Autor Wątek:  Nadludzkie moce EP07 w symku.  (Przeczytany 20530 razy)

0 użytkowników i 4 Gości przegląda ten wątek.

Offline mechatronik

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2416
  • Kierownik sekcji napraw lokomotyw
    • Zobacz profil
    • Filmy kolejowe
  • Otrzymane polubienia: 172
Odp: Nadludzkie moce EP07 w symku.
« Odpowiedź #30 dnia: 31 Stycznia 2012, 06:51:27 »
Mógłbym więc jeździć bez przekaźników nadmiarowych.
W kwestii nadmiarowych -
t=40m30s ;)
Autoryzacja: M62, M62Ko, M62M, BR231, BR232, BR233 060DA, TEM2, S200, t448p, SM42, SM30, SM03, SA105, SA108, SA132, SA134
EU07 (4E, 303E), ET21 (3E/1, 3E/1M), ET22, 111Ed, E4MSU, ES64F4, E186, E189, E140, E181, E182, E183, ET40, EN57, EN57AKW, EN76

Offline EU40

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2206
  • MD Kraków Prokocim
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 397
Odp: Nadludzkie moce EP07 w symku.
« Odpowiedź #31 dnia: 31 Stycznia 2012, 08:51:58 »
Obawiam się, że jazda tych panów nie przynosi chluby stanowisku maszynisty..
Rozczyn dzieł Marksa wlany w bydląt czaszki
Wytwarza z mózgiem przedziwną miksturę.

Offline szogun

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 5636
  • Nie matura a chęć szczera zrobi z Ciebie oficera!
    • Zobacz profil
    • szogun Studio
  • Otrzymane polubienia: 572
Odp: Nadludzkie moce EP07 w symku.
« Odpowiedź #32 dnia: 31 Stycznia 2012, 14:28:42 »
Ojtam jazda, takie udźwiękowienie w symku byłoby cudowne (tak wiem że jadą z otwartymi oknami).
Skoro kot robi MIAU czyli miauczy, to dlaczego pies szczeka a nie hauka?
Informacje o trwających pracach -> facebook.com/szogunstudio

Offline EU40

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2206
  • MD Kraków Prokocim
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 397
Odp: Nadludzkie moce EP07 w symku.
« Odpowiedź #33 dnia: 31 Stycznia 2012, 14:55:24 »
I tekst: teraz współczuję tym, co kawę piją w Warsie.. Często widzę tego gościa na Wschodniej.
Rozczyn dzieł Marksa wlany w bydląt czaszki
Wytwarza z mózgiem przedziwną miksturę.

Offline MichałŁ

  • Wiadomości: 1179
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 37
Odp: Nadludzkie moce EP07 w symku.
« Odpowiedź #34 dnia: 31 Stycznia 2012, 20:13:16 »
A to nawet jeżeli nadmiarowe są podparte to WS sam z siebie nie powinien zadziałać ?

Offline AtapiCl

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4426
    • Zobacz profil
    • O warszawskiej części linii kolejowej nr 7 Warszawa – Lublin i nie tylko ;)
  • Otrzymane polubienia: 212
Odp: Nadludzkie moce EP07 w symku.
« Odpowiedź #35 dnia: 31 Stycznia 2012, 20:24:19 »
Zadziała, ale przy większych wartościach prądu.

Offline EU07-457

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1475
  • dyrektor lokomotywy
    • Zobacz profil
    • Paweł Telega - fotografia kolejowa
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: Nadludzkie moce EP07 w symku.
« Odpowiedź #36 dnia: 01 Lutego 2012, 09:28:04 »
A to nawet jeżeli nadmiarowe są podparte to WS sam z siebie nie powinien zadziałać ?

Zadziała w momencie przepływu prądu nastawionego na WS-ie (w przypadku EU07 jest to 1250 A), czyli innymi słowy wyłącznik zadziała, gdy prąd przez niego płynący (a także przez wyzwalacz prądowy) spowoduje wytworzenie strumienia magnetycznego, który zniesie strumień wytworzony przez cewkę trzymającą. Inna opcja to taka, że gdzieś na którymś silniku "strzeli" izolacja - wówczas WS wyłączy na skutek zadziałania przekaźnika różnicowego obwodu głównego.

