Autor Wątek:  Brak planowania inwestycji  (Przeczytany 4051 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline darek71wrc

  • Wiadomości: 1364
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 25
Brak planowania inwestycji
« dnia: 11 Marca 2012, 10:07:24 »
W 2015 roku na 7,8 tys. km torów kolejowych prędkość wyniesie nie więcej niż 40 km/h. Będzie to 48 proc. linii kolejowych w Polsce. Prowadzona w ślimaczym tempie całkowita wymiana torów na istniejących liniach zajęłaby 175 lat. Jednak lekarstwem na problemy PKP S.A. nie są dotacje budżetowe. Spółki kolejowe, a zwłaszcza PLK, z racji powszechnie panującego bałaganu, po prostu nie potrafią zaplanować rozsądnie inwestycji.
http://biznes.onet.pl/poki-klient-placi-sa,18571,5051480,1,news-detal

Offline sektor 77

  • Wiadomości: 212
  • Muzyka łagodzi obyczaje.
    • Zobacz profil
    • rock
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Brak planowania inwestycji
« Odpowiedź #1 dnia: 11 Marca 2012, 15:22:24 »
Z góry przepraszam za moje słowa, ale prawdziwe: Bo tu się nie myśli jak i w jakim czasie zmodernizować torowiska oraz tabor, by były jak najbardziej nowoczesne i bezpieczne - tylko, ile z tej inwestycji można ukraść i dlatego tak to wygląda.

Offline hanys

  • Deweloper
  • Wiadomości: 2475
    • Zobacz profil
    • Trainz Download Center
  • Otrzymane polubienia: 1091
Odp: Brak planowania inwestycji
« Odpowiedź #2 dnia: 12 Marca 2012, 17:32:40 »
@sektor 77. Dobrze to ująłeś. Tylko w Polsce tak jest, że tam gdzie nie idzie ukraść to nawet się za to nie zabierają. Chociażby  na mojej linii 158 z Chałupek do Wodzisławia. Czeka ją gruntowny remont, który w 80% pokryje UE , ale PLK się nie wyraziła bo nie mają pieniędzy. LOL. Ale do Warszawy to mają kasę.

Offline GSM

  • Wiadomości: 9
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Brak planowania inwestycji
« Odpowiedź #3 dnia: 12 Marca 2012, 21:13:47 »
Witam,

Brak planowania inwestycji? Raczej brak jakiegokolwiek planowania.
Przykład:
Przejazd kolejowy (linia nr 7, miejscowość Miedzeszyn), ograniczenie do 30km/h z powodu pęknięcia szyn w obu torach (połatane na łubki przez ponad pół roku).
Pęknięcia były 3, z czego 2 w granicach przejazdu.
W trakcie remontu wymieniono fragmenty obydwu torów oraz położono nowe płyty betonowe.
Jednakże około metra za spawem starego toru z odcinkiem wymienionym pozostało trzecie pęknięcie, nienaprawione....
Czy wymaga to komentarza?

Pozdrawiam,
GSM

Regulamin, obowiązki 16.
Quark-t

Mi się moja wiadomość wydawała wystarczająco przejrzysta, przynajmniej w porównaniu do wielu na forum, ale proszę bardzo.  Czy teraz lepiej?

Chyba nie zauważyłeś, że ja Twoją wiadomość "wypoziomowałem" zgodnie z podanym punktem Regulaminu, a Ty ją znowu "spionizowałeś". Proszę poprawić tak jak było.
Quark-t


Niestety, wiadomość narusza Regulamin, Quark-t poprawił wiadomość, Ty naruszając regulamin ponownie ją edytowałeś na wersję nieprawidłową. Brak reakcji na PW i oficjalne uwagi = ostrzeżenie.

REWIZOR
« Ostatnia zmiana: 19 Marca 2012, 10:00:14 wysłana przez REWIZOR »

Offline AtapiCl

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4426
    • Zobacz profil
    • O warszawskiej części linii kolejowej nr 7 Warszawa – Lublin i nie tylko ;)
  • Otrzymane polubienia: 212
Odp: Brak planowania inwestycji
« Odpowiedź #4 dnia: 13 Marca 2012, 01:34:01 »
To ograniczenie nie było z powodu błahych pęknięć szyn, tylko wysadzenia płyt betonowych (w zimę poszły ku górze). Naprawa wymagała już konkretniejszych prac ziemnych uwzględniających terminowe zamknięcia torów, jak i samego przejazdu oraz organizację drogowych objazdów. A tutaj uruchamia się biurokracja (nie tylko kolejowa).

