Autor Wątek:  Nadludzkie moce EP07 w symku.  (Przeczytany 19445 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Pawel T.

  • Wiadomości: 57
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Nadludzkie moce EP07 w symku.
« dnia: 29 Stycznia 2012, 18:37:32 »
Takie małe pytanko mam. Loga nie zamieszczam bo może obędzie się bez.
Chodzi mi o moc lokomotyw typu EP/EU07 w symku. Do niedawna było wszystko dobrze, tak jak zwykle. Jednak od niedawna lokomotywy typu 4E oraz 303E mają nadludzkie moce. Chodzi o przyśpieszenie. Lokomotywy te, gdy ciągną wagony osobowe, mają niezwykle dużo mocy. Na początku zaobserwowałem to w lokomotywach 303E wersja zez wydanych dość niedawno. Dziś dla testu przejechałem się starym budyniem 1066. Efekt bez zmian. Już mówię w czym rzecz.
Wrzuciłem na hak budynia 1066 jeden wagon AD, dwa Bohuny i dwa BD. Zwykła TLKa. Skład miał potężnego kopa natomiast hamowanie w porządku. Dla przykładu. Przy 60km/h przy przekręceniu nastawnika na pełną moc a następnie bocznikowaniu skład przyśpiesza do 120km/h w niecałe 14 sekund!. Dla porównania lokomotywa EP09, EP08, ET22 dużo dużo wolniej. Lokomotywa utrzymuje prędkość 100km/h na jednym silniku, bez bocznika co jest kolejnym nietypowym zachowaniem. Wagony ważą mało ale jednak ważą a skład przyśpiesza jakbyśmy jechali luzakiem. To samo dzieje się z zezami.

Uradowany faktem iż mój trapez ma nadludzkie właściwości podczepiłem się nim pod skład towarowy ważący 1500T i tu niespodzianka. Na szlaku linii nr 53 (służba towarowy - pośpieszny) nie udało mi się nigdzie rozwinąć prędkości 60km/h.

W czym rzecz?

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4504
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Nadludzkie moce EP07 w symku.
« Odpowiedź #1 dnia: 29 Stycznia 2012, 18:41:28 »
Tego chyba nikt nie wie. To samo było na l61_tlk-1, tam skład potrafił się bardzo szybko zebrać. To zachowanie należy zaliczyć do zjawisk paranormalnych w MaSzynie. Innym takim zjawiskiem w przypadku słabego FPS-u jest użycie A (zatrąbienie). Zamulacz symulacji od razu ustępuje.

Offline Pawel T.

  • Wiadomości: 57
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Nadludzkie moce EP07 w symku.
« Odpowiedź #2 dnia: 29 Stycznia 2012, 18:44:19 »
Grrr. Czemu to się kiblom nie przytrafia:/

Offline AtapiCl

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4426
    • Zobacz profil
    • O warszawskiej części linii kolejowej nr 7 Warszawa – Lublin i nie tylko ;)
  • Otrzymane polubienia: 212
Odp: Nadludzkie moce EP07 w symku.
« Odpowiedź #3 dnia: 29 Stycznia 2012, 18:53:17 »
Kiblom przytrafia się brak możliwości rozruchu...

Offline EU40

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2206
  • MD Kraków Prokocim
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 397
Odp: Nadludzkie moce EP07 w symku.
« Odpowiedź #4 dnia: 29 Stycznia 2012, 19:12:51 »
A to bardzo dziwne, bo ja nie zauważyłem, aby było coś nie tak z EU07. 5 wagonów nie stanowi bardzo dużego obciążenia i jeżeli się dobrze kręci, to jakieś 100-110 km/h można w te 14 sekund osiągnąć. Z drugiej strony kolega Paweł powinien wiedzieć, że na równoległej wrzucanie wszystkich ,,boków" jeden po drugim, to zarzynanie lokomotywy, które skutkuje usterkami silników trakcyjnych. 
Rozczyn dzieł Marksa wlany w bydląt czaszki
Wytwarza z mózgiem przedziwną miksturę.

