Autor Wątek:  Wykolejenie w Szczekocinach  (Przeczytany 162551 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Mihau

  • Wiadomości: 1696
  • Grafika - brak ciągnie z procka
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Wykolejenie w Szczekocinach
« Odpowiedź #90 dnia: 04 Marca 2012, 12:31:31 »
16 ofiar 58 rannych do tej pory.
Strażak-ratownik, kierowca OSP Susz

Offline MaciejM

  • Wiadomości: 4066
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1142
Odp: Wykolejenie w Szczekocinach
« Odpowiedź #91 dnia: 04 Marca 2012, 12:34:24 »
Prezydent prawdopodobnie ogłosi żałobę narodową.

Offline Dolmio89

  • Wiadomości: 1185
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 9
Odp: Wykolejenie w Szczekocinach
« Odpowiedź #92 dnia: 04 Marca 2012, 13:03:16 »
Panowie dajcie już spokój i nie chrzańcie o sygnale zastępczym, podziale na spółki i bałaganie. Tak się składa że już ponad pół roku pracuje przy modernizacji i co nieco widziałem. Co poradzicie np. na sytuacje gdy pracująca koparka uszkodzi światłowód od urządzeń SRK? Trzeba jeździć na Sz i nie ma innego wyjścia. O ile są urządzenia które wykryją i pokażą leżący w ziemi kabel elektryczny, o tyle światłowodu nie da się tak zlokalizować. W pewnych sytuacjach nawet najlepsza technika nie pomoże.

Offline mechatronik

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2410
  • Kierownik sekcji napraw lokomotyw
    • Zobacz profil
    • Filmy kolejowe
  • Otrzymane polubienia: 166
Odp: Wykolejenie w Szczekocinach
« Odpowiedź #93 dnia: 04 Marca 2012, 13:04:03 »
Jesli dobrze widze to jest tam prosty odcinek. Maszynisci powinni widziec siebie z daleka dzieki czemu ta predkosc powinna sie znacznie zredukowac.…
Widzę, że nigdy nie jechałeś nocą w kabinie lokomotywy. W porze ciemnej nie jesteś w stanie ocenić czy jedzie po "moim" czy "swoim" torze. Gdy kapniesz się po czyim torze gna jest już za późno.
W tym przypadku dyżurny nie musiał informować mechanika o jeździe na lewy, służył do tego W24. Bardziej ciekawi mnie fakt, że maszynista pośpiecha, który jako pierwszy wyjechał na szlak nie słyszał jak drugi woła sąsiedni posterunek o zastępczy, co już by mogło być impulsem dla maszynisty pierwszego pośpiecha, że coś jest nie tak.
Podawali gdzieś, że jechali na Sz + W24? Jeśli nie to koniecznie udaj się do PKBWK celem przedstawienia im tych rewelacji.
  Moim zdaniem trochę nie na miejscu jest to, że co poniektórzy snują "teorie spiskowe" a nie mają pojęcia jak to wygląda w praktyce. Jest co najmniej 5 wersji jak to mogło być. Proponuję wstrzymać się z jakimikolwiek teoriami do czasu aż PKBWK czy inny upoważniony organ przedstawi fakty.
ps niestety nie mam czasu teraz czytać całości dlatego zapytam. Wiadomo co z załogami trakcyjnymi obu składów? EP09 wygląda tragicznie ale cały czas wierzę, że im się udało…
Autoryzacja: M62, M62Ko, M62M, BR231, BR232, 060DA, TEM2, S200, t448p, SM42, SM30, SM03, SA105, SA108, SA132, SA134
EU07 (4E, 303E), ET21 (3E/1, 3E/1M), ET22, 111Ed, E4MSU, ES64F4, E186, E189, E140, E181, E182, E183, ET40, EN57, EN57AKW, EN76

Offline Mytnik

  • Wiadomości: 576
  • Administrator
    • Zobacz profil
    • Mój kanał na YT
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Wykolejenie w Szczekocinach
« Odpowiedź #94 dnia: 04 Marca 2012, 13:06:14 »
@mechatronik
Cytuj
Dostałem SMS-em od kolegi który ma bezpośredni kontakt z maszynistą w Wawie oddelegowanym do centrali ZZM.
 Zgineli maszyniści z EP09 i maszynista z ET22
 Zginął Kier. poc z IR z IC-ka przeżyli gdyż kontrolowali bilety.
 Oczywiście nie jest to info na 100% ale na 99%
Post kolegi @RysiekChaszcz z forumkolejowe.pl

