Autor Wątek:  Niewłaściwe wskazanie semafora na stacji Baby  (Przeczytany 38080 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline EU40

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2206
  • MD Kraków Prokocim
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 397
Niewłaściwe wskazanie semafora na stacji Baby
« dnia: 18 Kwietnia 2012, 16:11:21 »
Dzisiaj na st. Baby maszynista poc.CARGO 613000 zakwestionował wskazanie semafora wjazdowego i zażądał komisji celem sprawdzenia prawidłowości działania urządzeń srk. Podobno wszystkie semafory sbl były na zielono, a wjazd ,,na dwa". Czy coś macie więcej na ten temat?
Rozczyn dzieł Marksa wlany w bydląt czaszki
Wytwarza z mózgiem przedziwną miksturę.

Offline Patrykos

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4511
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 9
Odp: Niewłaściwe wskazanie semafora na stacji Baby
« Odpowiedź #1 dnia: 18 Kwietnia 2012, 16:15:02 »
Tak. Rzecznik PLK wypowiadał się w Trójce o 15stej i stwierdził, iż semafor był sprawny i przewoźnik/maszynista poniesie konsekwencje za wstrzymanie ruchu.
Pozdrawiam, Patryk
https://www.facebook.com/WarsztatPatrykosa
Węgrom gratulujemy Ikarusa.

Offline EU40

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2206
  • MD Kraków Prokocim
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 397
Odp: Niewłaściwe wskazanie semafora na stacji Baby
« Odpowiedź #2 dnia: 18 Kwietnia 2012, 16:22:34 »
No to trzeba będzie pana rzecznika wypieprzyć.
Rozczyn dzieł Marksa wlany w bydląt czaszki
Wytwarza z mózgiem przedziwną miksturę.

Offline SKP

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1692
  • Stwierdzanie Końca Pociągu
    • Zobacz profil
    • Śledź na bieżąco odjazdy z Twojego ulubionego przystanku - Gdańsk
  • Otrzymane polubienia: 32
Odp: Niewłaściwe wskazanie semafora na stacji Baby
« Odpowiedź #3 dnia: 18 Kwietnia 2012, 16:24:24 »
Nie byłoby wątpliwości, gdyby byłe te kamery w kabinach ("czarne skrzynki") o których pisano na forum. A tak to można oskarżyć mechanika i kto udowodni, że on ma rację? Mechanik? Raczej nie. Mi kiedyś jeden mechanik opowiadał, że jak się wykoleił zrobił zdjęcie, że wykolejnica była otwarta. Później to zdjęcie mu się przydało, bo podejrzewali, że wykolejnica była zamknięta, dlatego wyleciał z torów. Gdyby ten mech zrobił zdjęcie, miałby twarde dowody.
« Ostatnia zmiana: 18 Kwietnia 2012, 16:26:36 wysłana przez SKP »
Scenarzysta teoretyk. Trasopisarz doświadczalny.

Offline Paczkuś

  • Wiadomości: 433
  • Mój nick się odmienia przez przypadki.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Niewłaściwe wskazanie semafora na stacji Baby
« Odpowiedź #4 dnia: 18 Kwietnia 2012, 16:26:27 »
Tak. Rzecznik PLK wypowiadał się w Trójce o 15stej i stwierdził, iż semafor był sprawny i przewoźnik/maszynista poniesie konsekwencje za wstrzymanie ruchu.
Szybcy są! Przy wypadku na przejeździe to testowanie sygnalizatorów i rogatek trochę trwa. Nawet kilkaset razy. U nas tak SSP zaszwankowała i omal nie doszło do tragedii. Dotąd próbowali, aż się błąd się pokazał po raz kolejny. Wymienili wszystko(tak na wszelki wypadek chyba). A tu w kilka godzin mówią "Sprawne".
Solo oración!

Offline EU40

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2206
  • MD Kraków Prokocim
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 397
Odp: Niewłaściwe wskazanie semafora na stacji Baby
« Odpowiedź #5 dnia: 18 Kwietnia 2012, 16:29:46 »
12 sierpnia też tak było. Jeszcze komisja nie dotarła na miejsce, a ten ,,rzeczoznawca" krzyczał, że infrastruktura w miejscu wykolejenia była w bardzo dobrym stanie.
Rozczyn dzieł Marksa wlany w bydląt czaszki
Wytwarza z mózgiem przedziwną miksturę.

