Autor Wątek:  Dodawanie Taboru  (Przeczytany 6132 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline EN_Jan.Kiepura

  • Wiadomości: 70
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Dodawanie Taboru
« dnia: 19 Maja 2012, 18:08:58 »
Witam. Mam problem a mianowicie, wiem jak dodać tabor wpisem w pliku, jak i poprzez starter. Dodaję tory do lini61, ale bez wpisu o taborze w pliku wygląda to tak:

trainset none kochanowice_tor4 10.0 0.0
endtrainset

i dodaję za każdym razem inne pojazdy poprzez starter. Chciałbym zapytać, ponieważ dodając je daję obsadę jako nobody, lecz wtedy zawsze pantografy są opuszczone, brak oświetlenia pojazdu czy też lokomotywy. Jak ustawić poprzez starter i czy da się tak aby były one widoczne (światła, pantografy), czy tylko poprzez wpis do scenerii.

Offline Cesky Kretek

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1712
  • Trust no one.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 159
Odp: Dodawanie Taboru
« Odpowiedź #1 dnia: 19 Maja 2012, 18:12:53 »
Jakie pojazdy dokładnie dodajesz i jakie ustawienia im przypisujesz.
Tzn.: jaka lokomotywa/wagony lub jednostka, obsada, rodzaj i ustawienia sprzęgu.

Offline Sawi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 9217
  • O.M.D - Electricity, O.M.D - Enola Gay. 01.09.2012
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 742
Odp: Dodawanie Taboru
« Odpowiedź #2 dnia: 19 Maja 2012, 18:14:19 »
@EN_Jan.Kiepura obowiązkowo  zapoznaj się z tym wątkiem http://eu07.pl/forum/index.php/topic,7430.0.html
Życie jest bardzo kruche i w najmniej oczekiwanym momencie tracisz bliskich. Nie widzisz kogoś lata i nagle już tej osoby nie ma :(. Jedynie co tobie zostaje, to wspomnienia http://www.youtube.com/watch?v=Rk_sAHh9s08 "Co mnie nie zabije, to mnie wzmocni".

Offline EN_Jan.Kiepura

  • Wiadomości: 70
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Dodawanie Taboru
« Odpowiedź #3 dnia: 19 Maja 2012, 18:19:21 »
trainset none it1a 10.0 0.0
node -1 0 EW58-005-sa pkp\ew58_v1 ew58-sa 0.0 connected 55 20 passengers enddynamic
node -1 0 ew58-005-d pkp\ew58_v1 ew58-d 0.0 connected 55 20 passengers enddynamic
node -1 0 ew58-005-sb pkp\ew58_v1 ew58-sb 0.0 connected 0 20 passengers enddynamic
endtrainset

Co tutaj jest nie tak. Pisałem na podstawie EZT EN57-1051 i niewyświetliło mi, tego EW wcale - ale jak dodałem go poprzez starter to widać było go spokojnie.

  Dodano: 19 Maja 2012, 18:20:29
Sprecyzuję jeszcze ja dodaję te pojazdy, aby troszeczke zapełnić puste miejsca typu, Kochanowice, Lubliniec.
« Ostatnia zmiana: 19 Maja 2012, 18:20:29 wysłana przez EN_Jan.Kiepura »

Offline Sawi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 9217
  • O.M.D - Electricity, O.M.D - Enola Gay. 01.09.2012
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 742
Odp: Dodawanie Taboru
« Odpowiedź #4 dnia: 19 Maja 2012, 18:21:29 »
Nie tak, że nawet nie raczyłeś się zapoznać w wątkiem, który Tobie zaleciłem. Tam masz czarno na białym podany przykładowy wpis EZT.
Życie jest bardzo kruche i w najmniej oczekiwanym momencie tracisz bliskich. Nie widzisz kogoś lata i nagle już tej osoby nie ma :(. Jedynie co tobie zostaje, to wspomnienia http://www.youtube.com/watch?v=Rk_sAHh9s08 "Co mnie nie zabije, to mnie wzmocni".

Offline krzywy

  • Wiadomości: 30
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Dodawanie Taboru
« Odpowiedź #5 dnia: 19 Maja 2012, 18:21:53 »
Na pierwszym członie tego EW58 zamiast connected daj headdriver.

Offline SKP

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1692
  • Stwierdzanie Końca Pociągu
    • Zobacz profil
    • Śledź na bieżąco odjazdy z Twojego ulubionego przystanku - Gdańsk
  • Otrzymane polubienia: 32
Odp: Dodawanie Taboru
« Odpowiedź #6 dnia: 19 Maja 2012, 18:27:36 »
Niezerowa prędkość początkowa...
Scenarzysta teoretyk. Trasopisarz doświadczalny.

