« Odpowiedź #352 dnia: 06 Marca 2012, 09:13:22 »
Jak to jest maszynista dostaje sygnał zastępczy Sz na semaforze i co. Odrazu rusza. Czy musi dostać pisemny rozkaz, lub potwierdzenie przez radiotelefon.
Po to jest właśnie sygnał zastępczy żeby nie dyktować rozkazu. Dlatego użycie tego sygnału zawsze wiąże się z pewnym niebezpieczeństwem i dlatego też jego użycie rejestrowane jest przez np licznik z którego stanu dyżurny się rozlicza.
W mediach podali, że pociąg jadący niewłaściwym torem powinien mieć zapalone jedno światło czerwone Pc2. Jak to jest w tym konkretnym przypadku.
Mnie jeszcze za pomocnika maszyniści z większym stażem uczyli, że nieważne jaka jest blokada na odcinku, dobrze oświetlać się Pc2 -tak dla własnego bezpieczeństwa. Oczywiście mowa gdy jedziemy torem lewym w kierunku przeciwnym do zasadniczego. Kolega też poradził mi, że jadąc nocą zostawić sobie oświetlony przedział maszynowy żeby w razie niebezpieczeństwa przy ucieczce nie pozabijać się o wystające elementy. Raz uratowało mu to życie jak pospiesznym (jeszcze za czasów jednej kolei) przyłożył w naczepę samochodu ciężarowego.
« Ostatnia zmiana: 06 Marca 2012, 09:20:25 wysłana przez mechatronik »
Zapisane
Autoryzacja: M62, M62Ko, M62M, BR231, BR232, BR233 060DA, TEM2, S200, t448p, SM42, SM30, SM03, SA105, SA108, SA132, SA134
EU07 (4E, 303E), ET21 (3E/1, 3E/1M), ET22, 111Ed, E4MSU, ES64F4, E186, E189, E140, E181, E182, E183, ET40, EN57, EN57AKW, EN76