Chciałbym przedstawić wstępną koncepcję przewodów WN do symulatora. Pierwsze założenie jest takie, że mamy dwie oddzielne linie (na schemacie czerwona i niebieska) w każdym pojeździe. Każda z tych linii ma swój ustalony kierunek przewodzenia. Przy przewodzeniu informacje o prądach są przekazywane zgodnie z kierunkiem linii, zaś o napięciach przeciwnie.
Przewodzenie prądów polega na tym, że pojazd pobiera z poprzedniego wartość prądu na linii, dodaje potrzeby własne i wysyła to dalej. Gdy dojdzie to do lokomotywy, odbiera ona cały prąd (zeruje go) i to zero dalej.
Następnie na linii pojawia się informacja o napięciach. Lokomotywa jest w tym momencie źródłem napięcia (podnosi je do właściwej wartości), zaś wagony tylko przekazują to, co już dostaną (ewentualnie pomniejszone o straty).
Samo przewodzenie może odbywać się dla każdego pojazdu indywidualnie (tylko jako sprawdzanie sąsiadów), gdyż nawet dla losowej kolejności czas stabilizacji wartości jest rzędu sekundy. Dodatkowo, przewodami WN mogą być połączone również lokomotywy (np. 2 człony ET42), wtedy każdy człon będzie mógł podać zapotrzebowanie na prąd trakcyjny na linię WN, zaś drugi człon będzie mu w ten sposób podawać napięcie.
System ten będzie też działać przy dwustronnym zasilaniu. W takim wypadku w pojazdach pobierających należałoby zaimplementować podział prądów między linie — np. wybór wyższego napięcia, po połowie, bądź proporcjonalnie do napięć.