Autor Wątek:  Awaria semafora????  (Przeczytany 9825 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Pierog_SU42

  • Wiadomości: 295
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 40
Awaria semafora????
« dnia: 12 Lipca 2012, 11:34:46 »
Maszynista pociagu relacji  Warszawa do Bielsko Białe zatrzymał pociag poniewaz semafor pozwalał na jazdę z największą dozwoloną prędkością  70 km/h, ale ułożona droga przebiegu zobowiązuje do ograniczenia prędkości do maksymalnie 40 km/h.

http://wiadomosci.onet.pl/regionalne/warszawa/maszynista-zatrzymal-pociag-semafor-blednie-wskazy,1,5186983,region-wiadomosc.html#fp=info

Offline muri

  • Wiadomości: 627
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: Awaria semafora????
« Odpowiedź #1 dnia: 12 Lipca 2012, 12:52:58 »
Zastanawia mnie skąd maszynista znał drogę przebiegu?

Offline MaciejM

  • Wiadomości: 4094
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1228
Odp: Awaria semafora????
« Odpowiedź #2 dnia: 12 Lipca 2012, 12:58:45 »
Przejechał semafor z S2, a rozjazd go kieruje "na bok", co jest niezgodne z wcześniejszym sygnałem. Podejrzewam, że był to wjazd na Zachodnią.
PKP Intercity Zakład Centralny w Warszawie

14 lat z MaSzyną!

Offline hubo221

  • Wiadomości: 174
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 19
Odp: Awaria semafora????
« Odpowiedź #3 dnia: 12 Lipca 2012, 13:04:25 »
Bo jeżeli był to wyjazdowy z Centralnego to S2 wyświetla się tylko i wyłącznie z toru 1 i 2.
Patrz: http://semaforek.pl/wiki/images/d/d4/Warszawa_Centralna.gif     Na zwrotnicach można jechać max. 40 km/h. 
Tak więc maszynista dokładnie wie, gdy wjedzie na inne tory niż 1 i 2 ma jechać 40km/h.

Offline szczurek

  • Wiadomości: 64
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Awaria semafora????
« Odpowiedź #4 dnia: 12 Lipca 2012, 13:21:35 »
Po raz kolejny pojawia się pytanie: co z maszynistą z Bab? W tym momencie jego odpowiedzialność za wypadek robi się coraz bardziej wątpliwa.
Optymista wie, że życie stoi do niego otworem.
Pesymista wie dokładnie którym...

Offline EU07-457

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1475
  • dyrektor lokomotywy
    • Zobacz profil
    • Paweł Telega - fotografia kolejowa
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: Awaria semafora????
« Odpowiedź #5 dnia: 12 Lipca 2012, 15:01:10 »
Na zwrotnicach można jechać max. 40 km/h.  Tak więc maszynista dokładnie wie, gdy wjedzie na inne tory niż 1 i 2 ma jechać 40km/h.

Z tą "dokładną" wiedzą maszynisty, to bym się powstrzymał. Są rozjazdy pozwalające jechać w kierunku zwrotnym oprócz 40 km/h również 60 i 100 km/h. Po co w ogóle stosować sygnalizatory skoro maszynista "dokładnie wie" gdzie i z jaką prędkością ma jechać?

Offline piotr996

  • Wiadomości: 45
  • Odjazd.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Awaria semafora????
« Odpowiedź #6 dnia: 12 Lipca 2012, 17:48:32 »
Semaforów nie trzeba będzie stosować jeśli będzie już w Polsce wdrożony system ETCS.
W Łodzi na lini nr 17 (Łódź Fabryczna- Koluszki) system ETCS poziomu 2 ma być już wdrożony w 2015r., więc jak na polskie realia to dosyć szybko.

Offline AtapiCl

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4426
    • Zobacz profil
    • O warszawskiej części linii kolejowej nr 7 Warszawa – Lublin i nie tylko ;)
  • Otrzymane polubienia: 212
Odp: Awaria semafora????
« Odpowiedź #7 dnia: 12 Lipca 2012, 17:53:05 »
Nie, gdy będzie to na wydzielonej linii. CMK wydzieloną linią nie jest. Dlatego semafory nie znikną.

Podejrzewam, że był to wjazd na Zachodnią.

