Autor Wątek:  Lokomotywa EU07 nie chce jechać - pomarańczowa lampka  (Przeczytany 10222 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline NoxU

  • Wiadomości: 18
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Lokomotywa EU07 nie chce jechać - pomarańczowa lampka
« dnia: 12 Czerwca 2012, 16:58:11 »
Witam

mam mały problem na scenerii. Jadąc EU07 po jakimś czasie jak zahamuje skład to lokomotywa później nie chce ruszyć. Pojawia się pomarańczowa lampka ("jazda na oporach zewnętrznych" czy jakoś tak) i nie wiem co dalej.
Czy włączył się jakiś hamulec a może przegrzane silniki? Pomóżcie co to może być i jak temu zaradzić :)

Pozdrawiam
Miłosz

Offline matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 6137
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2097
Odp: Lokomotywa EU07 nie chce jechać - pomarańczowa lampka
« Odpowiedź #1 dnia: 12 Czerwca 2012, 17:04:02 »
Możesz zrobić screena pulpitu i manometrów?
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Offline mikol

  • Wiadomości: 206
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Lokomotywa EU07 nie chce jechać - pomarańczowa lampka
« Odpowiedź #2 dnia: 12 Czerwca 2012, 17:04:35 »
Trzeba odhamować skład, jazda na oporach to rzecz normalna przy pierwszych "przekręceniach" nastawnikiem. Skład odhamuj klawiszami 7 i 9, potem 4 i 6, oczywiście jak stoisz. Z resztą odpowiedziałeś sam sobie:
Cytuj
jakimś czasie jak zahamuje skład to lokomotywa później nie chce ruszyć.

Cytuj
Czy włączył się jakiś hamulec
« Ostatnia zmiana: 12 Czerwca 2012, 17:09:45 wysłana przez mikol »
Pozdrawiam!
Symulator Pojazdów Szynowych MaSzyna EU07-424

Offline NoxU

  • Wiadomości: 18
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Lokomotywa EU07 nie chce jechać - pomarańczowa lampka
« Odpowiedź #3 dnia: 12 Czerwca 2012, 17:09:12 »
Ok jak coś to spróbuję tak zrobić. Dzięki.
PS: czy to może być spowodowane tym, że jak hamuję to nie odkręcam tej "kierownicy" na pozycję "zero"?

Offline Dominik333

  • Wiadomości: 212
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Lokomotywa EU07 nie chce jechać - pomarańczowa lampka
« Odpowiedź #4 dnia: 12 Czerwca 2012, 17:11:15 »
Jak nie wrócisz do pozycji "0" to po jakimś czasie może zapalić się lampka Przekaźnika nadmiarowego, przez co musisz go odblokować klawiszem "n".

Offline mikol

  • Wiadomości: 206
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Lokomotywa EU07 nie chce jechać - pomarańczowa lampka
« Odpowiedź #5 dnia: 12 Czerwca 2012, 17:12:37 »
PS: czy to może być spowodowane tym, że jak hamuję to nie odkręcam tej "kierownicy" na pozycję "zero"?
Nie. Możesz użyć hamulca nawet jak masz nastawnik jazdy w pozycji innej niż "zero". Wtedy skład hamuje, odkręcasz nastawnik na "zero", odhamujesz klawiszami 7 i 9 oraz 4 i 6 i jedziesz dalej :)

@Dominik333 - przekaźnik nadmiarowy wywala wtedy gdy podczas rozruchu nasza wskazówka w amperomierzu silników trakcyjnych osiągnie za wysoki poziom.
« Ostatnia zmiana: 12 Czerwca 2012, 17:15:33 wysłana przez mikol »
Pozdrawiam!
Symulator Pojazdów Szynowych MaSzyna EU07-424

Offline Davidsonxx

  • Wiadomości: 140
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Lokomotywa EU07 nie chce jechać - pomarańczowa lampka
« Odpowiedź #6 dnia: 12 Czerwca 2012, 17:16:43 »
PS: czy to może być spowodowane tym, że jak hamuję to nie odkręcam tej "kierownicy" na pozycję "zero"?
Nie. Możesz użyć hamulca nawet jak masz nastawnik jazdy w pozycji innej niż "zero". Wtedy skład hamuje, odkręcasz nastawnik na "zero", odhamujesz klawiszami 7 i 9 oraz 4 i 6 i jedziesz dalej :)

Owszem, ale jak się nie pospieszy z zejściem na 0, to wybije mu nadmiarowy. Dominik333 na pewno dobrze wie, co to jest nadmiarowy i ma rację.

