Autor Wątek:  EN57 nie hamował- ciekawa sytuacja losowa czy błąd symka, a także w praktyce  (Przeczytany 3557 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline karolmaszynista

  • Wiadomości: 66
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Prowadziłem dziś kibla na Lubliniec-Ozimek.
Była próba, hamowanie kontrolne, ograniczenia i stacje.
Ruszyłem ze stacji Pawonków(chyba) i rozpędziłem się do przepisowej prędkości. Tarcza świetlna  oznajmiła mi, że następny semafor to S1. Nie mogłem zmniejszyć prędkości. Gdy S1 był na horyzoncie to nagłe wziąłem, ale nic. Minąłem stację, następny stój, jechałem, jechałem i wykoleiłem się na zwrotnicy. :)   Wychodzę z kabiny i pierwsze logiczne myślenie kieruje mnie do wężyków i były nie połączone. To błąd symka czy sytuacja losowa których na tej trasie i tak nie brakuje?
 A w praktyce to trzeba by kazać kierownikowi pozaciągać hamulce bezpieczeństwa? No i oczywiście radiostop.

Offline Tolein

  • Wiadomości: 483
  • Kanapowy Toromistrz
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: EN57 nie hamował- ciekawa sytuacja losowa czy błąd symka, a także w praktyce
« Odpowiedź #1 dnia: 22 Października 2012, 15:18:51 »
Ale przecież w składzie masz dociski hamulca na sprężynie. Ciśnienie w ukłądzie hamulcowym jest potrzebne, żeby odhamować skład, a jeśli układ straci szczelność i nastąpi wyciek, a co za tym idzie spadek ciśnienia, to skład samoczynnie się zahamuje.
Chyba, że coś chrzanię panowie, to poprawcie.
"Podejrzewam, że:
1. poświęcają na to niewiele czasu,
2. mają ograniczoną liczbę zwojów mózgowych, przez co są w stanie wykonywać tylko proste i powtarzalne czynności,
3. wydaje im się, że mogą nawet podbić kosmos, ale życie weryfikuje im to negatywnie."

Offline matfre96

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 594
  • m-sta
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 40
Odp: EN57 nie hamował- ciekawa sytuacja losowa czy błąd symka, a także w praktyce
« Odpowiedź #2 dnia: 22 Października 2012, 15:39:26 »
Może wyłączyłeś NumLock. Wtedy hamulce nie działają.
Autoryzacja: EU07, EP07, EP08, EP09, EU160, ED160, ED161, ED250, SM42, 18D, 6Dh-1, 15D, E6ACTd, E6ACTadb, T448p, 6Dg

Offline MichałŁ

  • Wiadomości: 1168
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 30
Odp: EN57 nie hamował- ciekawa sytuacja losowa czy błąd symka, a także w praktyce
« Odpowiedź #3 dnia: 22 Października 2012, 15:52:45 »
Ale przecież w składzie masz dociski hamulca na sprężynie. Ciśnienie w ukłądzie hamulcowym jest potrzebne, żeby odhamować skład, a jeśli układ straci szczelność i nastąpi wyciek, a co za tym idzie spadek ciśnienia, to skład samoczynnie się zahamuje.
Chyba, że coś chrzanię panowie, to poprawcie.
Przy małych nieszczelnościach hamulec nie zahamuje nawet jak ciśnienie zejdzie do zera, jest coś takiego jak czułość zaworów rozrządczych, no chyba że masz sprężynowy hamulec postojowy.

A w praktyce to trzeba by kazać kierownikowi pozaciągać hamulce bezpieczeństwa? No i oczywiście radiostop.
W praktyce nagłe powinno zadziać zawsze. No chyba żeby w jakieś skrajnej sytuacji zatkał się PG np zamarzną by w zimie. Ale właśnie dla tego trzeba od czasu do czasu zawsze użyć pneumatycznego hamulca Aby nie następowało zamarzanie rur i rozdzielaczy.
« Ostatnia zmiana: 22 Października 2012, 15:54:57 wysłana przez MichałŁ »

Offline karolmaszynista

  • Wiadomości: 66
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: EN57 nie hamował- ciekawa sytuacja losowa czy błąd symka, a także w praktyce
« Odpowiedź #4 dnia: 23 Października 2012, 14:50:20 »
Miałem NumLock, bo kran hamulca się ruszał.

Offline EU07-483

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2303
  • EU07-483
    • Zobacz profil
    • Super spółka :)
  • Otrzymane polubienia: 159
Odp: EN57 nie hamował- ciekawa sytuacja losowa czy błąd symka, a także w praktyce
« Odpowiedź #5 dnia: 23 Października 2012, 16:24:42 »
Ale przecież w składzie masz dociski hamulca na sprężynie. Ciśnienie w ukłądzie hamulcowym jest potrzebne, żeby odhamować skład, a jeśli układ straci szczelność i nastąpi wyciek, a co za tym idzie spadek ciśnienia, to skład samoczynnie się zahamuje.
Chyba, że coś chrzanię panowie, to poprawcie.
Chrzanisz. 'Docisk na sprężynie' jest tylko w hamulcach postojowych-sprężynowych. W normalnym hamulcu pneumatycznym wszystko jest realizowane przez pneumatykę. A niewielka nieszczelność i brak zasilania może spowodować spadek do 0 bez uruchomienia hamowania - tylko spadek musi być na tyle wolny, aby nie przekroczył granicy czułości zaworów rozrządczych.
Jak będę duży zostanę maszynistą!