Autor Wątek:  Eventy - eventlaunchery a klawisze  (Przeczytany 5755 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Driver24

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 258
  • inż. Maszynista PKP IC
    • Zobacz profil
    • http://www.beladeda.cba.pl/palac_kultury.m3u
  • Otrzymane polubienia: 4
Eventy - eventlaunchery a klawisze
« dnia: 20 Marca 2012, 09:27:59 »
Bry,
a nie można by było coś takiego zrobić by przypisywać wywołanie eventu przez np: shift+1 do toru, ale w tym sensie by działało tylko do eventu przypisanego do danego toru, następnie stojąc na następnym torze wywołać inny event także przez naciśnięcie shift+1 ? Wtedy moglibyśmy jedną kombinacją (np: shift+1 to wywołanie radia, odpowiedź przez radio itp) wywoływać przeróżne zdarzenia, na różnych torach.

Chyba to jakoś z sensem napisałem :P
Partia "Ruch poparcia Twarożka" ;) wcześniej Stowarzyszenie Wąchaczy Kota

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6112
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 34
Odp: Eventy - eventlaunchery a klawisze
« Odpowiedź #1 dnia: 20 Marca 2012, 09:39:19 »
Ale po co, skoro możesz umieścić eventlauncher w dowolnym miejscu, z promieniem działania do 2km?

Offline Driver24

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 258
  • inż. Maszynista PKP IC
    • Zobacz profil
    • http://www.beladeda.cba.pl/palac_kultury.m3u
  • Otrzymane polubienia: 4
Odp: Eventy - eventlaunchery a klawisze
« Odpowiedź #2 dnia: 20 Marca 2012, 09:48:53 »
A promień można zmniejszyć np: do 500m?
Czyli eventlauncher działa w momencie jak wjadę w jego obręb działania?
Partia "Ruch poparcia Twarożka" ;) wcześniej Stowarzyszenie Wąchaczy Kota

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4502
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 11
Odp: Eventy - eventlaunchery a klawisze
« Odpowiedź #3 dnia: 20 Marca 2012, 09:53:28 »
Tak, można manipulować promieniem:
node -1 0 (p1) eventlauncher (p2) (p3) (p4) 5.0 t 0 (p1)+ (p1)- end Tutaj przykład kodu zwrotnicy z promieniem 5 metrów.

  Dodano: 20 Marca 2012, 09:54:00
Czyli eventlauncher działa w momencie jak wjadę w jego obręb działania?
Tak.

Offline Driver24

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 258
  • inż. Maszynista PKP IC
    • Zobacz profil
    • http://www.beladeda.cba.pl/palac_kultury.m3u
  • Otrzymane polubienia: 4
Odp: Eventy - eventlaunchery a klawisze
« Odpowiedź #4 dnia: 20 Marca 2012, 10:05:42 »


Na obrazu mamy taką sytuację:
W punkcie 1 startuję ze scenerią. Naciskam shift+1 i odpalam radyjko i zaczynam bełkotać z nastawnią.
Podjeżdżam do punktu 2 i naciskam shift+1 [?]  by kontynuować  rozmowę z nastawnią o pozwolenie wjazdu na szlak.

Czyli jak napisać eventy do takiego scenariusza by użyć dwa razy shift+1?
« Ostatnia zmiana: 20 Marca 2012, 10:07:05 wysłana przez Driver24 »
Partia "Ruch poparcia Twarożka" ;) wcześniej Stowarzyszenie Wąchaczy Kota

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4502
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 11
Odp: Eventy - eventlaunchery a klawisze
« Odpowiedź #5 dnia: 20 Marca 2012, 10:13:17 »
Możesz do tego wszystkiego użyć tylko jednego klawisza, np. t (małe te). Robisz to tak:
node -1 0 cokolwiek1 eventlauncher x1 y1 z1 r1 t 0 okreg1 none end
event okreg1 multiple 0 none ... endevent

node -1 0 cokolwiek2 eventlauncher x2 y2 z2 r2 t 0 okreg2 none end
event okreg2 multiple 0 none ... endevent
Przy czym x,y,z to współrzędne środka obszaru o promieniu r.