Offline maciejzkap

  • Wiadomości: 34
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Niewłaściwe wskazanie semafora na stacji Baby
« Odpowiedź #6 dnia: 18 Kwietnia 2012, 17:43:35 »
Cytat z TVN24
Cytuj
Przybyła na miejsce komisja kolejowa potwierdziła niewątpliwy fakt wystąpienia nieprawidłowości wskazań semaforów, a tym samym uznała zasadność decyzji maszynisty" - napisała spółka PKP Cargo w specjalnym oświadczeniu w związku zamieszaniem, jakie wywołała decyzja maszynisty pociągu towarowego.
http://www.tvn24.pl/0,1741865,0,1,zatrzymal-10-pociagow-zareagowal-prawidlowo--uniknieto-zagrozenia,wiadomosc.html

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4504
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Niewłaściwe wskazanie semafora na stacji Baby
« Odpowiedź #7 dnia: 18 Kwietnia 2012, 17:53:17 »
To było oczywiste.

Offline mechatronik

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2416
  • Kierownik sekcji napraw lokomotyw
    • Zobacz profil
    • Filmy kolejowe
  • Otrzymane polubienia: 172
Odp: Niewłaściwe wskazanie semafora na stacji Baby
« Odpowiedź #8 dnia: 18 Kwietnia 2012, 18:02:53 »
Był kiedyś przypadek (lata 90 albo wcześniejsze) w okolicach stacji Zawiercie (o ile dobrze pamiętam) gdy doszło do najechania jednego pociągu towarowego na drugi na SBL. Drużyna składająca się z maszynisty i pomocnika maszynisty twierdziła że na semaforze było zielone. Standardowo uznano, że kłamią. Kilka lat później doszło do niemalże identycznego zdarzenia. Maszynista podobnie twierdził, że na semaforze było zielone. Ktoś bardziej kumaty wziął pod lupę "felerny" semafor. Po szczegółowych testach na zdemontowanym sygnalizatorze stwierdzono, że raz na kilkanaście tysięcy zadziałań dochodzi do przebicia w obwodach sygnałowych i zamiast czerwonego załączało się światło zielone. Gdy porównali natężenie ruchu na linii i podliczono szacunkowo ilość zmian obrazów sygnałowych okazało się, że czas pomiędzy wadliwymi zadzianiami wypada raz na kilka lat… Dlatego wszelkie bajki o tym, że coś jest na kolei "niemożliwe" można opowiadać dzieciakom do snu. Z resztą sam się o tym kilka razy przekonałem. To jest tylko elektryka/mechanika a te rzeczy mają to do siebie, że płatają figle.
Autoryzacja: M62, M62Ko, M62M, BR231, BR232, BR233 060DA, TEM2, S200, t448p, SM42, SM30, SM03, SA105, SA108, SA132, SA134
EU07 (4E, 303E), ET21 (3E/1, 3E/1M), ET22, 111Ed, E4MSU, ES64F4, E186, E189, E140, E181, E182, E183, ET40, EN57, EN57AKW, EN76

Offline AtapiCl

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4426
    • Zobacz profil
    • O warszawskiej części linii kolejowej nr 7 Warszawa – Lublin i nie tylko ;)
  • Otrzymane polubienia: 212
Odp: Niewłaściwe wskazanie semafora na stacji Baby
« Odpowiedź #9 dnia: 18 Kwietnia 2012, 18:09:50 »
...na zachodzie też. Różnica polega na tym, że u nas maszynista nie ma na bieżąco informacji o sygnale (oraz przebiegu). Minie tarczę/semafor - do ukazania się przed oczami następnego sygnalizatora kieruje się tym, co było wcześniej. A żądania niektórych, by dyżurny zawsze i wszędzie informował przy każdym podaniu semafora o położonej drodze jest nierealne.

Offline EU40

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2206
  • MD Kraków Prokocim
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 397
Odp: Niewłaściwe wskazanie semafora na stacji Baby
« Odpowiedź #10 dnia: 18 Kwietnia 2012, 18:27:27 »
Cytuj
A żądania niektórych, by dyżurny zawsze i wszędzie informował przy każdym podaniu semafora o położonej drodze jest nierealne.
Bo Związek Dyżurnych nie chce? Ile jeszcze krwi ma popłynąć, aby taki zapis wprowadzić?
Oczywiście zapis ten dotyczyłby jedynie tych przypadków, kiedy zmiana toru odbywa się niezbyt często. Na WWO taki numer po prostu nie miałby uzasadnienia.
Rozczyn dzieł Marksa wlany w bydląt czaszki
Wytwarza z mózgiem przedziwną miksturę.

