Autor Wątek:  Napęd jea29 dla toru zasadniczego (3ds max)  (Przeczytany 3366 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4504
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 17
Napęd jea29 dla toru zasadniczego (3ds max)
« dnia: 19 Marca 2012, 16:45:35 »
W zwrl34r300jea29.inc oraz zwrp34r300jea29.inc mamy gotowe zwrotnice wraz z kierownicami oraz napędem jea29. Parametrami dynamicznymi są: pozycja, kąt, tekstura napędu. Chciałbym zrobić bardziej uniwersalną zwrotnicę z wymiennym napędem, a także teksturą podsypki + kierownice, gdyż rzadko można je spotkać na maszynowych szlakach. Już to wykonałem, no problem. Jest jednak jedno ale. W pierwotnych zwrotniach napędy są po stronie zwrotnego. A ja potrzebuję po stronie toru zasadniczego. Obróciłem napędy, pozmieniałem translację (animację) suwaka. Wszystko gra poza jednym. W stanie zasadniczym suwak powinien być wysunięty o 0.1 m - pierwotnie jest wsunięty. Próbuję przerobić model w maxie. Wysunąłem suwak, ustawiłem pivot w początku układu współrzędnych. Zaznaczyłem dwa submodele, dałem Editable to Mesh i wyeksportowałem do t3d. Jeszcze tego nie uruchamiałem, ale proszę spojrzeć na zera w ostatnich wierszach. t3d pierwotnego napędu tak nie wygląda. Jeszcze nie miałem okazji eksportować modelu złożonego z dwóch submodeli. Może coś w hierarchii pomieszałem? Nie znam się, kto pomoże?
//---------------------------------------------------------------------------------
Parent: none
Type: Mesh
Name: jea29
Anim: false
Ambient: 255.0 255.0 255.0
Diffuse: 255.0 255.0 255.0
Specular: 255.0 255.0 255.0
SelfIllum: false
Wire: false
WireSize: 1.0
Opacity: 100.0
Map: none
MaxDistance: 1000
MinDistance: 0
Transform:
           1.0 0.0 0.0 0.0
           0.0 1.0 0.0 0.0
           0.0 0.0 1.0 0.0
           0.0 0.0 0.0 1.0
NumVerts: 174
1
1.65618 -0.387873 0.0 0 0
1.65618 -0.387873 0.15 0 0
1.65618 0.812126 0.0 0 0

1
1.65618 0.812126 0.15 0 0
1.65618 0.812126 0.0 0 0
1.65618 -0.387873 0.15 0 0

1
1.98363 0.812127 0.0 0 0
1.98363 0.812127 0.15 0 0
1.98363 -0.387873 0.0 0 0

1
1.98363 -0.387873 0.15 0 0
1.98363 -0.387873 0.0 0 0
1.98363 0.812127 0.15 0 0

1
1.65618 0.812126 0.0 0 0
1.65618 0.812126 0.15 0 0
1.98363 0.812127 0.0 0 0

1
1.98363 0.812127 0.15 0 0
1.98363 0.812127 0.0 0 0
1.65618 0.812126 0.15 0 0

1
1.65618 -0.387873 0.15 0 0
1.64465 -0.415559 0.15 0 0
1.65618 0.812126 0.15 0 0

1
1.64464 0.839812 0.15 0 0
1.65618 0.812126 0.15 0 0
1.64465 -0.415559 0.15 0 0

1
1.98363 0.812127 0.15 0 0
1.99517 0.839812 0.15 0 0
1.98363 -0.387873 0.15 0 0

1
1.99517 -0.415558 0.15 0 0
1.98363 -0.387873 0.15 0 0
1.99517 0.839812 0.15 0 0

1
1.65618 0.812126 0.15 0 0
1.64464 0.839812 0.15 0 0
1.98363 0.812127 0.15 0 0

1
1.99517 0.839812 0.15 0 0
1.98363 0.812127 0.15 0 0
1.64464 0.839812 0.15 0 0

1
1.64465 -0.415559 0.299 0 0
1.61934 -0.476288 0.3 0 0
1.64464 0.839812 0.299 0 0

1
1.61934 0.90054 0.3 0 0
1.64464 0.839812 0.299 0 0
1.61934 -0.476288 0.3 0 0
....

Pierwotny:
//---------------------------------------------------------------------------------
Parent: none
Type: Mesh
Name: jea29
Anim: false
Ambient: 150.0 150.0 150.0
Diffuse: 150.0 150.0 150.0
Specular: 229.5 229.5 229.5
SelfIllum: false
Wire: false
WireSize: 1.0
Opacity: 100.0
Map: replacableskin
MaxDistance: 600
MinDistance: 0
Transform:
           1.0 1.74846e-007 0.0 0.0
           -1.74846e-007 1.0 0.0 0.0
           0.0 0.0 1.0 0.0
           0.0 0.0 0.0 1.0
NumVerts: 174
8
1.65618 0.812126 0.0 0.99966 0.00393682
1.65618 -0.387873 0.0 -1.72537e-005 0.00448838
1.65618 -0.387873 0.15 5.48591e-005 0.140195