Offline ABu

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 511
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 45
Odp: Nadludzkie moce EP07 w symku.
« Odpowiedź #5 dnia: 29 Stycznia 2012, 19:24:19 »
Dużo może pomóc rejestr kolejno wykonywanych czynności. Mnie również zdarzyła się taka sytuacja, ale nie potrafiłem jej potem powtórzyć. Jednocześnie odniosłem wrażenie, że zmiana nastąpiła już w trakcie symulacji.
ABu

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6163
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 865
Odp: Nadludzkie moce EP07 w symku.
« Odpowiedź #6 dnia: 29 Stycznia 2012, 19:26:13 »
Jesteś pewien, że Ci się nie odczepiły po drodze? Też kiedyś miałem coś takiego. Okazało się, że w trakcie mi się odczepiła część wagonów.
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 443
Odp: Nadludzkie moce EP07 w symku.
« Odpowiedź #7 dnia: 29 Stycznia 2012, 19:55:31 »
Cytuj
Z drugiej strony kolega Paweł powinien wiedzieć, że na równoległej wrzucanie wszystkich ,,boków" jeden po drugim, to zarzynanie lokomotywy, które skutkuje usterkami silników trakcyjnych. 
Można prosić o wytłumaczenie bliżej tego zjawiska.
Często zdarza się że rozpędzam do setki na równoległej dodając wszystkie boki. Wydawało mi się że skoro jest to wykonalne, to i nieszkodliwe. Łatwo później jest wrzucić szeregową bez zbędnego wycia wentylatorów i bez grzania oporów.

Offline ABu

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 511
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 45
Odp: Nadludzkie moce EP07 w symku.
« Odpowiedź #8 dnia: 29 Stycznia 2012, 20:20:35 »
Jesteś pewien, że Ci się nie odczepiły po drodze? Też kiedyś miałem coś takiego. Okazało się, że w trakcie mi się odczepiła część wagonów.
Sprawdzałem, były wszystkie w komplecie. Próbowałem hamować, zatrzymywać i ruszać - sytuacja się powtarzała. Swoją drogą - zdarzyło mi się także przyspawanie wagonu do szyn (bez wykolejenia). Być może chodzi o jakieś siły na sprzęgach...
ABu

Offline uetam

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2641
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 6
Odp: Nadludzkie moce EP07 w symku.
« Odpowiedź #9 dnia: 29 Stycznia 2012, 21:45:23 »
A to bardzo dziwne, bo ja nie zauważyłem, aby było coś nie tak z EU07. 5 wagonów nie stanowi bardzo dużego obciążenia i jeżeli się dobrze kręci, to jakieś 100-110 km/h można w te 14 sekund osiągnąć.
Tia. Jak juz to luzem. Po co piszesz bzdury ?:)
« Ostatnia zmiana: 29 Stycznia 2012, 21:48:46 wysłana przez uetam »

Offline EU40

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2206
  • MD Kraków Prokocim
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 397
Odp: Nadludzkie moce EP07 w symku.
« Odpowiedź #10 dnia: 29 Stycznia 2012, 23:06:23 »
Cytuj
Tia. Jak juz to luzem. Po co piszesz bzdury ?:)
No właśnie..To chyba można napisać o tobie :)
Cytuj
Można prosić o wytłumaczenie bliżej tego zjawiska.
Często zdarza się że rozpędzam do setki na równoległej dodając wszystkie boki. Wydawało mi się że skoro jest to wykonalne, to i nieszkodliwe. Łatwo później jest wrzucić szeregową bez zbędnego wycia wentylatorów i bez grzania oporów.
Oczywiście. Problem tkwi w wartości natężenia prądu elektrycznego, który zgodnie z I-szym i II-gim prawem Kirchoffa przepływa przez 2 gałęzie obwodu głównego. O ile na układzie szeregowym można było spokojnie sprawić, że przez cały obwód płynął prąd o wartości ok 600A, o tyle przepływ takiej wartości prądu przez połowę obwodu spowodowałby stopienie izolacji silników trakcyjnych, stąd na pozycji równoległej jest ograniczenie wartości prądu przekaźnika nadmiarowego. O ile pociąg jest lekki,a prąd podczas rozruchu nie przekracza ok.300A na równoległej, można pokusić się o stopniowe wejście na wszystkie boki. Wówczas pociąg piorunem złapie 120 km/h i można spokojnie pozycje boczników wyrzucać do tyłu. Gorzej jest z ciężkimi pociągami, gdyż przez 2 gałęzie na równoległej płynie bardzo duża ilość prądu.. i tu jest problem, bo jeżeli chcemy utrzymać czas jazdy musimy często wrzucić wszystkie boki, co się odbywa kosztem maszyny niestety. :(
Rozczyn dzieł Marksa wlany w bydląt czaszki
Wytwarza z mózgiem przedziwną miksturę.