Offline Mihau

  • Wiadomości: 1696
  • Grafika - brak ciągnie z procka
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Wykolejenie w Szczekocinach
« Odpowiedź #95 dnia: 04 Marca 2012, 13:19:50 »
Widzę, że nigdy nie jechałeś nocą w kabinie lokomotywy. W porze ciemnej nie jesteś w stanie ocenić czy jedzie po "moim" czy "swoim" torze. Gdy kapniesz się po czyim torze gna jest już za późno.
Jak najbardziej jechałem i to nie jeden raz. Założyłem w ten sposób że jeśli jeden z torów był zamknięty to musieli być o tym poinformowani maszyniści prawda? Skoro tak to wiedząc że jest ruch po jednym widząc światła z przeciwka mogli się zorientować że jest coś nie tak. Jeśli ruch był po obu torach to jak najbardziej masz rację.
Strażak-ratownik, kierowca OSP Susz

Offline Wokulski

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2237
  • Izabela Łęcka była...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 58
Odp: Wykolejenie w Szczekocinach
« Odpowiedź #96 dnia: 04 Marca 2012, 13:21:20 »
Maszynista z ET22 przeżył i został przewieziony na przesłuchanie.
Były Cargul, aktualny tramwajarz w Kolejach Śląskich.
PKPc 2016 - 2022
Koleje Śląskie 2022 - nadal

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4504
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Wykolejenie w Szczekocinach
« Odpowiedź #97 dnia: 04 Marca 2012, 13:24:05 »
Maszynista z ET22 przeżył i został przewieziony na przesłuchanie.
Skąd to wiesz?

Offline Wokulski

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2237
  • Izabela Łęcka była...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 58
Odp: Wykolejenie w Szczekocinach
« Odpowiedź #98 dnia: 04 Marca 2012, 13:25:01 »
Kumpel słucha wiadomości w robocie. Chociaż jak słychać miliony wersji to nie wiadomo kto co mówi...
Były Cargul, aktualny tramwajarz w Kolejach Śląskich.
PKPc 2016 - 2022
Koleje Śląskie 2022 - nadal

Offline Husarz

  • Wiadomości: 285
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Wykolejenie w Szczekocinach
« Odpowiedź #99 dnia: 04 Marca 2012, 13:29:05 »
Co do EP09 to słyszałem kiedyś, że jakaś tam EP09 kiedyś została odbudowana po wypadku.

Offline szogun

  • Wiadomości: 5610
  • Nie matura a chęć szczera zrobi z Ciebie oficera!
    • Zobacz profil
    • szogun Studio
  • Otrzymane polubienia: 534
Odp: Wykolejenie w Szczekocinach
« Odpowiedź #100 dnia: 04 Marca 2012, 13:29:31 »
Cóż, @Mihau ma całkowitą rację, jeśli jest wiadomo że ruch odbywa się po jednym torze w momencie ujrzenia świateł z naprzeciwka nagłe powinno być pierwszą reakcją maszynisty.

Co do EP09 to słyszałem kiedyś, że jakaś tam EP09 kiedyś została odbudowana po wypadku.
Już widzę jak dziewiątka z której została kawał poskręcanego metalu wraca na szlak...
« Ostatnia zmiana: 04 Marca 2012, 14:28:31 wysłana przez Quark-t »
Skoro kot robi MIAU czyli miauczy, to dlaczego pies szczeka a nie hauka?
Informacje o trwających pracach -> facebook.com/szogunstudio

Offline pioko17

  • Wiadomości: 329
  • Szczecin
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Wykolejenie w Szczekocinach
« Odpowiedź #101 dnia: 04 Marca 2012, 13:32:46 »
@Husarz ale ta odbudowa miała miejsce jeszcze w czasach gdy seria EP09 była w produkcji, dlatego nie było to problemem. I EP09-001 powstała wtedy właśnie jako taki zupełnie nowy egzemplarz. Dziś to już nie będzie możliwe.
« Ostatnia zmiana: 04 Marca 2012, 13:33:51 wysłana przez pioko17 »

Offline Husarz

  • Wiadomości: 285
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Wykolejenie w Szczekocinach
« Odpowiedź #102 dnia: 04 Marca 2012, 13:33:38 »
@Husarz ale ta odbudowa miała miejsce jeszcze w czasach gdy seria EP09 była w produkcji, dlatego nie było to problemem. A EP09-001 jest właśnie takim zupełnie nowym egzemplarzem. Dziś to już nie będzie możliwe.

Dziękuje za wyjaśnienie. Szkoda bo lok po G1.