8
1.65618 -0.387873 0.15 5.48591e-005 0.140195
1.65618 0.812126 0.15 0.999574 0.140563
1.65618 0.812126 0.0 0.99966 0.00393682

32
1.98363 -0.387873 0.0 0.99966 0.00393682
1.98363 0.812127 0.0 -1.72537e-005 0.00448838
1.98363 0.812127 0.15 5.48591e-005 0.140195

32
1.98363 0.812127 0.15 5.48591e-005 0.140195
1.98363 -0.387873 0.15 0.999574 0.140563
1.98363 -0.387873 0.0 0.99966 0.00393682

64
1.98363 0.812127 0.0 0.200797 0.00457843
1.65618 0.812126 0.0 0.599228 0.00437346
1.65618 0.812126 0.15 0.600488 0.140536

64
1.65618 0.812126 0.15 0.600488 0.140536
1.98363 0.812127 0.15 0.200331 0.139636
1.98363 0.812127 0.0 0.200797 0.00457843

0
1.65618 0.812126 0.15 0.8 0.1
1.65618 -0.387873 0.15 0.9 0.023949
1.64465 -0.415559 0.15 0.9 0.023949

0
1.64465 -0.415559 0.15 0.9 0.023949
1.64464 0.839812 0.15 0.801511 0.0248263
1.65618 0.812126 0.15 0.8 0.1

....


Offline szczawik

  • Deweloper
  • Wiadomości: 1467
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 438
Odp: Napęd jea29 dla toru zasadniczego (3ds max)
« Odpowiedź #1 dnia: 19 Marca 2012, 16:51:13 »
Zamień te dwie wartości na zera. Chociaż chwila. Tam są dwa submodele? Wobec tego jest w porządku, choć nic się nie stanie, jeśli submodelowi wyzerujesz transform.
« Ostatnia zmiana: 19 Marca 2012, 16:53:00 wysłana przez szczawik »

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4504
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Napęd jea29 dla toru zasadniczego (3ds max)
« Odpowiedź #2 dnia: 19 Marca 2012, 16:57:06 »
Mam kliknąć na który model? Rozumiem, że potem mam kliknąć Reset Transform i Scale.
Wobec tego jest w porządku...
Jakby było w porządku, to nie powinno być tych zer jak w modelu pierwotnym.
« Ostatnia zmiana: 19 Marca 2012, 16:58:09 wysłana przez Benek »

Offline szczawik

  • Deweloper
  • Wiadomości: 1467
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 438
Odp: Napęd jea29 dla toru zasadniczego (3ds max)
« Odpowiedź #3 dnia: 19 Marca 2012, 17:01:27 »
Ten niewyzerowany transform dotyczy obiektu nadrzędnego czy podrzędnego? Jeśli dotyczy nadrzędnego, to możesz wyzerować w notatniku. Jeśli podrzędnego, to taki transform może zostać. Jeśli zaś i jego chcesz sobie wyzerować, to tak jak napisałeś w 3ds max albo w ustawieniach "Transform" lub "Reset".
Jakby było w porządku, to nie powinno być tych zer jak w modelu pierwotnym.
Jak dotyczą one obiektu podrzędnego, to wszystko jest w porządku.
« Ostatnia zmiana: 19 Marca 2012, 17:03:34 wysłana przez szczawik »

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4504
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Napęd jea29 dla toru zasadniczego (3ds max)
« Odpowiedź #4 dnia: 19 Marca 2012, 17:03:28 »
Weź Ty popatrz do załączonego przeze mnie pierwszego KODU z t3d, bo Ty mówisz o czym innym i ja o czym innym.

Offline adsim

  • Moderator
  • Wiadomości: 3934
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 12
Odp: Napęd jea29 dla toru zasadniczego (3ds max)
« Odpowiedź #5 dnia: 19 Marca 2012, 17:06:16 »
Te dwa zera są od mapowania tekstury. Zmieni się, jak nałożysz tex.
(: ɯɐıʍɐɹpzod

Offline szczawik

  • Deweloper
  • Wiadomości: 1467
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 438
Odp: Napęd jea29 dla toru zasadniczego (3ds max)
« Odpowiedź #6 dnia: 19 Marca 2012, 17:09:54 »
Yhm. Pisałeś o dwóch submodelach, myślałem ze to są początki tych submodeli (na położenie wierzchołków nie patrzyłem, bo i nie było po co;) ).

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4504
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Napęd jea29 dla toru zasadniczego (3ds max)
« Odpowiedź #7 dnia: 19 Marca 2012, 17:16:45 »
Te dwa zera są od mapowania tekstury. Zmieni się, jak nałożysz tex.
Faktycznie, nałożyłem i wyeksportowałem, wygląda to tak jak w pierwotnym pliku. Dzięki Adsim.

Ok, kto mi pomoże ogarnąć ten temat? Nie mogę poprawnie ustawić tego napędu. Tzn. suwak się źle animuje.

Nie mogłem tyle czekać na pomoc, sam sobie poradziłem. W załączniku zwrotnica dla deweloperów. Zamykam, bo temat uważam za wyczerpany.
« Ostatnia zmiana: 19 Marca 2012, 18:45:19 wysłana przez Benek »