Offline EN_Jan.Kiepura

  • Wiadomości: 70
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Dodawanie Taboru
« Odpowiedź #7 dnia: 19 Maja 2012, 18:33:00 »
SKP chcę tylko dodać stojący sobie zwykły EZT na wolnym torze. Tyle że, pomimo dobrego wpisu, jak pokazał mi Sawi nadal wyświetla mi sie w starterze następująco

  Dodano: 19 Maja 2012, 18:35:26
ten EN57 jest "oryginalnie" wstawiony i jest na torach stoi, a mój EW58 jako dekoracja jest niewidoczny - dlaczego


trainset rozklad hn_kibello1 10.0 0.0
//$o Pociąg osobowy z Herbów Nowych do Częstochowy Stradom. Pociąg zatrzymuje się na każdej stacji.
node -1 0 EN57-1051ra dynamic pkp\en57_v1 en57-1051ra 6baii 0.0 headdriver 55 20 passengers enddynamic
node -1 0 EN57-1051s dynamic pkp\en57_v1 en57-1051s 6bsii 0.0 connected 55 20 passengers enddynamic
node -1 0 EN57-1051rb dynamic pkp\en57_v1 en57-1051rb 6bbii 0.0 connected 0 20 passengers enddynamic
endtrainset

trainset none it1a 10.0 0.0
node -1 0 ew58-005-sa dynamic pkp\ew58_v1 ew58-sa.dds 0.0 headdriver 55 20 passengers enddynamic
node -1 0 ew58-005-d dynamic pkp\ew58_v1 ew58-d.dds 0.0 connected 55 20 passengers enddynamic
node -1 0 ew58-005-sb dynamic pkp\ew58_v1 ew58-sb.dds 0.0 connected 0 20 passengers enddynamic
endtrainset
« Ostatnia zmiana: 20 Maja 2012, 09:04:42 wysłana przez libertyn89 »

Offline SKP

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1692
  • Stwierdzanie Końca Pociągu
    • Zobacz profil
    • Śledź na bieżąco odjazdy z Twojego ulubionego przystanku - Gdańsk
  • Otrzymane polubienia: 32
Odp: Dodawanie Taboru
« Odpowiedź #8 dnia: 19 Maja 2012, 18:36:11 »
SKP chcę tylko dodać stojący sobie zwykły EZT na wolnym torze.
Wcześniej pisałeś, że chcesz też, aby ten EZT miał zapalone światła i podniesione patyki. Albo odpalasz go komendą do AI, albo ustawiasz mu niezerową prędkość początkową.
Może dlatego, że jest kilka torów o takiej nazwie. Nazwij ten swój jakoś oryginalnie.
Scenarzysta teoretyk. Trasopisarz doświadczalny.

Offline EN_Jan.Kiepura

  • Wiadomości: 70
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Dodawanie Taboru
« Odpowiedź #9 dnia: 19 Maja 2012, 18:54:11 »
Pomogła zmiana obsady na headdriver a także wpisu przy torze 10.0 0.1

Offline szogun

  • Wiadomości: 5627
  • Nie matura a chęć szczera zrobi z Ciebie oficera!
    • Zobacz profil
    • szogun Studio
  • Otrzymane polubienia: 552
Odp: Dodawanie Taboru
« Odpowiedź #10 dnia: 19 Maja 2012, 20:25:44 »
Bzdura, a gdzie odniesienie do plików chk/mmd we wpisie EW58?
Skoro kot robi MIAU czyli miauczy, to dlaczego pies szczeka a nie hauka?
Informacje o trwających pracach -> facebook.com/szogunstudio

Offline Sawi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 9217
  • O.M.D - Electricity, O.M.D - Enola Gay. 01.09.2012
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 742
Odp: Dodawanie Taboru
« Odpowiedź #11 dnia: 19 Maja 2012, 21:03:58 »
trainset none it1a 10.0 0.0
node -1 0 ew58-005-sa dynamic pkp\ew58_v1 ew58-sa.dds 0.0 headdriver 55 20 passengers enddynamic
node -1 0 ew58-005-d dynamic pkp\ew58_v1 ew58-d.dds 0.0 connected 55 20 passengers enddynamic
node -1 0 ew58-005-sb dynamic pkp\ew58_v1 ew58-sb.dds 0.0 connected 0 20 passengers enddynamic
endtrainset
He he dobry joke. Ten wpis nie ma prawa zadziałać, bo nie ma w nim odniesienia do pliku chk/mmd o czym wyżej wspomniał szoguniasty.
Pomogła zmiana obsady na headdriver a także wpisu przy torze 10.0 0.1
@EN_Jan.Kiepura powtórzę ponownie proszę się zapoznać od deski do deski z zaleconym przeze mnie wątkiem i nie pisz bzdur, bo to iż zmienisz obsadę na headdriver da Tobie możliwość prowadzenia tej jednostki z przedniej kabiny, ale bez odniesień do plików chk/mmd wpis nie zadziała. Automatycznie podczas wczytania go pojawi się zamiast Uruchom symulator Popraw pojazdy.
FirstInit