Offline Wokulski

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2237
  • Izabela Łęcka była...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 58
Odp: Wykolejenie w Szczekocinach
« Odpowiedź #103 dnia: 04 Marca 2012, 13:34:11 »
Bartek tak się mówi jak się to widzi z pozycji obserwatora. Czy wiesz, gdy zobaczył światła to zrobił się cały z waty?
Były Cargul, aktualny tramwajarz w Kolejach Śląskich.
PKPc 2016 - 2022
Koleje Śląskie 2022 - nadal

Offline szogun

  • Wiadomości: 5610
  • Nie matura a chęć szczera zrobi z Ciebie oficera!
    • Zobacz profil
    • szogun Studio
  • Otrzymane polubienia: 534
Odp: Wykolejenie w Szczekocinach
« Odpowiedź #104 dnia: 04 Marca 2012, 13:35:10 »
Dziękuję za maszynistę który w chwili zagrożenia traci głowę.
Skoro kot robi MIAU czyli miauczy, to dlaczego pies szczeka a nie hauka?
Informacje o trwających pracach -> facebook.com/szogunstudio

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4504
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Wykolejenie w Szczekocinach
« Odpowiedź #105 dnia: 04 Marca 2012, 13:35:41 »
A ja mam pytanie z innej beczki:
Wyjazd pociągu nr 31101/0 ze Sprowy odbywał się na sygnał zastępczy "Sz" na semaforze "AN". Wyjazd pociągu nr 13126/7 ze Starzyn odbywał się na sygnał zastępczy na semaforze "C" .
Żuk ustalił, że miejsce zdarzenia jest na ~21.0 km. Starzyny są na ~ 30.0 km, natomiast idąc ku malejącemu kilometrażowi dojdziemy do: Szczekocin, Węgrzynów Stary, Mstyczów, Marcinowice, Kozłów. Powierzchownie przeglądając film dochodzę do wniosku, że najbliższym posterunkiem (przed miejscem zdarzenia), gdzie są semafory nie są Sprowy. Linia też się nie krzyżuje, a nawet gdyby, to "odpowiedzialność" spadła by na jakiś podg. Kto mi wytłumaczy o co chodzi z tą notką od Iwana?

Offline Wokulski

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2237
  • Izabela Łęcka była...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 58
Odp: Wykolejenie w Szczekocinach
« Odpowiedź #106 dnia: 04 Marca 2012, 13:39:26 »
Gadają, gadają a z wagonami i lokomotywami nic się nie dzieje. SMka podjechała pod byka i stoi. I raczej nie będzie wyciągać byka, bo szkoda torów?
Były Cargul, aktualny tramwajarz w Kolejach Śląskich.
PKPc 2016 - 2022
Koleje Śląskie 2022 - nadal

Offline Patrykos

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4511
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 9
Odp: Wykolejenie w Szczekocinach
« Odpowiedź #107 dnia: 04 Marca 2012, 13:41:38 »
Gadają, gadają a z wagonami i lokomotywami nic się nie dzieje. SMka podjechała pod byka i stoi. I raczej nie będzie wyciągać byka, bo szkoda torów?
Chyba rozrywała lekko EP09.
Pozdrawiam, Patryk
https://www.facebook.com/WarsztatPatrykosa
Węgrom gratulujemy Ikarusa.

Offline szogun

  • Wiadomości: 5610
  • Nie matura a chęć szczera zrobi z Ciebie oficera!
    • Zobacz profil
    • szogun Studio
  • Otrzymane polubienia: 534
Odp: Wykolejenie w Szczekocinach
« Odpowiedź #108 dnia: 04 Marca 2012, 13:44:30 »
I raczej nie będzie wyciągać byka, bo szkoda torów?
Byka to raczej dźwigiem będą ściągać.
Skoro kot robi MIAU czyli miauczy, to dlaczego pies szczeka a nie hauka?
Informacje o trwających pracach -> facebook.com/szogunstudio

Offline szczurek

  • Wiadomości: 64
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Wykolejenie w Szczekocinach
« Odpowiedź #109 dnia: 04 Marca 2012, 13:47:36 »
Wybaczcie ignorancję, ale czy w przypadku wyjazdu na tor nieprawidłowy nie zmienia się oświetlenia czoła? Lewy reflektor nie powinien świecić na czerwono? Jeśli tak, to z jakiej odległości można stwierdzić ten fakt? Bo w momencie kiedy mechanik zauważy że z naprzeciwka jedzie "coś" oświetlone w ten sposób to jest to dla niego raczej oczywisty sygnał że jedzie po tym samym torze?
Optymista wie, że życie stoi do niego otworem.
Pesymista wie dokładnie którym...