Offline Pawel T.

  • Wiadomości: 57
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Nadludzkie moce EP07 w symku.
« Odpowiedź #37 dnia: 01 Lutego 2012, 15:45:53 »
Apropo prądu i filmu Ryśka najlepszy jest tekst "a teraz pokażemy zasadę działania nadmiarowego (...) nadmiarowy nie działa. Trzeba to zgłosić"

A co do powyższej sytuacji to ładna dyskusja nam się tu rozkręciła i mi się wydaje że to raczej mało wnosi do tematu choćby z tego powodu że nie jest to żadna wina natężeń i napięć itp.

Dziś dla porównania znowu w zakresie prędkości 60 - 120km/h testowałem lokomotywę EU07-531 (303E) z 7-mioma wagonami Bdu. Efekt dużo inny. Rozpędzenie składu z 60km/h do 115km/h (skończyły się możliwości infrastruktury) zajęło trapezowi 59 sekund.

Nie jestem aż takim fanem kolei by latać po torach i mierzyć metrówką szerokość buforów czy z amperomierzem do pantografów skakać ale z tego co wiem to typy EP oraz EU różnią się nieco osiągami ale chyba nie możliwe żeby aż tak. Ewidentnie wina leży gdzieś po stronie symka i tu bym winy szukał. Konkretnie w modelach tych siódemek bo te anomalie występują przeważnie w typach 303E.

Aktualizacja:

Zrobiłem serię testów na TD. EP07-388 (303E) + 4xBdu w przedziale prędkości 0-60km/h osiągnęła czas 22s, zaś od 60-120km/h 39s, łącznie od 0-120km/h 61s
Analogicznie EU07-531 (303E) + 4xBdu osiągnęła rezultaty 20s, 42s, łącznie od 0-120km/h 62s.
Wartości są bardzo zbliżone. Tyle że to na torze doświadczalnym. Na szlaku L61 scenariusz TLK-1 skład EP07-388 (303E) + 4xBdu osiągnął prędkość 160km/h w niecałą minutę i 30 sekund po czym przeleciał przez zwrotnicę i się wykoleił. Wypadnięcie z torów to akurat normalne ale rozwinięcie siódemką prędkości 160km/h w niecałe 90 sekund to chyba już bajki.

Jak ktoś może niech wrzuci denaturata na ten scenariusz i zrobi pomiary. Może poprostu scenariusz gryzie się z tą siódemką. Nie wiem:/
« Ostatnia zmiana: 01 Lutego 2012, 16:07:18 wysłana przez Pawel T. »

Offline mechatronik

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2416
  • Kierownik sekcji napraw lokomotyw
    • Zobacz profil
    • Filmy kolejowe
  • Otrzymane polubienia: 172
Odp: Nadludzkie moce EP07 w symku.
« Odpowiedź #38 dnia: 02 Lutego 2012, 03:55:35 »

Nie jestem aż takim fanem kolei by latać po torach i mierzyć metrówką szerokość buforów czy z amperomierzem do pantografów skakać ale z tego co wiem to typy EP oraz EU różnią się nieco osiągami ale chyba nie możliwe żeby aż tak.
Różnią się bo EP07 ma inne przełożenie przekładni głównej od EU07. Nie duża różnica ale jest.
« Ostatnia zmiana: 02 Lutego 2012, 03:57:21 wysłana przez mechatronik »
Autoryzacja: M62, M62Ko, M62M, BR231, BR232, BR233 060DA, TEM2, S200, t448p, SM42, SM30, SM03, SA105, SA108, SA132, SA134
EU07 (4E, 303E), ET21 (3E/1, 3E/1M), ET22, 111Ed, E4MSU, ES64F4, E186, E189, E140, E181, E182, E183, ET40, EN57, EN57AKW, EN76

Offline Niebugoclaw

  • Wiadomości: 1222
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 10
Odp: Nadludzkie moce EP07 w symku.
« Odpowiedź #39 dnia: 03 Lutego 2012, 16:18:22 »
Jeżeli państwo pozwoli podepnę się pod temat. Mianowicie jak wiadomo na EU07 przetwornica służy nam do zasilania sprężarek głównych oraz ładowania baterii i tym samym zasilania obwodów NN gdy jest włączona. Wentylatory oporów zasilane są z obwodu głównego. Do czego zmierzam - czym może skutkować rozruch i jazda bez załączonych przetwornic? Nie mówię tu o zasilaniu sprężarek i ładowaniu baterii.

