyżowania;
- Na pierwszej stacji wydłuż perony do 100m, usuń tor dodatkowy, ewentualnie popraw jego geometrię i przedłuż;
- Tam gdzie stały węglarki wymień zwrotki na zwykłe 33230 lub 27138;
- Za zakrętem dodaj jakiś podg i linię na północ;
- Zamień piramidę na górę;
- W Sklecinie popraw geometrię torów dodatkowych;
- W Warczawie zwęź i wydłuż peron;
- Zamień brzegi jezior na prawdziwą siatkę 3D, ewentualnie przybliż je do torów;
- Przed tą stacją gdzie jest tartak wydłuż zjazd dla lżejszego zjazdu;
- Dodaj na tej stacji jeszcze jeden tor;
- Na przedostatniej stacji popraw brzeg jeziora bo kijowo to wygląda;
- Popraw semafory i wskaźniki, aby stały zgodnie z Ie1 oraz Ie4 (WTBE10);
- Popraw teren, aby na łączeniach trójkątów nie występowało lustrzane odbicie;
- Wydłuż wszystkie inne perony do 200m.
Maxiu, zaleźliśmy chętnego do pomocy dla Ciebie.
Skrypty do Blendera dostępne tutaj
W miarę aktualne wiki EXE wiki.eu07.es

Offline Maxiu

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 338
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Z góry na Mazury
« Odpowiedź #4 dnia: 23 Lipca 2012, 14:59:05 »
Hehe Bardzo śmieszne :D

Cytuj
Jak Mazury, to o jeziorach nie zapomnij!

Nie zapomni się, zgłosił się Pan Tomasz z Łodzi :P
« Ostatnia zmiana: 23 Lipca 2012, 15:00:51 wysłana przez Maxiu »

Offline oko

  • Wiadomości: 283
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Z góry na Mazury
« Odpowiedź #5 dnia: 23 Lipca 2012, 15:37:32 »
Jak mazury to dużo krzaków lasów i domków, oraz sem. kształtowe.

Offline Maxiu

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 338
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Z góry na Mazury
« Odpowiedź #6 dnia: 23 Lipca 2012, 16:02:43 »
Pierw je po usuwam jak i Domki, potem zmienię teren, dodam więcej torów, dłuższe stacje, a semafory oczywiście kształtowe, jak je znajdę w 3DSie ;)

Offline SKP

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1692
  • Stwierdzanie Końca Pociągu
    • Zobacz profil
    • Śledź na bieżąco odjazdy z Twojego ulubionego przystanku - Gdańsk
  • Otrzymane polubienia: 32
Odp: Z góry na Mazury
« Odpowiedź #7 dnia: 23 Lipca 2012, 16:21:36 »
Nie zapomnij o tym: http://eu07.pl/forum/index.php/topic,6439.0.html. Większość starych scenerii ma się nijak do tych zasad.
Scenarzysta teoretyk. Trasopisarz doświadczalny.

Offline Maxiu

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 338
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Z góry na Mazury
« Odpowiedź #8 dnia: 23 Lipca 2012, 16:37:44 »
Pierw mi powiedzcie co się stało że nie mam terenu po zmianach w 3D maxie?
« Ostatnia zmiana: 23 Lipca 2012, 17:21:11 wysłana przez Maxiu »

Offline SKP

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1692
  • Stwierdzanie Końca Pociągu
    • Zobacz profil
    • Śledź na bieżąco odjazdy z Twojego ulubionego przystanku - Gdańsk
  • Otrzymane polubienia: 32
Odp: Z góry na Mazury
« Odpowiedź #9 dnia: 23 Lipca 2012, 17:13:07 »
Po jakich zmianach? Mam wrażenie, że Twój dostawca Internetu nalicza opłatę za każde słowo napisane przez Ciebie na forum. Trudno uzyskać jakąkolwiek pomoc po napisaniu "nie działa po zmianach".
« Ostatnia zmiana: 23 Lipca 2012, 17:14:28 wysłana przez SKP »
Scenarzysta teoretyk. Trasopisarz doświadczalny.

Offline Maxiu

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 338
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Z góry na Mazury
« Odpowiedź #10 dnia: 23 Lipca 2012, 17:15:39 »
Usuwałem semafory, domki i dodawałem nowe tory które łączyłem.

Offline SKP

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1692
  • Stwierdzanie Końca Pociągu
    • Zobacz profil
    • Śledź na bieżąco odjazdy z Twojego ulubionego przystanku - Gdańsk
  • Otrzymane polubienia: 32
Odp: Z góry na Mazury
« Odpowiedź #11 dnia: 23 Lipca 2012, 17:21:53 »
Może usunąłeś przy okazji Plane'y terenu?
Scenarzysta teoretyk. Trasopisarz doświadczalny.