  Dodano: 20 Marca 2012, 10:14:06
Czyli jak napisać eventy do takiego scenariusza by użyć dwa razy shift+1?
Shift+1 można użyć tylko raz. Można to ominąć w sposób jaki opisałem to wyżej.
« Ostatnia zmiana: 20 Marca 2012, 10:14:41 wysłana przez Benek »

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6112
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 34
Odp: Eventy - eventlaunchery a klawisze
« Odpowiedź #6 dnia: 20 Marca 2012, 10:22:02 »
Shift+1 można użyć tylko raz. Można to ominąć w sposób jaki opisałem to wyżej.
Jeśli będzie eventlauncher zamiast keyctrl, to można wiele razy.

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4502
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 11
Odp: Eventy - eventlaunchery a klawisze
« Odpowiedź #7 dnia: 20 Marca 2012, 10:22:44 »
A jaki kod ma taka kombinacja?

Offline Paczkuś

  • Wiadomości: 433
  • Mój nick się odmienia przez przypadki.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Eventy - eventlaunchery a klawisze
« Odpowiedź #8 dnia: 20 Marca 2012, 10:37:18 »
Jak ja robiłem takie myki to np. jeszcze  Szogun* nie był zarejestrowany na forum ;) Tylko, że ja często używałem literki A. Bo jak zatrąbiłem to coś mi tam się wyświetliło(np wjazd). Tak możnaby zmodyfikować niestrzeżone przejazdy, że jak nie zatrąbisz to nie zatrzymasz samochodów.
*tak dla przykładu.
Solo oración!

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6112
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 34
Odp: Eventy - eventlaunchery a klawisze
« Odpowiedź #9 dnia: 20 Marca 2012, 10:47:12 »
A jaki kod ma taka kombinacja?
Jakoś tak:
node -1 0 cokolwiek eventlauncher x y z r 1 0 wykonaj none end

Offline Driver24

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 258
  • inż. Maszynista PKP IC
    • Zobacz profil
    • http://www.beladeda.cba.pl/palac_kultury.m3u
  • Otrzymane polubienia: 4
Odp: Eventy - eventlaunchery a klawisze
« Odpowiedź #10 dnia: 20 Marca 2012, 11:00:57 »
Hmmm... coś nie trybie...

Jak używamy KeyCtrl01 to przez shift+1 odpalimy eventa ale tylko raz.
Natomiast z eventlauncherem to będzie tak: eventlauncher01   ??

@Benek a gdzie się definiuje ten klawisz?
« Ostatnia zmiana: 20 Marca 2012, 11:02:06 wysłana przez Driver24 »
Partia "Ruch poparcia Twarożka" ;) wcześniej Stowarzyszenie Wąchaczy Kota

Offline Quark-t

  • Administrator
  • Wiadomości: 3590
  • Automaty liczą...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 46
Odp: Eventy - eventlaunchery a klawisze
« Odpowiedź #11 dnia: 20 Marca 2012, 11:21:56 »
@Benek a gdzie się definiuje ten klawisz?
W kodzie: (o to Ci chodzi?)
Możesz do tego wszystkiego użyć tylko jednego klawisza, np. t (małe te). Robisz to tak:
Cytuj
node -1 0 cokolwiek1 eventlauncher x1 y1 z1 r1 t 0 okreg1 none end
event okreg1 multiple 0 none ... endevent

Wydzielę później tę dyskusję do osobnego wątku do "Pomocy w tworzeniu".
« Ostatnia zmiana: 20 Marca 2012, 11:28:08 wysłana przez Quark-t »
Pozdrawiam, dr inż. Quark-t

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4502
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 11
Odp: Eventy - eventlaunchery a klawisze
« Odpowiedź #12 dnia: 20 Marca 2012, 11:22:54 »
@Benek a gdzie się definiuje ten klawisz?
Cytuj
node -1 0 cokolwiek eventlauncher x y z r 1 0 wykonaj none end
To jest wg Ra shift+1, ta 1.
Cytuj
node -1 0 cokolwiek1 eventlauncher x1 y1 z1 r1 t 0 okreg1 none end
Tutaj masz małe t.
Ale jakbyś dał tak:
Cytuj
node -1 0 cokolwiek1 eventlauncher x1 y1 z1 r1 t 0 okreg1 okreg2 end
To małe t wywoła zdarzenie okreg1, a duże t (z shiftem) wywoła okreg2.