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 444
Odp: Lokomotywa EU07 nie chce jechać - pomarańczowa lampka
« Odpowiedź #7 dnia: 12 Czerwca 2012, 17:17:32 »
PS: czy to może być spowodowane tym, że jak hamuję to nie odkręcam tej "kierownicy" na pozycję "zero"?
Nie. Możesz użyć hamulca nawet jak masz nastawnik jazdy w pozycji innej niż "zero". Wtedy skład hamuje, odkręcasz nastawnik na "zero", odhamujesz klawiszami 7 i 9 oraz 4 i 6 i jedziesz dalej :)
Nie pisz głupot. Hamowanie i zatrzymanie składu z nastawnikiem w pozycji innej niż "0" powoduje wywalenie przekaźnika nadmiarowego. Tak jak napisał Dominik, po zadziałaniu nadmiarowego trzeba wcisnąć n.

@
Cytuj
Dominik333 - przekaźnik nadmiarowy wywala wtedy gdy podczas rozruchu nasza wskazówka w amperomierzu silników trakcyjnych osiągnie za wysoki poziom.
Mikol, nie pisz głupot! Hamowanie na pozycji innej niż zero powoduje wzrost poboru prądu.
« Ostatnia zmiana: 12 Czerwca 2012, 17:20:06 wysłana przez Krzysiek626 »

Offline MasterYoda

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 839
  • Mistrz ściemy, Pan Andrzej.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 71
Odp: Lokomotywa EU07 nie chce jechać - pomarańczowa lampka
« Odpowiedź #8 dnia: 12 Czerwca 2012, 17:19:41 »
OIDP jak ongiś jeździłem w MaSzynie jeśli nie zszedłem nastawnikiem na zero to po zatrzymaniu wybijał nadmiarowy.
Panie Darku, my też możemy prosić?

Offline krzywy

  • Wiadomości: 30
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Lokomotywa EU07 nie chce jechać - pomarańczowa lampka
« Odpowiedź #9 dnia: 12 Czerwca 2012, 17:29:27 »
Mylicie przekaźnik nadmiarowy z wyłącznikiem ciśnieniowym.

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6313
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 343
Odp: Lokomotywa EU07 nie chce jechać - pomarańczowa lampka
« Odpowiedź #10 dnia: 12 Czerwca 2012, 17:31:07 »
Można jeszcze rozłączyć styczniki liniowe przed hamowaniem, a skręcić na zero później...
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline mikol

  • Wiadomości: 206
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Lokomotywa EU07 nie chce jechać - pomarańczowa lampka
« Odpowiedź #11 dnia: 12 Czerwca 2012, 18:06:57 »
Nie pisz głupot. Hamowanie i zatrzymanie składu z nastawnikiem w pozycji innej niż "0" powoduje wywalenie przekaźnika nadmiarowego. Tak jak napisał Dominik, po zadziałaniu nadmiarowego trzeba wcisnąć n.
Ty nie pisz głupot. Nakręciłem filmik aby Ci udowodnić, że hamowanie i zatrzymanie składu z nastawnikiem w pozycji innej niż "0" nie powoduje wywalenia przekaźnika nadmiarowego tylko nie wiem jak go tu zamieścić.
Pozdrawiam!
Symulator Pojazdów Szynowych MaSzyna EU07-424

Offline szogun

  • Wiadomości: 5631
  • Nie matura a chęć szczera zrobi z Ciebie oficera!
    • Zobacz profil
    • szogun Studio
  • Otrzymane polubienia: 566
Odp: Lokomotywa EU07 nie chce jechać - pomarańczowa lampka
« Odpowiedź #12 dnia: 12 Czerwca 2012, 18:14:03 »
Bo nie powoduje, jak wyluzujesz z nastawnikiem np. na bezoporowej to wybije.
Skoro kot robi MIAU czyli miauczy, to dlaczego pies szczeka a nie hauka?
Informacje o trwających pracach -> facebook.com/szogunstudio

Offline Dominik333

  • Wiadomości: 212
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Lokomotywa EU07 nie chce jechać - pomarańczowa lampka
« Odpowiedź #13 dnia: 12 Czerwca 2012, 18:46:02 »
A może hamujesz całym składem, a odhamowujesz tylko lokomotywę poprzez naciśnięcie klawisza 6 wtedy na manometrze w lokomotywie będzie wszystko ok, ale wagony nie zostaną odhamowane.