Offline AtapiCl

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4426
    • Zobacz profil
    • O warszawskiej części linii kolejowej nr 7 Warszawa – Lublin i nie tylko ;)
  • Otrzymane polubienia: 212
Odp: Niewłaściwe wskazanie semafora na stacji Baby
« Odpowiedź #11 dnia: 18 Kwietnia 2012, 18:31:06 »
Bo Związek Dyżurnych nie chce? Ile jeszcze krwi ma popłynąć, aby taki zapis wprowadzić?
Oczywiście zapis ten dotyczyłby jedynie tych przypadków, kiedy zmiana toru odbywa się niezbyt często. Na WWO taki numer po prostu nie miałby uzasadnienia.

To życzę powodzenia z taką pracą. Potem będziesz narzekał, że Ci się dyżurny nie zgłasza, gdy stoisz pod semaforem.
« Ostatnia zmiana: 18 Kwietnia 2012, 18:32:24 wysłana przez ZiomalCl »

Offline mechatronik

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2416
  • Kierownik sekcji napraw lokomotyw
    • Zobacz profil
    • Filmy kolejowe
  • Otrzymane polubienia: 172
Odp: Niewłaściwe wskazanie semafora na stacji Baby
« Odpowiedź #12 dnia: 18 Kwietnia 2012, 18:33:17 »
Z tym informowaniem to mi się przypomina jak była wizyta z UTKu w ZWK i stacjach na L131 w okolicy. Wiedziałem, że jest kontrol bo tydzień przed PLK rzuciła ogrom ludzi do naprawy infrastruktury w stacji. Tego dnia jak mnie brali po boku to 3-4 odstępy przed stacją wołali, że jazda na tor nr... i na tym torze obowiązuje ograniczenie prędkości do ....km/h. Informowanie o jeździe na bok jest możliwe ale musi być odpowiednia "motywacja". Szkoda tylko, że motywacja jest w trakcie kontroli UTK… Jak to powiedział niedawno mój instruktor cyt "Nigdy nie dajcie się dyżurnemu. On najwyżej spadnie z krzesła i nabije sobie guza na łbie, a my jego błąd lub swój przypłacimy życiem".
« Ostatnia zmiana: 18 Kwietnia 2012, 18:35:58 wysłana przez mechatronik »
Autoryzacja: M62, M62Ko, M62M, BR231, BR232, BR233 060DA, TEM2, S200, t448p, SM42, SM30, SM03, SA105, SA108, SA132, SA134
EU07 (4E, 303E), ET21 (3E/1, 3E/1M), ET22, 111Ed, E4MSU, ES64F4, E186, E189, E140, E181, E182, E183, ET40, EN57, EN57AKW, EN76

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6301
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 330
Odp: Niewłaściwe wskazanie semafora na stacji Baby
« Odpowiedź #13 dnia: 18 Kwietnia 2012, 18:54:17 »
Moim zdaniem automatyczne rozgłaszanie przez radio stanu urządzeń sterowania ruchem z możliwością odbioru przez komputerki typu nawigacja samochodowa było by skuteczne i względnie tanie. Tylko komuś musiałoby się chcieć pomyśleć o tym, że jest to możliwe.
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline darek71wrc

  • Wiadomości: 1364
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 25
Odp: Niewłaściwe wskazanie semafora na stacji Baby
« Odpowiedź #14 dnia: 18 Kwietnia 2012, 19:47:24 »
Tylko komuś musiałoby się chcieć pomyśleć o tym, że jest to możliwe.
@Ra, już był pomysł z kamerami na lokomotywach i jakoś ucichł projekt.

Offline oko

  • Wiadomości: 283
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Niewłaściwe wskazanie semafora na stacji Baby
« Odpowiedź #15 dnia: 18 Kwietnia 2012, 19:55:49 »
Ja rozumiem żeby dyżurny informował mechanika, że jedzie na bok na jakiś mniejszych stacjach gdzie nie ma manewrów sa z 2 tory głowne dodatkowe a dyż. ma na to czas itd. Ale na dużych stacjach węzłowych zapomnijcie..