Offline ST44-003

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2908
  • EU07-001
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 264
Odp: Wykolejenie w Szczekocinach
« Odpowiedź #110 dnia: 04 Marca 2012, 13:50:24 »
Dziękuję za maszynistę który w chwili zagrożenia traci głowę.
A Ty co byś niby zrobił? Taki z ciebie Chuck Norris że uratował byś wszystkich a lokomotywom nic by się nie stało? To jest chwila, sekundy, Ty też byś w tym momencie odpadł, nie ma na to regóły.
Całe to wasze gadanie o zastępczych (poza podawaniem konretów a`propo przepisów i stosowania), dlaczego tak a dlaczego nie, powody, snucie domysłów sprawia, że żal to wogóle czytać. Jedyne sensowne wypowiedzi to te, w którym miejscu był wypadek, jaka była widoczność szlaku etc.
Stało się, każdy popełnia błędy, nie da się pewnych rzeczy uniknąć, dla tego dąży się do poprawy pewnych spraw. Po Babach wyszło pismo od "Wypadkowej" o zastosowanie kamer i mikrofonów w kabinach w celu weryfikacji kto w takich sytuacjach jak ta w Szczekocinach zawinił; osobiście uważam że to już dawno powinno być wprowadzone. Wtedy wyszło by, jakie ciekawe numery wycinają dyżurni i maszyniści.

Wybaczcie ignorancję, ale czy w przypadku wyjazdu na tor nieprawidłowy nie zmienia się oświetlenia czoła? Lewy reflektor nie powinien świecić na czerwono? Jeśli tak, to z jakiej odległości można stwierdzić ten fakt? Bo w momencie kiedy mechanik zauważy że z naprzeciwka jedzie "coś" oświetlone w ten sposób to jest to dla niego raczej oczywisty sygnał że jedzie po tym samym torze?
@Szczurek, trafna uwaga, zważywszy że ktoś podał, że tam nie ma SBLek. Więc wg. przepisów powinno się zmienić oświetlenie.
« Ostatnia zmiana: 04 Marca 2012, 13:52:05 wysłana przez ST44-003 »

Offline szogun

  • Wiadomości: 5610
  • Nie matura a chęć szczera zrobi z Ciebie oficera!
    • Zobacz profil
    • szogun Studio
  • Otrzymane polubienia: 534
Odp: Wykolejenie w Szczekocinach
« Odpowiedź #111 dnia: 04 Marca 2012, 13:50:25 »
Pc2 praktycznie prawie nie używają.

To jest chwila, sekundy, Ty też byś w tym momencie odpadł, nie ma na to reguły.
Jasne... Może zwyczajnie zatrudniają niewłaściwych ludzi na niewłaściwych stanowiskach/źle ich szkolą. Prawda jest taka że mechu z EPoki musiałby jedynie wcisnąć odpowiedni przycisk na pulpicie (jeżeli uruchamia on również hamowanie) i uciekać do maszynowni, na byku podobnie. Gdzieś na YT był film dotyczący awaryjnego zatrzymywania lokomotywy (co prawda chyba były to ćwiczenia) ale cała "procedura" zajęła maszyniście mniej niż 3 sekundy. Pewnie doszłoby do zderzenia tak czy tak ale nie byłoby to wtedy zdarzenie na taką skalę.
« Ostatnia zmiana: 04 Marca 2012, 13:59:02 wysłana przez szogun »
Skoro kot robi MIAU czyli miauczy, to dlaczego pies szczeka a nie hauka?
Informacje o trwających pracach -> facebook.com/szogunstudio

Offline GSM

  • Wiadomości: 9
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Wykolejenie w Szczekocinach
« Odpowiedź #112 dnia: 04 Marca 2012, 13:52:14 »
Witam,

tak powracając trochę do tematyki ignorancji i dezinformacji w mediach.
Myślałem, że wyolbrzymiacie ale potem usłyszałem pytanie "pani redaktor" (TVP Info):
"Czemu pociąg nie mógł zmienić toru?"

A teraz bardzo zaaferowany pan (Jakub Majewski) poinformował nas, że pociągi przed wszystkimi przejazdami w Polsce muszą zwalniać do 20 km/h...

To już całkiem straciłem wiarę w rzetelność ludzi których jedyną pracą jest informowanie społeczeństwa...