Offline Maxiu

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 338
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Z góry na Mazury
« Odpowiedź #12 dnia: 23 Lipca 2012, 17:33:13 »
Ok, poprawiłem już jest teren.
« Ostatnia zmiana: 23 Lipca 2012, 17:49:43 wysłana przez Maxiu »

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6306
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 336
Odp: Z góry na Mazury
« Odpowiedź #13 dnia: 23 Lipca 2012, 18:37:00 »
Pierw je po usuwam jak i Domki, (...)
Bist du aus Deutschland?
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline Maxiu

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 338
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Z góry na Mazury
« Odpowiedź #14 dnia: 25 Lipca 2012, 10:03:40 »
Nein, aber ich kann Polnisch Deutsch.

P.S, wie ktoś jak dodać peron w 3DS maxie? tam jest tylko "podstacja"
« Ostatnia zmiana: 25 Lipca 2012, 12:08:52 wysłana przez Maxiu »

Offline SKP

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1692
  • Stwierdzanie Końca Pociągu
    • Zobacz profil
    • Śledź na bieżąco odjazdy z Twojego ulubionego przystanku - Gdańsk
  • Otrzymane polubienia: 32
Odp: Z góry na Mazury
« Odpowiedź #15 dnia: 25 Lipca 2012, 12:14:39 »
Masz 2 opcje: peron jako box lub jako road. W pierwszym przypadku wykonujesz normalny model peronu, tworzysz go i mapujesz jak zwykły model. W drugim przypadku tworzysz drogę z odpowiednio ustawionymi parametrami. Ta opcja ma taką przewagę nad pierwszą, że możesz za pomocą notatnika w każdej chwili zmienić wysokość czy szerokość peronu.
Scenarzysta teoretyk. Trasopisarz doświadczalny.

Offline Tolein

  • Wiadomości: 483
  • Kanapowy Toromistrz
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Z góry na Mazury
« Odpowiedź #16 dnia: 25 Lipca 2012, 19:03:27 »
Podejrzewam, że można w ten sposób również ustawić peron na łuku. Za pomocą boxa może to być.. skomplikowane?
"Podejrzewam, że:
1. poświęcają na to niewiele czasu,
2. mają ograniczoną liczbę zwojów mózgowych, przez co są w stanie wykonywać tylko proste i powtarzalne czynności,
3. wydaje im się, że mogą nawet podbić kosmos, ale życie weryfikuje im to negatywnie."

Offline Maxiu

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 338
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Z góry na Mazury
« Odpowiedź #17 dnia: 25 Lipca 2012, 19:15:19 »
Podejrzewam, że można w ten sposób również ustawić peron na łuku.
Można masz tutaj trochę opisane jak zrobić http://eu07.pl/forum/index.php/topic,1876.0.html
« Ostatnia zmiana: 25 Lipca 2012, 19:25:05 wysłana przez Maxiu »

Offline hunter

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1126
    • Zobacz profil
    • kolej.banda.pl
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: Z góry na Mazury
« Odpowiedź #18 dnia: 25 Lipca 2012, 19:16:46 »
P.S, wie ktoś jak dodać peron w 3DS maxie? tam jest tylko "podstacja"
Z taka (bez)wiedza oglaszasz sie hucznie w dziale "Na warsztacie"? Daj sobie spokoj i dlub w zaciszu, jak bedziesz miec cos konkretnego to dopiero to pokaz ;)
Z pozdrowieniami,
Grzegorz Durbajło

http://www.kolej.banda.pl/ - moje kolejowe zdjęcia.

Offline Maxiu

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 338
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Z góry na Mazury
« Odpowiedź #19 dnia: 29 Lipca 2012, 22:24:47 »
Wspominaliście o podsypce, czy taka jest dobra wysokość?
PS. nie zwracajcie uwagi że nie ma przejazdu..
« Ostatnia zmiana: 30 Lipca 2012, 08:46:09 wysłana przez Maxiu »

Offline SKP

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1692
  • Stwierdzanie Końca Pociągu
    • Zobacz profil
    • Śledź na bieżąco odjazdy z Twojego ulubionego przystanku - Gdańsk
  • Otrzymane polubienia: 32
Odp: Z góry na Mazury
« Odpowiedź #20 dnia: 29 Lipca 2012, 22:26:13 »
To jest 6-9-9 czy po prostu podniosłeś tory?
Scenarzysta teoretyk. Trasopisarz doświadczalny.

Offline Maxiu

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 338
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Z góry na Mazury
« Odpowiedź #21 dnia: 29 Lipca 2012, 22:27:43 »
Nic nie podnosiłem, dodałem ten tor jako nowy i dla tego się pytam czy jest dobrze ;)

to chyba jest 6-9-9

Offline SKP

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1692
  • Stwierdzanie Końca Pociągu
    • Zobacz profil
    • Śledź na bieżąco odjazdy z Twojego ulubionego przystanku - Gdańsk
  • Otrzymane polubienia: 32
Odp: Z góry na Mazury
« Odpowiedź #22 dnia: 29 Lipca 2012, 22:33:10 »
Pokaż wpis toru.
Scenarzysta teoretyk. Trasopisarz doświadczalny.