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6301
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 330
Odp: Niewłaściwe wskazanie semafora na stacji Baby
« Odpowiedź #16 dnia: 18 Kwietnia 2012, 19:57:07 »
Kamery nie zwiększą bezpieczeństwa, mogą być jedynie dowodem nieprawidłowego działania urządzeń. Ewentualnie mogą mieć wpływ psychologiczny, że trzeba pamiętać, że każdy błąd się komuś nagra.
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline jageer

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1410
  • Jak Sz to tylko na Tm....
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 48
Odp: Niewłaściwe wskazanie semafora na stacji Baby
« Odpowiedź #17 dnia: 18 Kwietnia 2012, 20:03:32 »
Tylko komuś musiałoby się chcieć pomyśleć o tym, że jest to możliwe.
@Ra, już był pomysł z kamerami na lokomotywach i jakoś ucichł projekt.

To ma na celu nie tylko to, czy infrastruktura dziala prawidłowo, ale tez inne zadania. Generalnie jak wyżej pisał mechatronik nie ma nigdy 100% sprawności urządzeń. Raz na x przypadków może pojawić się taki psikus...
Musi to robić delikatnie, bo jak nie umie to semafor opadnie...

Offline Krzysiek

  • Wiadomości: 200
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: Niewłaściwe wskazanie semafora na stacji Baby
« Odpowiedź #18 dnia: 18 Kwietnia 2012, 20:36:24 »
"Komisja potwierdziła usterkę urządzeń srk


Maszynista pociągu PKP Cargo zatrzymał 18 kwietnia pociąg przed wjazdem na stację Baby (woj. łódzkie), z uwagi na sprzeczne wskazania dwóch kolejnych semaforów. Komisja kolejowa potwierdziła słuszność decyzji maszynisty.

 Maszynista zatrzymał pociąg, żądając przyjazdu komisji, która zbada stan semaforów.

 Popołudniu spółka PKP Cargo rozesłała komunikat, w którym informuje, że prowadzący pociąg podjął decyzję o zatrzymaniu ruchu, gdyż w trakcie dojazdu do stacji Baby stwierdził sprzeczne wskazania pomiędzy ostatnim semaforem blokady samoczynnej trójstawnej (obraz „wolna droga”) oraz semaforem wjazdowym na stację („wolna droga ze zmniejszoną szybkością – jazda ze zmianą toru”).

 „Przybyła na miejsce komisja kolejowa potwierdziła niewątpliwy fakt wystąpienia nieprawidłowości wskazań semaforów, a tym samym uznała zasadność decyzji maszynisty PKP Cargo” – czytamy w komunikacie.

 Spółka informuje ponadto, że obecnie trwają prace mające głównie na celu znalezienie przyczyny nieprawidłowego działania urządzeń sterowania ruchem. I dodaje, że dzięki właściwej postawie maszynisty udało się uniknąć zagrożenia bezpieczeństwa w ruchu kolejowym.

 Prezes PKP Cargo, Wojciech Balczun podziękował maszyniście - Edwardowi Pryczkowi z Centralnego Zakładu spółki za odpowiedzialną postawę."

Edit: źródło http://www.kurierkolejowy.eu/aktualnosci/7639/Komisja-potwierdzila-usterke-urzadzen-srk.html
« Ostatnia zmiana: 18 Kwietnia 2012, 20:41:28 wysłana przez Krzysiek »
Pozdrawiam
Krzysiek

Offline MaciejM

  • Wiadomości: 4094
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1228
Odp: Niewłaściwe wskazanie semafora na stacji Baby
« Odpowiedź #19 dnia: 18 Kwietnia 2012, 20:49:31 »
Dobrze rozumiem? Na ostatnim semaforze ze "snajperem" (W18) dostał S2, a na wjazdowym S10 (lub inny ograniczający prędkość do 40km/h) ?
PKP Intercity Zakład Centralny w Warszawie

14 lat z MaSzyną!

