Autor Wątek:  Include-dlaczego nie działa?  (Przeczytany 5925 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Balaclava

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 936
  • vel. krzysiuup
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 726
Include-dlaczego nie działa?
« dnia: 05 Czerwca 2012, 16:02:58 »
Witam! Postanowiłem zrobić trasę, rozbiłem ją na 2 pliki: trasa_tory.scm i trasa_sklady.scm. Wygląda to tak: sky cgskj_altostratus004.t3d endsky   
atmo 0 0 0 1000 3000 0.745 0.714 0.655 endatmo
light 1000 3000 -4000 0.628 0.628 0.628 0.941 0.941 0.941 0.42 0.443 0.4 endlight

include trasa_tory.scm end
include trasa_sklady.scm end
a pomimo tego obiekty zdefiniowane w tych plikach nie pojawiają się. Składów nie widać w starterze. Przed rozdzieleniem wszystko było dobrze. Co może być przyczyną? Dodam, że "firstinit" znajduje się na końcu pliku z torami.
Dokumentacja dla przyszłych pokoleń deweloperów:
MaSzynowa Wiki
Narzędzia deweloperskie - Blender

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 443
Odp: Include-dlaczego nie działa?
« Odpowiedź #1 dnia: 05 Czerwca 2012, 16:04:28 »
Plik ze składami includujesz za komendą fistinit. Poniżej przykład:
FirstInit

trainset rozklad wlodowice_zach_tor2pocz 10.0 0.0
//$o Prowadzimy pociąg pospieszny PE5316 z Włodowic Zachodnich do Grodziska Zachodniego.
node -1 0 EP07-183 dynamic pkp\4e_v1 4e-ep-zez-183 4e-ep-zez 0.0 headdriver 35 0 enddynamic
node -1 0 505120-00256-5 dynamic pkp\1xxa_v1 111a22 111a 0.0 nobody 35 20 passengers enddynamic
node -1 0 505120-00256-5 dynamic pkp\1xxa_v1 112a10 111a 0.0 nobody 35 25 passengers enddynamic
node -1 0 505120-00256-5 dynamic pkp\1xxa_v1 111a25 111a 0.0 nobody 35 15 passengers enddynamic

endtrainset

include drawinowo/sc3_sklady_ep07.inc end
Nie widzę też ścieżki dostępu do plików ze składami i torami. Ścieżka musi zawierać nazwę folderu  w którym są umieszczone includowane pliki.
« Ostatnia zmiana: 05 Czerwca 2012, 16:09:22 wysłana przez Krzysiek626 »

Offline Balaclava

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 936
  • vel. krzysiuup
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 726
Odp: Include-dlaczego nie działa?
« Odpowiedź #2 dnia: 05 Czerwca 2012, 16:45:11 »
Są w folderze scenery. Na razie nie katalogowałem.
Zrobiłem jak kazałeś. Tory przed firstinit, składy po firstinit i nadal się nie wyświetla w Rainsted :l
« Ostatnia zmiana: 05 Czerwca 2012, 17:23:36 wysłana przez KrzysztofGliwice »
Dokumentacja dla przyszłych pokoleń deweloperów:
MaSzynowa Wiki
Narzędzia deweloperskie - Blender

Offline SKP

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1692
  • Stwierdzanie Końca Pociągu
    • Zobacz profil
    • Śledź na bieżąco odjazdy z Twojego ulubionego przystanku - Gdańsk
  • Otrzymane polubienia: 32
Odp: Include-dlaczego nie działa?
« Odpowiedź #3 dnia: 05 Czerwca 2012, 17:35:26 »
Wklej zawartość obu plików, ktoś mi ukradł szklaną kulę...
Scenarzysta teoretyk. Trasopisarz doświadczalny.