Offline Maxiu

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 338
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Z góry na Mazury
« Odpowiedź #23 dnia: 29 Lipca 2012, 22:35:59 »
node -1 0 klawe2 track normal 50.0 1.435 0.1 20.0 20 0 flat vis
 Rail_screw_rused1 4.0 TpD-old1.tex 0.2 0.5 1.1
-5.0 0.0 150.0  0.0  //point 1
0.0 0.0 0.0  //control vector 1
0.0 0.0 0.0  //control vector 2
-5.0 0.0 200.0  0.0  //point 2
0.0
endtrack

Proszę.

Offline SKP

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1692
  • Stwierdzanie Końca Pociągu
    • Zobacz profil
    • Śledź na bieżąco odjazdy z Twojego ulubionego przystanku - Gdańsk
  • Otrzymane polubienia: 32
Odp: Z góry na Mazury
« Odpowiedź #24 dnia: 29 Lipca 2012, 22:41:38 »
To nie jest profil 6-9-9. Masz profil taki jaki jest domyślny w skryptach, tzn. taki jaki był jeszcze w Scenery.doc.
Cytat: Scenery.doc
  • TexHeight – wysokość automatycznie rysowanej podsypki (w przypadku zwrotnicy odstęp iglicy od szyny)      0.2
  • TexWidth – szerokość automatycznie rysowanej podsypki od szyny do początku nachylenia   (w przypadku zwrotnicy długość odbojnicy)      0.5
  • TexSlope – szerokość automatycznie rysowanej podsypki w obszarze pochylenia  (w przypadku zwrotnicy odległość środka odbojnicy od końca rozjazdu)      1.1
Z resztą nie wiem jak 6-9-9 ma się do scenerii tworzonych w 3DS.
Scenarzysta teoretyk. Trasopisarz doświadczalny.

Offline Sawi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 9224
  • O.M.D - Electricity, O.M.D - Enola Gay. 01.09.2012
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 743
Odp: Z góry na Mazury
« Odpowiedź #25 dnia: 30 Lipca 2012, 01:43:31 »
PS. nie zwracajcie uwagi że nie ma przejazdu..
Przejazd przejazdem, ale tak się torów na ulice nie kładzie.
« Ostatnia zmiana: 30 Lipca 2012, 08:30:10 wysłana przez Sawi »
Życie jest bardzo kruche i w najmniej oczekiwanym momencie tracisz bliskich. Nie widzisz kogoś lata i nagle już tej osoby nie ma :(. Jedynie co tobie zostaje, to wspomnienia http://www.youtube.com/watch?v=Rk_sAHh9s08 "Co mnie nie zabije, to mnie wzmocni".

Offline Maxiu

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 338
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Mazury
« Odpowiedź #26 dnia: 30 Lipca 2012, 07:08:20 »
Ogółem teren wygląda w tej chwili tak: http://eu07.pl/userfiles/21560/priv-mazury.JPG
Oczywiście to połowa pracy nad terenem..
« Ostatnia zmiana: 15 Sierpnia 2012, 10:39:17 wysłana przez Maxiu »

Offline SKP

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1692
  • Stwierdzanie Końca Pociągu
    • Zobacz profil
    • Śledź na bieżąco odjazdy z Twojego ulubionego przystanku - Gdańsk
  • Otrzymane polubienia: 32
Odp: Mazury
« Odpowiedź #27 dnia: 15 Sierpnia 2012, 11:03:37 »
Połowa? To dużo. Co zmieniłeś? Mógłbyś pokazać jakieś screeny z symka? Płaski teren mógłby przejść kilka lat temu, obecnie obecnie muszą być górki, lasy, rzeki...
Scenarzysta teoretyk. Trasopisarz doświadczalny.

Offline Maxiu

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 338
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Mazury
« Odpowiedź #28 dnia: 15 Sierpnia 2012, 11:07:54 »
Co mam ci pokazać? sam teren i kilka jezior? Układam tory od nowa, żeby była podsypka profilu 6-6-9, po za tym robię dwu torową linię..

Offline SKP

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1692
  • Stwierdzanie Końca Pociągu
    • Zobacz profil
    • Śledź na bieżąco odjazdy z Twojego ulubionego przystanku - Gdańsk
  • Otrzymane polubienia: 32
Odp: Mazury
« Odpowiedź #29 dnia: 15 Sierpnia 2012, 11:15:48 »
Napisałeś "połowa pracy nad terenem". Połowa to dość dużo, natomiast na screenie z 3DSa widzę wciąż płaski teren.
A żeby dostosować tory do profilu 6-9-9 nie trzeba ich ponownie układać - można po ostatecznym wyeksportowaniu zmienić hurtowo niektóre liczby (tylko trzeba będzie kombinować z rozjazdami). Możesz też zaimportować tory do Rainsteda, a później je wyeksportować - Edytor @Ra "wypluje" tory o profilu 6-9-9.
Scenarzysta teoretyk. Trasopisarz doświadczalny.