Czyli klawisz definiujesz po promieniu, który oznacza obszar oddziaływania eventlauchera. Można jeszcze inaczej. Dajesz coś takiego:
node -1 0 wyjazd_ozimek eventlauncher 1.0 1.0 1.0 -1 none 0951 wyjazd_ozimek1 none end

event wyjazd_ozimek1 multiple 0.0 none
Ozimek_zwr03-
Test_b2_s10
przejazd_ozimek1_zamykaj
endevent
Event wywoła Ci się o 9:51 niezależnie od miejsca w którym się znajdujesz na scenerii.
« Ostatnia zmiana: 20 Marca 2012, 11:24:26 wysłana przez Benek »

Offline Driver24

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 258
  • inż. Maszynista PKP IC
    • Zobacz profil
    • http://www.beladeda.cba.pl/palac_kultury.m3u
  • Otrzymane polubienia: 4
Odp: Eventy - eventlaunchery a klawisze
« Odpowiedź #13 dnia: 20 Marca 2012, 11:29:32 »
Ach.. nie zauważyłem...  Dzięki Quark.

A można zamiast t dodać w to miejsce KeyCtrl01? To może wtedy będzie działało w różnych eventach shift+1.
No chyba że zrobimy jakiś standard i np: połączenie radiowe to będzie r.

Dzięki @Benek za wytłumaczenie.
« Ostatnia zmiana: 20 Marca 2012, 11:31:55 wysłana przez Driver24 »
Partia "Ruch poparcia Twarożka" ;) wcześniej Stowarzyszenie Wąchaczy Kota

Offline Quark-t

  • Administrator
  • Wiadomości: 3590
  • Automaty liczą...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 46
Odp: Eventy - eventlaunchery a klawisze
« Odpowiedź #14 dnia: 20 Marca 2012, 11:34:07 »
A można zamiast t dodać w to miejsce KeyCtrl01? To może wtedy będzie działało w różnych eventach shift+1.
Nie, bo w eventlauncherze masz po prostu klawisz. Ale mam inną sugestię/pytanie do @Ra: czy byłaby możliwość zmiany klawisza na jego kod ASCII/dziesiętny? Wtedy mamy dostępną całą klawiaturę i więcej.
Cytuj
No chyba że zrobimy jakiś standard i np: połączenie radiowe to będzie r.
To przestawisz nastawnik kierunkowy :)
Pozdrawiam, dr inż. Quark-t

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4502
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 11
Odp: Eventy - eventlaunchery a klawisze
« Odpowiedź #15 dnia: 20 Marca 2012, 11:37:21 »
Cytuj
No chyba że zrobimy jakiś standard i np: połączenie radiowe to będzie r.
To przestawisz nastawnik kierunkowy :)
Tak, chyba że zamienimy w eventlaucherze zdarzenia miejscami. Wtedy Shift+r odpali radio i nic innego.

Offline Quark-t

  • Administrator
  • Wiadomości: 3590
  • Automaty liczą...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 46
Odp: Eventy - eventlaunchery a klawisze
« Odpowiedź #16 dnia: 20 Marca 2012, 11:39:23 »
Jeszcze raz powtarzam pytanie do @Ra, żeby nie umknęło - czy jest możliwość zamiany klawisza jawnie (t) na jego kod ASCII/dziesiętny?
Pozdrawiam, dr inż. Quark-t

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6112
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 34
Odp: Eventy - eventlaunchery a klawisze
« Odpowiedź #17 dnia: 20 Marca 2012, 11:42:56 »
Cytuj
node -1 0 cokolwiek eventlauncher x y z r 1 0 wykonaj none end
To jest wg Ra shift+1, ta 1.
Hm, tak jest bez [Shift]. Na upartego powinno być tak:
node -1 0 cokolwiek eventlauncher x y z r 1 0 1-bez-shift 1-ze-shift end
A KeyCtrl01 to chyba taka tymczasowa proteza, bo nie działały globalne eventlaunchery.

czy byłaby możliwość zmiany klawisza na jego kod ASCII/dziesiętny? Wtedy mamy dostępną całą klawiaturę i więcej.
Właśnie tak zrobiłem przed chwilą, ale to nie ASCII, tylko dziesiętny kod klawisza. Dla liter i cyfr pokrywa się z ASCII.
« Ostatnia zmiana: 20 Marca 2012, 11:43:59 wysłana przez Ra »