Autor Wątek:  Torowisko na moście kolejowym  (Przeczytany 2705 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline MaciejM

  • Wiadomości: 4095
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1230
Torowisko na moście kolejowym
« dnia: 27 Kwietnia 2012, 15:32:14 »
Ostatnimi czasy miałem możliwość zobaczenia jazdę na moście z perspektywy maszynisty (średnicowy w Warszawie i kolejowy w Płocku). Zainteresowało mnie łączenie szyn na obu mostach. Dlaczego zastosowano takie łączenie szyn? Ktoś mógłby mi to wytłumaczyć? Tutaj widoczne na filmie: http://youtu.be/spRuxGbEnSk?hd=1&t=6m10s (6:10).
PKP Intercity Zakład Centralny w Warszawie

14 lat z MaSzyną!

Offline Szociu

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 828
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 54
Odp: Torowisko na moście kolejowym
« Odpowiedź #1 dnia: 27 Kwietnia 2012, 15:42:35 »
To jest styk dylatacyjny, stosuje się je tam, gdzie mamy tory bezstykowe, ale musimy zniwelować ryzyko ewentualnej dylatacji szyn. Stosowane często na liniach tramwajowych.
Pozdrawiam.
Piotrek

Offline Anrej

  • Wiadomości: 825
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 16
Odp: Torowisko na moście kolejowym
« Odpowiedź #2 dnia: 27 Kwietnia 2012, 22:49:53 »
Technologia taka jest stosowana i to nie tylko na mostach, aby zniwelować szczelinę dyletacyjną. Szyny zmieniają długość, dlatego stosowane są szczeliny dyletacyjne. W tym przypadku jedna szyna zachodzi na drugą. Pociągi mogą rozwijać większe szybkości, ale nie ma charaktrystycznego stukania.