Offline EU07-483

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2307
  • EU07-483
    • Zobacz profil
    • Super spółka :)
  • Otrzymane polubienia: 168
Odp: Nadludzkie moce EP07 w symku.
« Odpowiedź #11 dnia: 30 Stycznia 2012, 06:37:20 »
No właśnie..To chyba można napisać o tobie :)
No właśnie chyba nie.
O ile na układzie szeregowym można było spokojnie sprawić, że przez cały obwód płynął prąd o wartości ok 600A, o tyle przepływ takiej wartości prądu przez połowę obwodu spowodowałby stopienie izolacji silników trakcyjnych,
Po primio to jeśli jedziemy na szeregowej pod 600 A, to w całym obwodzie płynie prąd o wartości 600 A. Jeśli jedziemy na układzie równoległym pod 600 A, to w dwóch gałęziach płynie prąd po 600 A. Tak więc w obu przypadkach na silnikach prąd będzie taki sam - zmieni się tylko wartość napięcia (odpowiednio 750 V i 1500 V).
Zresztą konstruktorzy EU07 odpowiednio dobrali klasę izolacji i nastawę przekaźników nadmiarowych, aby wspomniane problemy nie występowały.

tąd na pozycji równoległej jest ograniczenie wartości prądu przekaźnika nadmiarowego.
Bzdura. Normalna wartość zadziałania przekaźnika nadmiarowego jest taka sama na układzie S jak i R.
Jak będę duży zostanę maszynistą!

Offline EU40

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2206
  • MD Kraków Prokocim
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 397
Odp: Nadludzkie moce EP07 w symku.
« Odpowiedź #12 dnia: 30 Stycznia 2012, 10:26:18 »
Cytuj
Po primio to jeśli jedziemy na szeregowej pod 600 A, to w całym obwodzie płynie prąd o wartości 600 A. Jeśli jedziemy na układzie równoległym pod 600 A, to w dwóch gałęziach płynie prąd po 600 A. Tak więc w obu przypadkach na silnikach prąd będzie taki sam - zmieni się tylko wartość napięcia (odpowiednio 750 V i 1500 V).
A brałeś pod uwagę II-gie prawo Kirchoffa? To właśnie różnica napięć na poszczególnych łączeniach może stanowić problem.
Izolacja wytrzyma, bo wytrzymuje, ale istnieje większe ryzyko jej uszkodzenia.
Cytuj
Bzdura. Normalna wartość zadziałania przekaźnika nadmiarowego jest taka sama na układzie S jak i R.
To akurat zauważyłem w naszym Symku, więc byłem święcie przekonany, że tak jest w rzeczywistości. Wychodzi więc na to, że twórcy exe i wpisów .chk, również zrobili bzdurę.
Rozczyn dzieł Marksa wlany w bydląt czaszki
Wytwarza z mózgiem przedziwną miksturę.

