Autor Wątek:  Od czego zacząć modelowanie w Gmax-ie?  (Przeczytany 2636 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline mikol

  • Wiadomości: 206
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Od czego zacząć modelowanie w Gmax-ie?
« dnia: 23 Czerwca 2012, 16:29:29 »
A więc po kolei: ściągnąłem sobie dziś Gmaxa, ponieważ chciałbym tworzyć modele takich, nazwijmy to, pierdółek do Symulatora (tablic, znaczków typu "uwaga przejście czy coś podobnego). Nie wiem od czego zacząć. Ściągnąłem sobie archiwum od @macius5991 (http://eu07.pl/forum/index.php/topic,17369.msg271007.html#msg271007) i chcę zrobić model tego drugiego obiektu czyli tego znaku "waga 3-5 km/h". Czytałem już różne poradniki na forum ale jakoś nic mi to nie mówi. Bardzo mile widziane będzie jak ktoś opisze mi krok po kroku. Piszą o wymiarach, a skąd ja mam wiedzieć jakie to ma w rzeczywistości wymiary? Z góry dziękuję.
Pozdrawiam!
Symulator Pojazdów Szynowych MaSzyna EU07-424

Offline SKP

  • Wydział Promocji
  • Wiadomości: 1690
  • Stwierdzanie Końca Pociągu
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 26
Odp: Od czego zacząć modelowanie w Gmax-ie?
« Odpowiedź #1 dnia: 23 Czerwca 2012, 16:33:32 »
Modelowanie w GMAX zasadniczo nie różni się niczym ode modelowania w 3DS MAX. Poczytaj poradniki do 3dsa.
Scenarzysta teoretyk. Trasopisarz doświadczalny.

Offline matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 5200
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1581
Odp: Od czego zacząć modelowanie w Gmax-ie?
« Odpowiedź #2 dnia: 23 Czerwca 2012, 17:36:53 »
Nie chcę utrudniać Twojej pracy ale, ten wskaźnik jest w publikacjach już http://eu07.pl/forum/index.php/topic,21187.0.html . Jeżeli chcesz się nauczyć modelować, to możesz ściągnąć wersję tga i wykorzystać teksturę która jest w paczce.

  Dodano: 23 Czerwca 2012, 17:41:49
A jeżeli chcesz zrobić model od zera, potrzebny będzie także program do obróbki grafiki (np. darmowy Gimp).
« Ostatnia zmiana: 23 Czerwca 2012, 17:41:49 wysłana przez matek123 »
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Offline Grigori

  • Wiadomości: 11
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Od czego zacząć modelowanie w Gmax-ie?
« Odpowiedź #3 dnia: 24 Czerwca 2012, 11:11:20 »
To prawda, że gmax różni się od 3dsa ale narzędzia podstawowe są takie same a zasada działania identyczna. Na początek stwórz proste modele. Spróbuj wymodelować swoje biurko, proste krzesło, ławkę. Te modele są proste do zbudowania, ponieważ wykorzystują głównie odpowiednio ustawione boxy. Zbuduj latarnię wygiętą od góry. Dzięki temu poznasz kilka funkcji np. Bend, która wygina obiekt. Pamiętaj, że żaden z poradników nie zastąpi Ci ogromnej ilości godzin jaką spędzisz nad robieniem za przeproszeniem "pierdółek". Zwykłe dłubanie w programie z nudów już wiele daje.
Jeszcze jedna ważna informacja. Jeżeli zaczynasz przygodę z modelowaniem poczytaj troszkę o hierarchii obiektów. Nie wiem czy jest w gmaxie takie okienko gdzie się czytelnie "podpina" jeden obiekt pod drugi, ale na pewno da się to zrobić (przynajmniej w programie) za pomocą funkcji "Select and Link". Jeśli będziesz miał jakieś pytania zapraszam na PW.
Powodzenia :)
« Ostatnia zmiana: 24 Czerwca 2012, 11:13:49 wysłana przez Grigori »

Offline mikol

  • Wiadomości: 206
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Od czego zacząć modelowanie w Gmax-ie?
« Odpowiedź #4 dnia: 24 Czerwca 2012, 21:48:15 »
W imieniu kolegi @SKP - w najbliższym czasie stworzy on tutorial modelowania w GMAX-ie. Wszyscy którzy będą chcieli modelować w GMAX-ie będą mogli z niego skorzystać.
Pozdrawiam!
Symulator Pojazdów Szynowych MaSzyna EU07-424

Offline SKP

  • Wydział Promocji
  • Wiadomości: 1690
  • Stwierdzanie Końca Pociągu
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 26
Odp: Od czego zacząć modelowanie w Gmax-ie?
« Odpowiedź #5 dnia: 24 Czerwca 2012, 21:58:03 »
W końcu lepiej wytłumaczyć to "zbiorowo" niż każdemu z osobna...
Scenarzysta teoretyk. Trasopisarz doświadczalny.