Offline Exe

  • Wiadomości: 581
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: Niewłaściwe wskazanie semafora na stacji Baby
« Odpowiedź #20 dnia: 18 Kwietnia 2012, 20:54:30 »
Tak. Dokładnie.
Maszynista Stażysta - PKP Cargo Północny Zakład Spółki, Sekcja Przewozów i Eksploatacji Bydgoszcz

Offline EU40

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2206
  • MD Kraków Prokocim
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 397
Odp: Niewłaściwe wskazanie semafora na stacji Baby
« Odpowiedź #21 dnia: 18 Kwietnia 2012, 21:09:02 »
http://m.wyborcza.pl/wyborcza/1,105226,11562501,Zablokowana_trasa_kolejowa_Warszawa___Katowice__Osiem.html

Cytuj
Maszynista zgłosił wątpliwości co do wskazań semafora wjazdowego na stację. Stwierdził, że są wadliwe. Zatrzymał pociąg, zażądał przybycia komisji do sprawdzenia usterki i odmówił dalszej jazdy. Nie wjechał nawet na stację, zatrzymał pociąg na jedynym działającym torze i zatrzymał w ten sposób wszystkie pociągi jadące zarówno z przeciwka, jak te jadące za jego składem - powiedział radiu TOK FM rzecznik prasowy PKP Polskie Linie Kolejowe Krzysztof Łańcucki.
A nie mówiłem, że trzeba wziąć się za rzecznika? Nie wjechał nawet w stację..Kurna - chata!
Cytuj
Tymczasem Marek Olkiewicz, dyrektor Zakładu Linii Kolejowych w Łodzi, twierdził, że semafor zadziałał prawidłowo. - Z naszych informacji wynika, że zgodnie z instrukcją IE1 wyświetlił się sygnał S10, który zezwala na przejazd. Mimo to na miejsce została wysłana specjalna komisja - powiedział dziennikarzom łódzkiej "Gazety Wyborczej" Olkiewicz.
Normalnie - rzucać granat i nie patrzeć jakie wojsko idzie.
« Ostatnia zmiana: 18 Kwietnia 2012, 21:23:09 wysłana przez EU40 »
Rozczyn dzieł Marksa wlany w bydląt czaszki
Wytwarza z mózgiem przedziwną miksturę.

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4504
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Niewłaściwe wskazanie semafora na stacji Baby
« Odpowiedź #22 dnia: 18 Kwietnia 2012, 21:17:19 »
Cytuj
Olkiewicz dodał, że na miejsce przyjechał też inny maszynista, który odjedzie składem i udrożni tory na tym odcinku. Potwierdził to rzecznik Łańcucki - maszynista został już zastąpiony innym, a ruch na trasie przywrócono.
Ci co mają rację zostają wymieniani na innych? :D

Offline Patrykos

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4511
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 9
Odp: Niewłaściwe wskazanie semafora na stacji Baby
« Odpowiedź #23 dnia: 18 Kwietnia 2012, 21:19:35 »
Niech szlag jasny trafi tych rzeczników i dyrektorów! Ludzie pracujący na kolei, dyrektorzy a takie bzdury opowiadają! Zaorać!
Pozdrawiam, Patryk
https://www.facebook.com/WarsztatPatrykosa
Węgrom gratulujemy Ikarusa.

Offline Exe

  • Wiadomości: 581
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: Niewłaściwe wskazanie semafora na stacji Baby
« Odpowiedź #24 dnia: 18 Kwietnia 2012, 21:41:41 »
Ten film jest dobrym porównaniem do dzisiejszej sytuacji i nie tylko.
Maszynista Stażysta - PKP Cargo Północny Zakład Spółki, Sekcja Przewozów i Eksploatacji Bydgoszcz

Offline EU40

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2206
  • MD Kraków Prokocim
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 397
Odp: Niewłaściwe wskazanie semafora na stacji Baby
« Odpowiedź #25 dnia: 18 Kwietnia 2012, 22:15:35 »
Raczej nie ma co tej sytuacji porównywać z zaistniałą, bo wjazdowy przestawił się na S1, po wyjeździe pośpiecha ze stacji, więc zagrożenia bezpieczeństwa raczej tu nie ma.
Lepszy numer jest w 2:49, kiedy to pani kierownik daje ,,Gotów" a nie spojrzała na semafor.
Rozczyn dzieł Marksa wlany w bydląt czaszki
Wytwarza z mózgiem przedziwną miksturę.

Offline Paczkuś

  • Wiadomości: 433
  • Mój nick się odmienia przez przypadki.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Niewłaściwe wskazanie semafora na stacji Baby
« Odpowiedź #26 dnia: 18 Kwietnia 2012, 22:16:33 »
Ten film jest dobrym porównaniem do dzisiejszej sytuacji i nie tylko.