Offline Balaclava

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 936
  • vel. krzysiuup
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 726
Odp: Include-dlaczego nie działa?
« Odpowiedź #4 dnia: 05 Czerwca 2012, 17:57:22 »
Składy:

trainset none start 20.0 0.0
node -1 0 SM42-284 dynamic PKP\SM42_V1 6D-284 6D  0 headdriver 0 0 enddynamic
endtrainset

Tory:


node -1 0 start track normal 100.0 1.435 0.25 20.0 20 0 flat vis
Rail_screw_used1 4.0 TpBpS-new2.dds 0.2 0.5 1.1
  0.0 0.0 0.0 0.0 // Point 1
  0.0 0.0 0.0 // Control vector 1
  0.0 0.0 0.0 // Control vector 2
  0.0 0.0 100.0 0.0 // Point 2
  0.0
endtrack

node -1 0 none track normal 50.0 1.435 0.25 20.0 20 0 flat vis
Rail_screw_used1 4.0 TpBpS-new2.dds 0.2 0.5 1.1
  -1.75 0.0 164.786 0.166 // Point 1
  -0.9 0.0 16.655 // Control vector 1
  3.65 0.0 -16.272 // Control vector 2
  -8.587 0.0 214.258 0.166 // Point 2
  300.0
endtrack

node -1 0 none track normal 50.0 1.435 0.25 20.0 20 0 flat vis
Rail_screw_used1 4.0 TpBpS-new2.dds 0.2 0.5 1.1
  -8.587 0.0 214.258 0.166 // Point 1
  -3.651 0.0 16.274 // Control vector 1
  6.3 0.0 -15.44 // Control vector 2
  -23.537 0.0 261.91 0.166 // Point 2
  300.0
endtrack

node -1 0 none track normal 100.0 1.435 0.25 20.0 20 0 flat vis
Rail_screw_used1 4.0 TpBpS-new2.dds 0.2 0.5 1.1
  0.0 0.0 164.818 0.0 // Point 1
  0.0 0.0 0.0 // Control vector 1
  0.0 0.0 0.0 // Control vector 2
  0.0 0.0 264.818 0.0 // Point 2
  0.0
endtrack

node -1 0 none track normal 33.23 1.435 0.25 20.0 20 0 flat vis
Rail_screw_used1 4.0 TpBpS-new2.dds 0.2 0.5 1.1
  -23.537 0.0 261.91 0.0 // Point 1
  -4.185 0.0 10.258 // Control vector 1
  5.294 0.0 -9.733 // Control vector 2
  -37.766 0.0 291.921 0.0 // Point 2
  300.0
endtrack

node -1 0 none track normal 100.0 1.435 0.25 20.0 20 0 flat vis
Rail_screw_used1 4.0 TpBpS-new2.dds 0.2 0.5 1.1
  0.0 0.0 264.818 0.0 // Point 1
  0.0 0.0 0.0 // Control vector 1
  0.0 0.0 0.0 // Control vector 2
  0.0 0.0 364.818 0.0 // Point 2
  0.0
endtrack

node -1 0 none track normal 100.0 1.435 0.25 20.0 20 0 flat vis
Rail_screw_used1 4.0 TpBpS-new2.dds 0.2 0.5 1.1
  0.0 0.0 364.818 0.0 // Point 1
  0.0 0.0 0.0 // Control vector 1
  0.0 0.0 0.0 // Control vector 2
  0.0 0.0 464.818 0.0 // Point 2
  0.0
endtrack

node -1 0 none track normal 100.0 1.435 0.25 20.0 20 0 flat vis
Rail_screw_used1 4.0 TpBpS-new2.dds 0.2 0.5 1.1
  -37.766 0.0 291.921 0.0 // Point 1
  0.0 0.0 0.0 // Control vector 1
  0.0 0.0 0.0 // Control vector 2
  -85.548 0.0 379.766 0.0 // Point 2
  0.0
endtrack

node -1 0 none track normal 100.0 1.435 0.25 20.0 20 0 flat vis
Rail_screw_used1 4.0 TpBpS-new2.dds 0.2 0.5 1.1
  -85.548 0.0 379.766 0.0 // Point 1
  0.0 0.0 0.0 // Control vector 1
  0.0 0.0 0.0 // Control vector 2
  -133.33 0.0 467.612 0.0 // Point 2
  0.0
endtrack

node -1 0 none track normal 33.23 1.435 0.25 20.0 20 0 flat vis
Rail_screw_used1 4.0 TpBpS-new2.dds 0.2 0.5 1.1
  0.0 0.0 464.818 0.0 // Point 1
  0.0 0.0 11.08 // Control vector 1
  -1.225 0.0 -11.011 // Control vector 2
  1.84 0.0 497.98 0.0 // Point 2
  300.0
endtrack