Bo to było na Zachodniej.
« Ostatnia zmiana: 12 Lipca 2012, 17:54:27 wysłana przez ZiomalCl »

Offline Pierog_SU42

  • Wiadomości: 295
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 40
Odp: Awaria semafora????
« Odpowiedź #8 dnia: 12 Lipca 2012, 17:54:40 »
Semaforów nie trzeba będzie stosować jeśli będzie już w Polsce wdrożony system ETCS.
W Łodzi na lini nr 17 (Łódź Fabryczna- Koluszki) system ETCS poziomu 2 ma być już wdrożony w 2015r., więc jak na polskie realia to dosyć szybko.
A co to  jest ten cały system ETCS????

Offline Rudzik

  • Wiadomości: 2028
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 103
Odp: Awaria semafora????
« Odpowiedź #9 dnia: 12 Lipca 2012, 17:57:41 »
Pierog, zacznij w końcu pisać poprawnie, bo tutaj słowotoków i nawyków z GG nie tolerujemy. W sprawie ETCS Google nie gryzą.
Piotr, źle piszesz, bo nie wszystkie lokomotywy/zespoły trakcyjne/autobusy szynowe/drezyny będą miały ETCS. Będą na czuja bez semaforów jeździć?

Offline piotr996

  • Wiadomości: 45
  • Odjazd.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Awaria semafora????
« Odpowiedź #10 dnia: 12 Lipca 2012, 18:01:19 »
Kacu, no masz rację. Semafory zlikwidują na danej lini np na 17 jeżeli wszystkie pojazdy po niej jeżdżące będą miały wdrożony system.

Offline Niebugoclaw

  • Wiadomości: 1222
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 10
Odp: Awaria semafora????
« Odpowiedź #11 dnia: 12 Lipca 2012, 18:17:32 »
Należy pamiętać, że ECTS to tylko wspomaganie do prowadzenia ruchu, na chwile obecną nie może on zastąpić urządzeń sterowania ruchem.

Offline JONIN_EZT

  • Wiadomości: 918
  • Dalej student. Linia 202 maker
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Awaria semafora????
« Odpowiedź #12 dnia: 12 Lipca 2012, 18:38:16 »
Na rozjazdach 1:9-300 można jeździć z vmax=50km/h na kierunku zwrotnym, tylko, że u nas nie ma możliwości podania takiego sygnału na semaforze. Ktoś kiedyś wrzucał fote z semaforem i pod nim biała 5 na czarnym kwadracie (albo z Niemiec, albo Czech), coś takiego u nas już jest tylko, że w Pruszczu Gdańskim i są to 8ki (rozjazdy 1:14) ale już nie wchodząc w tematy prędkości na rozjazdach. Nawet przy Vmax=70km/h przy zauważeniu przestawionej iglicy by jeszcze zdążył na tyle zahamować, że odbyłoby się to bez wypadku, teoretycznie, bo nie wiadomo w jakim stanie są rozjazdy na Zachodniej.

Pierog, zacznij w końcu pisać poprawnie, bo tutaj słowotoków i nawyków z GG nie tolerujemy. W sprawie ETCS Google nie gryzą.
Piotr, źle piszesz, bo nie wszystkie lokomotywy/zespoły trakcyjne/autobusy szynowe/drezyny będą miały ETCS. Będą na czuja bez semaforów jeździć?

Już o tym wspominałem w innym temacie. Takie zabiegi z ECTSem 2 poziomu to wyrzucanie kasy w błoto. Usuną wszystkie semafory i co? 2% taboru będzie mogło tam wjechać, bo się nie opłaca przerabiać EU/EP07 ET22 EN57 itd (długo można wymieniać). A zostawienie tam semaforów jest sprzeczne z teorią budowy ECTS2 poziomu (patrz ruchomy odstęp blokowy).  ECTS 1 poziomu jest jedynym dobrym jaki można tam wprowadzać [tak jak na CMK]
Linia 202
Układ torowy (tory główne) - 100%
Układ torowy (reszta) - 15%

Offline muri

  • Wiadomości: 627
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: Awaria semafora????
« Odpowiedź #13 dnia: 13 Lipca 2012, 14:09:39 »
Przejechał semafor z S2, a rozjazd go kieruje "na bok", co jest niezgodne z wcześniejszym sygnałem.
Ok, czyli z tego wynika że maszynista zatrzymał się już po przejechaniu rozjazdu "na bok" ? Bo ja myślałem że zatrzymał się przed rozjazdem i zastanawiałem się jak mając semafor podany na 70 km/h - więc zapewne jadąc +- tyle - można zauważyć że rozjazd jest na bok i jeszcze zdążyć zatrzymać się przed nim...