Pozdrawiam,
GSM

Offline darigrad

  • Wiadomości: 18
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Wykolejenie w Szczekocinach
« Odpowiedź #113 dnia: 04 Marca 2012, 13:54:36 »
Wybaczcie ignorancję, ale czy w przypadku wyjazdu na tor nieprawidłowy nie zmienia się oświetlenia czoła? Lewy reflektor nie powinien świecić na czerwono? Jeśli tak, to z jakiej odległości można stwierdzić ten fakt? Bo w momencie kiedy mechanik zauważy że z naprzeciwka jedzie "coś" oświetlone w ten sposób to jest to dla niego raczej oczywisty sygnał że jedzie po tym samym torze?
Kolego nie zmienia się oświetlenia czoła. Maszynista pociągu TLK wg. minie mógł się zorientować, że "coś" jest nie tak, bo maszynista z inter regio wzywał zastępczy na stacji przed wjazdem na ten tor niewłaściwy.

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4504
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Wykolejenie w Szczekocinach
« Odpowiedź #114 dnia: 04 Marca 2012, 13:55:35 »
@Szczurek, trafna uwaga, zważywszy że ktoś podał, że tam nie ma SBLek. Więc wg. przepisów powinno się zmienić oświetlenie.
Sygnał Pc 2 "Oznaczenie czoła pociągu lub innego pojazdu kolejowego jadącego w kierunku przeciwnym do zasadniczego po torze szlaku dwutorowego bez dwukierunkowej blokady liniowej". A tam jest dwukierunkowa blokada.

Offline darigrad

  • Wiadomości: 18
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Wykolejenie w Szczekocinach
« Odpowiedź #115 dnia: 04 Marca 2012, 13:56:01 »
Jak nie ma sbl to o co innego sorry.

Offline Wokulski

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2237
  • Izabela Łęcka była...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 58
Odp: Wykolejenie w Szczekocinach
« Odpowiedź #116 dnia: 04 Marca 2012, 14:01:29 »
Nawet jeśli zapalił by Pc2 to na pewno z takiej odległości nie dostrzegłby tego, gdyż dwa białe światła zlały by się. A tym bardziej w nocy to chciałoby się gasić oświetlenie lewej strony? Tym bardziej na takim opuszczonym miejscu.
Były Cargul, aktualny tramwajarz w Kolejach Śląskich.
PKPc 2016 - 2022
Koleje Śląskie 2022 - nadal

Offline piotpal

  • Wiadomości: 104
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Wykolejenie w Szczekocinach
« Odpowiedź #117 dnia: 04 Marca 2012, 14:08:58 »
Cytuj
Jesli dobrze widze to jest tam prosty odcinek. Maszynisci powinni widziec siebie z daleka dzieki czemu ta predkosc powinna sie znacznie zredukowac. Wg roznych zrodel tor nr 2 byl zamkniety. Jesli to prawda to maszynisci powinni buyc poinformowani o ruchu po jednym torze wiec jesli dostrzegl swiatla z przeciwka powinien zaczac reagowac.
Mimo, że tor 2 był zamknięty, nie znaczy to, że nie mogło na nim coś stać. Jadąc 100km/h i mając przed sobą prosty odcinek toru trudno ocenić, czy pojazd z naprzeciwka też jedzie, czy stoi.
Czy dobrze rozumiem, z poprzednich wypowiedzi, że szlak ten po obu stronach jest obsługiwany przez jednego dyżurnego?
Piotpal

Offline jageer

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1410
  • Jak Sz to tylko na Tm....
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 48
Odp: Wykolejenie w Szczekocinach
« Odpowiedź #118 dnia: 04 Marca 2012, 14:09:31 »
Wyjazd pociągu nr 31101/0 ze Sprowy odbywał się na sygnał zastępczy "Sz" na semaforze "AN". Wyjazd pociągu nr 13126/7 ze Starzyn odbywał się na sygnał zastępczy na semaforze "C" .

Czyli najprawdopodobniej przyczyną stała się pewna rzecz, o której się dziś dowiedziałem.... jeżeli się to potwierdzi, to po prostu szkoda mi słów :(
Musi to robić delikatnie, bo jak nie umie to semafor opadnie...

Offline lukaszqx

  • Wiadomości: 85
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Wykolejenie w Szczekocinach
« Odpowiedź #119 dnia: 04 Marca 2012, 14:11:17 »
Na TVN24 jest napisane, że obaj maszyniści żyją. Jeden jest lekko ranny, drugi cały.
Źródłem podobno jest prowadzący śledztwo prokurator.
Pozdrowiam