node -1 0 none track normal 33.23 1.435 0.25 20.0 20 0 flat vis
Rail_screw_used1 4.0 TpBpS-new2.dds 0.2 0.5 1.1
  1.84 0.0 497.98 0.0 // Point 1
  1.225 0.0 11.012 // Control vector 1
  -2.435 0.0 -10.808 // Control vector 2
  7.334 0.0 530.735 0.0 // Point 2
  300.0
endtrack

node -1 0 none track normal 33.23 1.435 0.25 20.0 20 0 flat vis
Rail_screw_used1 4.0 TpBpS-new2.dds 0.2 0.5 1.1
  7.334 0.0 530.735 0.0 // Point 1
  2.435 0.0 10.809 // Control vector 1
  -3.615 0.0 -10.473 // Control vector 2
  16.417 0.0 562.682 0.0 // Point 2
  300.0
endtrack

node -1 0 none track normal 33.23 1.435 0.25 20.0 20 0 flat vis
Rail_screw_used1 4.0 TpBpS-new2.dds 0.2 0.5 1.1
  16.417 0.0 562.682 0.0 // Point 1
  3.615 0.0 10.474 // Control vector 1
  -4.751 0.0 -10.009 // Control vector 2
  28.976 0.0 593.429 0.0 // Point 2
  300.0
endtrack

node -1 0 none track normal 33.23 1.435 0.25 20.0 20 0 flat vis
Rail_screw_used1 4.0 TpBpS-new2.dds 0.2 0.5 1.1
  28.976 0.0 593.429 0.0 // Point 1
  4.751 0.0 10.01 // Control vector 1
  -5.828 0.0 -9.422 // Control vector 2
  44.857 0.0 622.599 0.0 // Point 2
  300.0
endtrack

node -1 0 none track normal 33.23 1.435 0.25 20.0 20 0 flat vis
Rail_screw_used1 4.0 TpBpS-new2.dds 0.2 0.5 1.1
  44.857 0.0 622.599 0.0 // Point 1
  5.828 0.0 9.423 // Control vector 1
  -6.834 0.0 -8.72 // Control vector 2
  63.866 0.0 649.834 0.0 // Point 2
  300.0
endtrack

node -1 0 none track normal 33.23 1.435 0.25 20.0 20 0 flat vis
Rail_screw_used1 4.0 TpBpS-new2.dds 0.2 0.5 1.1
  -133.33 0.0 467.612 0.0 // Point 1
  -5.294 0.0 9.733 // Control vector 1
  4.185 0.0 -10.258 // Control vector 2
  -147.559 0.0 497.623 0.0 // Point 2
  300.0
endtrack

node -1 0 none track normal 33.23 1.435 0.25 20.0 20 0 flat vis
Rail_screw_used1 4.0 TpBpS-new2.dds 0.2 0.5 1.1
  -147.559 0.0 497.623 0.0 // Point 1
  -4.186 0.0 10.259 // Control vector 1
  3.025 0.0 -10.658 // Control vector 2
  -158.383 0.0 529.022 0.0 // Point 2
  300.0
endtrack

node -1 0 none track normal 33.23 1.435 0.25 20.0 20 0 flat vis
Rail_screw_used1 4.0 TpBpS-new2.dds 0.2 0.5 1.1
  -158.383 0.0 529.022 0.0 // Point 1
  -3.026 0.0 10.659 // Control vector 1
  1.829 0.0 -10.927 // Control vector 2
  -165.669 0.0 561.426 0.0 // Point 2
  300.0
endtrack

node -1 0 none track normal 33.23 1.435 0.25 20.0 20 0 flat vis
Rail_screw_used1 4.0 TpBpS-new2.dds 0.2 0.5 1.1
  -165.669 0.0 561.426 0.0 // Point 1
  -1.829 0.0 10.928 // Control vector 1
  0.609 0.0 -11.062 // Control vector 2
  -169.328 0.0 594.437 0.0 // Point 2
  300.0
endtrack

node -1 0 zwr track switch 64.818 1.435 0.25 20.0 20 0 flat vis
Rail_screw_used1 4.0 Rail_screw_used1 0.2 0.5 1.1
  0.0 0.0 100.0 0.0 // Point 1
  0.0 0.0 0.0 // Control vector 1
  0.0 0.0 0.0 // Control vector 2
  0.0 0.0 164.818 0.0 // Point 2
  0.0
  0.0 0.0 100.0 0.1 // Point 3
  0.0 0.0 21.607 // Control vector 3
  1.166 0.0 -21.576 // Control vector 4
  -1.75 0.0 164.786 -0.1 // Point 4
  1200.0
endtrack