Sprawa Koluszek jest osobną sprawą. TU została opisana podobna sytuacja(naciski, żeby jechać).
Cytuj
Praca maszynisty była ciekawa nie tylko dlatego, że człowiek był cały czas w podróży. Nigdy nie było wiadomo, co przyniesie kolejny dzień, kolejne zatrzymanie na stacji...
W sierpniu 1995 r. prowadziłem swoim planowym elektrowozem pociąg 65203 Wrocław Główny - Gdynia. Całą noc służba przebiegała spokojnie, aż do stacji Gdańsk Wrzeszcz. W peron stacyjny przyjęto skład na tor niewłaściwy i dyżurna ruchu poinformowała mnie przez radiotelefon, że jazda będzie kontynuowana tym torem. Informację przyjąłem.
Po ruszeniu, zbliżając się do rozjazdów stwierdziłem brak semafora przy torze, po którym jechałem. Stał tylko tzw. karzełek z wyświetlonym sygnałem zastępczym. Po zatrzymaniu składu przed tym sygnałem zgłosiłem przez radio dyżurnej, że taki sygnał nie upoważnia do wyjazdu pociągu na szlak po torze niewłaściwym i poprosiłem o wypisanie rozkazu szczególnego “N”. Dyżurna odmówiła:
- Wszyscy maszyniści tak jeżdżą, a pan ma jakieś problemy!?
Odparłem, że wszyscy maszyniści to nie ja i jeszcze raz poprosiłem o wypisanie rozkazu szczególnego “N”. Nie twierdzę, nawet nie dopuszczam takiej myśli, że jadący przede mną maszyniści nie znali przepisów. Widoczność na wyjeździe z Wrzeszcza była utrudniona: tor w łuku, zabudowania na peronie. Gdy ruszali “z kopyta” i minęli taki sygnał, to na pewno zorientowali się o nieprawidłowości. Ale jak już z dużą prędkością wjechali w rozjazdy, jazdę kontynuowali.. Ja ruszyłem spokojnie i w porę spostrzegłem, że ktoś narażając bezpieczeństwo podróżnych, ułatwia sobie pracę.
Stojąc dalej pod “karzełkiem”, usłyszałem przez radio wiele epitetów kierowanych pod moim adresem. Pochodziły od maszynistów przejeżdżających co chwilę obok, pociągów podmiejskich SKM:
- Jesteś skończony! Na pewno dalej pojedziesz, ale... pasażerem!
- To moja sprawa i proszę się nie wtrącać. A kto jest winien i kto zna przepisy, to się jeszcze okaże - odpowiadałem.
Ale im dłużej stałem, tym mniej się odzywałem, gdyż zwroty kierowane do mnie drogą radiową były coraz cięższego kalibru. Było wcześnie rano. Do Gdyni zjeżdżały pociągi z całej Polski. Niedługo kolejka składów czekających na wjazd do Trójmiasta sięgała stacji Pszczółki. Na końcu “korka” znalazł się kolejny pociąg, prowadzony wrocławską lokomotywą. Jadący nim maszynista Tadek Nawrot po wydłużającym się postoju spytał w końcu przez radio:
- Jaka jest przyczyna, że pociągi nie jadą do Gdańska?
- We Wrzeszczu stoi jakiś mądrala - wrocławiak i nie chce jechać - usłyszał w odpowiedzi.
Tadek wiedział, że spotkamy się w Gdyni.
- Jeżeli to stoi EU07-369 i wąsaty maszynista, to jest były instruktor. Skoro uznał, że nie pojedzie - to nie pojedzie. I na pewno ma rację! - odparł.
Po prawie półtorej godzinie stania pod “karzełkiem”, po zmianie służby w nastawni Gdańsk Wrzeszcz kolejny dyżurny - albo był mniej uparty, albo lepiej znał przepisy - rozkaz doręczył. Ruszyłem. W taki sam sposób odprawiano również stojące za mną pociągi. Gdy zajechałem do lokomotywowni Gdynia Grabówek, poproszono mnie do zastępcy naczelnika celem złożenia wyjaśnienia. Poszedłem... Akurat w tym momencie odbywała się “zdalna telekonferencja”. Usłyszałem, że:
- Za dzisiejsze poranne zablokowanie dalekobieżnych torów w Trójmieście wyłączną winę ponosi maszynista wrocławski!
Po tym stwierdzeniu, moja ostra wymiana zdań z gdyńskim maszynistą instruktorem, została posłyszana przez naczelnika zarządu Północnej DOKP. Ten zorientował się, że przyczyna zamieszania jest w zasięgu głosu, zażądał ode mnie bezpośredniego wyjaśnienia sprawy. Było krótkie:
- Pociąg nie powinien doznać większego opóźnienia niż 5 minut. Przepisy mówią, że po zażądaniu jakiegokolwiek rozkazu powinienem go niezwłocznie otrzymać i kontynuować jazdę. Winę ponosi wyłącznie uparta dyżurna, bo sygnał, na jaki chciała wyprawić pociąg ze stacji na niewłaściwy tor szlakowy nie upoważniał maszynisty do wyjazdu.
- Ponadto - dodałem po chwili- byłem maszynistą instruktorem i przepisy znam, a wręcz identyczny przypadek miałem kilkanaście dni wcześniej na stacji Kąty Wrocławskie. Pociągi stały na szlaku aż do Wrocławia. Nastawniczy kilkakrotnie przychodził pytać: dlaczego nie jadę, ale... rozkazu nie przynosił. Dopiero po ponad godzinie, znalazł się ktoś mądrzejszy i dostarczono mi odpowiedni rozkaz. Finał tej sprawy także miał miejsce na “zdalnej” i nie doszukano się mojej winy.
Po tym oświadczeniu zaczęto mnie traktować poważnie. Rozmowa stała się bardziej rzeczowa, a gdyński instruktor szybko znalazł odpowiednie przepisy, uwalniające mnie od zarzutów oraz upewniające wszystkich jedynie o bardzo dobrej znajomości owych przepisów przez “mądralę”. “Chcieć to móc” - szkoda tylko, że tak późno.
Solo oración!