Offline Ciasto

  • Wiadomości: 19
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Awaria semafora????
« Odpowiedź #14 dnia: 16 Lipca 2012, 20:06:17 »
Akurat tam stałem, więc doprecyzuję. Zatrzymał się stojąc już pierwszym wózkiem na łuku rozjazdu. Jest to ciekawe, bo ów "niepewny" semafor wyświetlany jest właściwie co chwilę, i tylko dla tego jednego pociągu zrobiłby coś dziwnego..? Tak czy siak pociąg powinien być prowadzony przez dwóch maszynistów, więc zapewne mamy dwóch świadków.

Offline sektor 77

  • Wiadomości: 212
  • Muzyka łagodzi obyczaje.
    • Zobacz profil
    • rock
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Awaria semafora????
« Odpowiedź #15 dnia: 16 Lipca 2012, 20:25:34 »
Akurat tam stałem, więc doprecyzuję. Zatrzymał się stojąc już pierwszym wózkiem na łuku rozjazdu. Jest to ciekawe, bo ów "niepewny" semafor wyświetlany jest właściwie co chwilę, i tylko dla tego jednego pociągu zrobiłby coś dziwnego..? Tak czy siak pociąg powinien być prowadzony przez dwóch maszynistów, więc zapewne mamy dwóch świadków.
No z tymi świadkami to droga daleka, bo wiadomo, że nikt nikomu nie chce się narazić, a zagrożenia życia w tej sytuacji nie było. Z tego co wiem, to przeloty semaforów się zdarzają - nawet stacji w relacjach pociągach REGIO. Oczywiście bardzo rzadko, ale jednak ;)

Offline MaciejM

  • Wiadomości: 4094
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1228
Odp: Awaria semafora????
« Odpowiedź #16 dnia: 16 Lipca 2012, 23:21:34 »
Cytuj
Akurat tam stałem, więc doprecyzuję. Zatrzymał się stojąc już pierwszym wózkiem na łuku rozjazdu. Jest to ciekawe, bo ów "niepewny" semafor wyświetlany jest właściwie co chwilę, i tylko dla tego jednego pociągu zrobiłby coś dziwnego..?
Na wjeździe rozumiem?
PKP Intercity Zakład Centralny w Warszawie

14 lat z MaSzyną!

Offline Ciasto

  • Wiadomości: 19
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Awaria semafora????
« Odpowiedź #17 dnia: 17 Lipca 2012, 10:33:04 »
Na wjeździe rozumiem?

Wjazd na Zachodnią od strony Centralnej, konkretnie na rozjeździe nr 40.

Offline Cesky Kretek

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1712
  • Trust no one.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 159
Odp: Awaria semafora????
« Odpowiedź #18 dnia: 17 Lipca 2012, 18:30:48 »
Już o tym wspominałem w innym temacie. Takie zabiegi z ECTSem 2 poziomu to wyrzucanie kasy w błoto. Usuną wszystkie semafory i co? 2% taboru będzie mogło tam wjechać, bo się nie opłaca przerabiać EU/EP07 ET22 EN57 itd (długo można wymieniać). A zostawienie tam semaforów jest sprzeczne z teorią budowy ECTS2 poziomu (patrz ruchomy odstęp blokowy).  ECTS 1 poziomu jest jedynym dobrym jaki można tam wprowadzać [tak jak na CMK]
ETCS. ECTS to są punkty na uczelniach. :)

Offline Ciasto

  • Wiadomości: 19
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Awaria semafora????
« Odpowiedź #19 dnia: 17 Lipca 2012, 19:00:26 »
Już o tym wspominałem w innym temacie. Takie zabiegi z ECTSem 2 poziomu to wyrzucanie kasy w błoto. Usuną wszystkie semafory i co? 2% taboru będzie mogło tam wjechać, bo się nie opłaca przerabiać EU/EP07 ET22 EN57 itd (długo można wymieniać). A zostawienie tam semaforów jest sprzeczne z teorią budowy ECTS2 poziomu (patrz ruchomy odstęp blokowy).  ECTS 1 poziomu jest jedynym dobrym jaki można tam wprowadzać [tak jak na CMK]

Tak po krótce: ruchomy odstęp blokowy pojawia się dopiero w poziomie 3. Poziom 2 różni się od 1 głównie ciągłą transmisją zezwoleń na jazdę do lokomotywy (drogą radiową, a nie balisami przełączalnymi). Tak więc pozostawienie semaforów jest tu jak najbardziej sensowne. Odstępy oraz przebiegi w stacjach pozostają tak jak dziś.