Offline EU07-457

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1475
  • dyrektor lokomotywy
    • Zobacz profil
    • Paweł Telega - fotografia kolejowa
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: Nadludzkie moce EP07 w symku.
« Odpowiedź #13 dnia: 30 Stycznia 2012, 10:55:32 »
Cytuj
Bzdura. Normalna wartość zadziałania przekaźnika nadmiarowego jest taka sama na układzie S jak i R.
To akurat zauważyłem w naszym Symku, więc byłem święcie przekonany, że tak jest w rzeczywistości. Wychodzi więc na to, że twórcy exe i wpisów .chk, również zrobili bzdurę.

Tzn. jak Twoim zdaniem było by "dobrze"? Niezbyt rozumiem do czego zmierzasz. Borys doskonale wyjaśnił "co z czym się je".

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 443
Odp: Nadludzkie moce EP07 w symku.
« Odpowiedź #14 dnia: 30 Stycznia 2012, 11:37:28 »
Najpierw napiszę że absolutnie nie jestem znawcą w temacie eksploatacji EU07, jednak mój ścisły umysł i wykształcenie elektroniczne dają mi pewne przemyślenia.
Cytuj
Po primio to jeśli jedziemy na szeregowej pod 600 A, to w całym obwodzie płynie prąd o wartości 600 A. Jeśli jedziemy na układzie równoległym pod 600 A, to w dwóch gałęziach płynie prąd po 600 A. Tak więc w obu przypadkach na silnikach prąd będzie taki sam - zmieni się tylko wartość napięcia (odpowiednio 750 V i 1500 V).
Tu nasuwa się pytanie, 600A przy 750V to jednak nie to samo co 600A przy 1500v. Ilość mocy dostarczona do układu jest przynajmniej dwa razy większa przy 1500v, to bardzo dużo również ciepła, które należy gdzieś rozproszyć. Rozumiem że taka jazda pod 600A na układzie R mimo tego mieści się w zakresie bezpieczeństwa izolacji?układu elektrycznego?
Cytuj
Zresztą konstruktorzy EU07 odpowiednio dobrali klasę izolacji i nastawę przekaźników nadmiarowych, aby wspomniane problemy nie występowały.
Intuicja podpowiada że konstruktor musiał przewidzieć każdy ze sposobów jazdy, także przewidział sposoby ochrony sprzętu.
Nasuwa się pytanie czy różnica poglądów, wynika z przyzwyczajeń i systemu szkolenia maszynistów? Także od indywidualnego podejścia do sposobu jazdy.
« Ostatnia zmiana: 30 Stycznia 2012, 11:38:41 wysłana przez Krzysiek626 »

Offline EU07-457

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1475
  • dyrektor lokomotywy
    • Zobacz profil
    • Paweł Telega - fotografia kolejowa
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: Nadludzkie moce EP07 w symku.
« Odpowiedź #15 dnia: 30 Stycznia 2012, 12:57:15 »
Tu nasuwa się pytanie, 600A przy 750V to jednak nie to samo co 600A przy 1500v. Ilość mocy dostarczona do układu jest przynajmniej dwa razy większa przy 1500v, to bardzo dużo również ciepła, które należy gdzieś rozproszyć. Rozumiem że taka jazda pod 600A na układzie R mimo tego mieści się w zakresie bezpieczeństwa izolacji?układu elektrycznego?

Zgadza się, jednak napięcie znamionowe silników to właśnie 1500 V.

Cytuj
Intuicja podpowiada że konstruktor musiał przewidzieć każdy ze sposobów jazdy, także przewidział sposoby ochrony sprzętu.  Nasuwa się pytanie czy różnica poglądów, wynika z przyzwyczajeń i systemu szkolenia maszynistów?