PS.

miejscowość Miedzeszyn

To nie miejscowość, tylko rejon Warszawy.
« Ostatnia zmiana: 13 Marca 2012, 01:48:09 wysłana przez ZiomalCl »

Offline pozdze

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 490
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 268
Odp: Brak planowania inwestycji
« Odpowiedź #5 dnia: 16 Marca 2012, 00:15:04 »
Ten artykuł jest tak przegięty, że aż szkada czasu na komentowanie. 7,8tys km torów to 48% wszystkich 19tys w Polsce? Skoro w zeszłym roku naprawiono 1000 km torów to jakim cudem wymiana wszystkich miałaby zająć 175 lat?  Ta informacja od kolegi GSM też wyssana z palca. Przepisy nie pozwalaja na robienie spawów gdzie 1m dalej jest łubka lub stary spaw.
Łukasz Jachimek

Offline mechatronik

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2416
  • Kierownik sekcji napraw lokomotyw
    • Zobacz profil
    • Filmy kolejowe
  • Otrzymane polubienia: 172
Odp: Brak planowania inwestycji
« Odpowiedź #6 dnia: 16 Marca 2012, 00:27:33 »
Przepisy nie pozwalaja na robienie spawów gdzie 1m dalej jest łubka lub stary spaw.
A co powiesz na przyspawanie łubki z jednej strony do szyny albo 3 spawy w odległościach około 30cm jeden od drugiego? ;) Przepisy to jedno a życie to drugie. Tam gdzie linia jest obciążona i tym bardziej jest jeden tor drogowcy zrobią niemal wszystko żeby tor był znów przejezdny. A to, że wprowadzą tam 10 czy 20km/h to inna bajka. Zajrzyj na Śląsk i popatrz jakie tam cuda wyprawia ekipa "żelaznego" ;).
Autoryzacja: M62, M62Ko, M62M, BR231, BR232, BR233 060DA, TEM2, S200, t448p, SM42, SM30, SM03, SA105, SA108, SA132, SA134
EU07 (4E, 303E), ET21 (3E/1, 3E/1M), ET22, 111Ed, E4MSU, ES64F4, E186, E189, E140, E181, E182, E183, ET40, EN57, EN57AKW, EN76

Offline sektor 77

  • Wiadomości: 212
  • Muzyka łagodzi obyczaje.
    • Zobacz profil
    • rock
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Brak planowania inwestycji
« Odpowiedź #7 dnia: 16 Marca 2012, 07:43:10 »
Przyznam szczerze, o tym co piszecie, to skandal robiąc takie fuchy. Przecież to prokurator powinien się tym już zająć. To jest świadome narażanie życia ludzkiego i kiedyś wprowadzenie ograniczenia prędkości może nie pomóc.

Offline JONIN_EZT

  • Wiadomości: 918
  • Dalej student. Linia 202 maker
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Brak planowania inwestycji
« Odpowiedź #8 dnia: 16 Marca 2012, 13:09:21 »
Przepisy nie pozwalaja na robienie spawów gdzie 1m dalej jest łubka lub stary spaw.
A co powiesz na przyspawanie łubki z jednej strony do szyny albo 3 spawy w odległościach około 30cm jeden od drugiego? ;) Przepisy to jedno a życie to drugie. Tam gdzie linia jest obciążona i tym bardziej jest jeden tor drogowcy zrobią niemal wszystko żeby tor był znów przejezdny. A to, że wprowadzą tam 10 czy 20km/h to inna bajka. Zajrzyj na Śląsk i popatrz jakie tam cuda wyprawia ekipa "żelaznego" ;).

Bez kitu nie było im łatwiej jakiejś 6 metrowej wstawki tam położyć i zespawać? Przyznam, że jestem w szoku, że zrobili taki wygibas i to nie wywoła jakiejś poważnej awarii. Ciekawie tam na Śląsku macie ;p
Linia 202
Układ torowy (tory główne) - 100%
Układ torowy (reszta) - 15%