Offline szogun

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 5636
  • Nie matura a chęć szczera zrobi z Ciebie oficera!
    • Zobacz profil
    • szogun Studio
  • Otrzymane polubienia: 572
Odp: Nadludzkie moce EP07 w symku.
« Odpowiedź #40 dnia: 03 Lutego 2012, 16:34:47 »
Podobno przetwornica chłodzi silniki trakcyjne, więc przy dłuższej jeździe bez niej może być nieciekawie.
Skoro kot robi MIAU czyli miauczy, to dlaczego pies szczeka a nie hauka?
Informacje o trwających pracach -> facebook.com/szogunstudio

Offline mechatronik

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2416
  • Kierownik sekcji napraw lokomotyw
    • Zobacz profil
    • Filmy kolejowe
  • Otrzymane polubienia: 172
Odp: Nadludzkie moce EP07 w symku.
« Odpowiedź #41 dnia: 03 Lutego 2012, 16:34:50 »
Czym może skutkować? Np spaleniem silników trakcyjnych bo nie będą one chłodzone. Jak nawali przetwornica to należy odłączyć niechłodzoną parę silników i dalsza jazda już jest jako jazda awaryjna. W ogóle każdorazowy rozruch pociągu bez załączonego chłodzenia silników skraca żywotność izolacji o połowę (kiedyś czytałem na ten temat pracę jakiegoś profesora). Kilka ciężkich rozruchów bez chłodzenia i mamy kichę.
Autoryzacja: M62, M62Ko, M62M, BR231, BR232, BR233 060DA, TEM2, S200, t448p, SM42, SM30, SM03, SA105, SA108, SA132, SA134
EU07 (4E, 303E), ET21 (3E/1, 3E/1M), ET22, 111Ed, E4MSU, ES64F4, E186, E189, E140, E181, E182, E183, ET40, EN57, EN57AKW, EN76

Offline Niebugoclaw

  • Wiadomości: 1222
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 10
Odp: Nadludzkie moce EP07 w symku.
« Odpowiedź #42 dnia: 03 Lutego 2012, 16:52:08 »
Tak, to oczywiste. Po prostu przeglądając schematy elektryczne siódemki nie mogłem się doszukać nigdzie obwodów wentylatorów silników trakcyjnych, stąd moje zdziwienie. Czyli rozumiem, że przetwornice chłodzą silniki samą swoją pracą?
« Ostatnia zmiana: 03 Lutego 2012, 16:54:40 wysłana przez Niebugoclaw »

Offline mechatronik

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2416
  • Kierownik sekcji napraw lokomotyw
    • Zobacz profil
    • Filmy kolejowe
  • Otrzymane polubienia: 172
Odp: Nadludzkie moce EP07 w symku.
« Odpowiedź #43 dnia: 03 Lutego 2012, 17:15:06 »
Inaczej. Silnik przetwornicy napędza wentylator który chłodzi parę silników trakcyjnych. Dlatego nie znalazłeś oddzielnych obwodów elektrycznych na chłodzenie ;).
Autoryzacja: M62, M62Ko, M62M, BR231, BR232, BR233 060DA, TEM2, S200, t448p, SM42, SM30, SM03, SA105, SA108, SA132, SA134
EU07 (4E, 303E), ET21 (3E/1, 3E/1M), ET22, 111Ed, E4MSU, ES64F4, E186, E189, E140, E181, E182, E183, ET40, EN57, EN57AKW, EN76

Offline Niebugoclaw

  • Wiadomości: 1222
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 10
Odp: Nadludzkie moce EP07 w symku.
« Odpowiedź #44 dnia: 03 Lutego 2012, 17:32:18 »
Dokładnie. Dzięki za odpowiedź.