Uczenie krok po kroku nie ma sensu, jednak przydałoby się kilka porządnych tutoriali, pokazujących krok po kroku czynności tworzenia scenerii. Któż z Was, drodzy devs nie poznawał scenerii od tutków Ś.P. Jarasa? Nie zawierały nic spektakularnego, a PODSTAWY - jak położyć tor, rozjazd, teren, drzewo. Ja sam swego czasu napisałem kilkanaście km częściowo spalinowej, częściowo zelektryfikowanej trasy w notatniku i jETcie, właśnie dzięki nim. Poznając bowiem zasady, rozwijałem się i dodawałem kolejne "wodotryski". Niestety, jako, że to nierozwojowe i cholernie czasochłonne (ręcznie wpisałem chyba z 2k linijek tekstu) zarzuciłem to w cholerę. Dzisiaj chętnie przesiadłbym się na 3dsa czy edytor @Ra, jednak tamte tutki niewiele mówią osobie, która zaczyna cokolwiek pisać. Co mi z tego, że pokazano mi jak ściągnąć zdjęcia satelitarne, skoro nie pokazano jak wstawić tor, rozjazd, anglika? Jak postawić drzewo, bramkę, semafor? Oczywiście, tłumaczenie każdemu z osobna mija się z celem, ale jeśli osoby takie jak ja (znające mniej-więcej budowę wpisów do .scn) dostaną dobry tutorial z foto, pociągną to dalej. A z pomocą pokroju "ja sam się uczyłem to ty też możesz" nigdy nowe dodatki nie będą powstawać w tempie, w jakim byśmy sobie tego życzyli. Sam chciałbym zrobić mocno przemysłową, rzeczywistą, śląską scenerię, jednak brak mi "narzędzi" ku temu. I założę się o dobrego browca, że wielu tu takich, którzy próbowali, coś wydłubali, czytali tutki @Ra, po czym nie dali rady a nie uzyskując na forum pomocy - zniechęcili się.