Offline klimczok_mk

  • Wiadomości: 1315
  • tester
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 19
Odp: Niewłaściwe wskazanie semafora na stacji Baby
« Odpowiedź #27 dnia: 19 Kwietnia 2012, 10:31:46 »

Offline Sawi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 9217
  • O.M.D - Electricity, O.M.D - Enola Gay. 01.09.2012
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 742
Odp: Niewłaściwe wskazanie semafora na stacji Baby
« Odpowiedź #28 dnia: 19 Kwietnia 2012, 10:40:28 »
http://www.rmf24.pl/raport-pkp/najnowsze-fakty/news-maszynista-nie-zaufal-semaforowi-i-wstrzymal-ruch-na-trasie,nId,598506 Najbardziej rozwaliła mnie ta odpowiedź:
Cytuj
Rzecznik półki Krzysztof Łańcucki twierdzi, że skoro drugi z semaforów zezwalał na jazdę z mniejszą prędkością, niż maszynista się spodziewał, to ta sytuacja wręcz zwiększyła poziom bezpieczeństwa. Na pytania, jak pociąg miałby zwolnić z dozwolonych 100 km/h do 40 km/h, odpowiada, że przecież maszynista widzi semafor z daleka.
A tak nawiasem mówiąc. Rzecznik półki? Ciekawe jakiej firmy ;).
Życie jest bardzo kruche i w najmniej oczekiwanym momencie tracisz bliskich. Nie widzisz kogoś lata i nagle już tej osoby nie ma :(. Jedynie co tobie zostaje, to wspomnienia http://www.youtube.com/watch?v=Rk_sAHh9s08 "Co mnie nie zabije, to mnie wzmocni".

Offline Krzysiek

  • Wiadomości: 200
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: Niewłaściwe wskazanie semafora na stacji Baby
« Odpowiedź #29 dnia: 19 Kwietnia 2012, 11:33:41 »
[...]kiedy to pani kierownik daje ,,Gotów" a nie spojrzała na semafor.
Na 'mojej' trasie z Jelcza-Laskowice do Wrocławia Głównego taki numer to standard w wykonaniu Kolei Dolnośląskich. Odprawia pociąg który jeszcze potem stoi 5 minut na stacji bo ma drogę zamkniętą.

A wracając do tematu
Myślicie, że Mechanik z Cargo w ten sposób pomoże uniewinnić Mechanika który wjechał 120 na rozjazd w Babach?
Swoją drogą gdybym był maszynistą to zakupiłbym kamerę i filmował drogę. Wówczas miałbym niezbity dowód na to jakie cyrki się dzieją.
Pozdrawiam
Krzysiek