Dodatkowo:

sky cgskj_altostratus004.t3d endsky   
atmo 0 0 0 1000 3000 0.745 0.714 0.655 endatmo
light 1000 3000 -4000 0.628 0.628 0.628 0.941 0.941 0.941 0.42 0.443 0.4 endlight

include trasa_tory.scm end

firstinit
include trasa_sklady.scm end
Dokumentacja dla przyszłych pokoleń deweloperów:
MaSzynowa Wiki
Narzędzia deweloperskie - Blender

Offline AtapiCl

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4426
    • Zobacz profil
    • O warszawskiej części linii kolejowej nr 7 Warszawa – Lublin i nie tylko ;)
  • Otrzymane polubienia: 212
Odp: Include-dlaczego nie działa?
« Odpowiedź #5 dnia: 05 Czerwca 2012, 18:03:54 »
Po pierwsze, wielkość liter ma znaczenie i będzie "FirstInit", a nie "firstinit". Po drugie, skład do prowadzenia nie może być w include (a przynajmniej wcześniej starter uważał te z include z góry jako niezdatne do prowadzenia).

A każde include musi być przed FirstInit.

Bzdura.
« Ostatnia zmiana: 05 Czerwca 2012, 18:05:02 wysłana przez ZiomalCl »

Offline szczawik

  • Deweloper
  • Wiadomości: 1467
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 438
Odp: Include-dlaczego nie działa?
« Odpowiedź #6 dnia: 05 Czerwca 2012, 18:06:05 »
Zdążyłem przeczytać i przekreślić.;p Oczywiście podałem błędną informację.

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 443
Odp: Include-dlaczego nie działa?
« Odpowiedź #7 dnia: 05 Czerwca 2012, 18:07:16 »
Po pierwsze w pliku scn musi być choć jeden skład, aby wyświetlić go w Rainsted w trybie prostym. Po drugie pliki includowane powinny być w folderze, nie widzę sensu dzielenia scenerii w ten sposób dla jednego wpisu taboru. Po trzecie, starter powinien wyświetlić skład w trybie "Dla twórców"
Wklej zawartość obu plików, ktoś mi ukradł szklaną kulę...
Zgłoś na policję;)

Offline AtapiCl

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4426
    • Zobacz profil
    • O warszawskiej części linii kolejowej nr 7 Warszawa – Lublin i nie tylko ;)
  • Otrzymane polubienia: 212
Odp: Include-dlaczego nie działa?
« Odpowiedź #8 dnia: 05 Czerwca 2012, 18:09:38 »
Po drugie pliki includowane powinny być w folderze, nie widzę sensu dzielenia scenerii w ten sposób dla jednego wpisu taboru.

Jej... Jeśli się chłopak uczy, to nie ma co kotów drzeć...

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 443
Odp: Include-dlaczego nie działa?
« Odpowiedź #9 dnia: 05 Czerwca 2012, 18:13:18 »
Nie drę kotów, skąd takie przypuszczenie? Wkleiłem we wcześniejszym poście wycinek wpisu z jednej ze scenerii. Najlepiej takie wpisy śledzić na już zrobionych sceneriach. A poza tym na własnych błędach najlepiej się uczyć.

Offline Balaclava

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 936
  • vel. krzysiuup
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 726
Odp: Include-dlaczego nie działa?
« Odpowiedź #10 dnia: 05 Czerwca 2012, 18:46:14 »
Problem rozwiązany. Można zamknąć. Po prostu trzeba było wyciąć wpis z pliku trasa_sklady.scm i wkleić do głównego pliku .scn.
Dokumentacja dla przyszłych pokoleń deweloperów:
MaSzynowa Wiki
Narzędzia deweloperskie - Blender