Nasi Czytelnicy sfotografowali nową, czteroosiową lokomotywę Newagu Gliwice w Żmigrodzie, gdzie znajduje się tor doświadczalny Instytutu Kolejnictwa. Producent potwierdza, że pojazd rozpoczyna testy dynamiczne.
Griffin przeznaczony jest do prowadzania pociągów towarowych o masie do 3200 ton z prędkością do 140 km/h oraz pociągów pasażerskich z prędkością do 190 km/h. Najnowszy produkt Newagu Gliwice został zaprezentowany w ubiegłym roku na Berlińskich targach InnoTrans. Harmonogram testowego modelu - lokomotywa uniwersalnej, dostosowanej do prowadzenia pociągów pasażerskich i towarowych, o prędkości maksymalnej 140 km/h, jest opóźniony. Newag zakładał, że w kwietniu uda się już wprowadzić lokomotywę do eksploatacji nadzorowanej.
Tymczasem dopiero rozpoczynają się testy lokomotywy na torze doświadczalnym Instytutu Kolejnictwa w Żmigrodzie. Sfotografowali ją tam nasi Czytelnicy - Kamil Masło i Adam Kupniewski. Producent potwierdził, że elektrowóz znajduje się w Żmigrodzie na testach, wciąż czekamy jednak na aktualny harmonogram zajęć dla nowego produktu polskiego producenta.
Newag Gliwice zwrócił się już o zgodę do PKP Cargo na przeprowadzenie próbnych jazd badawczych w celu uzyskania świadectwa dopuszczenia do eksploatacji i na tę propozycję przewoźnik odpowiedział pozytywnie. Próby będą wykonywane na terenie Śląskiego Zakładu Spółki po testach w Żmigrodzie.
W tym samym czasie, gdy naszym Czytelnikom udało się "ustrzelić" Griffina, na torze w Żmigrodzie testowano także nową lokomotywę Vectron Siemensa.
Info:
http://www.rynek-kolejowy.pl/44928/_Griffin_natestach_wZmigrodzie_.htm