Offline Tomnord15

  • Wiadomości: 603
  • Fan ET21
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 25
Odp: Lokomotywa EU07 nie chce jechać - pomarańczowa lampka
« Odpowiedź #14 dnia: 12 Czerwca 2012, 18:49:46 »
Nie pisz głupot. Hamowanie i zatrzymanie składu z nastawnikiem w pozycji innej niż "0" powoduje wywalenie przekaźnika nadmiarowego. Tak jak napisał Dominik, po zadziałaniu nadmiarowego trzeba wcisnąć n.
Ty nie pisz głupot. Nakręciłem filmik aby Ci udowodnić, że hamowanie i zatrzymanie składu z nastawnikiem w pozycji innej niż "0" nie powoduje wywalenia przekaźnika nadmiarowego tylko nie wiem jak go tu zamieścić.
Wywali jak przekroczysz dozwolony prąd nastawiony na nadmiarowym, więc wszystko zależy od sytuacji.
T.N

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 444
Odp: Lokomotywa EU07 nie chce jechać - pomarańczowa lampka
« Odpowiedź #15 dnia: 12 Czerwca 2012, 19:25:44 »
Cytuj
Bo nie powoduje, jak wyluzujesz z nastawnikiem np. na bezoporowej to wybije.
No właśnie. To w takim razie jeszcze pytanie, kto z Was luzuje lokomotywę w czasie hamowania?

Offline Niebugoclaw

  • Wiadomości: 1222
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 10
Odp: Lokomotywa EU07 nie chce jechać - pomarańczowa lampka
« Odpowiedź #16 dnia: 12 Czerwca 2012, 19:39:30 »
kto z Was luzuje lokomotywę w czasie hamowania?
Ja, jak jest potrzeba. Co do wybicia nadmiarowego przy hamowaniu bez wyrzucenia się, szybciej od niego zadziałają styczniki rozrządu odcinające liniowe.

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4504
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Lokomotywa EU07 nie chce jechać - pomarańczowa lampka
« Odpowiedź #17 dnia: 12 Czerwca 2012, 20:33:08 »
No właśnie. To w takim razie jeszcze pytanie, kto z Was luzuje lokomotywę w czasie hamowania?
W czasie hamowania się nie powinno. Dopiero jak nabije cylindry, to wtedy. Przynajmniej ja tak robię.

Offline bartex

  • Wiadomości: 53
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Lokomotywa EU07 nie chce jechać - pomarańczowa lampka
« Odpowiedź #18 dnia: 12 Czerwca 2012, 20:43:15 »
Ja czekam do czasu, gdy ciśnienie w przewodzie hamulcowym przestanie rosnąć.

Offline BLAcKboY

  • Wiadomości: 440
  • Trydencki monarchista
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Lokomotywa EU07 nie chce jechać - pomarańczowa lampka
« Odpowiedź #19 dnia: 14 Czerwca 2012, 13:35:49 »
To może wróćmy do problemu.
Mości autorze tego wątku, czy mógłbyś obdarzyć nas większą dozą informacji?

mam mały problem na scenerii.
Jakiej?
Cytuj
Jadąc EU07
Jaki numer ma ta EU07?
Cytuj
jak zahamuje skład
W jaki sposób hamujesz? Jakich klawiszy używasz? Zatrzymałeś się, czy zwolniłeś tylko?
Cytuj
Czy włączył się jakiś hamulec a może przegrzane silniki?
Chyba nie.
Cytuj
Pomóżcie co to może być i jak temu zaradzić :)
Ok, tylko pomóż nam poprzez wrzucenie tu swojego loga z przebiegu symulacji, podczas której wystąpił ten problem.
My personal favourites: 2TE10, 240 and 750
Fan mjuzjk 1
Fan mjuzjk 2

Offline mikol

  • Wiadomości: 206
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Lokomotywa EU07 nie chce jechać - pomarańczowa lampka
« Odpowiedź #20 dnia: 14 Czerwca 2012, 16:53:00 »
@NoxU - zapoznaj się z tym (http://eu07.pl/forum/index.php/topic,3022.0.html) tematem.
Pozdrawiam!
Symulator Pojazdów Szynowych MaSzyna EU07-424

Offline Niebugoclaw

  • Wiadomości: 1222
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 10
Odp: Lokomotywa EU07 nie chce jechać - pomarańczowa lampka
« Odpowiedź #21 dnia: 14 Czerwca 2012, 17:53:00 »
Ja czekam do czasu, gdy ciśnienie w przewodzie hamulcowym przestanie rosnąć.
A nie maleć Panie mechaniku? :D