Pamiętam jak na przedmiocie "tabor kolejowy" wykładowca mówił, że jazda ekonomiczna to taka, w której rozruch jak i hamowanie następuje w jak najkrótszym czasie. O ile w ruchu pasażerskim jest to (w granicach zdrowego rozsądku oczywiście) wykonalne, o tyle w ruchu towarowym pojawiają się problemy. Chociażby podczas ruszania z długim składem przestawiamy nastawnik jazdy na 2-3 pozycję i czekamy, aż skład się naciągnie, aby uniknąć rozerwania. Nikt też nie będzie samobójcą i nie będzie przeprowadzał rozruchu przy brutcie 3200 ton na granicy zadziałania przekaźnika nadmiarowego (chodzi tutaj przede wszystkim o szarpnięcie podczas zadziałania takiego przekaźnika). Inna sprawa, gdy jesteśmy niejako do tego zmuszeni, np. profil linii powiązany z ograniczeniami prędkości (często do 20 km/h) wymusza na nas stosowanie takiego a nie innego sposobu jazdy. Kto zna np. odcinek Bydgoszcz Leśna - Maksymilianowo ten wie ile się trzeba napocić, żeby z ciężkim składem wjechać do Maksymilianowa. Praktycznie od Bydgoszczy Leśnej mamy 10-kilometrowy podjazd do Maksymilianowa. Vmax na tym odcinku wynosi 30 km/h z ponad półtorakilometrowym ograniczeniem stałym do 20 km/h. Zanim została wstawiona "dwudziestka" maszynista prowadząc skład około 3200 ton rozpędzał go do prędkości około 25 km/h, przechodził na SR i tak się "bawił" drugim układem, bo zamykając drugi układ przekraczał prędkość rozkładową. Teraz mamy tę samą sytuację z ograniczeniem do 20 km/h - maszynista musi jechać na pierwszym układzie + boki składając ręce aby maszyna nie zarolowała. Prąd w okolicach 600 A - na szczycie górki trzeba schodzić z "boków", bo prąd niebezpiecznie rośnie. W dobrych warunkach można zastosować wysoki rozruch, ale także trzeba się liczyć z ewentualnym poślizgiem. Druga strona medalu, to pociąg ze stosunkowo dużą prędkością rozkładową (np. 100 km/h). EU07 z bruttem 1000 - 1200 ton nieźle się poci i praktycznie jazda cały czas odbywa się w układzie R + 5,6 boków (prąd w granicach 500 - 550 A).
Podejrzewam, że ilu jest maszynistów tyle jest technik jazdy. To coś mniej więcej tak, jak "magiczny" 3 bocznik w EZT, "magiczny" 2 układ na ET41 czy "magiczny" 3 układ na ET22.

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6163
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 865
Odp: Nadludzkie moce EP07 w symku.
« Odpowiedź #16 dnia: 30 Stycznia 2012, 15:41:07 »
Tu nasuwa się pytanie, 600A przy 750V to jednak nie to samo co 600A przy 1500v. Ilość mocy dostarczona do układu jest przynajmniej dwa razy większa przy 1500v, to bardzo dużo również ciepła, które należy gdzieś rozproszyć. Rozumiem że taka jazda pod 600A na układzie R mimo tego mieści się w zakresie bezpieczeństwa izolacji?układu elektrycznego?
Nie do końca. W silnikach wytwarza się SEM o wartości „bliskiej” napięciu znamionowemu. Ciepło bierze się z oporu m.in. uzwojeń silnika (dla EE541 wynosi on jakieś 0,14—0,16 Ω). Stąd można powiedzieć, że mamy 90 V na grzanie i resztę na napędzanie.
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline kolejarzostbahn

  • Wiadomości: 14
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Nadludzkie moce EP07 w symku.
« Odpowiedź #17 dnia: 30 Stycznia 2012, 16:33:39 »
Co jak co, miałem ten sam problem z niecodziennym przyspieszeniem lokomotyw  4E i 303E w Maszynie. Pomogło poprawienie łączeń wagonów, ale nie zawsze dawało to jakiś efekt. Początkowo miałem ten problem na oryginalnym EXE z PC2010, jednak zmiana EXE na 212 pomogła na wszystkich sceneriach poza linia61_tlk-1. Tam z kolei zastosowałem się do porad @Benka i jakoś to działało.

