Autor Wątek:  Tekstura EU06-17  (Przeczytany 14270 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline pol102

  • Wiadomości: 959
  • Geoinformatyk kolejowy
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 35
Odp: Tekstura EU06-17
« Odpowiedź #30 dnia: 06 Maja 2012, 16:52:38 »
Prostowanie szyb można wykonać na kilka sposobów w Gimpie. Jeśli masz pewność, że element się nie wygina - zastosuj perspektywę. Jeśli się wygina, zaznacz trochę więcej niż chcesz prostować i użyj opcji 'wyginanie'. Na siłę, możesz wycinać małymi fragmentami i prostować nawet przy użyciu obracania i skalowania. Karkołomne ale nie raz już ratowało życie.

Odnoście klonowania i używania 'stempelka' do prostowania - to jak robienie tekstury ściany budynku z pojedynczego piksela.

Jeśli jakaś połać po użyciu narzędzi z gatunku "klonowanie" wygląda za dobrze, dołóż fragment w podobnym kolorze jako nową warstwę na "zbyt pięknym elemencie" z odpowiednią przezroczystością, spłaszcz obraz i ponownie użyj narzędzi z gatunku 'klonowanie'.
« Ostatnia zmiana: 06 Maja 2012, 16:57:57 wysłana przez pol102 »

Offline LHS_ST40S

  • Wiadomości: 472
  • OSx86 is the best!
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 27
Odp: Tekstura EU06-17
« Odpowiedź #31 dnia: 06 Maja 2012, 18:53:43 »
Z prostowaniem to najłatwiej PTLens. Jest zarówno wersja samodzielna, jak i w formie wtyczki do Adobe PS. Jeśli na liście nie ma aparatu, którym zrobiono zdjęcie, to można kombinować z podobnym modelem danej marki obecnym na liście. Może nie jest to idealne rozwiązanie, ale bliskie doskonałości.
« Ostatnia zmiana: 06 Maja 2012, 18:54:58 wysłana przez LHS_ST40S »
Cud zdarza się tylko kiedy nie ma znaczenia.