trainset rozklad start 0.0 0.0
//$o Tor doświadczalny.
node -1 0 ew58-005-sa dynamic pkp\ew58_v1 ew58-sa.dds 0.0 headdriver 55 20 passengers enddynamic
node -1 0 ew58-005-d dynamic pkp\ew58_v1 ew58-d.dds 0.0 connected 55 20 passengers enddynamic
node -1 0 ew58-005-sb dynamic pkp\ew58_v1 ew58-sb.dds 0.0 connected 0 20 passengers enddynamic
endtrainset
« Ostatnia zmiana: 19 Maja 2012, 21:19:16 wysłana przez Sawi »
Życie jest bardzo kruche i w najmniej oczekiwanym momencie tracisz bliskich. Nie widzisz kogoś lata i nagle już tej osoby nie ma :(. Jedynie co tobie zostaje, to wspomnienia http://www.youtube.com/watch?v=Rk_sAHh9s08 "Co mnie nie zabije, to mnie wzmocni".

Offline SKP

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1692
  • Stwierdzanie Końca Pociągu
    • Zobacz profil
    • Śledź na bieżąco odjazdy z Twojego ulubionego przystanku - Gdańsk
  • Otrzymane polubienia: 32
Odp: Dodawanie Taboru
« Odpowiedź #12 dnia: 19 Maja 2012, 21:11:22 »
Koniecznie musisz się też zapoznać z plikiem Scenery.doc.
Scenarzysta teoretyk. Trasopisarz doświadczalny.

Offline EN_Jan.Kiepura

  • Wiadomości: 70
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Dodawanie Taboru
« Odpowiedź #13 dnia: 20 Maja 2012, 15:59:43 »
Sawi obsada haeddriver i wpis przy torze 10.0 0.1  i wszystkie loki i EZT mają zapalony prawy biały reflektor i patyki w górze a spalinowe załączone silniki i o to chodziło.

Offline Sawi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 9217
  • O.M.D - Electricity, O.M.D - Enola Gay. 01.09.2012
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 742
Odp: Dodawanie Taboru
« Odpowiedź #14 dnia: 20 Maja 2012, 16:15:55 »
Sama zmiana obsady nie podziała w przypadku w/w wpisu. Przykład przeze mnie podany to potwierdza. Zapamiętaj wpis w którym brak odniesienia do plików chk/mmd, to wpis błędny.
Cytuj
Ten jest prawidłowy. Proszę pamiętać o usuwaniu rozszerzeń jawnych i nazewnictwie pojazdów.
trainset none it1a 10.0 0.0
node -1 0 EW58-005-sa dynamic pkp\ew58_v1 ew58-sa ew58-sa 0.0 headdriver  55 20 passengers enddynamic
node -1 0 EW58-005-d dynamic pkp\ew58_v1 ew58-d ew58-d 0.0 connected 55 20 passengers enddynamic
node -1 0 EW58-005-sb dynamic pkp\ew58_v1 ew58-sb ew58-sb 0.0 connected 0 20 passengers enddynamic
endtrainset
« Ostatnia zmiana: 20 Maja 2012, 16:29:05 wysłana przez Sawi »
Życie jest bardzo kruche i w najmniej oczekiwanym momencie tracisz bliskich. Nie widzisz kogoś lata i nagle już tej osoby nie ma :(. Jedynie co tobie zostaje, to wspomnienia http://www.youtube.com/watch?v=Rk_sAHh9s08 "Co mnie nie zabije, to mnie wzmocni".

Offline EN_Jan.Kiepura

  • Wiadomości: 70
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Dodawanie Taboru
« Odpowiedź #15 dnia: 20 Maja 2012, 20:43:51 »
Teraz już rozumiem. A teraz pytanie czy jak zrobię taki wpis

trainset none it1a 10.0 0.0
endtrainset

W tym momencie mam widoczny a starterze tor, ale pusty i mogę wstawić skład. Skład wstawiam poprzez starter. Czy jest możliwość aby ten skład miał podniesione patyki, i aby wszystkie reflektory się świeciły, a nie tylko jeden prawy ??

Offline MasterYoda

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 839
  • Mistrz ściemy, Pan Andrzej.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 71
Odp: Dodawanie Taboru
« Odpowiedź #16 dnia: 21 Maja 2012, 10:15:59 »
Musisz nadać mu niezerową prędkość początkową czyli zamiast
tego:
trainset none it1a 10.0 0.0
endtrainset
daj to:
trainset none it1a 10.0 0.1
endtrainset
« Ostatnia zmiana: 21 Maja 2012, 10:20:26 wysłana przez MasterYoda »
Panie Darku, my też możemy prosić?