Offline AIR

  • Deweloper
  • Wiadomości: 654
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 505
Odp: Nadludzkie moce EP07 w symku.
« Odpowiedź #18 dnia: 30 Stycznia 2012, 17:06:55 »
   To coś mniej więcej tak, jak "magiczny" 3 bocznik w EZT, "magiczny" 2 układ na ET41 czy "magiczny" 3 układ na ET22

Mógłbyś objaśnić o co Ci chodzi z tymi "magicznymi"? ewentualnie gdzie można o tym poczytać ?
Niebo jest Bogiem, a skoki nałogiem...->
http://www.youtube.com/watch?v=nE9G-qiZqSU

Offline AtapiCl

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4426
    • Zobacz profil
    • O warszawskiej części linii kolejowej nr 7 Warszawa – Lublin i nie tylko ;)
  • Otrzymane polubienia: 212
Odp: Nadludzkie moce EP07 w symku.
« Odpowiedź #19 dnia: 30 Stycznia 2012, 17:25:33 »
Jest, ale się tego nie używa za często?

Offline EU40

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2206
  • MD Kraków Prokocim
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 397
Odp: Nadludzkie moce EP07 w symku.
« Odpowiedź #20 dnia: 30 Stycznia 2012, 17:46:37 »
Chciałem parę rzeczy sprostować. Borys napisał dobrze. Nastawia się nadmiarowy na określoną wartość. Przypuśćmy 600A. O ile na szeregowej możemy taką wartość osiągnąć, o tyle na równoległej w jednej gałęzi na pewno takiej nie osiągniemy, ponieważ w myśl I-go prawa Kirchoffa: algebraiczna wartość prądów w węźle równa jest zeru, tzn. jak na wejściu będzie 600A, to i na wyjściu będzie 600A, ale wewnątrz nasze kochane 600A podzieli się na 2 gałęzie po 300A :)
Jeżeli popełniłem błąd proszę o ponowne wysłanie mnie na zajęcia z elektrotechniki.
Generalnie nie odnoszę się, że nie wolno włączać wszystkich boków na równoległej. Jednakże informuję, że taka jazda przynosi więcej szkody, jak pożytku lokomotywie. Apropos szybkich rozruchów - instrukcja dla maszynisty przestrzega, przed zbyt dynamicznym rozruchem. Należy zawsze pamiętać, że swoim głupim postępowaniem można doprowadzić do śmierci kierownika pociągu bądź konduktora, którzy mogą nie zdążyć wejść do wagonów, bądź wypaść podczas obserwacji peronu. Rozruch powinien być płynny i nie powodować szarpnięć. Co do strat, to należy pamiętać o tym, że związane są one z zamianą energii elektrycznej w cieplną na rezystorach rozruchowych. Z ekonomicznego punktu widzenia, podczas rozruchu straty te są znikome w stosunku do poboru prądu przez silniki trakcyjne. A tak w ogóle, to więcej strat jest właśnie z tytułu brawurowego rozruchu, kiedy wartość natężenia prądu zamienia lokomotywę w smoka.
Rozczyn dzieł Marksa wlany w bydląt czaszki
Wytwarza z mózgiem przedziwną miksturę.

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6163
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 865
Odp: Nadludzkie moce EP07 w symku.
« Odpowiedź #21 dnia: 30 Stycznia 2012, 17:57:33 »
Prąd się nie podzieli. Siódemka ma dwa przekaźniki nadmiarowe — po jednym na każdą grupę. Na pozycji równoległej mamy zatem 2x600 A — 600 A przez jedną grupę i PN1 oraz 600 A przez drugą grupę i PN2. Łącznie 1200 A.
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline EU40

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2206
  • MD Kraków Prokocim
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 397
Odp: Nadludzkie moce EP07 w symku.
« Odpowiedź #22 dnia: 30 Stycznia 2012, 18:15:25 »
Idę na wcześniejszą emeryturę..popieprzyło mi się wgłowie, nie patrząc na schemat. Dlaczego więc w Symku na szeregu można było dojść do 600A na szeregu, natomiast na równoległej do jakichś 450A? Czy możliwe jest, że O/LDN 1-2 był ustawiony na 600A, a O/LDN 2-3 na 450A?
« Ostatnia zmiana: 30 Stycznia 2012, 18:18:02 wysłana przez EU40 »
Rozczyn dzieł Marksa wlany w bydląt czaszki
Wytwarza z mózgiem przedziwną miksturę.

Offline Żuk

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1085
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: Nadludzkie moce EP07 w symku.
« Odpowiedź #23 dnia: 30 Stycznia 2012, 18:32:25 »
A skąd miałeś chk do pojazdu? Posiadasz jeszcze tą chk?
 Oczywiście te 600A to wartość książkowa, a w praktyce jest z tym różnie.

Offline EU40

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2206
  • MD Kraków Prokocim
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 397
Odp: Nadludzkie moce EP07 w symku.
« Odpowiedź #24 dnia: 30 Stycznia 2012, 18:45:22 »
A proszę sprawdzić nawet na najnowszym SPKS przy jakiej wartości na szeregu wywala nadmiarowy (ok.700A) a przy jakiej wartości wywala na równoległej (nie dojdzie nawet do 600A) :)
Wpisy .chk 102E (EP08).
Co do wpisów nadmiarowego w .chk - pamiętam, że kiedyś była o tym dyskusja.
« Ostatnia zmiana: 30 Stycznia 2012, 18:51:18 wysłana przez EU40 »
Rozczyn dzieł Marksa wlany w bydląt czaszki
Wytwarza z mózgiem przedziwną miksturę.

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6163
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 865
Odp: Nadludzkie moce EP07 w symku.
« Odpowiedź #25 dnia: 30 Stycznia 2012, 18:57:31 »
Ej, a patrzysz na prąd w Debugmode czy na wskazania amperomierzy (z których jeden — tak dla hecy — pokazuje źle)? ;)
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline EU07-457

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1475
  • dyrektor lokomotywy
    • Zobacz profil
    • Paweł Telega - fotografia kolejowa
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: Nadludzkie moce EP07 w symku.
« Odpowiedź #26 dnia: 30 Stycznia 2012, 19:01:20 »
Jedyne wytłumaczenie byłoby takie, że PN3 jest ustawiony na niższą wartość, niż PN1 i PN2. PN3 bowiem bierze udział tylko na równoległym połączeniu silników.

Offline EU40

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2206
  • MD Kraków Prokocim
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 397
Odp: Nadludzkie moce EP07 w symku.
« Odpowiedź #27 dnia: 30 Stycznia 2012, 19:01:30 »
Siedzę, kręcę, jadę i parzę na amperomierze pulpitu, bo na co mam patrzeć? ;)
Akurat 2 amperomierze  pokazują identyczne wartości. Jeżeli byłoby inaczej zadziałałby przekaźnik różnicowo-prądowy...którego w Symku nie ma.
« Ostatnia zmiana: 30 Stycznia 2012, 19:05:50 wysłana przez EU40 »
Rozczyn dzieł Marksa wlany w bydląt czaszki
Wytwarza z mózgiem przedziwną miksturę.

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6163
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 865
Odp: Nadludzkie moce EP07 w symku.
« Odpowiedź #28 dnia: 30 Stycznia 2012, 19:03:16 »
No to mogę Ci powiedzieć, że prąd progowy PN jest w obu wypadkach taki sam w symulatorze. A wyskalowanie mierników i wprowadzanie w nich błędów? No cóż, można…
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline EU40

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2206
  • MD Kraków Prokocim
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 397
Odp: Nadludzkie moce EP07 w symku.
« Odpowiedź #29 dnia: 30 Stycznia 2012, 19:10:16 »
W sumie, mi to nie przeszkadza, bo należę do tych, którzy przynoszą ,,straty" na rezystorach rozruchowych ;) Mógłbym więc jeździć bez przekaźników nadmiarowych.
Rozczyn dzieł Marksa wlany w bydląt czaszki
Wytwarza z mózgiem przedziwną miksturę.